augustus 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Senna82, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Kelien en mamalin veel plezier bij de echo!! Geniet ervan!

Noekie welkom en gefeliciteerd! !

2. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Kelien ja mijn man is op uitzending. Is best lastig maar ik mag niet klagen.
    Hij komt over 3 weken thuis dus dan kunnen we lekker samen gaan genieten.

3. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Welkom Noekkie! :D

Laten jullie beide even weten hoe de echo ging?
    Ik hoef nog maar één nachtje te wachten :D

4. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey dames,
    sorry voor mijn late reactie. maar liep vanmorgen uit in het ziekenhuis en moest daarna direct door naar mijn werk en vanavond naar een verjaardag geweest. Alles was in orde en alles zat er op en aan. incl de balletjes. mijn voorgevoel klopte dus niet. haha

5. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ook hier gisteravond geen tijd gehad om te reageren ivm informatieavond op de school van onze dochter, maar ook onze echo was goed! En het was nog steeds een manneke, haha.

Fijn Kelien, dat jullie echo ook goed was. En wat leuk dat jullie ook een zoontje krijgen! Ben ik toch niet de enige hier in dit topic, haha.

Dragonbaby, veel succes/plezier vandaag!

Vanmorgen ook nog bij de verloskundige geweest, en ook daar was alles in orde. We zijn weer helemaal goedgekeurd! Kreeg alleen het advies om toch even naar de huisarts te gaan ivm die spatader, ze had het zelfs over steunkousen!! Echt niet hé dat ik die ga dragen, nu met de zomer op komst... :( Kan maandag bij de huisarts terecht en dan hoor ik het wel...

Hoeveel uren werken jullie eigelijk nog? Gaat dat nog goed allemaal? Wanneer willen jullie met verlof gaan, 4 of 6 weken van te voren? En na je verlof, gaan jullie dan minder werken? Ben even nieuwsgierig... ;)

6. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog een foto van mijn meissie 20 weken echo vorige week

7. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Fijn dat jullie echo goed is gegaan!

En wat een mooi plaatje heb jij van je echo zeg truebabylove!

Het is bij ons bevestigd, we krijgen echt een kleine vervelende dondersteen. Eerst moeilijk doen met het hartje luisteren, nu moeilijk doen met de echo. De hele tijd was het van: oh we kunnen dat even niet goed zien, kijken we zo meteen weer even opnieuw.
    En toen lag die alleen nog maar moeilijker dan eerst. (en ik heb moeten springen, draaien, lopen, schudden, maar niets hielp)
    Daarom hebben we helaas ook geen perfect plaatje mee, maargoed het was echt geweldig en ik was echt zo blij de kleine weer te zien.

Alles was helemaal in orde, niets was zorgwekkend of iets, dus dat was ook weer een hele zorg minder.
    En uiteindelijk kwam ze bij het geslacht uit, maar ze zei dat het eerder al in beeld kwam, maar dat was me helemaal niet opgevallen. Tsja weet ik veel hoe je moet kijken als er zoveel ook te zien is.
    Maar het is overduidelijk een jongetje! :D (dus wat eerst een meisjesgroep leek wordt nu toch een jongetjesgroep, haha)
    Niet wat mijn voorgevoel zei, niet wat ik toch ook stiekem had gehoopt, maar dat maakt mij helemaal niet minder blij. Ben sinds de echo al de hele tijd blij.
    Maar ik heb nu al wel gelijk de neiging om te shoppen hoor, ben al even een winkeltje ingeweest en iets gekocht, maar wil alleen maar meer, terwijl het eigenlijk zonde is om heel veel aan te schaffen wat waarschijnlijk toch niet gebruikt gaat worden.
    Moet nog even heel goed kijken wat ik ga kopen en wat niet qua kleding.

8. Noekkie

Noekkie Lid

16 mrt 2013
    10
    0
    0
    Activiteitenbegeleister
    Purmerend
    Het meiden,

Hier ging vandaag ook alles goed!! Alles was goed te zien en zag er goed uit. Wij weten/willen niet weten wat het wordt. Wordt dus voor ons een grote verrassing!!

