Augustus 2014 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door xSimone, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Waarom heb jij een echo? Op dit termijn? @chantaldam

2. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Ik heb ze heel regelmatig omdat ik onder strenge controle in het ziekenhuis sta. Mede ook vanwege de klachten die er zijn, bloeddruk, suiker, mega veel stress etc.

3. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    niet eerder dit topic gezien.
    Ben 20 augustus uitgeteld van ons tweede wondertje.
    Al zal hij waarschijnlijk wel een aantal weken eerder geboren worden.
    Heb tot nu toe niet zoveel geluk met zwanger zijn.
    Tot 14 weken enorm veel overgegeven. Daarna drie weken bloedingen gehad van vruchtwaterpunctie die gelukkig goed was.
    Kon eindelijk gaan genieten van deze zwangerschap toen ik met 22,5 week in het ziekenhuis belande omdat nieren afgesloten waren en ik enorme nierstuwings aanvallen had.
    Omdat deze niet overgingen met medicatie een dubbel J katheter in nier geplaatst en drie weken later er weer uit gehaald omdat ik zo'n 4/5 aanvallen per dag bleef houden ondanks infuus met medicatie.
    Mijn lichaam was het zwanger zijn ondertussen behoorlijk zat en op weeënremmers gezet met 23,5 week omdat baarmoederhals dusdanig verkort was en ze bang waren dat ik de kleine man ging verliezen.
    Ondertussen zijn we 6 ziekenhuisopnames verder en heb ik nog steeds zo'n 5 aanvallen per week. oorzaak is waarschijnlijk de kleine die de leider naar blaas dichtdrukt maar helemaal zeker weten we het niet omdat door zwangerschap er geen verder onderzoek gedaan kan worden. Al is het wel toevallig dat dit vorige zwangerschap ook gehad hem al was het wel in veel mindere mate.
    Ondanks alles ben ik nu toch bijna 31 weken en nog een paar weken en dan kan ik echt gaan genieten. Kans is groot dat ik als dit zo door blijft gaan ik rond de 36/37 weken wel ingeleid wordt indien kleine niet eerder komt.
    Gisteren de kleine weer op de echo kunnen bewonderen in het ziekenhuis. Blijft toch mooi om te zien

4. Humava

Humava Niet meer actief

@Tannetje jeetje meid wat een verhaal! Wel fijn dat jullie kindje nog in je buik zit. Maar geen zorgeloze zwangerschap voor jou dus. Ik hoop dat hij besluit nog lekker te blijven zitten tot 37 weken. Als dat voor jou ook gaat natuurlijk.
    @simone vervelend dat lekken.
    @chantaldam nog maar 7 dagen lekker! Ik moet nog 8 dagen. Maar wel verdeeld over 3 weken. Maar ben er ook wel aan toe hoor. Merk wel dat het wat zwaarder wordt nu. Zeker ook omdat ik de hele dag sta.

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Pff had ik een heel verhaal getypt is het gewoon pats boem weg grrrrr......

@tannetje jeetje wat heftig allemaal meis. Gelukkig gaat het goed met jullie kleine man en zit die nog lekker in je buik. Is opzich ook nog een wonder toch ?? Elke week die je nu krijgt is een cadeautje en is je mannetje sterkter en sterkter. En hopelijk blijft hij zitten tot 37 weken.

@simone
    Ik heb gelukkig (nog) geen last van lekkende boebies. Ik moest wel een beetje lachen toen ik het las. Zag mezelf al helemaal staan ;)

@chantal dam lekker nog even werken en dan vrij. Succes nog morgen met de echo!!

