Wij houden de kamer hier gewoon simpel, enkel wat kleine aanpassingen en meubelen komen toch van verschillende plekken en zullen ook niet dezelfde kleur hebben.. En verder maakt het me echt niet uit hoe die eruit ziet, als die maar handig ingedeeld staat. Ik merkte vanochtend ineens dat m'n tepels al lekken, dus ik weet niet hoe ik het doe, maar ik blijf last houden van de 'rottige' kanten van een zwangerschap Maar ben nog wel blij dat ik het nog niet als vreselijk kan gaan omschrijven, volgens mij kan het allemaal wel nog erger en ik heb wat dat betreft ook wel geluk gehad qua misselijkheid enzo. Ik zit hier wel in volle afwachting of alles goed gaat, ben écht zó blij als ik de kleine weer kan zien en eindelijk goed kan zien bewegen. Dat maakt toch alles wat ik verder mee maak weer helemaal goed. Maargoed enkel als de kleine hier zou bewegen zou alles al weer goed maken voor me, dat maakt me dan ook gelukkig, weet ik nu al. Nu voel ik alleen nog maar steken helaas. Vooral als ik iets te snel op sta.
k doe de 19 weken dans!!!! Whoooooooppp Volgende week de 20 weken echo. Vanacht pijn onder mn ribbenkast... Even uit bed gegaan en toen zakte het ook wel weer af. Vanmorgen harde buik gehad. Ik schrok daar best wel van. Herkennen jullie dit? Fijn weekend allemaal!
Senna ik heb ook zo nu en dan last van harde buik. Maar het is volgens mijn vk niet ernstig het enigste wat je moet doen is gas terug nemen en een lekker warm bad of douche nemen. Daar ontspant je buik van..
hey dames, hoe is het hier. heb me de laatste tijd weinig laten zien hier. wel gewoon meegelezen dus was jullie niet vergeten. nog een weekje aftellen en dan weten wij ook van welk geslacht ons kleintje is, ben echt benieuwd. Ik was vorige week bij de verloskundige en ze vroeg of ik mijn kleintje al gevoeld had. toen ik zei dat ik m met 15,5 week voor het eerst ben gaan voelen vond ze dit wel al erg vroeg maar toen ik beschreef wat ik voelde gaf ze me gelijk dat het ons kleintje moest zijn. sinds gisteravond gaat het gekriebel al langzaam over in schopjes en reageert ukkie zelfs al op me. wat ik mij afvraag hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen? ik heb er al 7 kilo bij en vond dit zelf al best veel.
Ik ben net 19 weken en 2,5 gegroeid. Ik las vanmorgen dat 3 kilo gemiddeld is bij 20 weken, maar het kan van persoon tot persoon verschillen. Misschien dat jij juist in het begin vlot aankomt en straks wat minder snel (tussen 13 en 15 kilo in totaal is gemiddeld volgens mijn vk)
Laatste keer dat ik woog (afgelopen woensdag dacht ik) was ik weer een halve kilo afgevallen. Sta nu hier totaal nog op -10 vergeleken met voor het zwanger zijn. Zal denk ik niet lang duren voor mijn gewicht wel weer omhoog gaat, want het valt iedereen hier ook echt op dat mijn buikje steeds boller wordt!
Ik ben bijna 2 kilo gegroeid. Heb geen idee wat het gemiddelde is. Wat spannend, misschien weet je volgende week of er een jongetje of een meisje in je groeit! Zo speciaal! Hihi Heerlijk he dat gevoel van de kleine in je buik. Plopjes en bewegingen. Bij mij zijn het inmiddels geen plopjes meer maar echte "schopjes".
