Heel veel plezier morgen bij de baby shower Simone !! En je boek zou dan of vandaag of dinsdag moeten komen inderdaad. Hier alles oké... Kinderopvang is toch anders geworden want ga naar mijn verlof toch andere uren draaien. Is wel fijn want heb nu maar 1 hele dag opvang nodig. (Vind ik zelf prettig want heb er een goed gevoel over maar toch van binnen denk ik neeeeee hahaha) Beetje druk met van alles en nog wat en klinkt heel stom ben te lui om te typen dus lees wel alles mee hoor
Helaas moet ik ook gebruik gaan maken van kinderopvang. Vind het eigenlijk ook maar niks maar ja ik heb geen keuze daarin nu. Moet al die toeslagen ellende ook nog allemaal regelen en goed uitrekenen want daarin schijnt ook weer vanalles te veranderen voor een alleenstaande ouder. Hoop dat dat allemaal goedkomt pffff Verder ff geen zin hahaha dus doe weinig lol
Het is rustig dames. Nog wat gedaan dit weekend of lekker beetje aan het relaxen geweest? Ik voel vandaag flink wat druk onderin. En dan bedoel ik niet m'n buik maar echt van onder. Hebben jullie dit ook? Niet echt pijn ofzo. Wel rotgevoel haha
Update babyshower: (Lang verhaal) En bereid je even voor, er zat een quiz bij, en die vragen ga ik hier neer zetten, waardoor 't verhaal nog langer is, maar dan kunnen jullie wel gezellig mee doen! De antwoorden, typ ik in een reactie onder deze Ik was boven de was in de droger aan het doen. Ik wist 'zogenaamd' natuurlijk van niks. Later wel verteld dat ik vermoede had, en waarom! De meiden, me zus, zusje en moeder kwamen binnen met de sleutel van me moeder. Toen hebben ze allemaal lekkere eten en drinken ed. op tafel gezet. Echt ontzettend leuk en creatief ook! Toen hebben we wat koffie en thee gehad en hebben we een quiz spelletje gedaan. Met vragen en opdrachten, open vragen en meerkeuze vragen, héél veel wist ik best wel, maar sommige dingen toch ook niet.. Vragen zoals: 1 Wat is de gemiddelde lengte bij de geboorte? Open vraag 2 Wat is de kleur van de eerste ontlasting? Open vraag 3 Welk woord gebruiken ze in Afrika voor luier? a. Luier b. Nappy c. Disposabel 4 Welk sterrenbeeld heeft een kind geboren in Augustus? Open vraag 5 Binnen hoeveel tijd lukt het een man gemiddeld om een baby te verschonen? Open vraag 6 Wat is het gemiddelde geboortegewicht bij jongens en meisjes? Open vraag 7 Hoeveel kilo vruchtwater zit er gemiddeld in de buik? a. 1,5 tot 2 b. 2,5 tot 3 c. 4,5 tot 5 8 Welke kool leg je op je borsten tegen stuwing? a. Witte kool b. Boerenkool c. Spitskool 9 Wanneer is een kind een jongetje? a. Eicel X met zaadcel Y. b. Eicel X met zaadcel X. c. Eicel Y met zaadcel Y. d. Eicel Y met zaadcel X. 10 Welk percentage bevalt op de uitgerekende datum? a. 80-81% b. 24-25% c. 3-4% 11 Hoe wordt de eerste ontlasting van een baby genoemd? a. Mecanium b. Meconium c. Mecunium 12 Vanaf wanneer is de oogkleur van de baby permanent? a. na 2-6 maanden b. na 6-9 maanden c. na 9-12 maanden 13 Wat is het grootste aantal kinderen dat één vrouw heeft gebaard? Open vraag 14 Baby's