Maat 1 neem ik pampers en daarna kruidvat waarom ja geen idee kraamzorg wilde dat bij shaun dus doe dat nu ook. Ik deed de luiers in een zakje (action, kruidvat enzo) dan ruik je echt niks nog steeds doe ik dat zo plas en poep doe om de dag de vuilniszak verschonen en je ruikt de luiers echt niet
Maar kruidvat is ook gewoon goed hoor je moet ze wel even goed uittrekken dat ze echt helemaal een zijn dan zijn ze wat minder stug maar doe dat ook bij de pampers
Mama van Shaun, onze ervaringen komen wel redelijk overeen, haha! Alleen, wat betreft de molton hoeslakens, die mogen wél hoor. Ik heb ze hier als matrasbeschermer om het matrasje gebruikt, en daar dan een gewoon hoeslakentje omheen. Ik denk dat jij een molton bedzeiltje bedoelt. Hier ziet plastic in verwerkt en deze mag je inderdaad niet onder het hoofdje leggen (wel onder bijvoorbeeld de billetjes om doorlekken te voorkomen). Hier zie je precies hoe je het bedje kunt opmaken! Bedje opmaken Wat betreft luiers; ik heb altijd de Pampers gebruikt. Ik weet het niet, maar vond deze toch eigelijk het fijnste van ze allemaal. Fijn dun, dochter heeft nooit doorgelekt hierin. En ze zijn altijd wel ergens in de aanbieding, dus als je een beetje slim winkelt, betaal je (bijna) nooit de volle prijs. 2 pakken om te beginnen kan inderdaad, 1 ben je zo doorheen.
Kelien, wat fijn dat de uitslag van de combinatie goed was! Hebben jullie de Maxi Cosi Mura Plus? De onze is van 2009, dus is nog het 'oude' model. Ik heb vanmiddag de felicitasbox opgehaald bij de Etos, ik vond hem wel leuk! Maar op dit moment vind ik sowieso alles wat met babietjes te maken heeft leuk, haha
Ja heb ze inderdaad meerdere keren in de aanbieding al gezien. Maar kruidvatmerk is komende week ook in de aanbieding, dus die kan je ook nog voordeliger shoppen. Denk toch dat als die ook verder voldoet qua niet doorlekken ik die ook zal gebruiken. Denk dat als je alle kosten bij elkaar gaat optellen gedurende de periode dat je luiers moet gebruiken, je ook best nog wel een enorm bedrag bespaart, haha. Maar had inderdaad ook gelezen dat mensen voor new born vaker pampers gebruiken omdat ze dat fijner vinden. En dan later op een ander merk overgaan. Maar wat doe je dan met dat pak van de kruidvat uit de tas? Gooi je die weg dan? Hier doet de link het nog steeds niet van de Etos Dus denk dat ik moet wachten tot ze hem opsturen.. Of ik moet gaan bellen van de week. Maargoed, ik heb nu toch alweer een griepje opgelopen (vierde keer al geloof ik sinds ik echt zwanger ben, incl de keer gezien dat ik 1 week zwanger was dan). Dus ik blijf toch liever thuis komende week.. Komt ook iedere keer wat tussen als ik wat wil gaan halen, grr :x Ja, ik zat van de week te kijken op internet en heb echt zoveel leuke kleertjes gezien voor een babytje. Ik vind alles zo leuk dat ik eigenlijk niets in de kleinere maten wil kopen. Want dan kunnen ze het niet zo lang aan. Zo blijft er niets over wat ze in het begin kunnen aan doen Iedere keer als ik weer even ga kijken, zegt me vriend weer: zit je nu alweer te kijken? Hij vind dat ik veel te veel zie en wil hebben haha.