Hier over twee weken weer een echo , groei echo. Spannend hoor vorige keer was de groei echo goed dus maak me er niet zo zorgen meer over :)

Ik werk door tot ik 36 weken ben , tot 25 juli. Als ik er nu aan denk kan ik wel huilen. Merk dat het echt zwaar wordt namelijk. Voor de combi werken en huis houden. En dan werk ik alleen de ochtenden en vrijdag een hele dag.
    Ik werk bij me (stief) vader al bijna 5 jaar dus ik heb het wel 'makkelijk' en als ik het niet meer trek kan ik altijd eerder weg of een dagje vrij krijgen. Al voel ik me dan zo'n zeur...
    Ik zit op kantoor en hij heeft een auto/banden/velgen bedrijf. Ik doe de hele administratie ( heb ik mijn diploma's voor) en verzorg de telefoon & mail. Ook alle klanten aan de Balie help ik en zoek en bestel alle onderdelen , banden , werkplaats producten. Eigenlijk ben ik een beetje onmisbaar hahah :p.
    Nee het is heel leuk , wel intensief. Maar aan de andere kant dus ook makkelijk omdat ik bij me vader werk. Al maakt dat het soms ook moeilijk juist omdat het familie is zeg maar.
    Wij gaan altijd 2 weken dicht en dat is 25 juli vandaar dat ik probeer door te werken tot die datum. Om in november weer te beginnen. Net voor de winter drukte. Eigenlijk wilden ik langer maar ik kan niet over me hart verkrijgen om me vader te laten vallen. Feministen zo voelt het. Ik heb wel een mooie nieuwe laptop gehad dus ga wel het een en ander thuis doen , is de winter nog niet begonnen blijf ik iets langer thuis werken dus dat is wel fijn.
    Ik neem ook de baby de eerste tijd mee naar mijn werk dus dat is dan wel een pluspunt. Box staat al klaar :p.

Hier gaat het veder allemaal zijn gangetje merk dat ik vocht ga vast houden. Nog niet giga maar zie het aan me gezicht en handen& voeten.

6. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tannetje Wat een verhaal, zeg! Hopelijk kun je nu nog wel een beetje genieten en blijft je mannetje nog lekker even zitten.

Verlof Ik ga 5 juli officieel met verlof. Dan begint namelijk de zomervakantie. Ik heb alleen voor deze week nog 2 ochtenden staan en daarna niks meer. IK verwacht ook niet veel werk meer in de laatste twee weken...

Ik heb volgende week maandag weer een echo (groei - echo).. Ik ben zo benieuwd naar onze kleine man... We hebben in huis eigenlijk ook alles klaar, dus van mij mag hij wel komen, hahaha.. Maar voor hem is het beter als hij nog even lekker blijft zitten waar hij zit.. ;)

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Pluisjee: als je het heel zwaar vind worden en er tegenop ziet nog zolang te moeten heb je het recht zat te melden! Dan moeten ze je eerder vrij geven of minder werk. De k aan de gezondheid van jou en je kindje! Dat is het belangrijkste. Je vergeeft het jezelf nooit als er wat gebeurd!

@Tannetje: welkom, ik zet je binnekort even op de lijst erbij! Maar Jemig wat een vreselijke heftig verhaal, en wat erg dat je nog helemaal niet hebt kunnen genieten.
    dacht ik dat mijn zw.schap soms al tegen zit ivm veel bloedverlies en enorme pijn aan bekken/rug en daarom allang thuis en noem maar op. Nou ik heb niks meer te zeuren vergeleken met jou verhaal! Heftig.
    Sterkte. En hopelijk blijft t mannetje nog even zitten!

@BabyBoy2014: zo denk ik ee inderdaad ook over, hihi! Ik zou het helemaal niet erg vinden als het rond week 38/39 komt. Hihi.

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

Jeetje wat is t hier toch elke x ontzettend rustig! Vooral vergeleken met die andere topic's waar ik klets.

Zometeen weer fysio en om 12.00 uur weer console bij de vlk! Zal dan even navragen over die infoavond over de bevalling.
    Hierna moet ik om de week om controle geloof ik. En dan elke week! ♡ de trappen zijn duidelijk genoeg dus ze doet t vast goed. Kijken of ze nog met hoofd beneden ligt! I hope so.

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoe was het vandaag bij de verloskundige ? Lag kleintje nog lekker naar beneden met zijn hoofdje ??

