Zwanger en studeren nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Wendy1988, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy1988

Wendy1988 Lid

29 jul 2013
    99
    0
    0
    hee allemaal,

ik kreeg de kans om in het ziekenhuis de verpleegkundige bbl te gaan doen en start dan dus ook volgende week met school en vanaf 1 september gaat met contract in het ziekenhuis is in.
    In maart gesolliciteerd en in mei hoorde ik dat ik was aangenomen.
    Nu in juli onverwachts zwanger maar wel heel erg blij er mee.
    had liever nog een jaar of 2 gewacht dan is me studie namelijk klaar.
    Ik wil er zowiezo voor gaan! en wil dan ook gaan proberen om vooruit te werken. Ik start op de kinderafdeling super leuk! hier wil ik zodra ik 12 weken ben hun op de hoogte gaan brengen, dit zal begin oktober zijn ook omdat mijn proeftijd dan voorbij is, en ik anders bang ben dat ze mij vanwege me zwangerschap ontslaan en na me proeftijd mogen ze dat niet zo maar meer doen vanwege zwangerschap.
    ik ga nu 36 uur maken waarvan 8 uur school.
    hoop hier meerdere zwangere studerende vrouwen te horen en hun tips en advies te horen, ben erg benieuwd hoe de rest dat doet.

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik ben in januari via mijn werk gestart voorde BBL vz-ig. ik werk al asl verzorgende maar heb geen bijpassend diploma.
    Eind december werd ik zwanger, wist dat dit kon gebeuren want zat in de MMM. maarja daar ga ik niet alles in mijn leven voor on-hold zetten.

Ik ben in overleg met mijn werk begonnen en zou doorgaan tot eind vh schooljaar, dit helaas niet kunnen redden wegens BI. maar zoveel mogelijk gedaan.
    Afgesproken met schooln werk dat ik weer begin als ik er aan toe ben. Hopelijk in november. De rest van de klas is eind januari klaar. stroom eerst bij hun in en daarna in een andere klas zodat ik met hun kan afstuderen volgende zomer.
    Het zal denk ik wel pittig worden. Ik ben in mei dusgestopt en heb de boeken niet meer ingekeken, had er de puf en concentratie niet meer voor. straks als de kleine er is maar even een inhaalslag maken in de slaap/avonduren.

Bedenk wel dat het kan gebeuren dat je de zorg lichamelijk niet d tot je verlof. Hierdoor mis je veel praktijk. Ik heb bijvoorbeeld og helemaal geen handelingen gedaan omdat ik al vanaf dat school begon niet meer de zorguren draaide.

ik raad je aan om als je het verteld hebt met school en je werk te gaan praten om een actieplan te maken. Mijn school wilde dat niet dus heb ik dat met mijn werk gedaan. school had zoiets van we zien wel hoe het loopt.

het kan zeker wel maar je moet echt gemotiveerd zijn en bedenken dat het erg druk zal zijn. 36 uur werken en studeren en de kleine verzorgen. maar als je het wilt lukt het vast.

3. Wendy1988

Wendy1988 Lid

29 jul 2013
    99
    0
    0
    jah da was ik inderdaad ook van plan wil eerst met me praktijkbegeleider vanuit ziekenhuis een gesprek aangaan en daar ook vast aangeven hoe ik het zelf al heb bekeken en hoe hun er over denken en mischien tips hebben of andere opties..
    en school ja da zie ik dan wel weer.
    ik kreeg de keus in mei 32 of 36 uur dus ga ook vragen of de mogelijkheid er is me contract na 32 uur te zetten.
    bedankt voor je reactie en inderdaad iedereen in me omgeving zegt ook van wendy je kunt dat wel! Je weet hoe je het aan wil en kan pakken dus! hoop alleen dat de zwangerschap verder ind rustig verloopt zodat ik zolang mogelijk in de praktijk kan blijven werken :)

4. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik was zwanger geraakt in feb/maart en moest examen doen in juni. Maar ik studeer nu gewoon verder en heb al een stageplek geregeld.
    Het gaat allemaal wat zwaarder zijn maar met de steun die ik heb kom ik er wel.

5. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik doe bbl verpleegkundige in de psychiatrie, heb een dochtertje van 2 jaar en nu net zwanger :-D
    Ik ben in mei uitgereken en denk wel dat ik verlenging op loop door mijn verlof maar zolang ik me nog goed voel probeer ik vooruit te werken zodat ik niet achterloop op mijn klasgenoten.
    En in de praktijk werk ik niet op een adl plek en ook geen agressie dus is wel relax.
    Het zal pittig worden straks met 2 kids en onregelmatig werken maar kinderen krijgen hoor bij het leven, is een wonder en ga gewoon mijn best doen :)

Deel Deze Pagina