Augustus 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door niki86, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf85

juf85 Niet meer actief

Gaat zoiets snel over of niet? Sterkte in ieder geval!

2. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na de bevalling hebben ze niet eens geluisterd. De eerste week is hij ook helemaal niet kortademig geweest aan de borst. Maak me nu toch echt wel zorgen

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Hier net aan t voeden. Ze komt ongeveer elke 3 uur. Gister zat ik denk ik op de top qua stuwing. Ze verslikte zich ook continue door de druk die erop stond. Daardoor wilde ze vaak geen tweede borst met gevolg dat ik anderhalf uur later weer moest gaan voeden. Hopelijk komt er nu meer ritme in want helemaal voeden op verzoek vind ik niet fijn. Heb ik vorige keer ook niet gedaan.

Verder gaat t goed. Ik stond dezelfde dag als de bevalling alweer vanalles te doen beneden enzo. Moet nog wel rustig doen anders voel ik het heel erg aan mn bekken en onderrug.maar wat is dit een verschil met vorige keer, toen was ik meer dan een liter bloed verloren en toen kon ik niet eens in bed zitten zonder flauw te vallen. Echt verschrikkelijk. Dit is nu dag 5 en mn baarmoeder zit 8 vingers onder navel dat schijnt enorm snel te zijn. Zal eens een buikfoto plaatsen van dag 3 geloof ik

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    3 dagen na bevalling

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,7 KB
      Weergaven:
      5
  5. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niki, dat gaat snel!

6. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kortecol: onze dochter heeft ook een ruisje aan het hart, en omdat er een erfelijke hartafwijking bij mijn man in de familie zit, zijn we van de week al op controle bij de kindercardioloog geweest. Ze heeft een klein gaatje tussen de beide ventrikels, wat in 98% van de gevallen vanzelf dicht gaat. Hij vertelde ook dat 1 op de 3 pasgeborenen een ruisje heeft en dat t meestal niks is. Dus probeer je niet te veel zorgen te maken, wie weet is rr niks aan de hand.

7. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kortecol dat is idd schrikken hopelijk is het verhaal van giginwat geruststellender maar dan heeft de huisarts ook jullie bang lopen maken, Nimwegen jullie niks en geschrokken logisch.

Gigi fijn dat jullie kleine al snel terecht kon en dat het was vanzelf dichtgroeid!

Onze zoon had ook reflux en ik heb dat al snel gezegd alleen de artsen werkte niet mee, drama's ja hij spuugt niet veel, nee dokter hij slikt alles door.. Op een gegeven moment me elke x af laten schepen tot zelfs z'n hoofd ging afplatten van het overtrekken vd pijn.. Dus nee, nu.. Ik ben nog boos over toen dus gelijk gebeld en kon heel duidelijk laten zien en horen wat ons meisje heeft.

Ons eerste avontuur met nutriton is een drama geworden vannacht, ons meisje heeft 3 uur lang na haar fles enorme pijn gehad, krampen, krijsen, huilen, ze stuiterde bijna door haar wieg van links naar rechts vd pijn.. Dus ga zo de hap bellen met het briefje vd kinderarts, dit was echt eens maar nooit meer!

8. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje brademarie dat klinkt echt akelig. Sterkte ermee, hopelijk kunnen ze er iets anders aan doen.

9. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebeld en we kunnen zo de zantac ophalen bij de apotheek..

10. juf85

juf85 Niet meer actief

ik ben ook nog niet helemaal blij met de borstvoeding. Het duurt lang, is nog best gevoelig en hij wil vaak drinken.
    Weet nog wel hoe blij ik was dat we over gingen op de fles met 4 maanden. Dan heb je meer een ritme/schema en ben jij niet degene die er iedere nacht alleen voor staat.
    Maar ja het is ook wel weer heel goed om bv te geven, dus ik wil het nog wel even proberen vol te houden. het doet ook wel steeds minder pijn, maar ik vind het zo vermoeiend.

