Augustus 2014 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door xSimone, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Net bij infoavond over de bevalling geweest was wel echt leerzaam! Serieus 50% die thuis bevalt moet nog naar t ziekenhuis(zonder spoed hoor). bij circa 4 a 5 cm ontsluiting.
    Had even gevraagd hoe t zat met bekken na de bevalling als je bekken instabiliteit hebt.
    Als t niet vaak weggaat wat regelmatig zo is, mag je maar 1 a 2x per dag traplopen en rest op bed liggen.. en dat streng volhouden circa 2 weken! Jemig. Bed maar naar beneden dus.
    En met ischias is dat een ander verhaal maar met bekken instabiliteit mag je zo min mogelijk traplopen! Nouja we sil see!
    Nu eerst lekker een frikandelletje sepciaal!♡

Ps. Ik zal sttaks op pc even o iedereen reageren, zit nu ff op me telefoon is dan irritant! ;)

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Tannetje: Oja, dat verhaal heb je al eens verteld, heftig!

@Chantaldam: Sterkte, hoop dat je je gauw beter gaat voelen.

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Heel gek. Snachts wordt ik 10 wakker, en slaap ik soms gewoon weer verder (regelmatig), maar sinds kort (eigenlijk deze week met name de laatste 2 dagen), ben ik gewoon klaar wakker als me vriend zijn wekker gaat om 6 uur...? Terwijl ik best moe ben en t liefst nog een tijdje door slaap!
    Zo gek, meer mensen last van/ervaring mee?

Ps. Morgen 9.20 weer naar de longarts controle, even vragen om een ander pufje ivm benauwdheid. ;)

4. xSimone

xSimone Niet meer actief

Me vriend heeft net weer gebeld naar dat geboortekaartje, waarschijnlijk bellen ze mij of me vriend vanmiddag terug, en hopelijk 't proefkaartje dan klaar! Zal me benieuwen.
    Dan kan ik lekker kliederen op 't kaartje, bij schrijven e.d. en na de geboorte gewicht e.d. erbij op schrijven, en dan weer aan hun geven en alles laten drukken! Wij zijn waarschijnlijk 44 kaartjes nodig, hebben er 50 besteld. Nou ja, je houd er altijd zelf sowieso 1, dus hebben we 5 reserve! Wel genoeg toch?

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

Update:
    Gelukkig, 't proefkaartje is binnen en de envaloppen kan ik straks ook al mee nemen, die mag ik dus vast schrijven. Dan na de geboorte de veranderingen doorgeven en klaaar! :D

6. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Goed bezig meis. Ik moet dat allemaal nog regelen. Op dit moment groeit alles me even heel erg boven het hoofd. Moest vanmorgen weer komen voor m'n bloeddruk, die was wel te hoog maar acceptabel vobd de gyn. Maar voor de rest gaat het niet zo goed. Ze heeft me nu gedwongen om naar een psycholoog te gaan met spoed omdat ze het idee heeft dat het zo de verkeerde kant op gaat. Ze zei je bent zo ongelooflijk sterke vrouw ik begrijp niet hoe je het voor elkaar krijgt zo sterk te blijven want je zit echt in een vreselijk moeilijke situatie waarin de meesten echt instorten. En dan ben je nog zwanger ook. maar je cijfert jezelf helemaal weg en je houdt je veel te groot. Ze zegt je kan niet van je zwangerschap genieten en je krijgt geen rust. Ze is bang dat ik de bevalling niet goed in ga en ook de eerste weken zullen heel zwaar worden voor me. Ze is bang dat ik een vreselijke klap ga krijgen na de bevalling.

Pffff ik kan alleen maar huilen de afgelopen twee dagen. Nu ook weer terwijl ik dit schrijf. Hoop dat het met jullie allemaal beter gaat. Sorry voor dit superdepri verhaal, moest het ff kwijt

7. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    vorige zwangerschap rond de 32 weken 2 aanvallen gehad en nooit meer daarna. Hoop ik nu ook op

8. Humava

Humava Niet meer actief

@chantal knuffel meid. Tis niet niks wat je allemaal meemaakt op het moment. Ik zou als ik jou was ook goed naar jezelf en je lichaam luisteren en proberen rustig aan te doen.
    @tannetje dat zou fijn zijn als het in eens over is.
    @simone is het kaartje naar jullie zin?

