Ik ga niet voor zwitsal dit keer heb gelezen dat ze het op dieren testen als je googled lees je zoveel tegenstellige verhalen. Haal niet teveel he meis ik heb nog spullen van Shaun toen hij geboren werd alleen de douchehel, shampoo en body gaat hard
Tip, bij de bon die je moet printen om de box op te halen, zit ook een bon voor 10% korting op alle babyspullen bij Etos, dus als je daar bodylotion en zo gaat halen, kun je gelijk die bon meenemen. Box is erg leuk, vooral de magazines die erin zitten! (verder klein tubetje zwitsal, tubetje buikcreme, klein speeltje, knuffeldoekje, blikje alocoholvrij rosebier, flesje Jills, leuk pakket hoor!)
Nouja ik heb geen flauw idee hoeveel ik van alles moet halen, dus hou het lijstje nu aan. Is het teveel, 6 flanellen luiers, 12 hydrofiele luiers en dan nog 6 hydrofiele washandjes? Ohja en niet de 6 monddoekjes te vergeten. Volgens mij waren dat alle doekjes die erop staan. Verder haal ik van de shampoo's en creme's maar één fles per soort, ik wil namelijk niet teveel ervan hebben, als het kind er dan niet tegen kan zit ik er mee. Dus wil eerst kijken of het goed bevalt, daarvan bijkopen kan ook altijd later nog. Dankjewel voor de tip Kitty01. Is toch zeker weer meegenomen
DragonBaby, heb je gewoon geGoogeld op zo'n lijstje dan? Ik heb nl echt geen idee ook van wat nodig is Al wacht ik nog wel even met gaan shoppen hoor, het is nu nog best pril enzo...
Ja heb heel wat af gegoogled voor verschillende lijstjes. Elk lijstje zegt weer wat anders, dus heb hier al best vroeg een eigen lijst gemaakt waarop alles staat wat ik tegen kwam, zodat ik in ieder geval hopelijk dan alles heb. En als ik nu nog dingen tegen kom waarvan ik denk: oh die staat er bij mij nog niet op, kan ik die ook makkelijk bijschrijven. Ik haal hier ook alleen nog maar kleinere spullen hoor. Met kleertjes en behang wil ik wachten tot ik het geslacht weet, is dus nog iets minder dan zes weken wachten. Dan ga ik het rustig aan opbouwen. Kinderwagen, wipstoel, box, bad, zulke dingen wacht ik ook nog even wat langer mee. Alleen de kast en commode koop ik dan eerder. Dan kan ik ook die kleinere spulletjes wat beter opbergen.
Dat zou wel fijn zijn, dankjewel Ben trouwens niet van plan om kunstvoeding te geven, dus de spullen daarvoor zet ik hier ook niet op. Ik heb erop staan: Babybad + emmer Badthermometer Fles met wijde hals/maatbeter Luieremmer 2 badcapes 6 hydrofiele washandjes Aankleedkussen + 3 hoezen Nagelschaartje Haarborstel/kam 6 monddoekjes 3 navelbandjes/navelklem Babyolie Baby bodylotion Baby haarlotion Babyzeep Babycrème Baby wasgel zeepvrij Baby massageolie Babyshampoo Lotiondoekjes Zinkzalf 12 hydrofiele luiers 6 flanellen luiers 1 pak new born luiers wegwerp Verzorgingstas 2 voedingsbh's Voedingskussen + hoes Zoogcompressen Kruik + 2 kruikzakken 2 badzeiltjes (molton) Badzeiltje klein 3 molton hoeslakens 3 bovenlakens 3 hoes-/onderlakens 2 dekentjes Babyfoon Thermometer 2x vloeibare zeep (badkamer+keuken) 2 pakken maandverband 2 pakken kraamverband 1 pak watten 2 dozen steriele gazen 16/6 1 rol leukopor 1 fles alcohol 70% 2/3 luierpakjes maat 50-56 3/4 luierpakjes maat 62-68 6 luiertruitjes/shirts met drukknopjes 4 sokbroekjes 2 overslaghemdjes 2 mutjes Jasje 2+ sokken & slofjes 2+ slaapzakken & pyjama Dit was het. Heb trouwens geen flauw idee waarvoor je de verschillende badzeiltjes voor nodig heb. Zelfde met de overslaghemdjes, maar ze stonden erop dus het zal wel goed zijn