worden geboren zonder? a. knieschrijven b. ellebogen c. stuitbeentje d. schouderbladen 15 Wat is de top 3 jongens en meisjes namen in 2013? Open vraag 16 Zet in de juiste volgorde: Dreumes, peuter, kleuter, baby. Open vraag 17 Hoelang duurt een gemiddelde zwangerschap? a. 8,5 maand b. 41 weken c. 280 dagen d. 7000 uur 18 Hoe groot is het grootste gezin in Nederland? a. 12 kinderen b. 15 kinderen c. 17 kinderen d. 20 kinderen 19 Hoeveel procent van de vrouwen bevalt thuis? a. 12% b. 22% c. 32% 20 Wat is stuwing? Open vraag 21 Wanneer is het fontanel dicht gegroeid? a. 1-3 maanden b. 3-6 maanden c. 6-12 maanden d. 12-18 maanden 22 Hoeveel ontsluiting is nodig om te mogen persen? a. 8 b. 9 c. 10 d. 11 23 Een dagelijkse wandeling helpt tegen? a. Rugpijn b. Krampen c. Misselijkheid d. Spataderen Zaten ook nog opdrachten bij die ik moest uitvoeren: - Puf op de melodie van het liedje 'altijd is kortjakje ziek'. - Raad van wie welke baby foto is. - De babyvoeding test (Ze hadden 3 potjes fruit, baby voeding die ik moest proeven en dan raden welke smaken het waren). - Zet zo snel mogelijk je baby in de auto. - Klap zo snel mogelijk de kinderwagen in en uit. - Een luier verschonen op een pop. Bij elk goed gegeven antwoord mocht ik een kaartje of een cadeautje open maken. Op elk kaartje stond een wens wat zij voor mij/ons wensten, erg leuk. Daarna hebben zij nog een papiertje ingevuld met - hun naam - de naam van de baby (wat zij dachten) - wanneer de baby geboren verwacht te worden - de tijd van de geboorte - het gewicht - de lengte - de kleur ogen - de kleur haren En nu willen ze wachten of iemand het ook goed heeft! En dat moet ik na de geboorte gaan vertellen.. Maar mijn moeder en zus, en zusje weten al dat de naam die ze opgeschreven hebben er niet bij zit. De meeste verwachten dat ik rond 27/28 juli ga bevallen, en sommige 1 augustus. Maar, zelf hoop ik 27 juli, zou ik echt een ontzettend mooi gebaar vinden! Daarna gingen we nog slabbetjes en romertjes versieren met textielverf! Erg leuk! En toen was 't afgelopen. Ik zal 2 foto's hierbij plaatsen, en miss straks nog wat! Mijn vriend die was gister wezen karten met vrienden omdat hij vader werd. Ps. dit slabbertje heb ik gemaakt haha! Pps. Erg leuke cadeautjes gehad. En ook van mijn moeder, zus en zusje samen een cadeaubon voor een schoonheidsbehandeling
Antwoorden: 1. Jongens: 50 cm, meisjes: 50 cm 2. Donker groen tot zwart. 3. Disposabel 4. Leeuw 5. 1,36 minuten. Vrouwen doen er gemiddeld 2.05 minuten over (wss omdat wij lekker willen wassen, en en man denkt zo klaaaar... ) 6. Jongens: +/- 3400 gram, meisjes: +/- 3300 gram. 7. 2,5 tot 3 8. Witte kool 9. Eicel X met zaadcel Y. 10. 3-4% 11. Meconium. 12. Na 6-9 maanden. 13. 69!!!!!! :O 14. Knieschijven... ?? Nog nooit van gehoord! 15. Jongens: Lucas, Levi & Bram, meisjes: Sofie, Emma & Julia. 16. Baby, dreumes, peuter, kleuter. 17. 280 dagen. 18. 17 kinderen. 19. 22% 20. Warme, pijnlijke en/of gespannen borsten. 21. 12-18 maanden. 22. 10. 23. Spataderen.
