Hahaha, ik zou dus niet weten wat ik met piemeltje moet... Mama van Shaun, ik zag dat je een foto had geplaatst in het Nub-topic, maar wat is een 'Nub' eigelijk? Vond het een beetje stom om te vragen daar...
Heeft met de ruggenwervel te maken dan staat het eind omhoog (als een piemeltje zeg maar) is het een knul en als het naar beneden staat een meis (ik weet er ook niet veel van hoor) Een piemeltje is heel makkelijk schoonmaken niet trekken of iets aan het huidje luier om piemeltje naar beneden (anders piest hij boven zijn luier uit) thats it. Shaun heeft hem sinds kort ontdekt zodra ik de luier losmaak zitten zijn handen eraan
Mijn voorgevoel is in de war . Het ene moment denk ik: ja, het wordt een meisje.. Het andere moment denk ik: nee, het wordt een jongetje.. Denk totaal meer dat het een jongetje wordt.. Dus wie weet.. Denk alleen dat die zo van slag is dat het nog niets zegt . Maar ik wil het zeker wel weten. Ik kan nu al niet wachten tot het te zien zou zijn. Hou er ook niet echt van om verrast te worden op het laatste moment. En daarnaast vind ik het fijner met spulletjes aanschaffen, vind niet alles even mooi wat neutraal is.
Bij onze dochter wisten we het niet, vond ik erg leuk en speciaal! Nu twijfel ik nog, al neig ik er steeds meer naar om het wel te willen weten deze keer. Op de eerste plaats om praktische redenen (kamertje, kleertjes, enz), maar ook omdat het zeer wrs de laatste keer is, en ik ook wel zou willen ervaren hoe het is om het wél te weten. Twijfel twijfel...
Is wel weer een ervaring rijker, je kan nooit zeggen dat je niet weet hoe het is en dat je ze allebei ervaart heb en dus nooit kan zeggen dat zonder het te weten leuker is bijvoorbeeld. Maar het is wel iets waar je allebei natuurlijk achter moet staan, verschilt namelijk ook echt per persoon wat je wilt. Ik zou het sowieso nooit kunnen om al die tijd te denken: is het nou een jongen of een meisje? En ondertussen allemaal dingen zien en denken: als ik het geweten had, had ik het misschien wel kunnen kopen.. (als het een heel leuk jurkje is ofzo, koop je die natuurlijk niet omdat het een jongen zou kunnen zijn ) Hoe gaat het trouwens nu met jullie? Nog last van dingen of helemaal niet meer? De lijst wordt bij mij helaas alleen maar langer.. Achja, binnenkort maar even met de vk het erover hebben.
@dragonbaby Wat jammer dat jij geen echo meer krijgt, waarom eigenlijk niet meer? Je zal toch zeker nog rond de 20 weken een krijgen toch? Hopelijk ga je snel minder last krijgen van je been. @chantallcindy Mooie buik al meid. @mama van shaun Gelukkig dat alles goed gaat. @all Hier geen voorkeur wel een voorgevoel. Ik heb heel sterk het gevoel dat het een meisje is. Mijn vriend denkt dat het een jongetje is. Ik sta ook al echt in de winkels bij de meisjeskleren te kijken. Ik heb vanmiddag weer een echo gehad en de nekplooimeting. Nekje was mooi dun, nu nog even wachten op de uitslag van de combinatie, gaat 2 weken duren. Ik ben 1 dag vooruit gezet en dus 9 augustus uitgerekend. Dit was de definitieve datum wat ze gingen aanhouden. Kloppend hartje gezien en gehoord en even een traantje weggepinkt bij het horen van het hartje. Ukkie was nu 52 mm. @mamalin Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gegaan is vandaag.
AUGUSTUS 2013 MAMA`S 1. BabyR - 25jr - 2e kindje Treubabylove - 24jr 2e kindje 2. Mama van Shaun - 29jr - 2e kindje 3. Senna82 - 30jr - 1e kindje Cmvmens - 26jr 3e kindje 4. Tilaena - 35jr - 1e kindje Mamalin83 - 29jr 2e kindje 6. Jootje86 - 26jr 1e kindje Onzekerheid - 31jr - 1e kindje Kaarr - 27jr - 2e kindje 9. Kelien87-25jr-1e kindje 12. Noppie87 - 25jr - 1e kindje 13. Maregmo - 26jr - 2e kindje 16. Sugarblossom - 28jr - 1e ICSI kindje Marianne1987 - 25jr - 3e kindje 17. Flower82 - 30jr - 2e kindje 18. Jette 1976 - 36jr 1e kindje 21. Chantallcindy - 22jr - 1e kindje 22. Madeliefste - 28jr - 1e kindje 23. Voortje86 - 1e kindje 25. Flower 27- 31 jaar -2e kindje 27. Kwiebeltje - ??jr - ??kindje (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Afspraken: 22 jan. Kaarr - Combinatietest 23 jan. Mamalin83 - Verloskundige + 12 wkn echo 23 jan. Kelien87- 3de echo ziekenhuis 24 jan. Sugarblossom - 2e echo ziekenhuis + afscheid 25 jan. Chantallcindy - 2e echo 7 Febr. Kelien87- intake verloskundige + echo 14 febr. Marianne1987 - Gynaecoloog ik heb mezelf even aangepast.