Ik zit ook nog ongeveer 1 kilo onder mijn 'startgewicht'. Net als de vorige keer. Ik ben toen in totaal net geen 7 kilo bijgekomen. Gek hé, al die verschillen... De kleine voel ik ook al goed bewegen, soms echte schopjes, maar soms voel ik hem ook draaien in mijn buik! Maar steeds als mijn man wil voelen stopt hij, haha. Echt klachten heb ik gelukkkig niet echt. Heb deze week veel gewerkt, dat hakt er wel even in, maar verder gaat het wel goed. Harde buiken heb ik nog niet gehad. Wel heb ik deze week een joekel van een spatader ontdekt... Hij loopt helemaal vanuit mijn lies (schaamlip?) over mijn achterbeen naar beneden, tot ongeveer halverwege mijn kuit. Ik baal hier echt ontzettend van, kon wel janken toen ik 'm zag... Vooral omdat mijn zusje deze zomer gaat trouwen, dan wil je er toch een beetje leuk uitzien. Bij mijn dochter zijn me dat soort dingen gelukkig allemaal bespaard gebleven, ook helemaal geen straie ofzo. Dus baal toch wel nu. Maar ja, doe je niks aan... Wat betreft het kamertje; de kast is gisteren opgehaald, dus de babykamer is leeg!! Binnenkort willen we een muur van het kamertje grijs gaan verven, en dan de meubeltjes opzetten. En dan kan het leuke shoppen gaan beginnen! Wij hebben volgende week maandag de 20 weken echo, spannend! Zijn we gewoon al bijna op de helft allemaal. Gaat toch wel snel! X
Dames zijn jullie bedolven onder de sneeuw?? Hier gaat alles zijn gangetje wel erg moe maarja wat wil met een kleine van 2en half. Vanavond 20 weken echo toch weer fijn ff naar kleine uk te mogen kijken. Verder heb ik weinig te vertellen. Dus iedereen nog een fijne dag en probeer er wat van te maken ondanks die kou
Hier geen sneeuw gelukkig! Maar wel ijskoud.. En niet alleen buiten.. Hebben we net weer een drukke week dat we geen dag overdag echt rustig thuis zijn, is er een probleem met de verwarming! Dus nou moeten die mensen langskomen, maar die hebben nou dus niet gebeld.. Morgen weer zowat de hele dag weg, mag hopen dat er toch iets geregeld wordt. Anders wordt het een heel weekend met rillingen binnen lopen! Meer aan doen gaat niet, want meer kleren past echt niet meer haha. Sla al een deken om me heen maar is ook niet echt altijd voldoende.. Tsja, maar hopen dat er iets geregeld kan worden dus. Hoe was je echo? Ik heb de mijne over 5 nachtjes slapen! Kijk er echt zo naar uit! Ik denk.. Maar ook echt denken en niet zeker weten, dat ik de kleine vandaag gevoeld heb! Het is alleen niet zoals overal beschreven wordt.. Weet niet hoe 'plopjes' echt zou voelen, maar het voelt hier net een beetje alsof je een elastiekje zacht tegen de binnenkant van m'n buik aan schiet.. Weet niet, het is echt heel moeilijk te omschrijven wat ik precies voel.. Heb daarom dus ook al geen idee of het nou echt de baby is of niet. Heb ook al sinds gisteren veel buikpijn en last van m'n darmen, dus het kan ook zomaar iets heel anders zijn. Ik kan nu alleen maar even hopen dat ik het vaker voel en dat het dus de baby blijkt te zijn. Eerst maar even door de buikpijn van nu heen komen, want het steekt toch af en toe best naar, dat is toch wel even vervelend.
Dragonbaby wat je beschrijft zou heel goed de kleine kunnen wezen.. Mijn echo was goed op een verwijding van 1 van haar niertjes na. Moet met 28 weken terug komen om weer even te laten controlleren hoop zo dat het goed komt..
Truebabylove, spannend zeg. Wat kon het zijn, met dat niertje? Hopelijk is de volgende echo wel gewoon goed. Dragonaby, dat zou best wel eens de kleine kunnen zijn geweest! Let maar eens op, voor je het weet voelt je het de hele dag door! Hier vandaag precies 20 weken, jeej!! Gaat toch wel snel zeg, we zijn gewoon al op de helft! Verder weinig nieuws te melden eigelijk... Senna, veel succes/plezier morgen!