@trubabylove, mooie foto

@kelien87, wat een goed nieuws!! Lekker als het voor gevoel klopt. Ik heb Zelf echt geen idee!!!

@mamalin84, ik ga 4 weken van te voren met verlof!! En na mijn verlof ga ik een dag met ouderschapsverlof. Ga dan dus drie dagen werken. Ik werk nu gewoon nog voltijds (32 uur)
    Wel vervelend dat je aan de steunkousen moet/gaat. Hoop voor je dat het niet een al te hete zomer wordt

Succes allemaal

9. Noekkie

Noekkie Lid

16 mrt 2013
    10
    0
    0
    Activiteitenbegeleister
    Purmerend
    @ dragonbaby, leuk om te lezen dat alle goed ging!! Ik moest vandaag ook op mijn zij liggen! Ze kreeg geen goed beeld van het hartje!! Gelukkig was alles in orde! Erg leuk om te zien. Nu op naar de volgende 20 weken.

10. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Truebabylove, mooie foto! Echt al een mensje...

Dragonbaby, ook een jongen, wat leuk! En wat fijn dat alles goed was! Ik heb nu ook heel erg de behoefte om spulletjes te gaan kopen, haha. Heb er 20 weken lang niet zo last van gehad, maar wil ik ook heeeel graag gaan shoppen! Ik heb al eens op internet gekeken, maar ik moet zeggen dat ik de keuze voor jongens tegen vind vallen hoor tov de keuze voor meisjes. Dat wordt nog zoeken... Hihi ;)

Noekkie, fijn om te horen dat ook jouw echo goed was! Ik weet nog niet of ik echt een steunkous moet gaan krijgen, maar dat was wat de verloskundige dacht. Ik hoor het maandag bij de huisarts wel. Maar eigelijk weet ik nu al zeker dat ik dat ding niet ga dragen, en al helemaal niet bij goed weer. Slecht hé... Maar ik wil echt even vragen of er geen andere oplossingen zijn...

Ik ga denk ik 6 weken van te voren met verlof, en plak dan 3 of 4 weken vakantie er achter aan. Wilde in eerste instantie weer tot 4 weken van te voren proberen, maar ik merk nu al dat het toch wat zwaarder is tov mijn vorige zwangerschap. Plus als ik 6 weken van te voren stop heb ik de hele zomervakantie van mijn dochter vrij, is ook wel lekker.

11. Noppie87

Noppie87 Lid

6 mrt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat alle echo's goed waren! Ik heb de echo dinsdag, vind het best wel spannend!

Welkom Noekie! Leuk dat jullie het ook niet willen weten! Ook al wordt ik steeds nieuwsgierig met de echo in aantocht.

Ik wil proberen door te werken tot 4 weken voor de bevalling, maar krijg wel veel te horen dat de laatste weken echt zwaar kunnen zijn, maar dat zien we dan wel weer. En daarna neem ik ook gelijk mijn vakantie op.

12. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mamalin
    Fijn dat bij jullie ook alles goed was, ik duim voor je dat je geen steunkousen hoeft.
    Ik heb 0-32 uur contract. maar maak op het moment gemiddeld 10 tot 25.
    Mijn contract loopt af eind april dus ben benieuwd of ik lang zwangerschapsverlof heb.

@truebabylove
    Mooie duidelijke echo.

@dragonbaby
    Wat leuk een jongetje gefeliciteerd. Begint het wat eerlijker verdeeld te worden hier.

@noekkie.
    Mooi dat alles goed was bij de echo.
    Trouwens mijn gevoel klopte niet haha.

Ik heb t lijstje even aangepast voor zover ik het wist.

AUGUSTUS 2013 MAMA`S

31/7.
    Truebabylove - 25jr – 2e kindje - Meisje!

2. Mamalin83 - 29jr - 2e kindje -
    Jongen!

3. DragonBaby - 23jr - 1e kindje-
    Jongen!

3. Senna82 - 30jr - 1e kindje -
    Meisje!

6. Onzekerheid - 31jr - 1e kindje
    Mama van Shaun -29 jr - 2e kindje -
    Meisje!

9. Kelien87-25jr-1e kindje-
    Jongen!

12. Noppie87 - 25jr - 1e kindje

20. Madeliefste - 28jr - 1e kindje

Afspraken:

14 maart - Truebabylove - 20 weken echo
    16 maart - Senna - 20 weken echo
    18 maart - Mamalin - 20 weken echo
    18 maart - Kelien - 20 weken echo
    19 maart - Dragonbaby - 20 weken echo

13. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn nog maar met weinig. Iedereen in andere clubjes verdeeld??

