augustus 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Senna82, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Jullie roepen wel joehoe, maar zijn verder ook stil :p

Hier gaat alles nog steeds goed hoor :D
    Vandaag bestelling van Babydump binnen gehad, heb nou bijna mijn hele lijst compleet.
    Alleen jammer genoeg miste er een artikel en ik vrees dat ze die niet na willen sturen.
    Kreeg namelijk heel gauw een reactiemail binnen dat die wel als verstuurd staat :( Dus ze gaan nu enkel kijken of ze hem nog ergens kunnen vinden, anders heb ik pech..
    Is dan ook 'maar' 4 euro van zo'n knuffeldoekje, maar vind het toch heel zonde en eigenlijk best veel voor een klein lapje stof en zou toch niet meer zo gauw dingen daar willen bestellen als ze nou moeilijk gaan doen terwijl zij iets fouts doen..
    Vind het toch ook weer wat zeggen over de service dan, want als je wat duurders zou bestellen zouden ze zo hetzelfde kunnen zeggen.
    Dus ik hoop maar dat ze met een oplossing komen ;)

Verder is er ook niet zoveel te melden.
    Moet nog maar een paar dingetjes, maar dat heeft voor nu geen enorme haast dus dat komt binnenkort wel weer.

2. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een bedje en commode gevonden ziet er uit als nieuw voor maar 30 euro ben zo blij heb vanavond me meubeltjes staan. Eind van de maand lampje en gordijntje en dan nog paar dingetjes kopen en dan ben ik klaar woehoe

3. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hoe gaat het hier met iedereen? :)

Hoeveel kilo zijn jullie inmiddels al aangekomen?
    Ik sta hier nog steeds op -7.
    Alleen zoals het gemeten is bij de vk is het dan -2. Maar die weegschaal is heel anders dan die van mij.

Pas tot zover gelukkig nog wel mijn eigen kleding.
    Nou zal dat niet meer voor lang zijn, maar ik stond pas bij de c&a en vroeg of ze positiekleding hadden, was hun antwoord: nee mevrouw, prenatal is de enige winkel hier in de hele buurt die dat verkoopt :(
    Dus dan maar nog even mijn eigen kleding wat langer houden en toch even wachten tot ik weer ergens kom waar ze dan wel wat hebben. Moet ik alleen wel even een goede dag hebben, want ik slaap best wel slecht laatste tijd dus ik voel me ook niet super genoeg om toch een half uur heen en dan nog eens terug te moeten reizen.

Verder gaat hier alles goed.
    De kleine schopt alleen niet echt meer zoals eerst. Wel jammer voor m'n vriend want die kan em niet meer echt voelen nu.
    Maar de kleine beweegt nog wel heel veel. Dus ik denk dat die gewoon niet zo de ruimte meer heeft om te schoppen, al is dat geloof ik wel erg vroeg met wat ik lees op internet.

4. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Joehoeee! Ik dacht, ik meld me ook weer eens... :)

Hebben een weekje vakantie gehad, was wel lekker, daar waren we echt aan toe. We zijn helaas niet meer echt op vakantie geweest, wat wel eerst de bedoeling was, maar het zat er helaas niet in. Daarom maar 2 nachten naar Noordwijk geweest vorige week, was ook leuk! Verder veel gerommeld hier in huis. Eindelijk de zomerkleren eens in de kasten gelegd, speelgoed van onze dochter eens uitgezocht, het ledikantje en de commode alvast opgezet (jaja, het begin is er!), verf gekocht voor op de muur, een nieuwe kamer voor onze dochter uitgezocht, gezocht naar nieuwe gordijnen voor allebei de kinderkamers, en natuurlijk onze dochters 4e verjaardag gevierd!! En voor je weet is een weekje vakantie weer voorbij ;)

Verder ben ik afgelopen maandag op controle geweest bij de verloskundige. Controles waren in orde, buikje groeit volgens schema. Ben gelukkig niet meer zo moe als een aantal weken terug, maar mijn HB was schijnbaar toch nog steeds te laag. Daar moet ik dus even bloed voor gaan laten prikken in het zkh. En verder helaas nog steeds veel last laag in mijn rug (stuitje/linker bil). In overleg blijf ik nu wel gewoon 50% werken tot aan mijn verlof. Dat is gewoon al over 6 weken!! Ongelofelijk zeg...