Babybad + emmer (of tummytub, wat je fijn vind. Emmer niet nodig gehad) Badthermometer (nooit gebruikt) Fles met wijde hals/maatbeter (voor flesvoeding? Anders zou ik niet weten waarvoor) Luieremmer 2 badcapes (ik had er geloof ik 3 of 4, wel fijn om de kleine in te wikkelen) 6 hydrofiele washandjes (zou er iets meer pakken) Aankleedkussen + 3 hoezen Nagelschaartje Haarborstel/kam 6 monddoekjes (zou er iets meer pakken) 3 navelbandjes/navelklem (absoluut niet nodig, worden niet meer gebruikt door de kraamzorg. Klem zit in het kraampakket) Babyolie (nooit gebruikt, alleen badolie) Baby bodylotion (nooit gebruikt) Baby haarlotion (nooit gebruikt) Babyzeep (nooit gebruikt) Babycrème Baby wasgel zeepvrij Baby massageolie (nooit gebruikt) Babyshampoo (in het begin niet gebruikt, pas later) Lotiondoekjes (ik neem aan gewone luierdoekjes? Anders geen idee waarvoor) Zinkzalf (sudocreme of bepanthen, ervaringen verschillen per persoon) 12 hydrofiele luiers (zou er iets meer pakken) 6 flanellen luiers (niet gekocht, nooit gemist) 1 pak new born luiers wegwerp Verzorgingstas 2 voedingsbh's Voedingskussen + hoes (niet perse nodig, wat je zelf prettig vind. Hier niet gehad en niet gemist) Zoogcompressen Kruik + 2 kruikzakken (kraamzorg gebruikt geen kruikzakken, dus niet nodig) 2 badzeiltjes (molton) (?) Badzeiltje klein (?) 3 molton hoeslakens 3 bovenlakens 3 hoes-/onderlakens 2 dekentjes Babyfoon Thermometer 2x vloeibare zeep (badkamer+keuken) 2 pakken maandverband (die zwarte pakken van Kotex! Zit geen plastic in, broeien niet) 2 pakken kraamverband (ik had voldoende aan dat wat in het kraampakket zat, heb dit niet hoeven bijkopen. Maar is dus persoonlijk) 1 pak watten 2 dozen steriele gazen 16/6 (geen idee waarvoor, er zitten wat gaasjes in het kraampakket. Meer niet gehad of gemist) 1 rol leukopor (zit in kraampakket) 1 fles alcohol 70% (zit in kraampakket) 2/3 luierpakjes maat 50-56 (4x pakje/setje 50, 4x pakje/setje 56) 3/4 luierpakjes maat 62-68 (kun je later bijkopen) 6 luiertruitjes/shirts met drukknopjes 4 sokbroekjes 2 overslaghemdjes (?) 2 mutjes (ik had bij elk setje in maat 50 een bijpassend mutsje...) Jasje (of vestje. zou 56 doen) 2+ sokken & slofjes (veel meer sokken!) 2+ slaapzakken & pyjama (slaapzak merk je pas later of je die nodig hebt. Tenminste niet in de kraamweek) Bij deze mijn ervaringen!
Hou trouwens ook een beetje rekening met het feit dat sommige winkels best een lange levertijd hebben op bijv. meubeltjes en kinderwagens!
Ooh, en nog een tip; koop hydrofielluiers, washandjes en monddoekjes enzo gewoon in het wit. Kun je gemakkelijk bij elkaar op 60 graden wassen!
Oh ja, ik ben even vergeten dat je ook nog een kraampakket heb. Hartstikke bedankt in ieder geval voor je post, vind het veel fijner om van iemand te horen wat die nou echt zelf gebruikt heeft dan zomaar een standaard lijstje die weet ik hoe oud is. Je hoort ook heel vaak dat het niet helemaal klopt, maargoed dat weet je ook nooit echt van te voren. Hoeveel zou jij dan aanraden om te kopen van die monddoekjes en hydrofiele luiers en washandjes? Het dubbele ongeveer?