Hier gaat alles zijn gangetje vandaag bij vk geweest alles was goed heb alleen een beetje lage onderdruk waardoor ik soms duizelig kan zijn.
    En omdat ik snel bezorgt ben vanwege de niertjes mag ik nu al om de 3 weken komen.
    Met 28 weken ga ik die controlle echo inplannen ben benieuwd toch weer f
    f gluren naar ons kleine maar al ow zo mooie meisje

14. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Nee hoor, ik ben er nog ;)

Weinig nieuws te melden eigelijk... Vanochtend bij de huisarts geweest ivm die spatader, maar die zei gelijk al dat er (nu) weinig aan te doen is. Ik kan wel een kous of iets dergelijks gaan dragen als ik er last van heb, maar het is geen 'behandeling'. Het voorkomt ook geen nieuwe spataders. Ik heb wel een verwijzing meegekregen, maar geloof niet dat ik een kous ga halen. Heb er immers geen last van. En van de zomer ga ik 'm toch niet dragen, haha.

Fijn dat alles goed was bij de verloskundige Truebabylove. Hoop echt dat bij de volgende echo gewoon alles goed is!

15. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik ben er ook nog :D
    Wou toevallig net een berichtje plaatsen dat het zo stil was, maar hij had jullie berichtje nog niet geladen.

Hoop dat alles in orde is dan met je kleine.

Hier ook niet veel te melden.
    Vandaag naar de vk geweest weer voor controle, alles was weer helemaal perfect. M'n klein mannetje kwam zelfs dit keer even speciaal naar voren gezwommen toen ze zocht naar het hartje, begon te schoppen dus hij was toch eventjes lief vandaag :D
    En vanmiddag reageerde hij ook al zo lief op me, wreef even over m'n buik heen en toen schopte ie. Deed ik het weer, deed hij het ook weer.
    Weet niet of het verbeelding is, maar het was de hele dag al verder stil geweest (voelde zelf het schopje niet bij het luisteren van het hartje, dat hoorde je op dat ding) Dus het leek er in ieder geval op, dus daar hou ik het dan ook maar op haha.

Maar moet nu ook even een afspraak maken in het ziekenhuis.
    Moet m'n suiker of iets namelijk laten testen vanwege m'n hogere BMI. En dan moet ik daar 's ochtends nuchter komen, moet ik daarna één of ander suikerdrankje drinken en 2 uur wachten en opnieuw laten prikken :$
    Denk niet dat het em wordt om naar huis te gaan tussendoor, dus dat wordt ook leuk..

Verder ondertussen heel goed met de vk gepraat, want ik had enorme twijfels over in welk ziekenhuis ik zou willen bevallen.
    Maar dat wordt me toch een opgave!
    Ze heeft me iets gezegd waardoor ik zoiets heb van: dat ziekenhuis dat ik wou wordt em niet.
    Maar dan hou je het ziekenhuis hier over, maar daarvan is nog niet zeker of het ziekenhuis daarvoor 'open' blijft, want die gaan misschien sluiten of iets..
    Dus feitelijk komt het er op neer dat ik een top 3 ziekenhuizenlijst moet hebben waarbij ik op het laatste moment dan weet waar ik heen ga om te bevallen. Dat wordt dus leuk ;)

Heb al wel een lekkere drukke week ingepland.
    Ga morgen kijken voor meubeltjes en dingetjes voor de babykamer.
    Ben alleen kritisch wegens enkele redenen, dus het aanbod is dan alweer kleiner.
    Daarnaast zijn de verzendkosten best hoog en we kunnen het zelf niet meenemen, dus dat wordt dan een twijfelgevecht in de winkel.
    Maar wil toch even het aanbod zien..