Beterschap meid... Je kunt die kruidvat luiers uit de tas toch gewoon gebruiken hoor, een luier is een luier! En hoe meer gratis luiers, hoe minder je er zelf hoeft te kopen, haha. Ik wil ook graag eens gaan shoppen, heb (behalve een nieuwe zonnekap voor op de kinderwagen) nog steeds niets gekocht voor de kleine. Gek eigelijk, deze tweede zwangerschap vliegt letterlijk veel sneller voorbij! En we hebben nu natuurlijk ook niet zo'n noodzaak om alles nog te moeten kopen... Veel basis-dingen hebben we al/nog, zoals de wagen, de maxi cosi, het badje, een wipstoeltje, enz. Zodra we het geslacht weten wil ik wel wat 'leuke' dingen gaan shoppen, haha!
Ik heb ook nog helemaal niks de wagen staat nog in de buggy voor shaun verder slaapt shaun nog in het bedje. Ja als ik een geslacht weet is het leuk (bij shaun had ik nu bijna alles al)
Goedemorgen! Wij hebben al een babykamer van mp gekocht. Is inmiddels helemaal opnieuw geschilderd. Kinderwagen en maxicosi is ook al aanwezig. Verder nog niets. Morgen mogen we naar dokter papa en hopen we dat hij het geslacht kan bepalen. Zin in! !!!! En we zijn heeeel benieuwd
Dankjewel. Moest vandaag naar de tandarts en op de terug weg kwamen we langs de H&M, ben gauw even naar binnen gedoken omdat ik op de site iets leuks had gezien. Maar ik wou het dus even bekijken in de winkel.. Mijn vriend vind dus shoppen niet leuk Hij wou gelijk weer weg haha, hij zei: je slaat helemaal op tilt als je al die babykleertjes ziet. Heb drie dingetjes gekocht. Een setje met een rompertje met lange mouwtjes met een kikker erop, een groen met geel gestreepte broek en muts met kikkeroogjes erop. Een setje met een groene broek en een vest met een kikker erop. Beide setjes zijn dan gekocht in maat 56. En dan twee paar sokken waarvan eentje dezelfde groen met gele strepen erop en de ander zo'n kikker erop. Echt hartstikke lief en vind het leuk voor wat voor geslacht het dan ook is. Wou eigenlijk nog wat anders kopen, maar me vriend vond dat ik doorsloeg en wou toch dat ik met verdere aankopen van kleren ging wachten tot de volgende echo. Dus dat is helaas nog wachten. Morgen nog 5 weken om precies te zijn.
Spannend spannend spannend ik heb woensdag avond mijn pretecho.. woehoe gaan de dagen dan langzaam zeg
Ik heb de 20 ste echo kijken of het bloed al weg is en dan 6 maart de geslachtsbepaling en dan 2 weken later de 20 weken echo leukkk
Senna, een meisje, wat leuk!! En wat leuk dat jullie al een babykamer en kinderwagen hebben! Welke wagen is het geworden? Nu kun je echt rokjes gaan shoppen enzo, haha! Dragonbaby, leuk dat je toch al wat hebt gekocht! Wel spannend zeg, dat je nog zolang moet wachten op weer een echo... Truebabylove, heel veel plezier vandaag!! Spannend zeg! Wat denk je zelf dat het is? En ga je het ons vertellen? Geniet ervan straks! Mama van Shaun, zouden ze de 20e niet ook al naar het geslacht kunnen/willen kijken? Hier begint ook langzaam het aftellen... Maandag avond heb ik weer een afspraak en echo bij de verloskundige, en hopelijk kan ze het dan zien! Spannend!! Nog 5 nachtjes slapen... hihi En als het goed is hebben we een eerste aankoop gedaan, haha. Ik heb op marktplaats een piekstok gekocht, voor 15 euro. Is precies dezelfde als onze dochter heeft (die van de babydump). Alleen heeft zij hem nu ook in gebruik boven haar bed, dus toch nog maar een nieuwe erbij. Als het goed is kan ik hem morgen hier in de buurt gaan ophalen. Ik ben nu sowieso veel meer op marktplaats aan het kijken, bij de eerste 'moest' alles nieuw zijn. Pfff, ik wil aan het kamertje gaan beginnen!!