wie het leuk vind https://www.facebook.com/groups/776647389047353/787134114665347/?notif_t=group_comment
Zo heb net de postzegels op de enveloppen voor de geboortekaartjes geplakt, 20 stuks om precies te zijn de andere 23 gaat me vriend zelf rondbrengen, is namelijk in 't dorp! Misschien dat er nog wat extra bij komt ofzo, (als vl optijd hoort of hij nieuwe baan is aangenomen) , heeft vandaag gesprek gehad namelijk. Ook hebben we 't proef geboortekaartje vandaag weer terug gegeven met de aanpassingen, deze wordt nu opnieuw gemaakt, en dan als 't goed is, deze week binnen! Hopelijk duurt 't nu niet zo lang, maar wss was dat niet 't geval dit keer zei hij. Duss we sil see! Heb 3 gratis spullen op kunnen halen bij de kruidvat met mijn voordeelpas, omdat ik bijna ben uitgerekend. Een koelbijtring, een pakje luiers en een badschuim van 't kruidvat merk, jemig die ruikt precies als zwitzal! Als die goedkoper is, kan je beter die halen de volgende keer Heb luiers maat 0 gedaan, je weet het nooit haha.. heb al genoeg andere maten!
Woehoe m'n 'veilig bevallen' boek is binnen! Ps. zal ik dit topic dicht doen..?? Er wordt eigenlijk niet echt in gekletst, ik ben haast de enige! Dit gedichtje blijft zo ontzettend mooi, wordt alleen maar mooier hoe dichter we bij 't einde komen! <3 ********************************************************************************************** Het ontstaan van een kindje, wat blijft het toch een wonder. Uit liefde van twee mensen, dat is enorm bijzonder. Nooit heb ik begrepen, hoe het moest voelen. De onvoorwaardelijke liefde voor je kind, maar nu weet ik precies wat ze bedoelen. Betoverd door het leven, al vanaf het allereerste schopje. Voel ik een diepe band met jouw, en ben jij voor altijd mijn popje. Hoe sclecht ik ook slaap en de pijn die ik heb, valt allemaal in het niet. Ik vergeet alles direct, omdat ik van jouw bewegingen geniet. Jouw Heitie's hand op mijn buik, zoekend naar contact. De reactie die hij terug krijgt, en die hem meteen pakt! Tranen in mijn ogen, niet van verdriet maar van geluk. Als ik die liefde in zijn ogen zie, kan mijn dag niet meer stuk. De liefde maakt ons samen sterk, wij houden nu al zoveel van jouw. Niets kan ooit tussen ons staan, dat is waar ik op vertrouw. Je neusje en je oortjes, ik kan niet wachten tot de dag. Dat ik eindelijk je oogjes zie, je wimpertjes en je lieve lach. Nog maar even wachten, slechts een paar weken geduld. Dan ben je voor altijd onze kleine meid, en wordt onze grootste wens vervuld! <3
Mooi!!!!!! Heb je dit zelf geschreven? Vandaag de envelopjes en proefdruk binnen gekregen. In 1x goed! Ziet er zoooo leuk uit, althans dat vind ik zelf haha. Kan dus gaan schrijven enzo. Verder vandaag weer controle gehad. Pfff was weer paniek in de tent. Bloeddruk was weer te hoog, met name de onderdruk en er zat eiwit in m'n urine. Dus ja hoor weer bloed prikken en weer urine naar het lab. Moest ook weer aan de ctg. Maar gelukkig alles was ok voor nu dus ze lieten me gaan. Pffff ik allang blij want ze wilde me opnemen. Maar ben dus gewoon lekker thuis. Inmiddels begint de kleine wel in te dalen. Ik voelde het al eigenlijk en ik had dus gelijk. Pijnlijke steken onderin en af en toe met lopen pijn maar ja ik heb ook al die bekkenpijn natuurlijk maar het is wel verschillend. Ik vroeg het aan de dokter en die zei nadat ze weer even via echo gekeken had dat ik het heel goed voelde want idd de kleine was al een stuk ingedaald. Maar moest nog wel een stukje hoor zei ze haha ja logisch. Wederom te horen gekregen dat ik nu vooral moet rusten en me zeker niet meer druk mag maken....ja lekker makkelijk gezegd. Zoveel aan de hand, dat gaat gewoon niet. Maar ik doe m'n best