Dubbele is ook weer wat overdreven, maar ik denk een stuk 8-10 monddoekjes, 8-10 washandjes, en een stuk of 16 hydrofielen. Maar nogaamls, jouw kindje en jouw ervaringen kunnen heel anders zijn! Misschien spuugt je kindje wel veel, dan zul je veel meer nodig hebben. Veel ervaar je pas echt als het zover is. Wel leuk trouwens, dat je al gaat shoppen!
Ja ik hou er inderdaad mee dat alles anders kan zijn, hou in mijn hoofd dat alles wat ik hier ook heb staan richtlijnen zijn, heb ook staan dat het een basis is. Wat ik te kort heb kan ik altijd later nog bij kopen, als ik maar wel eventjes iets vooruit kan en niet gelijk de eerste dag al te kort veel te kort kom. Ja heb er ook al zin in, ook al ga ik helemaal niet veel en niets heel bijzonders ga kopen. En ik vind het ook fijner om niet alles in één keer te hoeven kopen, dus begin dan ook liever nu al dat ik rustig aan kan doen. Zo vaak ga ik de stad hier ook niet in.
Heb trouwens nog 2 aanvullingen op je lijstje, haha. 2 molton hoeslaken zijn echt voldoende. 1 op het bedje, 1 reserve. De molton hoef je namelijk echt niet elke keer mee te wassen als je het gewone hoeslakentje verschoont. En pyjamaatjes heb je ook nog niet nodig in de kleinste maatjes. In het begin slaapt je kindje namelijk gewoon in zijn kleertjes van overdag, dit zijn toch zachte pakjes. hier pas pyjamaatjes gebruikt vanaf maat 62/68. Enne, als het je eerste zwangerschap is is alles wat je moet kopen héél bijzonder, haha!! Veel plezier alvast!
Oké dat is ook wel handig om te weten. Zat ook al te twijfelen of het nodig zou zijn, maar zit sowieso nog even goed uit te zoeken wat en hoeveel je nodig heb van wat voor maat. Zowel met broeken, als shirts, als pakken, als sokken etc. Maar dat duurt nog even enkele weken voordat ik die ga kopen, dus dat maakt nu nog niet heel veel uit. Zal het in ieder geval alvast aanpassen hier, zou zonde zijn om dan enkele pyama's te hebben en dan nooit te gebruiken.
Het is helaas vandaag niet door gegaan Door twee redenen, we moesten eerst ergens even oppassen, maar dat werd toch ietsje te laat en als tweede wou die bon niet uitgeprint worden, ik kreeg een foutmelding. Dus toen hadden we zoiets van, we wachten wel tot het kan, of desnoods volgende week maar alleen voor die andere dingen. Maar dan als het niet zo laat al is.. Met die bon kan het zijn dat ik twee weken moet wachten, dan wordt die automatisch thuis opgestuurd staat er. Dat duurt helaas dan nog even. Hoe gaat het hier verder met iedereen? Hebben jullie nog veel last van klachten? Bij mij gaat alles wel goed, nog steeds de gebruikelijkere dingen, af en toe moe, nog steeds nu en dan last van m'n bekken, jeuk en dan nog steeds geen echte eetlust. Maar ik heb er niet zodanig last van dat het me echt ontzettend stoort gelukkig.
@marieke01 Welkom hier. @noppie87 De maxi cosi kinderwagen heeft foam banden die kunnen nooit lek. Leek ons wel handig omdat we ook op ruwere wegen wandelen met de honden. Jullie moeten wel geduldig zijn wat betreft het geslacht ik zou zo geduldig niet kunnen zijn. @dragonbaby Dat is ook een mooie kinderwagen en inderdaad stukken goedkoper dan de meeste wagens. @mamalin83 We twijfelde tussen de maxi cosi mura en de quiny speedy het oude model. De quiny speedy was de helft goedkoper maar het showmodel was al niet recht dus toen toch die van maxi cosi gekozen. Zowel in het ziekenhuis als de verloskundige willen nog geen gok doen op het geslacht. Ze zeggen dat het nog erg vroeg is een jongetje heeft de balletjes nog niet ingedaald en een heel klein piemeltje en een meisje heeft nu nog een vergrootte clitoris waardoor het eigenlijk nog hetzelfde lijkt zei ze. @madeliefste Super uitslag van de combinatietest @kayalola Welkom hier @ankiepankie Welkom en ik hoop voor je dat dit jaar augustus beter is. @all Wij hebben gister de intake bij de verloskundige gehad, hele leuke vrouw. We kregen ook weer een echo en alles was goed met ons kleintje 13 cm alweer. Ook de uitslag van de combinatie test gekregen. Voor het down syndroom 1:3000 en die andere 1:5000. Bloeduitslagen waren ook allemaal prima. Ik moet wel gecontroleerd worden op zwangerschapssuiker omdat mijn moeder het gehad heeft toen ze zwanger van mij was.