Vandaag de 20wk echo gehad! Meisje helemaal goed gekeurd!! Heeel veel foto's mee gekregen en 2 dvds zodat ik ook naar mn man kan sturen! Hihihi Nu heerlijk genieten!!
Ik weet het nu bijna zeker, het is die kleine hier die ik voel Voel het niet iedere keer, maar wel een paar keer per dag. Dus de kans is echt klein dat het wat anders is + nog eens het volgende: Ik weet niet of het toeval is of niet, maar iedere keer als ik hier de muziek aan zet op m'n laptop voel ik het weer. Dan heb ik al even een tijdje niets gevoeld, dan zet ik gewoon wat muziek aan en dan voel ik het weer. Daarom denk ik echt dat de kans nihil is dat het m'n baby niet is. Vandaag ook alweer 20 weken zwanger! Maar volgens mij hebben we de helft nog niet eens mee gemaakt of wel? Lees tenminste op internet dat de laatste weken vanaf de 30e ofzo nog zwaarder zullen zijn. Dus ik ben benieuwd..
Fijn om te horen Senna!! Dragonbaby, leuk is dat hé, dat gekriebel in je buik! En die 2e helft, verschilt denk ik net zo veel per persoon als de 1e helft... Ik heb vorige keer een heerlijke zwangerschap gehad, ook de 2e helft (zelfs de laatste 10 weken) nauwelijks klachten gehad. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat! Laat het maar gewoon over je heen komen, het komt zoals het komt... Geniet!
Ja, ik vind het geweldig, ik wil alleen maar meer haha. Mijn vriend vind het volgens mij vaak nog erger dan ik zelf als ik ergens last van heb. Dan vraagt hij me wel eens iets in de trant als of ik spijt heb of wou dat we hier nooit aan begonnen waren ofzoiets. En ik zeg altijd weer van niet, ik ben juist alleen maar blij dat ik dit mag mee maken en zou het zo nog een keer over doen. Dus moet gaan oppassen hier hoor, met mijn opmerkingen Als ik iets zou roepen als nooit weer, dan zou hij me eraan gaan houden ook hihi. Ja nouja, meer kan je ook niet doen natuurlijk dan het over je heen laten komen. Je weet als het goed is voor je zwanger wordt wat je zou kunnen tegenkomen, dus dan moet je ook niet zwanger worden als je het niet aan kan of al die pijnlijke dingen niet wil mee maken. En tsja, ik weet niet hoe het voelt, maar denk dat alle pijntjes die je hebt tijdens de zwangerschap nog helemaal niets zijn vergeleken met het bevallen zelf. Dus zover het mogelijk is, is het slechts een voorbereiding haha.
Hoi meiden, Denk meld mij ook eens aan. Ik ben op 3augustus uitgerekend, en ben nu 20 weken zwanger. Dinsdag heb ik mijn 20 weken echo!! Hoop hier leuke meiden te ontmoeten
@truebabylove Hopelijk is het niks ernstigs. @senna Jou man was op uitzending toch? Lijkt me wel echt moeilijk dat je je man nu niet om je heen hebt om van alles mee te delen. Wanneer komt hij terug? @noekkie Welkom hier @all Ik zie dat ik toch flink ben aangekomen als ik het vergelijk met jullie. Merk wel dat het nu iets langzamer eraan komt dus ik ben eens benieuwd. Mijn vriend heeft ook al een paar keer het kleintje heel vaag voelen bewegen. Hij/Zij reageert ook echt op me. Als ie aan het schoppen is en t valt even stil en ik tik dan op mijn buik en wacht, dan schopt ie weer terug echt grappig. Morgen de 20 weken echo ben zo benieuwd of we een jongen of meisje krijgen. Kijken of het gevoel klopt.
Vanmiddag de 20 weken echo... Toch wel weer spannend!! Noekkie, welkom! Kelien, jij ook veel succes/plezier toegewenst! Laat je weten hoe het was gegaan? En wat het gaat worden?? Hihi