En dan donderdag gaan we even gezellig nog wat kleertjes shoppen, ik schiet ook ineens mijn shirtjes uit dus heb ook weer nieuwe dingen nodig. Dus dat wordt in ieder geval wel met tassen vol thuis komen.

Had trouwens pas nog wat leuks..
    Want ik heb nog geen kast en alles voor de kleertjes, maar heb al wel enkele dingen gekocht..
    Dus ik had een leuk set shirtjes gezien bij de V&D, dus die ging ik kopen. Ik vroeg bij de kassa of ik de hangertjes mee mocht.
    Zag onderweg naar buiten weer een leuk set shirtjes, dus weer gekocht. Weer gevraagd of ik ze mocht, met een snelle kleine uitleg waarom. Greep ze gelijk in een kast en gaf me een hele set hangertjes mee.
    Dus ik ben gelijk weer blij! Want dan kan ik de kleertjes zolang even in m'n eigen kast hangen, liggen ze ook niet in de weg, raken ze ook niet zoek. En kan ik ze toch even veilig opbergen. Is wel even handig meegenomen vind ik zo.

Haha, en dan zeg ik dat ik niets te melden heb, ik heb geloof ik een half boek geschreven :p
    Nouja, dat was het in ieder geval wel weer tot nu toe..

16. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is zaterdag de babykamer behangen. Gister heeft vl geverfd er moet nu nog 1 klein muurtje geverft te worden en dan gaat het laminaat erin.
    Dan moet deze ongeduldige mama wachten tot de maand mei dan gaan de meubels erin en dan ook de afwerkingen zoals lampje rolgordijn en wat ditjes en datjes. Ook dan ga ik proberen alles aan te schaffen wat ik dan nog nodig heb dathet dan alleen nog maar wachten wordt.
    De kinderwagen gaan we in mei kopen. Als de wagen wat later komt heb ik altijd nog een reserve wagen.

Schiet de beebkamertjes bij jullie ook al op.

17. Noppie87

Noppie87 Lid

6 mrt 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is hier inderdaad erg stil, ik had verwacht een heel stuk terug te moeten lezen.

Wij hebben gisterenavond ook de 20 weken echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit!

We hebben de muren van de babykamer afgelopen weekend geverft, maar ze moeten voor het mooie nog wel een keer en volgende week donderdag komen ze de vloer leggen en dan wordt het voor ons ook wachten (als goed is eind april begin mei worden de meubeltjes bezorgd).

@ Dragonbaby, wat handig van al die hangertjes! En wat leuk dat hij reageerde op je aanraking. Lief hoooor :p

18. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ja ik denk dat iedereen het nu wel een beetje druk heeft.
    Denk dat het komt omdat we nu met z'n alle serieus aan de slag moeten met de babykamer.
    En natuurlijk niet te vergeten; blijven genieten van de kleine.

Fijn dat je echo goed was!
    Je wou niet weten wat het werd toch?
    Ook niets per ongeluk gezien ofzo?

Ja, vond het echt hartstikke fijn van die hangertjes.
    Heb ze wel even goed gewassen, vind ik toch ook wel zo fris.
    Maar scheelt echt eventjes voor nu.
    Al wil ik toch even naar de Xenos gaan morgen, want ik heb hele leuke hangertjes gezien, hebben allenaal één kleur van de regenboog. En zijn 8 stuks voor 4 euro dacht ik even uit m'n hoofd gezegd. Dus vind dat eigenlijk ook enorm leuk!
    Maargoed, hangertjes kan je denk ik ook nooit genoeg hebben.

En vind het inderdaad heel leuk. Ik zat gisteren even met een hoofdtelefoon op met muziek, beweeg zo een beetje met m'n hoofd en ineens heel veel: schop schop schop. Oh sorry, rustig maar hoor!
    Moet toch even wennen aan dat ik stil moet blijven zitten, want hij is nu al zowat de hele dag aan het slapen. Voel hem echt heel af en toe maar nu, dus hij is volgens mij even te druk geworden van me, oops!