Dragonbaby; ik ben ook nog steeds 'niets' bijgekomen, weeg nu nog steeds mijn startgewicht. Was wel in het begin een beetje afgevallen, dus dat is er inmiddels weer bij, maar dan heb ik het dus over een kilo of 2/3. Niet veel, toch? Knap trouwens dat jij nog gewoon je eigen kleren aan kunt, dat lukt mij toch niet meer met m'n buikje, haha. Trappelen doet deze kleine man meer dan genoeg, en ook voor anderen in het goed voelbaar. Misschien ligt jouw baarmoeder wat meer naar achteren of heb je een voorliggende placenta waardoor je vriend het niet zo goed kan voelen?

Hoe is het verder met de rest van jullie? Waar willen/moeten jullie eigelijk gaan bevallen? Ik in het ziekenhuis. Wilde ik sowieso al, maar de verloskundige adviseert het ook ivm een nabloeding na mijn vorige bevalling. Dus hier ziekenhuis (open verloskamer) met medische indicatie. Jullie?

5. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Kan dat wisselen dan? Want eerst was het niet zo, eerst voelde ie het wel. Maar toen schopte die echt harder zoals ie nu niet meer doet.
    Nu is het meer zacht rommelen. Je kan het wel voelen, maar dan moet je net op tijd zijn. Als je wacht met je hand, kan je lang wachten haha.
    Dus hij heeft zeg maar niet dat hij een kleine periode echt druk is, gewoon heel af en toe ineens wat schuiven en dat is het weer.

Ja, het verbaasd mij ook. Maar ik hou ook niet zo van strakke shirts, dus heb shirts die met stof wat over elkaar valt. Dat effect is wel zo'n beetje weg, dus ik maak er gewoon goed gebruik van :p
    Al moet ik zeggen dat ik vind dat mijn buik ook niet mega hard groeit.
    Je ziet het wel, als je het weet waarschijnlijk dan. Denk hier dat je voornamelijk zal denken: wat is die dik zeg ipv die is zwanger :)
    Dus dat zal vast ook gauw moeten veranderen.
    Zoveel zullen mijn shirts dan ook weer niet aankunnen denk ik.

Gefeliciteerd met je dochtertje trouwens!
    En fijn dat je toch een fijne vakantie heb gehad, ook al was ie niet zoals gepland.

Ik heb het hier trouwens precies andersom. Last van m'n stuitje en rechterbil ;) En andere keren weer wat hoger in m'n rug pijn.
    Alleen allemaal niet aanhoudend, dus deed er ook verder niet echt wat mee.
    Maar had gisteren zo'n pijn aan m'n bekken aan de voorkant. Ging boodschappen doen, maar de lift was er net mee gestopt voordat ie naar beneden ging waar ik stond de wachten.
    Dus buiten werking, moest ik met die pijn die hele trap oplopen!
    Was de druppel, wil dat niet zo nog 10 weken door moeten maken als de lift het even niet doet. (en daarna waarschijnlijk, want het gaat vast niet 1, 2, 3 weg. Dus ik ga nou volgende week voor het eerst naar de fysio. Hopelijk kan ik er wat mee.

Ik ga zonder indicatie naar het ziekenhuis.
    Weet alleen nog niet hoe en wat, want het is nog steeds niet best met het ziekenhuis.
    Dus dat is echt afwachten.
    Maar volgens de vk komt het toch nog wel goed, want ze moeten eind juli met een nieuw plan aankomen, dus dan zouden ze ook nog niets veranderen.
    Dus dat is dan ook maar even hopen.

6. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga naar het ziekenhuis en als het gaat zoals met mijn dochtertje wordt het een medische indicatie (ruggenprik). Ik mag vandaag mijn 28 weken dansje doen. Ga nu echt aftellen nog maar 12 weken.

7. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    De muren van de babykamer zijn geverfd, jeeeeeeeej!!!!
    Er komt eindelijk een beetje schot in de zaak, haha.

8. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Pff, had vandaag toch even een schrik.
    Voel nou al sinds 1,5 week zo'n beetje geen geschop meer zoals ik gewend was, voelde alleen nog maar wat geschuif. Maar dat werd ook steeds minder tot ik gisteren echt heel minimaal wat voelde.
    Vanochtend weer niets, zelfs niet toen ik ging liggen zoals lekker ligt voor mij maar waar hij altijd begint te bewegen omdat het waarschijnlijk niet zo lekker voor hem ligt. Maar gewoon niets.

Na heel lang voelde ik één keer heel lichtjes wat.
    Mijn vriend daarentegen zei wel dat hij wat voelde toen hij ging kijken of hij wat voelde, maar ik voelde gewoon helemaal niets toen hij zei dat hij wat voelde.
    Dus was toch wel even bezorgd.

