Augustus 2014 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door xSimone, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    @simone
    Ik heb ook dubbele afspraak dus ook ruim half uur. Komt nou zo dichtbij allemaal hè spannend.

@humava
    Lijkt mij juist prettig zown mevrouw in huis. Is voor mij de eerste dus moet alles leren. Ik denk dat je best onzeker ben bij de eerste.
    Mijn vriend heeft eigenlijk vakantie vanaf 1 augustus en dan 3 weken. Grote kans dat die dus moet werken als ik moet bevallen. Nu heeft die kunnen regelen dat die sowieso 2 weken door kan werken. Dit is heel fijn want hij gaat nu zomervakantie opnemen de week na de kraamzorg. Dan hebben we lekker 3 weken met ons gezinnetje heerlijk!!
    Lekker hoor alleen morgen nog werken !! Ik ben jaloers...
    Hier pas de 25e maar dat is eigen keus zoals ik vorige keer al zei. Ik merk wel dat het zwaarder wordt dus ik werk de vrijdag geen hele dag meer. Dus alleen nog ochtenden werken. Ik probeer dan even een uurtje gaan liggen voor ik (stief) dochter op haal van school.

Hier net geen 10 kg aangekomen dus volgens mij vrij netjes.... Maar goed ik begin nu vocht vast te houden dus ben benieuwd.

Ik kijk ook uit naar de geboorte. Ik wordt ongeduldig haha. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik het dood eng.
    Niet eens echt voor de weeën pijn maar voor de bevalling zelf echt. Ik weet gewoon niet goed te vertellen wat ik nou zo eng vind....

Mijn vriend is met zijn ex (moeder van zijn dochter ) na zijn dochter een jongentje verloren bij de bevalling. Bij ruim 40 weken bevallen kindje overleden. Nooit een reden gevonden. Ik merk dat vriend het nu ook spannend/eng begint te vinden. Sterker nog als ik zeur over een krampje raakt die gelijk in paniek. Ik snap het wel vind zo zielig voor hem.
    Nu heeft die pas door wat het met hem heeft gedaan. Kijk op moment was het natuurlijk heel heftig. Maar hij heeft er nog niet heel veel mee gehad zijn ex natuurlijk veel meer. Eigenlijk was dit kindje al een goedmakertje & was daarna gelijk bijna zij. Relatie echt over. Ook was zijn moeder net overleden 3 maanden ervoor dus heftig allemaal.
    In iedergeval heeft die het altijd een beetje weg gestopt. Tot nu. Hij droomt er van en ik probeer er echt voor hem te zijn. Gelukkig is hij wel vrij nuchter maar soms slaat de paniek bij hem toe.
    Gelukkig weet de verloskundige hier ook van en gaan ze als alles goed loopt tijdens de bevalling natuurlijk ook goed op hem letten. Ook proberen ze als er geen paniek nodig is , dit ook niet te zaaien.
    Hier hebben we morgen dus ook nog een extra gesprek over.

2. Humava

Humava Niet meer actief

Ja ik vond de kz heel fijn. Zeker ook omdat ik bv gaf en daar heeft ze me echt bij geholpen. Je bent idd onzeker in het begin.

Heftig van je vriend dat hij een kindje is verloren. Kan me voorstellen dat het voor hem heel spannend is. Maar het gaat vast helemaal goed komen!

3. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @xsimone lekker dat je kaartje nu eindelijk in orde is, althans zo goed als haha. Waar heb je ze besteld als ik mag vragen want bij mij was het eigenlijk in 1x goed. Ik heb de envelopjes gisteren binnen gekregen en proefdruk ook dus kan gaan schrijven. Nu alleen even de laatste dingen doorgeven maar ja dat kan pas als de kleine er is.

