augustus 2013

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Senna82, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Morgen komt de vrouw van het kraamcentrum langs.
    Ben zo benieuwd hoe dat gesprek gaat verlopen.. Heb echt geen flauw idee wat ik moet verwachten en wat we bespreken en alles..
    Maar ben wel blij dat ze zo vroeg zijn met het gesprek, dan heb ik dat in ieder geval alweer achter de rug.

2. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hoi hoi, bij de verloskundige was alles in orde. Moet nu om de 2 weken gaan, aan alles merk je dat het toch wel dichterbij komt! Hier komt de 18e iemand langs van de kraamzorg voor een intake gesprek. Ben ook eens benieuwd, hoeveel uren we deze keer krijgen enzo.

Was je bestelling nog binnen gekomen Dragonbaby? Wat had je gekocht?

3. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hier denk ik dat de kans echt heel erg klein is dat ze veel uur moeten komen..
    Sowieso vergoed de verzekering dacht ik maar maximaal 24 uur.. En wij houden hier beide niet echt van iemand over de vloer..
    Dus het is dan alleen voor de hoogst nodige dingen en dan natuurlijk alles rondom de baby wat we nog moeten weten.
    Tenminste, dat is wat ik nu even voor ogen heb.. Wie weet denk ik daar straks wel anders over.

Ja, mijn bestelling is binnen gekomen! :D
    Even kijken..
    Heb een slaap-/boxpakje, rompertje, vier wikkelbody's, een broekje met een wikkelhemdje en een t-shirtje gekocht.

Is dus geen mega bestelling, maar ze hebben ook niet zoveel leuke dingen dus ik koop gewoon iedere keer kleine beetjes bij als ik wat tegen kom.
    Wil toch ook niet teveel kopen, dus dat is ook een goede manier zo.

4. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Dus toch veranderd..
    Ze had het één en ander uitgelegd en daar kwam dan toch uit dat het beter is als de kraamzorg 5 uur per dag komt.

Snap nu alleen niets meer van die kosten die vergoed gaan worden..
    Wist zij ook niet, daarvoor moest ik contact opnemen met Zilveren Kruis, maar vorige keer toen ik voor iets moest bellen kwam ik er nou ook niet veel beter uit :)
    Dus maar even een topic openen, kijken of iemand het hier op het forum weet..
    Hoop het maar, want dat scheelt een hoop..

Wat een gedoe allemaal met die kosten zeg..

Achja, het was wel een aardige vrouw..
    Hoop dat degene die hier langs moet komen dan net zo aardig is.. Scheelt tenminste weer.

5. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Even gauw een kort berichtje...

Hebben een drukke week achter de rug, morgen trouwt mijn zusje!!

Zal gauw weer reageren! X

6. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Wat is het hier stil... :(

7. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames hoe is het hier?
    Het forum geeft bij mij niet zo goed aan als er nieuwe reacties zijn. Dus ik mis steeds verhalen.

Wij hebben vrijdag weer een groei echo gehad en controle bij de gyn.
    Pietertje (zo noemen we hem tijdens de zwangerschap) lag met zijn beentjes op schema, met zijn hoofd 2 weken voor en met zijn buik 5 weken voor. Dat gaf een gemiddelde van 2 weken voor. Hopelijk blijft hij nog even een aantal weken zitten.

@mamalin
    Kaartje hebben we uitgekozen en proefdruk is besteld, waarschijnlijk kan ik hem maandag gaan halen.
    De pretecho kregen wij als kadootje van mijn ouders dus dan zeg ik geen nee.
    Dat was echt geweldig. Bij thuiskomst de echo foto naast onze babyfotos gehouden en als duidelijk te zien dat ons kleintje op mij lijkt.

@dragonbaby
    Die brief van de blije doos had ik toen ook gekregen terwijl ik ook de eerste brief niet eens had ontvangen. Wel raar.

8. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hoi Kelien, leuk wat van je te horen! Volgens mij heeft de rest zo'n beetje een ander topic gevonden om mee te schrijven... Jammer...

Mag ik vragen waarom jij een groei echo hebt gehad? Ik hoor dat wel vaker, maar de verloskundige hier doet dat dus niet. Wel krijg ik met 36 weken een liggingsecho.

Hoe was de proefdruk van het geboortekaartje? Wij hebben zo goed als een keuze gemaakt. Hebben ook al eens naar een tekst enzo zitten kijken, moeten alleen nog eens bij de drukker langs gaan voor inderdaad ook een proefdruk.

Heb je verder alles zo'n beetje in orde? Hier het meeste wel hoor. Heb wel al verschillende lijstjes gemaakt met wat ik nog allemaal wil doen / moet kopen in mijn verlof, haha. Ik hoef nog maar 2 dagen te werken, vrijdag is mijn laatste werkdag... Kan het nog helemaal niet geloven! Gaat toch wel snel opeens!

