Hier is het drinken echt heel verschillend, de ene keer heeft hij ineens heel veel honger en de andere keer duurt het weer heel lang. Heb nou ook weer even een keer gekolfd en kwam niet heel veel uit, dus ben er nou ook niet heel zeker van of hij dan genoeg drinkt.. Maar hij heeft genoeg volle luiers, hij is vaak tevreden en zo niet dan krijgt ie gewoon een keer extra. Dus zal wel goed zijn dan. Eerste shirtje heb ik gisteren ook al uit de kast mogen halen, paste niet meer over zijn hoofd heen! De rest past tot zover nog wel, maar valt ook allemaal net wat groter geloof ik. En ik doe niet mee met fb hoor, dus jullie moeten me daar missen! Heb geen fb en ga er ook niet aan beginnen, dus vandaar.. Blijf dus gewoon hier, als er nog mensen achterblijven dan
Hoe kan ik me aanmelden om via fb te kletsen? Dragonbaby: ik blijf ook gewoon hier kletsen hoor, vind ik ook gezellig! Helaas hier een gebroken nacht gehad. Half 12 de laatste fles, toen half 5 de volgende en toen begon hij om half 7 weer te murmelen. Hij is verschrikkelijk beweeglijk, dus ik ga nu zo`n inbakeringszak gewoon proberen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.... Jullie horen het wel xxx
Gezellig! Ben hier wel benieuwd of je dan echt verbetering ziet. Hier heeft hij weer krampjes gehad in de avond/nacht. En maar krijsen! Uiteindelijk hielp het alleen maar weer om hem op mijn arm dat ie op z'n buikje ligt en dan door huis lopen. Nou, hij viel pas in slaap toen ik echt niet meer kon lopen van de pijn in m'n rug en m'n arm tot aan m'n nek. Maar ik voelde het de hele tijd rommelen in zijn buik, echt zo zielig. Dus zou het zo weer doen als het voor hem help. Maar vind het zo raar, overdag heeft hij nergens last van, en 's avonds en 's nachts/'s ochtends als hij wakker is dan wel. Wordt hij ongeveer rond 5 uur zoals vanmorgen wakker, duurt het gelijk weer even wat langer voor hij en ik weer liggen te slapen omdat hij weer geluidjes zit te maken. En poepen lijkt hij op het moment ook al zo'n last van te hebben om die tijdstippen. Krijgt hij een héél rood hoofd en zit allemaal persgeluidjes te maken. Hoop dat het gauw weer over gaat.
Zielig is dat he, die krampjes. Je zou ze het liefste overnemen maar helaas gaat dat niet. Ik ga nu ff proberen te slapen aangezien mijn man vanacht niks heeft gemerkt van al het gespook. Die is zelf ook half ziek dus hopelijk is dat snel over zodat hij ook een keer de nacht kan doen, zodat ik ook even lekker kan slapen xxx
Wat bij ons helpt; speentje(krampjes wegzuigen) en op dr buik leggen (waar je bij bent, savonds bijv tussen jullie in op bed op het aankleedkussen) Nog niet geprobeerd?
Speentje helpt soms, maar niet altijd. Hij duwt hem vaak weg of trekt hem uit z'n mond met z'n hand. Of hij krijst te hard waardoor die niet kan sabbelen. Op z'n buik hebben we ook al geprobeerd. Heb geprobeerd op z'n buik op m'n benen te leggen, op z'n buik op mijn buik als ik lig en als ik zit, op het bed.. Maar het helpt helaas niet. En dat is ook wel raar, het lijkt erger pijn te doen als hij op z'n buik leunt, alleen zo op de arm en dan rondjes lopen is dan weer wel goed. Zodra ik dan stil sta is het wel weer janken. Dan denk je dat het misschien gaat om rondjes lopen, maar als hij andersom ligt dan is het ook weer niet goed. Zachtjes masseren helpt helaas ook niet, met z'n voetjes fietsen helpt niet, wrijven over z'n rug niet, kloppen op z'n rug niet.. Dus er helpt voor nu, zover ik uitgeprobeerd heb, maar één ding helaas Alleen deze avond hielp de speen ook heel fijn. Heb hem zowat de hele avond bij me gehouden op de bank, en uiteindelijk met de speen viel hij in slaap. Wel de hele tijd weer uitspugen en steeds weer even wakker. Maar was er gelukkig wel steeds gauw bij om hem weer terug te doen. Maargoed, is vandaag ook weer een andere dag dan normaal geweest, want nou had hij vanaf de middag al zo'n beetje last, dus hij ligt al een hele poos beneden en heeft amper in z'n eigen bedje geslapen.
Heel vervelend als ze onrustig zijn ja. Hier vaak na de laatste voeding onrustig en wakker in de wieg. Nu heb ik dr ingebakerd in de doek van aden&anais. Ben nooit zo voor inbakeren maar t lijkt alsof ze er rustiger door slaapt. Heb dr net gevoedt en ze ligt rustig in de wieg. Maar op een of andere manier vind ik t wel btje eng. Bang of ze wel genoeg lucht krijgt enzo en of t niet gevaarlijk is...