Heb de vk toch maar gebeld, want je zit nou toch ook met het weekend. Wil mezelf niet een heel weekend met stress laten zitten met of het nou goed is of niet. Heb na het weekend weer een controle, dus het was wel even twijfelen maar heb het maar gewoon gedaan.
    Uiteraard voelde ik hem heel lichtjes maar wel wat duidelijker toen ik de telefoon had opgehangen ;) Zal je altijd net weer hebben..
    Maargoed dat haalt die bezorgdheid nog niet echt weg..

Maar hartje was helemaal in orde, dus was geen reden voor zorgen.
    Dat maakt m'n dag toch weer goed.
    Is dus niet erg als ik hem maar één keer per dag zou voelen ook al is het erg lichtjes. Vind dat maar niets hoor, maargoed :$

In ieder geval dus een heel pak van m'n hart, voel me gelijk gerustgesteld en heb een tip gekregen om het beter te voelen. Dus dat ga ik ook doen als ik hem niet meer zo voel zoals vanmorgen.

En ben nou weer lekker thuis, en dan raad je het vast al..
    Ik voel het nou weer enkele keren bewegen.
    Wat is het toch ook een grappig kereltje ;)

9. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Fijn dat je verloskundige even heeft willen luisteren, kun je tenminste met een gerust gevoel het weekend ingaan! Hopelijk is jullie mannetje ook zo rustig nadat hij geboren is, hihi ;)

Deze kleine man beweegt méér dan voldoende, echt de hele dag door, haha. En ik zie mijn buik ook steeds bewegen, dus dat zit wel goed. Vandaag ben ook ik alweer 28 weken, joehoe!!

10. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hé ja, nu je het zegt..
    Is nu wel balen, maar dat zou dus ook een hele goede kunnen zijn, zo had ik er nog helemaal niet tegenaan gekeken, dankjewel! :D
    Weet dat het altijd nog anders kan zijn natuurlijk, maar voor nu is het toch eigenlijk een hele mooie gedachte om mee door te gaan.

Haha, zo zie je maar hoe een verschil er toch weer in zit.
    Maar ben hier heel dubbelop. Geniet er hartstikke van als het gebeurd, vind het ook hartstikke leuk, al helemaal als ik zit te drinken of bezig ben met m'n breiwerkje voor hem.
    Maar ik denk ook niet dat het te vaak moet gaan gebeuren hoor.

Ja dat gaat snel he!
    Ik ga daar morgen heen, derde trimester alweer dacht ik.
    Vind dat trouwens ook al zo dubbel he.
    Het is al 28 weken, maar ook pas 28 weken.
    Het is nog 12 weken, het is nog maar 12 weken.
    Weet nou niet zo goed welke ik nou moet kiezen ;)

11. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ik vind het 'al' 28 weken, en 'nog maar' 12 weken, haha.
    Vind het toch wel snel gaan nu hoor, vooral als ik me bedenk wat ik nog allemaal moet/wil doen... Maar misschien lijkt het nu sowieso allemaal sneller, omdat het de 2e keer is?

12. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ja als je niet met weken zou rekenen, zou ik echt niet zeggen dat ik al bijna op 3/4e van de zwangerschap zit.
    Vind het ook tot zover nog hartstikke meevallen. Tsja, ik heb wel zo mijn momenten dat ik toch eventjes moet klagen, maar als ik echt kijk naar het algemeen vind ik het toch meevallen.

Ik ben hier veel banger dat het allemaal ná de bevalling rot gaat, dan de tijd die komende tijd eerst komt, incl. de bevalling zelf ;)

Haha, zal denk ik ook maar net zijn hoe je er tegenaan kijkt. Dit is mijn eerste en ik vind het ook gaan als een sneltrein!
    En hier ook nog zoveel te doen en heb geen flauw idee of ik nog dingen mis (vast wel, maar heb geen idee wat..)

Vandaag de muurstickers binnen gekregen die ik besteld heb, dus ik denk: ik ga morgen lekker plakken dan.
    Maar dan, ik weet niet wat het is, maar ik ben ineens helemaal niet meer tevreden met de manier hoe ik het had staan.
    Dus glip ik even snel, eigenlijk al iets te laat in de avond om nog bezig te gaan met schuiven, naar boven om de boel even te verbouwen (nouja, eigenlijk was ik enkel het bedje aan het verschuiven omdat de andere dingen te zwaar voor me zijn, maar toen kwam vl boven die zomaar ineens begon te helpen :D)
    Denk dat ik nou wel even tevreden ben, maar durf de stickers nog niet te plakken nu. Eerst maar even zeker zijn dat ik het zo wil laten, anders blijf ik bezig, haha.

13. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Heeft iemand van jullie eigenlijk al de baby doos van de Prenatal?
    Valt me net in dat ik daar nog helemaal geen berichtje van heb gehad...

14. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik heb er ook nog niets van gehoord.
    Maar ik weet ook niet heel zeker of ik het nog wel krijg, want ik had me wel uitgeschreven met de mail maar kon daarna gelijk ook niet meer inloggen op die ene site omdat mijn account ineens verwijderd was.
    Krijg er alleen nog wel post van, dus het is even afwachten hier of ik dan nog wel zo'n uitnodiging krijg, want ik snap er verder niets van.

15. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die doos met 24? Weken gehad kan ook 25 weken zijn

16. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hmm, dan ga ik toch eens even mailen.

Gisteravond eens even de dozen met babyspullen van zolder gehaald. Alles wat roze was er uit gehaald, hihi. Heb nu alles wat we nog kunnen gebruiken en alles wat we al gekocht hebben bij elkaar liggen, en eigenlijk hebben we het meeste wel zo'n beetje! Moet alleen nog een nieuwe deken en wat nieuwe lakentjes voor het ledikantje. En het kamertje verder aankleden. Verder de kinderwagenbak en Maxi Cosi eens uit de plastic zakken gehaald, kunnen die al een beetje luchten ;) Blijft leuk, zo met die spulletjes bezig zijn!

17. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hier heb ik nog heel wat kleding te kort.
    Moet nog eventjes gaan shoppen ervoor, maar ben tegelijkertijd ook weer zo bang dat ik teveel ga kopen en dat is zonde.
    Volgende week ga ik eventjes kijken.

Verder alleen de kinderwagen nog steeds kopen en dan alleen nog maar twee lakentjes.
    Volgende week is de laatste week dat ik mezelf nog echt naar buiten laat gaan voor zulke dingen, daarna ga ik alleen nog maar via internet bestellen denk ik. Want ik heb zo'n ongelofelijke pijn aan m'n bekken!
    Vandaag voor het eerst bij de fysio geweest, maar die kan al niets meer doen omdat het te laat is :(
    Kan enkel nog voor m'n rug gaan. Heb al eigenlijk gelijk geen zin meer omdat ik juist voor de pijn aan de voorkant wou gaan en dat nu dus niet meer verholpen kan worden, maar ben zo bang dat straks achter ook nog eens extra pijn gaat doen.

Dus ik ga maar gewoon zoveel mogelijk rust houden komende weken, dan heb ik er tenminste ook geen last van.
    Heb daarnaast ook steeds meer last van harde buiken, nog voor ik de straat uit ben. Dus misschien ook niet eens zo'n slecht idee. Rustiger dan wat ik al doe gaat ook niet echt.

Wordt niet echt blij nu van de hele situatie :( Maargoed, het moet maar he..

18. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik ben er ook weer eens.

@dragonbaby

Hoe is het afgelopen met die bestelling bij babydump en het niet geleverde artikel?

Ik word toch wel heel nieuwsgierig naar een foto van jou buik, want in mijn eigen kleren pas ik al heel lang niet meer.
    Wel vervelend dat je zo’n last heb van je bekken en de fysio niks meer voor je kan doen. Hopelijk is het niks blijvends.

@truebabylove
    Dat is goedkoop voor het kamertje. Dat is ons niet gelukt.

@mamalin
    Lekker zo’n weekje vakantie.
    Van harte met je dochter, is ze al gestart op school?

Ik heb gister weer mijn bloedsuiker laten prikken, en vandaag groeiecho en controle gehad.
    De suikers waren ook dit keer weer binnen de grens maar het kindje ligt 2-3 weken voor op schema.
    Ik heb dan volgende week mijn laatste afspraak bij de verloskundige en vanaf dan word ik op strenge controle in het ziekenhuis gezet. Mijn thuis bevalling en waterbevalling kan ik dus uit mijn hoofd zetten.
    In het ziekenhuis hebben ze wel een bad waar je in mag relaxen tot de bevalling maar de bevalling moet ik dan in bed doen. Omdat ik dus nu kans heb op een groot kindje is de kans dus ook groot dat ze me al een paar weken eerder gaan inleiden om de laatste paar weken groei achterwege te laten.

Morgen moet ik voor de eerste keer naar de fysio, ik heb last van lage rugpijn wat doorschiet mijn bil in.
    Hier had ik wel vaker al last van maar nu tijdens de zwangerschap veel erger.
    Savonds begin ik last bovenin mijn rug te krijgen en als dat eenmaal begint is er geen houden meer aan en vlucht ik naar bed, als ik dan lekker in bed lig heb ik nergens last van.