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik vind de nachten al vermoeiend met flesvoeding; )
    Maar ik doe het ook wel altijd alleen omdat manlief 5 dagen in de week werkt.
    Vannacht heeft hij wel de voeding om 3 uur gedaan, maar dan ben ik ook wakker.
    Ik vind het wel knap dat je volhoudt, want borstvoeding is niet altijd even leuk inderdaad.

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @kortecol: zeker schrikken! Hopelijk valt het allemaal mee.

@brademarie: wat sneu dat ze vannacht nog zo'n last had! Wel fijn dat je gelijk Zantac krijgt. Hopelijk werkt dat wel!

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Reflux... Jeetje wat sneu!

Hartruis is ook niet fijn, ben benieuwd wat eruit komt.

Hier een beetje boos op de kraamhulpen. Beide kwamen ze aanzetten met voedingsvoorschriften. Trok dat beide in twijfel, omdat ik wist dat er ook een andere norm was.

Nu blijkt dus dat ik mn zoon volgepropt heb terwijl dat niet nodig was. En ga dan nog maar eens terug..

Kraamhulp zei iedere dag 10ml erbij tot 120ml per voeding. 7 a 8 voedingen per dag.

Uiteindelijk stopte ik bij 100 want meer ging echt niet. Ik merkte dat hij meer teruggaf en flesjes om en om dronk. Dus 50ml 100ml 60ml 80ml etc..

Andere norm zegt 150ml x gewicht. Max 450ml per dag dus. Kraamhulpen zeiden ruim het dubbele.

Ik ga nu weer proberen om terug naar de 80 te gaan. Volgens mij heeft hij dat liever.

Snachts ga ik trouwens ook soms de fout in met de ochtendvoeding. Hij komt wel maar ik geef dan half slaperig zn speen zonder te realiseren dat het al tijd is. Vanmorgen betrapte ik mezelf er weer op. Had uiteindelijk 6u geslapen omdat ik zn speen gaf ipv een fles. Stom he..

Vannacht zet ik een klok bij zn wiegje. Misschien gaat er dan een lampje bij me branden.

Verder hoor je hem niet maar met 6u slaap kom ik nooit aan 8 flesjes.

14. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Borstvoeding is in t begin ff bikkelen maar vervolgens is het erg makkelijk.

Hier dus dag 5 nu. Gister ergste stuwing gehad. Kleine drinkt goed soms wat kort omdat ze zich verslikt door t snelle stromen. Ze is na dag 2 niet meer afgevallen maar ook geen gram aangekomen. Dat vond de kraamhulp minder. Lactatiedeskundige ff gebeld en moet nu na de voeding kolfen en dat nog proberen te geven. Net was er met geen mogelijkheid meer wat in te krijgen...als zd zo kort drinkt komt ze ook nooit bij die vollere achtermelk

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Zouden jullie willen stemmen op mijn buikfoto hier op zp?

16. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie foto! Uiteraard even gestemd :)

17. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier idd hetzelfde Kim, 150 ml x lichaamsgewicht en dan delen door 7 en dan heb je wat je mag geven aan fv
    Mochten ook niet meer dan 100 cc geven tot de eerste afspraak bij het cb

18. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niki, ik kreeg de tip hier om mijn zoon 44 uur alleen aan de ene kant te voeden en dan 4 uur alleen aan de andere, zodat hij wel bij de achtermelk komt. Misschien is dat ook iets voor jou?

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja hier zeiden ze dus opbouwen tot 120ml. Daar zou hij moeten zijn met 12 dagen.

Stelletje #/! $! $_#

Straks heb ik ook zo'n plofbaby.

Sorry.. teveel plofbabys gezien de laatste paar dagen :p

20. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha plof baby :)
    Tuttebel hihi

Je hebt een klein mannetje, geen zorgen.. Is het nog gelukt op t forum om aan kleine maatjes te komen trouwens?

Deel Deze Pagina