Hier heeft mn schoonzus het kaartje ontworpen is heel leuk geworden vind ik. Ben vandaag even met kleine meid en mn moeder naar het strand gefietst. Dl vond het heerlijk en wilde eigenlijk niet weg, huilen moest ze, was heel boos. Maar moesten toch en nu ligt ze heerlijk te slapen en ik ga ook ff een tukkie doen want ze was vanmorgen al om 6.30 wakker.

9. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chantal Een dikke knuffel! En nu ook even aan jezelf denken, hoor!

Simone Is het proefdrukje goed gekeurd?

Hebben jullie ook dingen die je nu meer eet dan voordat je zwanger was? Ik ben helemaal verslaafd aan pindakaas. En dan gewoon met een lepel uit de pot.. :) Ik wil er eigenlijk wel mee stoppen, want het lijkt me nou niet echt gezond, maar o zo lekker... hahaha... ;) Ben bang dat daar ook mijn kilo's vandaan komen, aangezien mijn buik niet zo heel groot is en ik toch 12 kilo ben aangekomen... :(

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb de 'proef geboorte kaartje' binnen, gewoon op A3 papier! Jemig moesten ze daar nou zo lang over doen..?? En ik had neer gezet : "mijn mama" en daarna iets van "mijn Heit" maken ze er van "papa" SJONGE JONGE! Moet ik me vriend maar duidelijk vertellen dat ze dat echt goed moeten doen! MAMA en MIJN HEIT! Maar heb 't ook bewerkt, erbij geschreven. Ik zet vast even de teksten neer hoe ik mijn geboorte kaartje heb, voor 't geval 't allemaal na de bevalling niet gaat lukken qua geboortekaartje inzenden hier ivm teveel bewerken ed, Je fouwt hem zeg maar dubbel, en tegelijk staat ie ook wat recht op omdat 't hartje in 't papier steekt, wel erg leuk! Maar na bevalling als tl ukt en ik er aan denk foto! :)

(Voornaam) (Geboortedatum) Voorop kaart!

Binnenin:
    Mama droeg mij negen maanden lang,
    ze werd er 's nachts soms wakker van.
    Maar nu ik ben geboren,
    kan ik ook mijn Heit gaan storen!

Vol trots zijn wij met onze kleine meid:
    (Voor en achternaam)

(Voornaam) is geboren om .... uur en
    weegt een gezonde ..... gram!

Vriend zijn voor en achternaam) & (Ik voor en achternaam)
    (Adres)
    Heit: (Tel. mobiel)
    Mama: (Tel. mobiel)

Onderaan kaart:
    Wil je mijn oogjes zien twinkelen?
    laat dan de telefoon even rinkelen!
    Wij rusten tussen 13.00 en 15.00 uur en na 21.00 uur.

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb niet iets speciaals wat ik nu ineens meer eet! Gisteravond had ik wel ineens zin in een frikandel speciaal, en die eet iik niet vaaak. dus die even op gehaald, en hij was HEEEEEEEEEEEERLIJK!

12. Humava

Humava Niet meer actief

Ik ben helemaal gek van frikadelbroodjes van de AH nu ik zwanger ben. En broccoli vind ik echt vies nu blegh!

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

Haha dat kan inderdaad!
    Ik heb nu alweer ontzettend veel zin in een frikandel speciaal! Maar ik doe 't niet, haha! :p

14. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Goedemorgen Dames,

Zo net de geboortekaartjes besteld :D Handig aangezien ik nu toch weet wat het wordt haha, wel zo praktisch. En wat ik extra fijn vind is dat ik het samen met de papa gedaan heb. Ok ik heb wel soort van uitgezocht en de tekst gemaakt maar hij heeft wel echt z'n input gegeven en hij vond het hartstikke leuk wat ik bedacht heb. Daar ben ik dus wel heel blij mee. Hij heeft nu ook heel duidelijk aangegeven dat hij absoluut bij de bevalling wil zijn. En dat doet me nog meer goed eigenlijk. Tuurlijk ik zou het liefste hebben dat hij die poolse .... aan de kant zet en helemaal voor mij en onze kleine kiest maar ja zover is het niet helaas. Heb wel een aantal gesprekken met hem gehad en ik merk gewoon aan alles dat hij nog steeds heel veel van me houd (heeft hij ook gezegd) en stapelgek van die kleine is. Hij wilde nooit weten wat het werd maar nu ik het ook weet, wilde hij het toch ook weten. En hij is zo trots.

Blijft wel onwijs moeilijk allemaal. Heb het op dit moment ook erg moeilijk zoals ik eerder al schreef. Maar probeer me er doorheen te slaan. Moet maandag naar die psycholoog. Zo geen zin in, moet ik weer het hele verhaal gaan zitten oprakelen...pffff :( Maar ja ik probeer het wel.