Hè meiden niet dit topic sluiten hoor vind veel te leuk om mee te lezen ben alleen niet zown schrijver haha!! Chantal wat fijn dat je thuis ben. Maar wel rot dat elke keer je bloeddruk zo hoog is. Ook eiwitten zijn niet de bedoeling! Hou jezelf wel echt goed in de gaten hoor !! Hier de laatste dingen in huis gehaald dus heb nu alles. Alles is al gestreken gewassen en ligt klaar. Heerlijk gevoel !! Alleen box kleed moet nog gewassen worden maar dat doe ik pas laat. Volgende week komt de kraamzorg op visite ben benieuwd ! Weten jullie eigenlijk hoeveel uur normaal is en wat je vergoed krijgt ? Ik snap mijn polis niet... http://www.zorgenzekerheid.nl/web/file?uuid=70fd0686-4bf0-4bd5-b83d-524ceb1af226&owner=67c716a4-feed-4531-926d-68ebd9cc2548&contentid=110 Is De link en ik ben av gezinn verzekerd. Sorry hoor als dit blond over komt maar ik heb echt geen idee en ik heb niemand aan wie ik het kan vragen..... Anders moet ik ze even bellen... Naja misschien weet iemand het.... Gister groei echo gehad alles was goed met onze kleine man. Helemaal blij!! Ik heb alleen steeds krampen dus dacht misschien indaling. Vroeg aan de verloskundige die er toevallig was of ze even wilden voelen en hij ligt precies op me schaambeen dus nog niet ingedaald... Ze duwde dus onder in me buik en ik gaf echt een gil hij ligt er echt boven op. Daardoor ook zo veel naar de wc en soms urine verlies. Het ene kindje gaat alleen vast onder her schaambeen zitten andere blijven nog even zwerven dus ben benieuwd....! Echo krijgen we normaal van de echoscopiste maar mijn vk doet volgende week examen dus is veel bij de echo's of doet ze zelf.... Donderdag de gewone controle + beval plan bespreken... Trouwens nog iets geks , ik heb steeds zown last van me boven rug. Kan niet goed uitleggen zit tussen me schouderbladen / longen ?? Net of er een band om heen zit ofzo heel vaag. Denk alleen dat het niks met de zwangerschap te maken heeft maar toch is heel vervelend. Donderdag wel even vragen...
Het minimaal aantal uur kraamzorg dat je krijgt is 24 uur het maximale 80 uur. Maar het gemiddelde wat iedereen krijgt is 49 uur. Het hangt ook af van je bevalling en je eigen lichamelijke conditie na de bevalling. Zoals ik in je vergoedingen overzicht lees krijg je alles vergoed. Ook de eigen bijdrage mits die niet meer is dan 250 euro.
Zo en in 1x weer gekletst, leuk! nee gedicht niet zelf gemaakt maar wel dingen veranderd. mijn kleine is wel al diep ingedaald zij knelt dingen af vandaar dat ik pijn steken in lies, bovenbeen en van onderen heb en soms onderbuik. Naja morgen moet ik weer om controle. Bleken ze gistermiddag me vriend al gebeld te hebben dat t proef geboorte kaartje binnen was. Zou hij eind middag ophalen maar is hij vergeten en ik wist van niks. Dus moet ik vandaag maar even ophalen. Hopelijk is die op datum, lengte, tijd en gewicht na nu goed!
Ah main, vannacht tilde ik mijn rechterbeen op toen ik op bed lag, zeg maar om hem over een kussen héén te doen. Op die manier op tillen, dus eigenlijk naar de buitenkant. En toen knakte er wat in m'n bekken/heup en/of onderrug rechts. Het deed zo ongelooflijk pijn, dat ik er nu nog last van heb. Ah main. Nou ja, morgen weer naar de fysio. Helaas tot aan de bevalling de laatste keer! (Ik ga morgen ook puf/pers oefeningen doen bij d'r), ze doet namelijk ook zwangerschaps- dingen. Maar, zij gaat daarna op vakantie 3 weken, nou ja en dan zit ik al bij 39/40 weken. Dus kan ik niet meer.. En ik heb denk ik nog maar 7 a 8x dat vergoed wordt, dus wil na mijn zwangerschap ook nog gebruik van maken. Maar main, wat doet doet pijn!
