Augustus 2014 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door xSimone, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

@BabyBoy2014: welkom! Natuurlijk mag je gezellig mee kletsen! Hartstikke leuk. Gaat alles goed met de zwangerschap? Veel kwalen (gehad)?
    Waar wil je bevallen? En borst of flesvoeding al enig idee? :)

2. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Dames het is al laat en ik lig weer wakker dus heb inmiddels jullie posts gelezen. Zal morgen een uitgebreidere post maken ;) en hopelijk vinden jullie het leuk dat ik mee kom kletsen. Ben 7 augustus uitgerelend....tot morgen

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Chantaldam: natuurlijk mag je mee kletsen! Eindelijk wordt dit topic wat populairder hihi.
    Ik zal je uitgebreiderde bericht sttaks wel lezen.

Dat wat mijn meisje gister rustig was haalt ze nu even flink in hihi.
    Gelukkig zijn mn borsten niet door gaan lekken vannacht! Straks weer naar de vlk.

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Goeiemorgen!

Wat gezellig, wat meer meiden erbij :D

@xSimone Wat vervelend dat je af en toe begint te lekken! Goeie vraag hoe je dat inderdaad 's nachts doet, met een bh aan slapen is toch echt geen optie :$ Gaaf dat je je armbandje hebt!! Dat is het nadeel van een jongen, die doe je toch minder snel een armbandje om :p Heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht of door de zenuwen niks geworden? Fijn dat je meid weer lekker actief is! Hier is die kleine soms ook rustiger hoor (toevallig ook gister, denk door het winkelen), maar zolang ik hem 's morgens en 's avonds nog voel ben ik gerustgesteld :)

@Chantaldam Ben benieuwd naar jouw verhaal! :D

@Babyboy Yay nog iemand met een jongetje haha en Simone heeft al alle vragen op je afgevuurd ;)

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Noelle85: me borsten hebben gelukkig niet gelekt vannacht was dus echt maar klein beetje na de warme douche. Zo nog ff douchen dus zullen zien wat t dan doet.
    Ik ga denk ik bij de zeeman ofzo kijken voor zo'n Bh topje idee sie ze met sporten ook vaak om hebben, dat moet nng redelijk lekker liggen en blijft wel strak daar kan ik ze dan eventueel inplakken zodra het nodig is. Maar ik haal ze pas als ik t echt nodig heb. Straks lek ik nooit snachts! Straks alleen elke x na douchen en verder niet dusja even afwachten.
    Heb wel lekker geslapen hoor alleen standaard tijd tussen 5 en half 6 wakker om te plassen. Daarvoor ook nog wel maar ga dr dan nooit uit haha.
    Naja straks naar de vlk pffff. Spannend wat zal t zijn? Hoop zo negatief!
    Gelukkig wel weer lekker dr hartje horen en kijken hoe ze ligt. Hopelijk al naar beneden♡
    Morgen naar de dierentuin, bekkenbrace naar meenemen hopelijk hou ik t wat vol.

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Helaas, helaas! Onze kleine meid had resusfactor 'positief', net als dr Heit!
    Helaas moest mama daar onder leiden, door een vreselijke prik in dr bil, die na de zwangerschap nogmaals volgt. Grrr.

Verder was gelukkig alles PRIMA met de kleine meid! Hartje klopte prachtig, mooi gegroeid en ze lag al met dr hoofdje naar beneden! :) Helemaal trots! <3
    Mijn bloeddruk was ook prima. 112/65 ofzo iets!? (Soms wel erg laag).

Wat haar bloedgroep was, konden ze niet zien. Alleen naar de resus gekeken!

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Wat balen joh, dat ze toch positief is!!! En jij dan zo'n fijne prik in je bil mag ontvangen :( Heeft dat verder eigenlijk nog consequenties voor je kleine na de bevalling of alleen voor jou mocht je ooit weer zwanger worden? Gelukkig dat verder alles goed is! Dat verzacht de pijn dan wel weer een beetje toch? ;) Nou hopen dat ze lekker zo blijft liggen de komende weken en niet stiekem snel nog even draait! Dat jij het volhoudt, blijven liggen in bed als je moet plassen, ik val dan echt niet meer in slaap :$ Welke dierentuin gaan jullie morgen heen? Hopelijk is het dan wat beter weer dan vandaag, want het is nu echt vies vies weer :x

Hier net het advies gekregen om toch maar even contact op te nemen met de verloskundige (door de vk op het forum) om nogmaals suiker te laten testen. Had het wel rond de 25 weken laten doen en die was goed, maar omdat kleine toch wel hard groeit en het ook later nog kan ontwikkelen is het verstandiger om te checken. Mehh moet ik straks weer zo'n vies drankje en 2 uur gaan vervelen in het ziekenhuis...en ik kan al zo slecht stil zitten ;) Morgen maar even bellen dan (ze hebben alleen telefonisch spreekuur in de ochtend en om nou het spoednr te bellen :)).