Gisteren weer een maagaanval gehad, alles er weer uit gegooid en niet lekker. Ook al paar dagen wat hoofdpijn. Gyn wil dat ik nu echt zorg dat de boel rustig blijf want ze is doodsbang voor die zwangerschapsvergiftiging. Heb ook maar eens gelezen wat dat nou precies inhoudt en ben er zelf ook wel beetje van geschrokken...hopen dat het niet gebeurt.

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Grrrrrrr ik zit in een dilemma!
    Heb vanmorgen een ander pufje gekregen omdat ik telkens wat kortademig ben (kan ook komen door dat ik aangekomen ben natuurlijk, dus of 't pufje helpen gaat weten we nog niet zeker). Maar! Nu blijk dat je 't pufje eigenlijk niet zou mogen gebruiken behalve als de arts 't voorschrijft. Dus ik de longarts weer gebeld, hij zegt, voor je kindje kan 't gen kwaad maar hoogstens kan 't zijn dat je krampen/weeën krijgt in je baarmoeder, en als je denkt na het innemen dat 't niet goed is, moet je er mee stoppen. Maar ja, dat zou met ventolin ook zo zijn, ik zei nee want die mag je gebruiken tijdens de zwangerschap, dat is bekend! Nou weet ik dus niet wat ik moet doen... straks krijg ik wel weeën en ik zei tegen hem "ik moet er niet van gaan bevallen", neee dat zal ook niet gebeuren! Jaa, hallo... wat is dat nou voor onverschilligheid? De apotheek zij namelijk dat 't officieel niet gebruikt mag worden. Wat moet ik nou, gewoon proberen 1x of niet gebruiken en gewoon die andere 2 gebruiken in de hoop dat ik 't wat vol houd, ook tijdens de bevalling..?
    Maar iig, omdat ik al later in m'n zw.schap zit, kon 't geen kwaad voor de kleine. Oké, maar die weeën dan?

16. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Mss kun je het beste je verloskundige of gynaecoloog even navragen hoe het zit zij weten veel meer over medicijnen tijdens je zwangerschap denk ik. Tenminste dat zou ik even doen.

17. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chantal Fijn dat je toch samen met de vader het kaartje hebt uit kunnen kiezen. Hopelijk blijft jullie relatie zo goed...

Simone Ik zou inderdaad ook even de vk of de gyn bellen... Zij weten er vast meer over..

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik had mijn eigen HA gebeld maar die zei dat ik met hem moest overleggen. Nou deze longarts is veel te gemakkelijk daar in hoor. Ik heb met mijn moeder overlegd en besloten het niet te doen, kan t risico op weeën nu niet nemen. De apotheek raden het ook liever af, hun zelf zeiden ook dat longartsen met name bij welke ik was, daar te makkelijk in zijn.
    Prima dat t geen kwaad kan voor de kleine, maar weeën kan ik ook niet veroorloven nog.
    Toen ik hem erover belde zei hij, probeer 1x t pufje te nemen en als je krampen/weeën krijgt stop je en ga je verder met je oude. Nou lekker dan, kan zo zijn dat die ene x dus teveel is! Grrrr.

Een collega/vriendin van met moeder die kent mij ook goed had gedroomd dat ik over 1,5 week ga bevallen hahaha. Nou ben dan net 36 weken dus nog ff 1 a 2 weken extra hoor :p

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Kom ik er achter dat dat boek wat ik besteld heb 'veilig bevallen', de volgende WERKDAG geleverd wordt, als je hem voor 12.00 uur bestelde! Jemigggggg......... Dan hoop ik wel dat hij maandag komt, want er staan nu alweer andere tijden ed, anders betaal ik niet (a)
    Grrrr, had zo gehoopt dat hij vandaag binnen zou komen, dan had ik lekker kunnen lezen! :(

Morgen babyshower "zogenaamd, weet ik van niks!"
    Me vriend heeft vandaag te horen gekregen dat hij morgen gaat lasergamen of karten, omdat hij vader wordt!

Dinsdagochtend heeft me vriend een kennismakingsgesprek voor een eventueel volgende baan! :D

20. Humava

Humava Niet meer actief

@simone leuk babyshower! Enne je boek komt misschien nog vandaag? Tis voor postnl tenslotte een werkdag vandaag. Anders wordt het dinsdag want post wordt niet bezorgd op maandag.

Deel Deze Pagina