Heb je Infacol al geprobeerd? Dat werkt hier heel goed. Gewoon te koop bij Kruidvat. Zorgt ervoor dat de lucht uit de darmpjes wordt gehaald. Wij geven Infacol bij iedere voeding en ze heeft helemaal geen last meer . Misschien toch het proberen waard.
Onze kraamhulp zei dat je infacol niet altijd kon blijven gebruiken ondat het de darmpjes stil legt oid. Wij gebruiken het af en toe. Vaker cinababy. Is homeopatisch dus kan langer worden gebruikt. Zal eens kijken of ik dat ergens kan vinden over infacol of dat ook echt zo is
Bij mijn zoontje heb ik het ook een tijdje zo gebruikt bij elke voeding. En op een gegeven moment langzaam afgebouwd. Nova heeft overigens geen problemen met poepen. Ik zal em straks ook eens in de bijsluiter kijken wat er instaat.
Sorry niet zo actief geweest de afgelopen tijd, m'n zwager is overleden een week terug. Een hectische tijd dus. Ik hoop jullie snel weer te spreken! Liefs Miemsel
@miemsel: gecondoleerd. Heftig hoor @infacol: in de bijsluiter staat dat je het bij elke voeding moet gebruiken en dat je het voor onbepaalde tijd mag gebruiken.
Hoi meiden. Ik blijf hier ook nog meeschrijven hoor. We zijn nog niet zo actief op fb, ik ben nog leden aan het werven . Dus stuur je fb naam naar m'n inbox en ik voeg je toe. Dragonbaby, volgens mij heb je alles al geprobeerd tegen de krampjes. Hier helpt inderdaad Cinababy en de krampjes wegzuigen op m'n pink. Anders even het cb bellen? Als ik ze bel, zijn ze altijd erg behulpzaam... Miemsel, gecondoleerd. Hier weinig nieuws, gewoon lekker aan het genieten van m'n mannetje! Hij drinkt steeds meer, dus ik ben benieuwd naar het weegmomentje deze week. En hij is steeds wakkerder overdag, hebben jullie dat ook? Ik vind het wel gezellig!
Hier weer een regeldag en krampjes. Hele dag bij mij gelegen. Nu lijkt hi eindelijk te slapen in zn wieg. Pfff vermoeiend.
Hier ook een beeb die steeds meer wakker is en met grote ogen kijkt. Ze is vaak na de voedingen erg mieperig. Nu ligt ze na deze voeding ook weer te wurmen in de wieg. Maar weer ingebakerd om te kijken of t zin heeft. Morgen naar het cb. Ben benieuwd. Denk dat ze wel weer flink gegroeid is. Nu na 2 borstontstekingen weer flink verkouden en keelpijn. Gaat lekker zo pff. En dat terwijl ik me juist zo snel goed voelde na de bevalling.
Hier gebruik ik ook infacol voor iedere voeding en het legt de darmen van onze kleine man niet stil hoor . En het helpt behoorlijk goed, af en toe een paar minuten kramp maar dat is nog maar zelden. Het schijnt dat als baby`s 8 weken oud zijn dat dan de krampen weer afnemen omdat de darmen dan uitgerijpt zijn, dus ik ga dan ook afbouwen met de infacol. Maar dat duurt nog 3 weken. Goh, ik zit me net te bedenken dat ik 5 weken geleden nog in het ziekenhuis was. Toen kwamen de opa`s en oma`s binnen op dit tijdstip. Wat zijn die 5 weken toch al hard gegaan! xxx
O ja dragonbaby, ik zou nog even laten weten hoe het gaat in de inbakeringszak. Tot nu toe reageert hij er heel goed op. Gisteravond om 11 uur de laatste fles, toen begon hij om half 7 vanochtend te brabbelen voor ongeveer een kwartiertje en is daarna nog lekker gaan slapen en heeft om half 10 de eerste fles van de dag weer gehad. Hopelijk blijft het zo gaan! Overigens heb je ze in verschillende maten. Eentje tot 5,5 kg en eentje vanaf 5,5 kg tot 7,5 kg geloof ik. Als het zo bij ons blijft gaan zoals het gaat, dan kan ik het iedereen aanraden die een onrustige baby heeft. Ik gebruik hem trouwens wel alleen `s nachts omdat hij ook moet leren om gewoon onder de deken en laken te gaan slapen. xxx
Gecondoleerd Miemsel. Hier weer een rotnacht, 2 uur wakker voor een voeding en rond 5 uur/half 6 sliep ie pas weer Was uiteindelijk maar hem bij me gaan leggen, toen was ie wel stil, maar zodra die in z'n eigen bed gelegd werd was hij weer wakker en begon ie weer opnieuw.. Ik ben alleen niet zo fan om van die middelen te gebruiken, dus ik twijfel nou nog enorm. Ook als je zo ziet wat er dan nog bij komt kijken verder aan bijwerkingen en alles.. Hier is het vandaag precies een maand geleden dat ons zoontje geboren is Maar zei gisteren tegen me vriend, het voelt eigenlijk al veel langer. Op z'n minst een maand langer ofzo.