AUGUSTUS 2013 MAMA`S 1. BabyR - 25jr - 2e kindje Treubabylove - 24jr 2e kindje 3. Senna82 - 30jr - 1e kindje Cmvmens - 26jr 3e kindje 4. Tilaena - 35jr - 1e kindje Mamalin83 - 29jr 2e kindje 6. Jootje86 - 26jr 1e kindje Onzekerheid - 31jr - 1e kindje Kaarr - 27jr - 2e kindje Mama van Shaun -29 jr - 2e kindje 9. Kelien87-25jr-1e kindje 12. Noppie87 - 25jr - 1e kindje 13. Maregmo - 26jr - 2e kindje 16. Sugarblossom - 28jr - 1e ICSI kindje Marianne1987 - 25jr - 3e kindje 17. Flower82 - 30jr - 2e kindje 18. Jette 1976 - 36jr 1e kindje 21. Chantallcindy - 22jr - 1e kindje 22. Madeliefste - 28jr - 1e kindje 23. Voortje86 - 1e kindje 25. Flower 27- 31 jaar -2e kindje 27. Kwiebeltje - ??jr - ??kindje (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Afspraken: 22 jan. Kaarr - Combinatietest 23 jan. Mamalin83 - Verloskundige + 12 wkn echo 23 jan. Kelien87- 3de echo ziekenhuis 24 jan. Sugarblossom - 2e echo ziekenhuis + afscheid 25 jan. Chantallcindy - 2e echo 25 jan. Mama van Shaun - Intake gyn 7 Febr. Kelien87- intake verloskundige + echo 14 febr. Marianne1987 - Gynaecoloog 20 febr. Mama van Shaun - echo + conrtole gyn
Dankjewel Kelien. Heb gisteren veel rust gehad en het gaat vandaag al een heel stuk beter. Dus hoop dat het zo blijft. Ik sta ook al veel bij meisjeskleding te kijken haha. Als ik op internet even rondkijk wat ze hebben, in de winkel gisteren, gelijk naar de meisjeskleding.. Ziet er allemaal zo schattig uit.. Maar bij jongenskleding heb ik ook zoiets van: ja.. Dat vind ik eigenlijk niets.. Denk dat een jongetje hier dus in een jurkje rond mag gaan lopen haha (grapje natuurlijk, maar vind de jurkjes wel een stuk leuker dan de dingetjes voor een jongen..) Ik weet niet waarom ik geen echo's meer krijg eigenlijk Ik vroeg vorige keer aan mijn vk wanneer ik weer een echo kreeg, toen zei ze: je krijgt verder geen echo's meer, alleen de 20 weken echo dan nog. Die moet ik dan wel ergens anders aanvragen want dat doen zij niet.. Maar dat was normaal zei ze Ik weet niet wat normaal is.. Dus dat neem ik dan maar ook aan.. Maar zal het volgende keer nog wel een keer vragen als het een andere vk is.. Want weten jullie al hoeveel echo's jullie nog gaan krijgen? Lees overal al een tweede echo, komen er dan ook nog meer op die 20 weken echo na of niet?
Je krijgt normaal gesproken 3 echo's met 12 weken met 20 weken en rond de 30/35 weken voor de ligging, dit is standaard. Sommige zijn medisch en krijgen er meer zo heb ik er in 3 weken al 6 gehad. Dan heb je ook nog de zogenoemde pretecho's met 18 weken geslachtsbepaling en met 32 weken de 3/4 d echo (beide erg leuk) maar die moet je zelf betalen
Hier vandaag ook weer een afspraak bij de verloskundige en echo gehad. Was echt de leukste echo die ik ooit heb gehad!! Kleintje doet het hartstikke goed, was nu van kop tot kont 5,7 cm. Het lag met gesterkte, over elkaar geslagen beentjes, zwaaide met zijn armpjes, we hebben de handjes goed kunnen zien, en hebben zelfs al vingertjes kunnen tellen!! Zo duidelijk allemaal, ongelofelijk... De uitgerekende datum blijft nu definitief 2 augustus. Ik ga er van uit dat niemand mij kent hier op het forum, dus durf het wel te vertellen... En anders niets doorvertellen svp! Maar eigelijk willen we het geslacht toch wel graag weten deze keer. De verloskundige vroeg ons erna, en vroeg of ze een gokje mocht doen. Naar wat ze nu kon zien ging ze uit van een... jongen!! Haha, dat was toch wel even omschakelen, ik ging toch wel erg van een meisje uit. Nu nog ben ik er nog niet helemaal van overtuigd, hihi. Maar de verloskundige zei ook, dat het nog erg vroeg was, en dat je bij een meisje nu ook vaak een vergrote clitoris ziet. Dus het is nog niet zeker, maar voor nu ging ze uit van een jongen. Ben benieuwd, hihi! Volgens mij heb ik trouwens wel echt geluk met mijn verloskundige... Ik heb met 6 weken een echo gehad, maar dat was nog in het ziekenhuis. Daarna bij de verloskundige een echo gehad met 8, 10, 