Mama van shaun, ik hoop dat de gynaecoloog voor je wil kijken!! Zou toch wel erg flauw zijn om het niet te doen... Maar ja, je weet maar nooit natuurlijk. Truebabylove, weer een meisje erbij, haha, wat leuk!! Geniet lekker verder, hihi! Iemand enig idee met hoeveel we eigelijk nog schrijven hier? Volgens mij niet meer zo veel. Kan de lijst niet meer vinden... Wel lekker overzichtelijk zo
Nog meer meiden hihi. Wordt een gezellig meisjesmamaclub zo Ben benieuwd wie de eerste jongenmama wordt!! mama van shaun dat doet de gyn toch wel? Gewoon vragen.
Er zijn heel veel dames die niet meer schrijven hier.. Erg jammer wel. Maar wel overzichtelijk. Ik heb al een dochtertje krijg er nu een tweede bij dus dit word een vrouwenhuis. Ben al kleertjes wezen kopen ow wat hebben ze leuke dingen. Maar wil nog even wachten dan komen er meer zomer dingen bij nu is er veel dikke kleertjes ook wel goed voor in het begin maar als het echt warm is trek je niet zoveel aan neem ik aan toch?.. Deze maand is het klusgedeelte af in de beebskamer en gaan we volgende maand de babykamer halen. Wil het voor 6 maanden toch echt af hebben. Zijn er hier ook dames bezig met de beebskamer??
Zou grappig zijn als we dan dadelijk allemaal meisjes krijgen, haha. Merk wel echt dat het bij mij echt heel anders gaat dan bij jullie. Krijg niet zoveel echo's, ze kijken bij mij pas volgende maand voor het geslacht.. Terwijl ik toch begin augustus uitgerekend ben en dan op z'n minst even ver zou moeten zijn qua kunnen zien. Of betalen jullie allemaal extra om het nu te kunnen zien? Dat is geloof ik het enige wat ik hier kan doen, een 2D pretecho laten maken en dan hopen dat ze het kunnen zien.. Maar niet een normale echo of iets. Ik ben een klein beetje bezig met de babykamer. Staat nog wel wat rotzooi in, maar niet zodanig dat we nog niet kunnen beginnen. Zit er alleen mee dat ik nog geen spullen echt vind ervoor. We hebben al een bedje, commode hebben we besloten dat we toch tweedehands gaan kijken omdat ze weinig echt los verkopen en ze anders duur zijn. M'n schoonvader zegt ook dat je die echt niet lang gebruikt omdat je het vaak ergens anders doet, denk ook dat die daarin gelijk heeft, dus vind het ook zonde om dan iets duurs te zoeken. Kast zijn we vandaag voor gaan kijken, helaas niet geslaagd. Ze hebben allemaal van die lage kasten te koop, dus dat wordt nog even doorzoeken. Schrok vandaag ook even. We waren in de buurt van babydump dus gingen daar ook nog even kijken voor commodes voordat we besloten het niet nieuw te kopen. Maar die trappen zijn daar best wel rot, dus ik stapte zo van zo'n laatste trede af dat je halverwege staat op zo'n groter stuk, maar toen gleed ik zo van de laatste trede af, voelde net alsof ik door m'n voet ging Schrok wel even, want ik zag ook helemaal niet dat ik niet goed stapte ofzo, zie niet zo goed meer waar ik m'n voeten zet Heb wel iets anders gekocht, een bureaustoel. Zat tot nu toe de hele tijd op de bank, maar als ik zo'n pijn heb door m'n bekken dan voel ik ook echt heel goed dat ik scheef zit. Benen zitten altijd daar in kleermakerszit omdat ik anders niet lekker zit. Maar merk dus ook wel dat veel pijn daardoor kwam. Dus ik hoop nu ik rechter zit en niet meer zo schuin, dat de pijn heel erg verminderd. Opstaan gaat nu in ieder geval al beter, dus het is in ieder geval niet voor niets.