@pluis die pijn herken ik. Ik heb het ook en nu is het eem combi geworden van bekkenpijn alen het feit dat de kleine aan het indalen is. En met een kussen tussen je benen slapen werkt bij mij niet altijd moet ik zeggen. Bij jou wel? En idd ik kijk er ook naar uit ala m'n kleintje geboren is hoor, hopelijk al die klachten dan weg. De bevalling zelf vind ik wel spannend en beetje eng hoor

Ik heb vandaag allemaal telefoontjes gepleegd. Belastingdienst ivm toeslagen pfff wat een gedoe, een juridisch bureau en uiteindelijk advocaat over hoe ik het nu het beste kan aanpakken met de papa, wel of niet erkennen en bezoekregelingen enzo als evt het contact weer heel slecht zou zijn en natuurlijk wat moet ik geregeld hebben voor als mij iets overkomt. En dan nog de kinderopvang. Wat een toestanden allemaal. Moet zeggen valt niet mee, hoop dat ik het allemaal ga redden

4. Humava

Humava Niet meer actief

@chantal wat een geregel allemaal voor je zeg. En heel zwaar dat je alles in je eentje moet doen. Maar het komt vast allemaal in orde hoor! Probeer niet te veel te stressen. Wil de vader wel in beeld blijven bij de kleine?

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik zal morgen eens aan mijn verloskundige vragen hoe dat is geregeld met bekkeninstabiliteit en inleiden. Hoor namelijk dat dit redelijk vaak gebeurd. Zal eens even informeren.

@Chantaldam: Weet niet precies hoe 't heet. Haha, mijn vriend kent hun wel dus konden korting krijgen. :D Wel een goed bedrijf verder hoor :D. Maar 't liep vorige keer beetje anders allemaal door de drukte ofzo. Maar nu was 't in dezelfde middag al klaar ;)

6. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @humava nou dat is nou net het punt. Als we goed contact hebben wil hij vanalles en ik weet dat hij heel trots is maar als er wat is dan is hij kwaad en wil hij er niks mee te maken hebben al weet ik dat hij dat niet meent. Maar maakt het wel lastig allemaal. Ik heb er zelf ook vwel problemen mee kan het niet accepteren omdat ik weet dat hij nog van me houd maar ja

@xsimone ben benieuwd want geldt voor mij ook haha

7. Humava

Humava Niet meer actief

@chantal oh wat vervelend. Maar dan zou ik wel goede afspraken gan maken omtrend de omgang enzo. Klinkt misschien een beetje lullig maar anders zit je direct dat hij de ene keee wel komt opdagen en de andere keer zegt doei!

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

Leuk dat dit topic eindelijk weer een beetje door loopt! <3
    Ik zal zo naar de fyiso en verloskundige.

9. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @xsimone succes dalijk!

@humava ja dat is iets waar ik moeite mee heb. Als hij de kleine wil zien dan is dat prima maar dan zal hij naar mij moeten komen, ik wil niet dat die poolse b**** ook maar een mm in de buurt van mijn kindje komt. Maar ja hoe zeg ik dat. Heb er ook nog niet echt over gesproken eerlijk gezegd, durf het niet zo goed. Maak ik me ook best wel druk om, contact is nu goed en dat wil ik ook weer niet verpesten.

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik kom bij verloskundige en fysio weg. Gelukkig kan ik volgende week nog 1x naar de fysio voor haar vakantie! Main wat deed t pijn.
    Verloskundige was alles goed gelukkig, mooi hartje, mooi ingedaald, goede bloeddruk. Nou woensdag 16 juli weer (volgende week niet maar die week erna)! Omdat t zo goed gaat kon ik nog wel een weekje er tussen houden, daarna wel wekelijks. Wel was mijn buik wat stevig/hard. Maar kon komen omdat ik moest plassen , zolang dat maar niet altijd zo is.
    Inleiden doen ze liever niet voor 40 weken ivm complicaties ed. Tenzij je t echt niet volhoud qua bekken, naja ik ga mn best doen om op de natuurlijke wijzen af te wachten!