Hier is het verder een beetje aanrommelen de laatste tijd. Heb sinds een aantal weken wat meer last van mijn bekken/banden, net of het allemaal niet meer zo stevig is. In bed lig in schijnbaar lang in dezelfde houding, en als ik me dan om wil draaien doet dat echt pijn! Net of het 'vast' is gaan zitten allemaal. Ook als ik opsta (smorgens of vanuit een stoel) moet ik eerst even blijven staan, en dan langzaam gaan lopen. Als ik eenmaal in beweging ben heb ik gelukkig geen last meer. Vreemd, hihi. Daarnaast heb ik de afgelopen 2 weken zo veel last van de hooikoorts, echt niet meer leuk. Heb al druppeltjes en neusspray, maar ik heb niet echt het idee dat het veel helpt. Vooral mijn ogen... Constant rood, dik en jeukend. Bah, daar kun je je echt ziek van voelen, haha. Van het warme weer heb ik gelukkig weinig last! Geen vocht tot nu toe, daar was ik wel een beetje bang voor.

Nog 6 weken... Joehoe!!

9. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ooh, en gisteren is iemand van de kraamzorg geweest voor een intake gesprek. Ik krijg 45 uur kraamzorg, plus 15 uur 'extra' ivm uitgebreide aanvullende verzekering (VGZ gezin&zeker). Verder eigelijk niks nieuws, wist nog veel van de vorige keer ;)

10. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook nog alleen wordt hier zo weinig gekletst dat ik zo nu en dan ff een kijkje kom nemen.

Nog 6 weken tot de datum wat gaat het snel

11. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Ik ben er ook nog steeds.
    Klets eigenlijk even nergens mee omdat ik weinig te melden heb.
    Hihi

Alles gaat goed.
    Het gaag zooooo snel.
    Begin soms toch best wel een beetje zenuwachtig te worden...
    Hebben jullie dat ook?

Verder zijn we hier (op een paar kleine dingetjes na) helemaal klaar.
    Geboortekaartjes hebben we besteld

Mamalin wat vervelend van de hooikoorts! Daar kan je zooo moe van worden.
    Last van bekken enz herken ik ook. Vooral na een nacht slapen...
    Hier ook geen vocht tot nu toe. Jeejjj :)

12. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Hee wat leuk, jullie zijn er toch nog!! Hier schiet het er toch ook wel vaker bij in hoor om wat te schrijven, maar de laatste tijd was het wel errug rustig, hihi. Misschien hebben we in ons verlof meer tijd om wat te schrijven!

Gingen er nog meer van jullie met 34 weken met verlof? Ik kan me er nog helemaal niets bij voorstellen, dat ik vanaf vrijdag niet meer hoef te werken tot medio november (plak er nog wat vakantie achter...).

13. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Ik ben deze week ook voor t laatst!
    Kan me er ook weinig bij voorstellen.
    Wat heerlijk tot november!!
    Dat wordt lekker lang genieten!!

14. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk niet maar begrijp best dat het verlof lekker is.

Ik ben heeel zenuwachtig. Bij elk krampje denk ik dat het begint.
    Terwijl het me tweede is hahahahaha.

Ik voel mij verder heel goed heb veel indalings pijn na. Kleine ligt erg laag en daardoor veel pijn in me muts. Vandaag ook even voor de zekerheid een urine check doen.

15. onzekerheid

onzekerheid Actief lid

16 sep 2012
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook nog steeds, alleen lastig stukje schrijven met telefoon. Laptop heeft aanstaande mee onderweg zodat ie kan relaxen... Pc heb ik niet zo nodig, dus dan is iets bijhouden via telefoon best lastig...

Ik voel me goed, en mag volgende week nog ff trouwen, koopcontract tekenen en sleutels in ontvangst nemen en 3 dagen werken en dan verlof Jeej!!! Om daarna te verhuizen en de boel in te richten, spannend!

Vorige week groeiecho gehad, en doordat het buikje iets meer als week achterloopt, volgende week weer eentje... Standaard protocol... Mocht het dan nog week achter zijn, dan ziekenhuis check -up...

Ik hoop dat ik m'n verlof meer tijd heb om te schrijven, nu drukjes mer huis, werk, trouwen, zwangerschapsgym en zwemmen haha...

Tot vlgd x! Trusten!

16. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik ben er ook nog steeds hoor :D
    Ben alleen inderdaad wel even naar een ander topic gegaan, daar is het een stuk drukker en dus ook gezelliger om even te kletsen :p

Fijn dat het bij iedereen nog steeds zo goed gaat!
    Hier gaat ook alles nog goed. Hier is ook alles bijna klaar, alleen nog wat kleine dingen en de box.. Maar dat komt allemaal goed.

17. kelien87

kelien87 Actief lid

13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mamalin
    Mijn suikers zijn een beetje aan de hoge kant, en ons kleintje ligt daardoor ver voor op groei.
    Met die groeiecho’s houden ze ons kleintje extra in de gaten zodat ze kunnen ingrijpen zodra hij dalijk te groot zou worden. Ze willen me eerder inleiden om de laatste paar weken groei over te slaan.