Babybad + emmer - emmer niet nodig badje of tummy tub Badthermometer - zat in mijn badje Fles met wijde hals/maatbeter - is voor flesvoeding Luieremmer- bah stinkt niet gehad 2 badcapes 6 hydrofiele washandjes Aankleedkussen + 3 hoezen - vond ik erg handig Nagelschaartje Haarborstel/kam - nog nooit gebruikt bij shaun 6 monddoekjes - veeeeeeel meer ik heb er 24 3 navelbandjes/navelklem - niet nodig werd vroeger gebruikt Babyolie Baby bodylotion Baby haarlotion Babyzeep Babycrème Baby wasgel zeepvrij Baby massageolie Babyshampoo Lotiondoekjes Zinkzalf 12 hydrofiele luiers - had ik er ook 24 van 6 flanellen luiers - niet gehad ook niet gemist 1 pak new born luiers wegwerp - zou 2 pakken nemen Verzorgingstas 2 voedingsbh's Voedingskussen + hoes - voor mijzelf in bed niet voor beeb gebruikt Zoogcompressen Kruik + 2 - niet nodig gehad met zomer beeb 2 badzeiltjes (molton) Badzeiltje klein 3 molton hoeslakens - mag niet worden gebruikt van kraamzorg stikkingsgevaar 3 bovenlakens 3 hoes-/onderlakens 2 dekentjes Babyfoon Thermometer 2x vloeibare zeep (badkamer+keuken) 2 pakken maandverband 2 pakken kraamverband - ik vloeide heel veel heb 4 pakken gebruikt 1 pak watten 2 dozen steriele gazen 16/6 1 rol leukopor 1 fles alcohol 70% 2/3 luierpakjes maat 50-56 - zou er 4/5 nemen 3/4 luierpakjes maat 62-68 kan je later kopen 6 luiertruitjes/shirts met drukknopjes 4 - wederom zomerbeeb gehad niet gedragen 2 overslaghemdjes 2 mutjes - had er 4 Jasje 2+ sokken & slofjes - veel meer jij doet toch ook elke dg schone sokken aan 2+ slaapzakken & pyjama - slaapzak gebruik je pas in de winter zou die later halen als jou kind het nodig heeft
Ja ik heb eigenlijk ook geen idee waarom er 2+ sokken staat hoor, heb geloof ik alles gewoon overgenomen van internet met de gedachte: ik zie wel hoeveel ik er koop. Maar jij ook hartstikke bedankt voor jouw ervaring van het lijstje. Zie nu ook gelijk wat ongeveer op hetzelfde neerkomt en wat het meeste kan verschillen. En ik denk dat de luieremmer hier toch wel moet. Andere opties die ik nu zie is in de keuken weggooien, lijkt me al helemaal niet fijn of anders voor iedere luier naar buiten. We wonen één hoog en hebben dus geen kliko, dus dan moeten we iets verderop naar zo'n vuilnisbak onder de grond lopen. Denk ook niet dat dat een geweldige oplossing is. Dan liever alles in een luieremmer en één keer per dag daarheen moeten lopen. Mag ik trouwens vragen wat voor newborn luiers jullie gebruikt hebben? Ik twijfel nog welke ik wil gaan gebruiken, kruidvatmerk of pampers denk ik nu, aangezien ik over die twee de meeste goede dingen over lees. Denk namelijk dat ik gewoon voor kruidvat ga, want die krijg je ook bij de kruidvattas dus scheelt dan ook weer extra..