Nog even over verlof , als niet meer gaat trek ik ook wel aan de bel hoor. Het wordt gewoon steeds iets zwaarder en 25 juli klinkt zo ver ;) we zien wel even hoe het loopt.
    Ik heb wel binnenkort nog een weekje vakantie , nog even plannen wanneer precies dat wordt.

Hier afgelopen dinsdag controle vk gehad, alles was goed gelukkig !! Baby was wel giga aan draaien want lag nu weer dwars.
    Vorige keren dus : stuit , goed , dwars , stuit , goed nu weer dwars :p
    Hij heeft blijkbaar nog lekker de ruimte.
    Hier 30 juni dus groei echo en 3 juli gewone controle & beval gesprek dubbele afspraak dus.
    Dan die week er op groei echo (of twee weken ) en dan om de week controle, als je het zo ziet gaat het heel snel :).

Vandaag de gordijntjes voor de baby kamer besteld duurt kleine 3 weken dus ben benieuwd!!
    Gelukkig is het minder warm dus ga van weekend lekker strijken wassen en dergelijke. Vriendlief heeft grote klus dus heel weekend werken ook zondag. Vind ik niet erg kan ik lekker tutten.

Had net even gevalletje nesteldrang. Heb echt alles in de woonkamer schoon gemaakt. Achter onder de bank alle plinten deuren stoffen zuigen kussentjes in de was echt alles.
    Ben nu kapot en ga lekker vroeg naar bed. Maar zit wel tevreden op de bank haha.
    Van weekend alleen even de slaapkamer goed doen en dan is alles echt wel schoon ( ben echt super erg namelijk)

10. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Hai dames,

Poeh heb wel weer wat achter de rug. Gisteren hele dag in het ziekenhuis gelegen, moest eigenlijk blijven maar ben toch naar huis gegaan en vanmorgen weer melden.

Kreeg gisterenochtend ineens heel veel pijn, alsof er een band net onder mijn borst heel strak werd aangetrokken, hoofdpijn, beetje licht in m'n hoofd. Heb wel vakee maagkramp gehad maar dat trok dan na even wel weg. Maar nu werd het steeds erger. Dus ziekenhuis gebeld, moest meteen komen. Meteen aan de ctg en bloedafname. Vervolgens werd ik opgenomen, compleet buikonderzoek, inclusief nieren, lever, darmen, maag etc. Kindje drukt de boel wel heel erg naar boven maar dat was niet de oorzaak. Daarna nog hartfilmpje en natuurlijk wel tig keer de bloeddruk. Ik kreeg 's morgens eerst paracetamol en nog iets voor m'n maag maar dat hielp helemaal niks. Later kreeg ik andere medicijnen en toen ging het langzaam beter. Lig je dan....in m'n uppie. Rond half vier kwam de dokter en vertelde dat m'n leverwaardes verhoogd waren en dat dat in combinatie met die hoge bloeddruk en de andere klachten een grote indicatie was voor zwangerschapsvergifteging. Dus men wilde overleg plegen hoe nu verder en wat de andere doktoren ervan vonden. Ze waren ook wel bezorgd over de hevige pijn die ik had.

Uiteindelijk was het half 8 en wist ik nog niet of ik naar huis mocht. Dus maar gevraagd hoe en wat. Half uurtje later kwam een dokter. Die vertelde dat ze wilden dat ik bleef. Pfff wilde ik dus echt niet. Ik voelde me alweer een heel stuk beter en kon daar echt niet slapen of rustig blijven. Dus vroeg of ik niet naar huis mocht. Ja dan zegt men we kunnen je niet verplichten alleen advies geven. Gevraagd naar de risico's en ja dat kon ze eigenlijk ook niet zeggen. Ik had op dat moment geen zwangerschapsvergifteging maar dat kon zo omslaan zei ze. Ik zeg nou dan kan ik in 10 min hier zijm. Dus heb besloten naar huis te gaan. Heb redelijk geslapen en ben vanmorgen weer naar het ziekenhuis gegaan. De dokter van overdag was er gelukkig weer en die was blij mij zo te zien. Ze zei onwijs can me geschrokken te zijn gisteren en echt dacht aan een open maag Ofzo. Dus weer even alles bekeken en bloed afgenomen en ze zegt nou zoals ik je nu zie dan mag je lekker naar huis en ik bel je over je bloed. Gelukkig bleken de waardes weer iets gezakt dus nu midden volgende week weer laten prikken en controle. En ik moet stoppen metbwerken. Dus morgen even naar m'n werk om de boel over te dragen en dan begint voor mij m'n verlof.