Mag ik vragen wat voor kleur (kleuren) je hebt voor je muren?
    Wij houden hier maar gewoon de blauwe muren, heb ik vorig jaar nog (ontzettend mooi uch uch) geschilderd (plafond is zo af en toe een beetje mee geverfd, haha)
    Maar wij doen verder niets speciaals ofzo met de kamer.
    Lamp blijft hangen, rolgordijn wordt niet een speciale kinderiets. We zoeken alleen dan nog óf zo'n dunne behangrol óf stickers, weten alleen nog niet van wat. Als we wat leuks vinden, gaan we dat dan gebruiken.
    Tsja, we moeten toch ook op de kosten blijven letten. We hebben helaas geen geldboom en zijn toch ook nog eens geld opzij aan het zetten omdat we binnen nu en 3 jaar het liefst willen verhuizen.
    De baby wordt duur zat en merkt verder toch niet in wat voor kamer die slaapt.
    Dus het gaat mij voornamelijk om dat het praktisch, makkelijk en goedkoop is, en natuurlijk het aller belangrijkste: veilig, nou dan ben ik blij hoor!
    Als we tegen die tijd al verhuisd zijn, wil ik het wel met de kleuterkamer meer uitpakken. Maar dat is dan weer een zorg voor dan.

We hebben in ieder geval een leuke kast gevonden!
    Die moeten we alleen nog gaan ophalen in de winkel, want de bezorgkosten werden toch zo'n beetje de helft van wat de kast zelf kost. Dus dat vonden we belachlijk.
    Maarja we hebben geen eigen vervoer en waarmee we waren was te klein om gelijk mee te nemen.
    Of met andere woorden, ik mag lekker op mijn luie kont zitten als mijn vriend met z'n vader de kast op gaat halen :p

Commode hebben we wat anders op verzonnen, want wat we in gedachte hadden was toch niet echt uitvoerbaar.
    Dus laat me vriend gelijk zo'n open commode meenemen als hij de kast op gaat halen. Dan doen we het daarmee en hebben we daarnaast gewoon een aparte ladekast.
    Dan kan de commode ook gewoon weg wanneer die niet meer nodig is en zit je niet met het probleem dat je dan een kast te kort komt, haha.

Dus kortom, wij zijn bijna klaar.
    Hoop dat volgende week de meubeltjes dan komen. Moet dan alleen even haast zetten achter het plan wat ik met de muren wil doen.
    Als het goed is, is dan alles rond voor de kamer.

En dan als ik het me nu goed bedenk, hebben we alleen echt nog als grote uitzet een kinderwagen en een babybadje nodig.
    Daarna alleen de kleine dingetjes nog, als wat zalfjes, beddengoed, doekjes, lakentjes etc.

Weten jullie al wanneer je de babykamer echt helemaal af wil hebben?
    Denk dat wij hier wel met 24 weken al compleet zijn, incl inhoud kasten. Maar wou sowieso al met 30 weken echt 100% klaar zijn. Dus we staan al wel heel lekker op schema nu.

Dus laat augustus maar gauw komen! :D

19. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister de dag dag heb ik alweer de 22 weken bereikt. Ik wil de babykamer in mei af hebben met al het hoognodige. Dus indd rond de 30 weken af.
    En dan de laatste 10 weken gewoon leuk bijshoppen.

20. onzekerheid

onzekerheid Actief lid

16 sep 2012
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Na een hele lange tijd weer even op deze pagina.
    Verschrikkelijk druk met alles zodat even computeren erbij in schiet.

3 weken geleden de 20-weken echo al gehad en zitten nu nog in dubio voor een pretecho. We weten iig al wat het wordt, een prinsesje :)
    Iedereen, maar dan ook iedereen denkt een jongen en dat dachten we beide ook... dus we waren beide stil/flabbergasted dat het een meid zou worden.
    Desalniettemin hartstikke welkom maar totaal verkeerde intuïtie van ons hahaha.....

Sinds een paar dagen ben ik misselijk, heb dit in het begin helemaal niet gehad en heb het voornamelijk 's middags op het werk (werk fulltime) en als ik op bed lig....
    Verder groeit de buik behoorlijk dus heb vandaag de navelpiercing maar aangepast!

Verder alles oke met iedereen...? Ik lees zo een hoop terug.... maar ik hoop dat het met iedereen goed gaat!

Groetjes!

Deel Deze Pagina