12 weken, en ze zei nu al dat ik met 16 weken weer een echo kreeg! Ze heeft een eigen echo apparaat, dus misschien dat dat wel scheelt. De 20 weken echo gebeurt wel in het ziekenhuis. Ik krijg een extra uitgebreide echo omdat ik als kind zijnde bij de cardioloog in behandeling ben geweest. Dus de kindercardioloog zou dan even meekijken. Heb ik bij mijn dochter nooit gehad, maar goed, laat maar nakijken. Maar met al die (standaard) echo's heb ik volgens mij echt geluk! Mijn hb was wel al wat aan de lage kant (6,7), maar daar was ik al bang voor. Ze adviseerde om toch iets van Floradix te gaan gebruiken. Dus morgen maar even een fles halen. Verder waren alle bloeduitslagen in orde. Sorry voor mijn ego-berichtje, maar moest het even kwijt, hihi! X
AUGUSTUS 2013 MAMA`S 1. BabyR - 25jr - 2e kindje Treubabylove - 24jr 2e kindje 2. Mamalin83 - 29jr - 2e kindje 3. Senna82 - 30jr - 1e kindje Cmvmens - 26jr 3e kindje 4. Tilaena - 35jr - 1e kindje 6. Jootje86 - 26jr 1e kindje Onzekerheid - 31jr - 1e kindje Kaarr - 27jr - 2e kindje Mama van Shaun -29 jr - 2e kindje 9. Kelien87-25jr-1e kindje 12. Noppie87 - 25jr - 1e kindje 13. Maregmo - 26jr - 2e kindje 16. Sugarblossom - 28jr - 1e ICSI kindje Marianne1987 - 25jr - 3e kindje 17. Flower82 - 30jr - 2e kindje 18. Jette 1976 - 36jr 1e kindje 21. Chantallcindy - 22jr - 1e kindje 22. Madeliefste - 28jr - 1e kindje 23. Voortje86 - 1e kindje 25. Flower 27- 31 jaar -2e kindje 27. Kwiebeltje - ??jr - ??kindje (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Afspraken: 24 jan. Sugarblossom - 2e echo ziekenhuis + afscheid 25 jan. Chantallcindy - 2e echo 25 jan. Mama van Shaun - Intake gyn 7 Febr. Kelien87- intake verloskundige + echo 14 febr. Marianne1987 - Gynaecoloog 20 febr. Mama van Shaun - echo + conrtole gyn
Oh wat leuk, dan zit je nu 1 dagje verder dan mij Hoop wel dat ik toch nog eentje kan krijgen, bij mij heeft de vk ook een eigen apparaat, alleen de 20 weken echo gaat daar niet op ofzo.. Maar zeker na de fout die gemaakt is met een afspraak ben ik hartstikke bang dat er iets fout is gegaan met de echo, dat ze me een verkeerde berekening gegeven hebben ofzo.. Dus zou echt een heel stuk schelen als een andere dan ook nog een keer maakt, dan heb ik ook weer meer zekerheid Maar daarom weet ik ook niet waarom ze het niet doen.. Ze kan het zo zelf doen.. Zou het toch ook wel leuker vinden dan 'alleen' het hartje mogen hogen, om het ook nog even te zien kloppen. Jongetje was je voorkeur toch ook? Zou wel leuk zijn als dat dan nog eens echt zo blijkt te zijn Leuk joh dat je zoveel alweer heb kunnen zien!
'Voorkeur' en voorgevoel waren een meisje. Maar vind 'voorkeur' eigelijk zo negatief klinken, alsof een knul niet welkom zou zijn. Zeker wel dus! Alleen even wennen, hihi
Oh haha, zat even verkeerd te kijken Ligt er net aan hoe je het bekijkt. Voorkeur is natuurlijk niet een 'je wilt persé een', maar snap dat het ook wat raar kan klinken. Zou alleen niet weten hoe je het anders kan zeggen Maar niet te hard wennen he, als het straks fout blijkt te zijn en je krijgt toch een meisje moet je nog harder gaan wennen aan het idee dat het toch weer anders is. Zou ik in ieder geval moeilijk vinden hoor, zit je eindelijk met het idee: ik krijg een jongen.. En dan ineens: oh het wordt een meisje. Zit je ineens: ohja.... Maargoed, als ik er zo over na denk, durf ik sowieso nooit al meteen te hopen dat het goed is. Heb dat namelijk ook nog steeds met het idee dat er een kleintje in me groeit, durf ik ook nog steeds niet te geloven na één keertje zien.. Ook met de berekening hoe ver ik ben, durf ik ook niet te geloven na één keer.. En heb geen idee waarom eigenlijk.. Denk te bang voor teleurstellingen ofzo..
Ik ben er zelf ook nog niet echt van overtuigd hoor dat het een jongen wordt, voorgevoel blijft toch een meisje, haha. We zullen zien! Maar komt de berekening van de verloskundige dan niet echt overeen met je eigen berekening? Of waarom twijfel je zo?