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

#371 xSimone, 3 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2014
    Ik had even met mijn fysio overlegt over hak schoenen. Want de ene zegt dat 't slecht is voor je bekken, maar de ander zegt dat 't goed is omdat je bekken op de één of andere manier kantelen. Dus ik vroeg haar hoe dat nou zat. En dat ik gister schoenen ging passen en toen héél klein stukje op hakken had gelopen, en 't idee had dat 't IETS beter was dan zonder hakken. Ze zei, dat kan inderdaad kloppen dat het je iets verlichting geeft. Ze zei: Ik zou het als ik jou was proberen, maar eerst een klein stukje en dan moet je de volgende dag even kijken hoe het gaat, want de dag er na zou je er dan pas last van krijgen, of juist niet. Als het dan goed gaat en het geeft je iets verlichting, kan je wat langer proberen. Maar liever klein stukje en kijken hoe het gaat, dan dat je gelijk een héél stuk er op gaat lopen en blijkt dat je 't eigenlijk beter niet had kunnen doen! Dus kijk maar even.
    Dus ik zal dat eens even gaan proberen, had namelijk ook erg leuke hakken gezien, haha! Dusss dat zal ik morgen even halen :D
    Hopelijk zakt m'n linker voet dan gauw wat af qua vocht, want dan zit die ook prima. Rechts zit heel goed in die schoenen. Dus hopelijk slankt die neit af qua vocht, zit niet zo veel vocht in. Anders wordt ie te groot, hihi!

Verder..... Ik heb foto's bij de hema laten uitprinten, van alle echo's, en mijn buik tot nu toe. Heb het in een fotoboek geplakt.
    Later wil ik een ander fotoboek nog, voor de kleine meid, dat had mijn ouders vroeger ook voor mij gedaan en ik ben daar heel erg blij mee want is echt leuik om terug te zien van vroeger. Als ik aan dat boek ga beginenn (antuurlijk als ze geboren is:p) dan doe ik ook nog wat foto's van dr kamertje en nog wat echo foto's enzo, en de laatste 1 en misshien 2 buikfotos van week 36 en 40 (en anders 40 met de kleine meid)!
    En dan plak ik die weer in dat ene boek, zo creeer ik 2 footboeken voor haar!

Ik zal nu ondanks de pijn, even de box schoonmaken (gratis gekregen van dochter van "soort tante" van mij (vriendin van me oom), en dan gaan we die opzetten, zodat we de katten vast kunnen afleren er niet in te gaan! Wel leg ik als we weggaan, en zolang de kleine er niet is een kleed er overheen zodat de kattenharen niet precies op de boxkleed terecht komen ;)

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hier wederom een rot nacht gehad, mijn kat wilde niet binnenkomen, is dus voor 't eerst alleen buiten geweest. Rond 02.30 heb ik d'r eindelijk horen mauwen, dus d'r gauw binnen gelaten, hoe idioot ook!
    Die kat is zo enorm veranderd de laatste weken. Waarschijnlijk door stress ofzo, maar ik zou niet weten wat? Ze blaast en slaat haar zusje, terwijl ze ONAFSCHEIDELIJK waren altijd! Echt sneu. Maar misschien stress omdat ze voelt dat d'r een kleine op komst is? Ik vind 't in ieder geval helemaal niet leuk!!

Main, ik heb 't smooooor heet !!
    Ook heb ik wat druk en steken onderin. Die steken voelde zo straks alsof 't bij m'n baarmoedermond was. En nu heb ik wat druk en lichte steekjes bij m'n vagina en lies. Maar goed.

Het is zo'n raar idee, dat 't nog maar 4 weekjes duurt tot de uitgerekende datum (1 maandje). En misschien komt 't over 2 of 3 weekjes al wel... of natuurlijk na de uitgerekende datum! Zo gek, maar zo super!
    Ik zal maar even beschuit met roze muisjes gaan kopen voor 't geval 't wel eerder komt, haha! :D
    Ik wordt wel steeds zenuwachtiger! :$

Gister de box neer gezet.
    Zo kunnen wij en de katjes vast wennen.
    Omdat ik na de zwangerschap 2 weken maar 1 á 2 (hooguit 3) keer per dag mag traplopen, is 't wel makkelijk om de box te hebben staan! (I.v.m. bekkeninstabiliteit!). Die weken goed mijn oefeningen doen en af en toe een stukje lopen, en dan hopen dat 't daarna gauw opknapt! ;)

Ook weer even een mooi buikfotootje van vandaag ! (35+5). Zondag bij 36 weken, weer mijn standaard maandelijkse, "blote buiken" foto :D!