De proefdruk kan ik morgen eindelijk gaan ophalen. Ik heb zelf maar weer eens gebelt want ze belde gewoon niet terug. Kreeg weer t zelfde verhaal als 2 weken geleden te horen dat hij klaarligt maar nog nagecontroleerd moet worden. Als het ooit is kies ik denk ik voor een andere drukkerij.

Wat betreft het kamertje hebben wij door omstandigheden wat vertraging opgelopen.
    De stucadoor komt deze week en dan kan ook de vloer erin.
    Voor de rest staat wel alles al in huis en heb ik mijn hele geboorte uitzet compleet.
    Het is dus alleen het kamertje nog waar we een weekje werk aan hebben.

@onzekerheid
    Wat een spannende tijd nog voor jou, ben je niet bang dat het allemaal niet optijd afkomt?
    Ik heb dat namelijk met het kamertje nu omdat er wat vertraging inzit ben ik echt bang dat ik het bedje dalijk nog bij ons op de slaapkamer aan t zetten kom.
    Ik wens jullie een mooie trouwdag toe.

18. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    #1518 Mamalin83, 26 jun 2013
    Laatst bewerkt: 26 jun 2013
    Ik heb verlof!!

En heb het drukker dan ooit... Haha! Had een hele lijst gemaakt van alles wat ik nog wil/moet doen, en wat ik nog in huis moet halen (neeee, geen nesteldrang... :p). Ben deze week als eerste begonnen met de babywas, nou, sta al 3 dagen fulltime te wassen en te strijken! Maar is wel leuk strijkwerk, al die kleine broekjes en truitjes, hihi. Verder al e.e.a. in huis gehaald. Geboortekaartje hebben we wel al uitgezocht, vrijdag gaan we even langs voor de tekst/proefdruk te bestellen. En we hebben een ooievaar gereserveerd en zo'n bord voor aan het raam besteld. Verder tussendoor al wat kastjes opgeruimd, dus ons huisje wordt langzaam aan helemaal baby-proof! Deze week kan ik nog even vooruit, vanaf volgende week heeft onze dochter vakantie, dus dan zal er wel minder terecht komen van poetsen enzo.

Senna; jij hebt nu ook verlof hé, geniet ervan! Zenuwachtig voor de bevalling ben ik niet echt, eerder dat ik niet alles op tijd af heb, hihi.

Truebabylove; was er nog wat uit de urinetest gekomen?

Onzekerheid; jullie hebben inderdaad nog een drukke periode voor de boeg. Zijn jullie inmiddels getrouwd? Zo ja, van harte gefeliciteerd! En zo nee, alvast een hele mooie dag toegewenst! Moeten jullie nog veel in jullie nieuwe huis doen, of kunnen jullie er zo intrekken? En heb je inmiddels weer een nieuwe echo gehad? Ik krijg met 36 wkn nog een liggingsecho.

Dragonbaby; fijn dat jullie ook bijna alles in orde hebben. De box moeten wij inderdaad ook nog opzetten, wanneer gaan jullie dat eigenlijk doen?

Kelien; spannend zeg, dat ze je misschien eerder willen inleiden. Weet je ook al wanneer (met welke termijn) ze dit willen gaan doen doen? Hoe ver lag je kindje voor dan? En hoe was de proefdruk van het geboortekaartje? Alles naar wens?

Nu het er langzaam op aan gaat ben ik toch wel benieuwd wie er als eerste gaat bevallen... :)

19. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamalin

Mijn urine is helemaal schoon.

De pijntjes wat ik voel zijn indalingspijnen en dat wil me nog weleens krom laten staan zo een zeer doet dat. Dinsdag weer naar de vk voor controlle en dan hopen dat ze al vast ligt dan neemt die pijn ook een beetje af.

Ik zit alweer op 35 weken en een dag. Kom maar op met die kleine ben er klaar voor.

20. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Wij zijn inmiddels gisteren ook begonnen met de babywas.
    Merkte dat ik er wel helemaal blij van werd :p

Nou komt het minder leuke.. Ik moet alles nu een vaste plek gaan geven, maar dat gaat niet al te makkelijk hier..
    We hebben niet zo'n mega kamer, dus kasten bij gaat niet.. En de kast vind ik nou eigenlijk toch ineens niet meer zo praktisch..
    En we hebben zo'n simpele commode, dus geen lades eronder.
    Nouja, dan wordt het toch even proppen denk ik..
    Maargoed, dat is het enige nadeel dus wel hier..
    Verder vind ik het altijd wel leuk om bezig te zijn met babykleertjes.

Ik ben inderdaad ook wel erg benieuwd wie er als eerste gaat bevallen.
    Zullen we vanzelf wel zien denk ik :D

Deel Deze Pagina