Poeh het is een heel verhaal geworden. Ik ga nu m'n tas ook alvast maar klaarmaken.....

11. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Simone Hoe was het bij de vk? Lag ze nog goed?

Pluisjee Ik heb nog helemaal geen last van nesteldrang.. Ben gewoon te moe om van alles te doen.. Dus mocht je er weer last van hebben, mag je hier wel even langs komen, hahaha.. :p

Chantal Wat een toestand, zeg! Wel fijn dat je weer naar huis mocht en dat het (nog) geen zwangerschapsvergiftiging is.. Hopelijk voel je je gauw weer beter en blijft je kindje nog lekker even zitten..

Hier gaat het verder prima. Aanstaande maandag weer controle. Ik heb nu om de 3 weken controle. Komende maandag hebben we ook de groei-echo.

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ja mooi met t hoofdje naar beneden. Rugje rechts billen boven armpjes en voetjes links ♡♡

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

[FONT=&quot]1 Augustus: [/FONT][FONT=&quot]
    Noelle58: jongen - eerste kindje.
    3 Augustus:
    xSimone: meisje - eerste kindje.
    Muts4011: meisje - eerste kindje.
    7 Augustus:
    Chantaldam: verassing - eerste kindje.
    16 Augustus:
    BabyBoy2014: jongen - eerste kindje.[/FONT]
    [FONT=&quot]20 Augustus:[/FONT]
    [FONT=&quot]Tannetje: jongen - tweede kindje.
    21 Augustus:
    Lieffff: verassing - derde kindje.
    22 Augustus:
    Pluisjee: jongen - eerste kindje (en stiefkindje).
    23 Augustus:
    Humava: jongen - tweede kindje.
    28 Augustus:
    Mamsvan: meisje - ...... kindje?

3 meisjes
    5 jongens
    2 verassingen

Nog aanvullingen? [/FONT]

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

Lijstje weer even bijgewerkt. Tannetje je staat er op hoor!
    Jammer dat 't topic een beetje dood loopt!

15. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Zeker jammer meis....

Hoe voel jij je nu? Ik iets beter maar moet nu dus echt rustig aan gaan doen. Ik ga m'n ziekenhuistas maar klaarmaken. Ff goed kijken wat er nou echt in moet, zoveel van die lijstjes pffff

16. xSimone

xSimone Niet meer actief

Jaa gaat met mij wel redelijk, verveel me alleen ontzettend erg. En tsja, dan ga je over van alles nadenken :$
    Ik ga m'n ziekenhuis tas nog niet klaar zetten, doe ik rond week 36, anders ben ik teveel spullen kwijt voor deze laatste 3 weken. Dus ik wacht er nog wel even mee. Heb van kraamzus toch een lijstje gekregen met hoe en wat erin moet :) Komt wel goed. En babykleren doe ik er nog niet in, ik wil namelijk 1 setje aan doen bij de geboorte, en die doe ik dus tijdens de thuisbevalling om de kruik, en als ik wel naar 't ziekenhuis moet doet vl ofzo 't wel in de tas :)

17. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind persoonlijk niet dat dit topic dood loopt.. Er wordt bijna elke dag wel iets geplaatst. En als ik naar mezelf kijk, heb ik ook niet elke dag wat te vertellen.. Tenminste ik zou niet weten wat.. :) Alles gaat goed, bijna alles staat klaar, dus het is nu gewoon wachten tot de bevalling..

Ik ben ook nog niet begonnen met mijn ziekenhuistas. Ik heb al wel een lijstje uitgeprint, maar moet ook nog wat dingetjes kopen.