Uit welke omgeving komen jullie eigenlijk vandaan? Ik kom uit noord-holland :D

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Noelle85:
    Volgens mij heeft het verder geen gevolgen voor de kleine meid, het is inderdaad meer voor de volgende zwangerschap! Dat alles goed gaat verzacht zeker de pijn! De pril viel 'redelijk' mee, nu alleen wat spierpijn, helaas! Zal morgen nog wel wat erger zijn ben ik bang!
    Nou vaak als ik tussendoor 's nachts nog wakker wordt hoef ik nog niet echt 'nodig' te plassen. Dus dan kan ik mooi weer slapen! Gewoon even wakker.. Maar om 5 uur/half 6, moet ik wel nodig plassen dat ik er echt uit moet.
    En inderaad hopelijk is 't morgen beter weer, want dit is echt niet te doen.. We hebben geen eens een paraplu! Haha! Ik weet niet precies waar we heen gaan, me zwager heeft kaartjes gekocht (wss voor vl zijn verjaardag nog). Volgens mij naar Oude hans dierenpark, in Utrecht ofzo? Kan dat kloppen? Ik laat 't mooi over me heen komen morgen haha! Werkelijk waar, ik hoop dat ik 't vol houd met me bekken enzo! Nou ze moeten maar accepteren dat ik soms moet zitten hoor! :$

Oh fijn zeg! Maar groeit je kindje ook niet harder als je last hebt van zwangerschapsvergiftiging? Ik weet niet?
    Ik ben geloof ik nog helemaal niet geprikt op suiker tijdens de zwangerschap! Of is dat bij jou ook alleen maar gedaan sinds je kindje zo hard groeit?

Ik woon in Friesland!

Hebben jullie ook 'medische' redenen waarom jullie in een ziekenhuis gaan/moeten bevallen?

Ik gelukkig niet. Dus hoop echt thuis. Moet ik welme 'astma' in de gaten houden, als m'n astma niet stabiel blijft, of ik krijg 't tijdens de bevalling erg benauwd, moet ik alsnog naar 't ziekenhuis om hulp te krijgen bij 't ademen! Hopelijk valt dat mee.

9. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles gaat goed met de zwangerschap. Gelukkig niet veel kwaaltjes gehad, alleen erg moe..
    Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, omdat je dan direct op de goede plek zit.. :)
    Ik heb besloten om flesvoeding te geven.

Simone Wat balen dat je kleine positief is! Zo'n prik lijkt mij ook niet prettig..

Noelle Wat vervelend dat je weer de suikertest moet doen. Wat ik uit je verhaal begrijp is dat omdat de kleine te snel groeit? Ik heb namelijk het gevoel dat onze zoon ook erg aan het groeien is. Ik heb de hele tijd voeten onder mijn ribben en voel hem de hele dag door.. Ik heb het idee dat hij te weinig ruimte heeft, want mijn buik is niet heel erg dik (zal zo meteen even een buikfotootje maken.. :)).

Ik kom uit de provincie Groningen..

10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    @xSimone Gelukkig zal de prik straks na je bevalling alleen maar mee vallen, dan heb je toch al spierpijn waarschijnlijk :D;) Maar het is voor een goed doel! En tuurlijk moeten ze morgen maar accepteren dat je af en toe moet zitten, je bent 30 weken zwanger ;) Gewoon kijken welke dieren om welk tijdstip gevoerd worden, en dan elke keer zorgen dat je daar bij bent...is weer minstens een kwartier extra zitten ;)
    Ik moest laten prikken op suiker, omdat mijn moeder tijdens haar eerste zwangerschap suiker had (tweede overigens niet) en het erfelijk kan zijn. Zwangerschapsvergiftiging heb je ook vaak een hoge bloeddruk, en de mijne is gelukkig tot nu toe altijd netjes laag.

@BabyBoy Hier ook de voetjes de hele dag onder de ribben al hoor. Zou het fijn vinden als ie nou eens een keer aan de andere kant zou gaan schoppen, want die rechterkant is ondertussen behoorlijk beurs aan het worden :p Ik denk niet dat de grote van je buik daar veel mee te maken heeft, want ik heb toch echt een enorme buik, mannetje zit in een villa hier hoor ;)

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

@BabyBoy2014: Ik denk inderdaad dat de grote van je buik daar geen invloed op heeft hoor! Mijn meisje zit ookal aardig in m'n ribben te schoppen.