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wauw mooi buikje hoor Simone !!
    En ik ben er zeker van dat dieren iets aan voelen. Katten en honden sowieso.
    Mijn kat was als kitten helemaal gek van mij , daarna moest die niks meer van mij weten. Alleen maar gek op mijn vriend.
    Alle 3 de keren dat ik zwanger was in het begin , werd ik wakker met een kat boven op me buik. Heel vreemd !!
    Daarbij heb ik een chihuhua die ook beetje zenuachtig wordt , kan het niet uitleggen hij vraagt veel aandacht ineens van mij. Echt bij alles wat ik doe is die bij me. Terwijl het qua karakter echt geen chihuhua was , geen schoothondje e.d.

Voor de rest schrijf ik morgen of zondag even.
    Er is hier heel veel aan de hand met mijn broertje , ik kan niet te veel er over kwijt ivm herkenbaarheid en vindbaarheid op google.
    Is even heel hechtisch ben helemaal kapot en heb daardoor niet zo zin om echt hier 'leuk'' te doen.

Tot van het weekend meiden...

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

Haya haya haya! Eerst een paar minuten onder de koude douche gestaan en schonde kleding aangetrokken. Ik dacht dat ik 't redelijk aan kon 't warme weer, maar ik dreef buiten haast uit de stoel! Zelfs onder de parasol! Jemig, wat is het warm!!! Ik verplaats mezelf maar even naar binnen, waaar 't eigenlijk ook veel te warm is!

@Pluisje: Jaa ik ben er ook zeker van dat ze 't wel kunnen aanvoelen. Ik wordt vaak ook wel is wakker met 1 kat (half) op mijn buik.

15. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Ik schrijf ook later even iets, vanavond

@pluis heel veel sterkte meis, doe rustig aan he

16. xSimone

xSimone Niet meer actief

Main wat heb ik af en toe steken en druk onderin. Denk toch echt dat dit voorweeën zijn!

17. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Goedemorgen,

Ik heb precies hetzelfde Simone. Gisteren weer bij de gynaecoloog geweest en die heeft even inwendig gekeken omdat ik idd aangaf flink steken van onder te hebben enzo. Kleine is al flink ingedaald en kan nu niet meer omdraaien, hoofdje zit al in het bekken. Alles zag er prima uit en ze vertelde dat ik nu echt op moet lekken of ik eventueel vruchtwater verlies. En of de harde buiken met regelmaat gaan komen of pijn zeg maar. Dan moet ik bellen.

Hebben ze dat bij jou ook gezegd al? Bij mij hebben ze natuurlijk al gezegd dat ze me niet over de 40 weken zullen laten lopen dus ben benieuwd

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Chantaldam: Ze hebben bij mij wel gezegd dat 't hoofdje al is ingedaald in m'n bekken en ze niet meer kan omdraaien iig. Ik had donderdag bij de controle wel een 'stevige/harde' harde buik, en ze vroeg wel of ik dat altijd had. Ik zei nee ik geloof van niet, maar ik moest toen ook plassen dus dat kon 't ook zijn. Maar dat moest ik wel in de gaten houden. Nu wel last van voorweeën denk ik. Gister enorme druk onderin en wat steken in m'n buik, lies en baarmoedermond, dacht ik! Dus dat is wel wat vervelend. Ik hoop niet dat ik dat tot week 40 krijg. Als ze uberhäupth tot week 40 blijft zitten. Maar ja, andere kant voorweeën maken de bevalling gemakkelijker hé, ivm je baarmoedermond weker wordt. Maar goed! We hebben 't verder wel gehad over wanneer te bellen ed. maar das logische! ;) Dusja, ook over als ik vruchtwater verlies en of weeën heb.
    Maar ze heeft geen inwendig onderzoek gedaan, is geen reden toe.

Maar hoezo zeiden ze bij jou dat je er op moest letten dat je geen vruchtwater verliest? Want dat is toch logisch dat 't elk moment zou kunnen?
    En hoezo laten ze je neit door tot week 40? :)

19. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Klopt idd, mss extra waarschuwing ofzo. Of ze zag iets wat ze niet zei haha maar ik zie het wel.

Ff stomme vraag mss maar gebruiken jullie een echte autostoel of gewoon de maxi cosi?

20. xSimone

xSimone Niet meer actief

De maxicosi, een baby mag toch eerst niet in een autostoel, pas als ze zelf recht op kunnen zitten. ;)

Deel Deze Pagina