Simone Fijn dat alles goed was bij de vk!

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

Maar 't hoeft ook niet altijd alleen maar over de bevalling/zwangerschap te gaan hé! Ik zit in andere topics en dat gaat overal en nergens over, en is hartstikke gezellig en gaat de gehele dag door hihi :D (Nee, ik heb ook niet altijd tijd, en lees vaak ook wel ergens overheen omdat er dan gewoon zo ontzettend veel gekletst wordt :D)

Nou had ik weer.. Ik vanmiddag 't UWV bellen, ik denk even navragen of m'n werkgever de zwangerschapsuitkering goed heeft doorgegeven. En nee hoor, was nog helemaal niet bekend en die gaat maandag al in!!
    Gelukkig heeft ze 't nu geregeld dat ik vanaf maandag alsnog wel met verlof ben. Maar anders stond ik gewoon in de ziektewet zolang nog. En nou is dat 't probleem niet helemaal want krijg dezelfde hoeveelheid uitbetaald ivm zwangerschaps- ziektewet en zwangerschapsverlof 't zelfde is. Maar ja maar goed dat ik er even achteraan had gebeld. 'T enige probleem waar ik dan mee zou zitten is dat 7 september mijn contract verloopt en niet verlengt wordt, en ik vanaf dan nog minstens recht heb op 6 weken zwangerschapsverlof, en als de zwangerschapsverlof niet was aangemeld, en ik dus eigenlijk nog in de 'ziektewet' zou zitten al die tijd, zou ik die 6 weken mislopen! Hmmpff!
    Dusss wel blij dat ik met mijn moeder instinct even geïnformeerd heb. Heb gelijk m'n werkgever even ingelicht!
    Zo vreemd ook, want had het gister nog met haar er over of zij wist hoeveel ik dan zou krijgen e.d. en toen heeft ze ook niet bedacht van "hé, shit, vergeten aan te geven". Maar goed.. nu is 't iig geregeld! Wordt a.s. week een brief naar mij thuis gestuurd met gegevens, die moet ik contoleren en retour sturen en dan is 't officieel geregeld, maar gelukkig heeft ze wel alles al vanaf maandag erin gezet. Ze vroeg al aan mij van dan heb je zeker ook nog geen brief gehad? Ik zeg nee klopt. Ik heb allemaal brieven dat ik in de ziektewet zit, maar geen brief van dan en dan gaat je zw.schaps verlof in. Ik denk even navragen, want wist ook niet of ik zo'n brief nu al moest krijgen of dat ik dat pas zou krijgen na maandag zeg maar, als 't verlof al in was gegaan. Nou ja toen vertelde ze dus dat ik dat 'retour formulier met gegevens' dan al had moeten ontvangen! En dat er inderdaad dus nog niks was doorgeven!! Lekker handig zulke werkgevers, je moet ook OVERAL zelf achteraan! Grrr.. Maar goed... klaar is klaar! Geregeld. :D

19. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is goed dat ik dat weet van die brief. Ik heb afgelopen week mijn werkgever ook eerst maar eens gemaild of ze de uitkering wel had aangevraagd, aangezien mijn verlof ook over 2 weken in gaat en ik nog niks gehoord had.. Ik wacht dan komende week maar even af en als ik dan nog niks van het UWV heb gehoord zal ik er ook even achteraan bellen..

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Jeetje lekker dan van je werkgever haha. Ik vraag zelf mijn verlof aan. Wacht op brief van Uwv dus ben benieuwd. Als die er maandag niet is ga ik ook eens bellen;).

Vandaag lekker een middag vrij gehad ik zat er zo doorheen ik ben dus lekker naar huis gegaan ik was zo moe!!

Nu lekker op bankie morgen komt stiefdochter weer thuis was 2 nachtjes naar haar moeder. Morgen eindelijk de nieuwe kleding kasten ophalen dus dan lekker op me gemakje de kleding opruimen. Weg troepje ik weer blij ;)

Deel Deze Pagina