Vanmiddag is het kraampakket van cz binnen gekomen, nu komt het toch wel heel dichtbij allemaal. Ik vind het echt snel gaan.

19. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ohja, dat was ik nog vergeten te melden.
    Communicatie was wel slecht, want ik had niets meer gehoord van ze. Had afgelopen vrijdag gebeld en toen werd er gezegd dat het opgestuurd was. En zaterdag kreeg ik dus heel netjes nog een pakketje nageleverd met het knuffeltje erin.

En dinsdag kwam mijn pakket gekregen van het zilveren kruis.
    Was er ook erg blij mee, zit allemaal in een mooie plastic opbergbox met deksel. Had eigenlijk gedacht dat het in een kartonnendoos zat die je dan zo moest bewaren, maar dit is dus wat fijner.

Denk dat het nu wel gaat veranderen hoor.
    Heb al eergisteren m'n navelpiercing eruit moeten halen omdat m'n huid rood werd. Wou maar niet gaan wachten tot het geïrriteerd zou aanvoelen. Maar dat geeft dus ook nog wel aan dat het echt veranderd nu.
    Maar zal morgen even kijken voor een foto, al moet ik wel zeggen dat het nou niet iets is waar ik nu trots op ben hoor ;)
    Vind het alleen maar lijken of ik een dikke zeekoe ben :)

Ja ik hoop het ook niet (natuurlijk niet), maar denk niet dat het zomaar weg gaat..
    Eerst maar even volledig op m'n rug richten, want als daar wel iets aan gedaan kan worden is dat ook alleen maar fijner.
    Wordt nu toch even net iets teveel van het goede; en bekkenpijn, en rugpijn en last van harde buiken die na 5 minuten lopen al op komt zetten.

Ik hoop voor je dat alles goed gaat dan!
    Wou hier ook een waterbevalling doen, maar dat gaat niet omdat dat alleen maar thuis zou kunnen. Heb hier geen bad en een bad zal ook niet passen. Moet het hier in het ziekenhuis geloof ik doen met een douche en dan in bed bevallen.
    Als het goed is hebben ze volgende maand een open dag, dus ga dan zeker even kijken. Mocht alles nog open zijn als ik moet bevallen, weet ik tenminste hoe en wat.

Maar groeiecho's doen ze hier bij mij niet aan :$
    Had het van de week gevraagd aan mijn verloskundige, dat doen ze alleen maar als het dringend lijkt te zijn. Want ze zegt dat het niet bewezen is dat het echt iets toevoegd geloof ik. En ook dat er niet bewezen is of het nou schade doet of niet, waardoor ze het dus alleen doen als het echt moet.
    Gelijk dus de rede waarom ze me niet tussendoor zomaar voor de leuk een echo geven.

Veel succes bij de fysio, als je niet ondertussen al geweest ben.
    Hoop dat ze kunnen zorgen dat je er geen last meer van zal hebben.

20. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Truebabylove, heb jij niet inmiddels die extra echo gehad? Viel me ineens in...

Kelien, dank je wel voor de felicitaties! Ze is inderdaad nu ook begonnen op de basisschool. Ik vond het van te voren heel spannend allemaal, maar ze gaat alsof ze niet anders gewend is, haha. Ze vind het in ieder geval erg leuk!

Wel jammer dat je nu overgedragen wordt aan de gynaecoloog, en dat je niet kunt bevallen zoals je graag had gewild. Maar probeer je er ook niet te veel tegen te verzetten. In het ziekenhuis is ook heel veel mogelijk hoor. Wie weet hoe het allemaal loopt.. Wel spannend allemaal zeg. Ben benieuwd naar je volgende echo! Enne, welkom bij de club met lage rugpijn klachten ;)

Dragonbaby, heb je wel al een kinderwagen op het oog? Houd er rekening mee dat daar vaak een paar maanden levertijd op zit hé!

Ik heb vanavond alle specifieke meisjes dingetjes op marktplaats gezet... Wel jammer, maar hopelijk kom ik die manier nog e.e.a. kwijt. Weggeven kan altijd nog, veel is echt nog in nieuwstaat.

Oww ja, en ik weet niet of ik het al had gezegd, maar ik had ook vorige week mijn kraampakket ontvangen. Van de VGZ. Kreeg gelijk weer een flashback bij het zien van de inhoud, haha ;)

Deel Deze Pagina