Nou het geboortekaartje is binnen. Nu gelukkig alles goed, alleen moeten ze mijn vriend en mijn naam even omdraaien, ik vind dat me vriend eerst moet ! Dan 't gewicht, geboortedatum, lengte, tijd ed doorgeven en klaar is kees !
Alles gelezen hoor maar reageer later even uitgebreider. Pffff vanalles aan het navragen, regelen en uitzoeken. Ben doodmoe inmiddels maar ja moet even
Wauw dit had ik niet verwacht... Klinkt best goed toch ?? Pff vind soms moeilijk ik ben 'nog maar ' 22 jaar en vanaf 17 jaar dus op me zelf ivm overlijden vader. Met dit soort dingen vind ik het jammer dat ik nooit aan iemand kan vragen hoe het zit. Mijn opa en oma weten hier niks van namelijk. Vriendlief is 37 maar heb er helemaal geen verstand van ( altijd geregeld voor hem ). Maar goed ik ben aardig mondig en had anders gewoon gebeld hoor. Maat dacht wie weet weet iemand hier het. Bedankt !! Chantal rustig aan meid kom later je verhaal maar doen. Sterkte!! Simone wat fijn dat je kaartje goed is !! Lekker gevoel hè !! Succes bij de fysio hoop dat de pijn snel weg is. Anders misschien naar een vervanging als je toch last blijft houden. Hier een rot nacht gehad kan gewoon niet meer in slaap komen. Zown rare druk van onder de hele tijd. Met omdraaien etc zak ik bijna door de grond. Daarbij moet ik echt weer alleen maar plassen. Grrrrrr..... Morgen controle bij de vk & bevalplan bespreken. Dus dubbele afspraak ben benieuwd. Er zijn 3 verloskundige op onze praktijk. Ik heb toevallig elke keer controles bij 2 echt om en om. De derde heb ik wel gesproken tijdens mijn miskraam vorig jaar , maar nooit gezien. Bij haar heb ik morgen de controle & het gesprek. Vind ik op zich wel fijn want heb anders een vermoeden dat als ik moet bevallen dat ik haar krijg. Ik heb namelijk meestal dat soort gekke dingen haha Nu even goede tijden kijken
Ik heb ook morgen controle bij de verloskundige! Moet morgen een half uur! Bespreken over wanneer te bellen ed. dat soort dingen.
@pluisjee ja de kz komt best een tijd. Bij mn dochter 6 uur per dag. Ik vond het heerlijk. Sommige vrouwen vinden het vreselijk de hele tijd zo'n vreemde over de vloer maar ik vond het wel prettig. En het is wel lekker dst je een hoop vergoed krijgt. Bij mijn vkpraktijk zijn 4 verschillende vk's op de locatie waar ik heen ga. 3 ervan heb ik gezien tot nu toe. De 4e nog niet. Maar weet wel wie het is omdat ik bij Tara ook bij die praktijk ben geweest. Toen ik beviel van haar had ik trouwens een vk die ik maar 1 keer had gezien. Ik dacht in de eerste instantie ook dat ik dat heel raar zou vinden maar op het moment interesseerde het me helemaal niks wie er bij was. @xsimone gelukkig is je geboortekaartje in orde! Is weer iets wat je van je lijstje kan schrappen. @chantal rustig aan doen meid. @hier morgen mn laatste dag werken. JEUJJJJJJJJ! ben er echt wel aan toe om lekker vrij te zijn Maandag t/m vrijdag gaan we nog even lekker een paar dagen weg. Vandaag bij de vk geweest mn buik was in 2 weken 3 cm gegroeid! Was ook wel 2 kilo aangekomen in 2 weken. Arhg, zit nu op 14 kilo! Ik hoop maar dat het er net zo snel weer vanaf gaat als bij dl. Volgende keer bij de vk bespreken over de bevalling. Dan merk ik.toch wel dat het steeds dichterbij komt. Ik kijk er wel naar uit, niet de pijn natuurlijk maar als hij geboren wordt. Dat is zo'n speciale en bijzondere gebeurtenis. Ik kan niet wachten tot ik mini in mn armen heb.