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hè meiden ,

Ik ben iets minder ver als jullie maar ook uitgerekend in augustus. Wilden toen de tijd me ook al bij een groepje aansluiten maar was al zo druk dus niet gedaan. Ben niet altijd goed in blijven schrijven haha.

Ik ben 22 augustus uitgerekend van een jongen.

Op dit moment ligt hij in een stuit en zou me niks verbazen als die ook zo blijft liggen. Hij is namelijk zo eigenwijs!!
    Bij de geslachtsbepaling moesten we 3x terug komen omdat meneer met zijn handjes voor zijn piemeltje lag , en als die weg waren dan ging die met ze beentjes strak tegen elkaar liggen. Om vervolgens bij de 20 weken echo open en bloot met ze piemeltje naar boven te liggen haha.
    3D /4D echo mocht ik 4 keer terug komen want meneer ligt steeds met zijn voetjes in zijn gezicht, dit komt deels door dat die in een stuit ligt en die ruimte dus heeft.
    Ook draaide die zich gewoon om en ging die slapen haha en ik springen en porren geen beweging in te krijgen ;)
    Dus het echo bureau is niet rijk van mij geworden :p

Ik heb dus zo een vermoeden dat meneer lekker blijft liggen hoe die ligt óf als de afspraak voor de keizersnede staat ineens uitzicht zelf gaat draaien. Stuit bevalling gaat het sowieso niet worden ivm bekken (is nog te bekijken of een gewone bevalling gaat lukken namelijk heb scheefstaande bekken , maar door de hormonen kan dat of mooi open gaan staan of juist meer naar binnen alleen kom je pas op laatst achter)

Veder heb ik aankomende maandag de eerste groei echo en dan 4 weken later. Dit omdat bij de 20 weken echo bleek dat hij wel erg korte beentjes had en iets te licht was. Nou hebben ze allemaal in mijn familie korte beentjes en zijn wij allebei niet groot.

Voor mij is dit mijn eerste 'eigen' kind. Mijn vriend heeft dochter uit vorige relatie. Die woont hier ook meerder deel van de tijd dus voelt voor mij redelijk eigen.
    Mijn vriend is ook een zoontje verloren bij de bevalling (voldragen) met zijn ex. Dus voor hem is deze zwangerschap extra spannend. Merk aan hem dat die het steeds iets moeilijker gaat vinden.
    Om die reden hebben we medische indicatie voor de bevalling omdat er niks bewezen is hoe zijn zoontje overleden is dus heb een GUO gehad (uitgebreide 20 weken echo) en dus ziekenhuis bevalling zodat de kinderarts gelijk de baby goed kan onderzoeken.
    Ik ben veder niet bang of iets want hun hebben gewoon pech gehad maar ik vind wel fijn dat ik lekker in ziekenhuis kan bevallen want dit wilden ik sowieso.

Zo heel verhaal geworden ;)

13. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pluisjee Welkom! En ook al zo'n eigenwijs jongetje. Onze zoon lag bij de 20 wekenecho de hele tijd met zijn gezicht richting mijn rug... En het werd erg lastig om alles goed te kunnen zien, maar uiteindelijk is het toch gelukt.. :)

Noelle Bij mij ligt hij ook altijd rechts, terwijl er links nog genoeg ruimte is. Maar blijkbaar vindt hij het rechts leuker ( ik iets minder, want volgens mij heb ik blauwe plekken aan de binnenkant..... ;) )

Hierbij ook mijn beloofde buikfoto. Hij is toch groter dan ik dacht.. Ik zie hem namelijk alleen maar van de bovenkant en dan lijkt hij nog niet zo groot, hahaha...

14. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    @Pluisje Gezellig dat je er bij komt! En wat een ondeugd haha, gaat nog wat worden! ;) Maar hij heeft nog even tijd om te draaien, dus hoop voor je dat hij op tijd stopt met mamma pesten :p Dubbel spannend voor jullie dus de bevalling, hopelijk kan je gewoon op de natuurlijke manier bevallen en is jullie kleine man helemaal gezond! Wanneer in augustus ben je uitgerekend?

@BabyBoy Weer zo'n bescheiden buikje :$ Durf van de mijne niet eens meer een foto te maken :) Lekker he dat beurse gevoel van binnen...vooral als ik zit voel ik het nog eens extra goed, net alsof er iets uitsteekt wat je niet terug kan duwen (weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven ;)).

15. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Geen foto's van mijn buik, dus dan maar een impressie van ons kamertje :p Let niet op de geweldige kwaliteit van de foto's ;) Het is geen groot kamertje, maar we hebben nog een grote zolder waar hij later heerlijk kan gaan ravotten. En vriend en ik zijn allebei totaal niet van de tierelantijntjes (vind het bij andere altijd heel leuk, maar zelf word ik er gek van ;)), dus we vonden ons al heel stoer met die paar plankjes :D En aan de andere kant van de kamer staat de kledingkast en het raam :)

16. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk kamertje, Noelle!! En ik herken het gevoel, alsof er een voetje oid klem zit onder mijn ribben..

Wij gaan morgen even naar de baby-dump en de prenatal om de laatste dingetjes te kopen en dan zal ik ook even foto's van ons kamertje plaatsen.. :)

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

hmmm, plannen veranderd. Ineens vrijdag naar de dierentuin ipv morgen! Morgen 90% kans op regen en vrijdag maar 10%, ja dan kunnen we beter dan. Morgen dan maar vast beginnen aan t klaarmaken van de kraamkamer!

@Pluisjee: welkom! Maar maak je niet druk hoor. Ze hebben nog tot week 30-34 (bij elk verschillend), de tijd om te draaien! Mijne lag ook elke x anders bij de echo's/controles.
    Lekker eigenwijs dus haha! Mijn meisje lag steeds net dr handen voor dr mondje bij de 4D echo. Ligt net zoals mij.

@BabyBoy2014: wat een mooi klein bescheiden buikje!

@Noelle85: super mooi kamertje! Ik zal straks of morgen ofzo ook even foto's maken van ons kamertje, worden dan wel meer reacties die ik plaats, want kan maar 2 foto's per keer. En we hebben een klein kamertje dus kan niet alles in 1 a 2 x erop zetten! Naamletters staan dan nog niet op foto natuurlijk. We hebben ook niet van die grote mooie kasten! Klerenkast/planken zelf gemaakt enzo. Maar wel mooi geworden!

MMijn meisje licht beneden met dr hoofd maar licht vaak links, terwijl ze rechts in me ribben schopt (en soms in mn maag), duss wisselend.
    Zal straks foto's maken van t kamertje! :)

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hier de eerste 2 beloofde foto's! Op de groene muur boven het ledikantje komt haar naam in witte houten blokletters!

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ah shit ik zag dat de foto's op de kop staan! Naja kan ik helaas niks aan doen, sorry!
    De commode in deze foto's lijkt wat slordig maar komt door 2 kruiken en een babyfoon (die babyfoon is voor ons, die gaat daar dus weg). Er ligt op het aankleedkussen nog een roze stickervel, maar dat heb ik van me moeder gekregen voorals ze geboren is om op t raam te plakken beneden. Maar daar maar neergelegd anders raak ik het kwijt hahah!

20. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Hallo dames,

Hier dan mijn verhaal. Ik ben al 36 en zwanger van mijn eerste. Helaas is mijn situatie niet zoals het had moeten zijn, ik en mijn vriend hebben problemen gekregen en nog niet eens een week daarna kwam ik erachter dat ik zwanger was. Iets wat we heel erg graag wilden, in augustus spiraaltje laten verwijderen en dus vrij snel zwanger. Sindsdien is het allemaal heel moeizaam en stressvol. Ook mijn zwangerschap zelf loopt niet zoals het moet qua gezondheid. Veel te hoge bloeddruk, dus medicijnen, maagkrampen, ook medicijnen en nu inmiddels ook zwangerschapssuiker en bekkeninstabiliteit. Maar ondanks alles doet die kleine het super. Het groeit precies volgens schema en is echt een klein druktemakertje, schopt flink en is heel beweeglijk. Vind het nog steeds onvoorstelbaar dat het zo goed gaat met die kleine, dit moet dus wel een bikkeltje zijn dat kan niet anders. Gisteren nog controle gehad. Ik sta uiteraard onder hele strenge controle. Bloeddruk was helaas weer te hoog nadat het een tijdje ok was. Kleine is inmiddels al ruim 1500 gram! Maar dat is volgens schema zegt men.

Een buikfoto....ik durf het bijna niet te delen. Zie van die mooie bescheiden buikjes en dan denk ik die van mij is al mega. Ik zal m toch proberen te posten
    posten als ik uitgevonden heb hoe ik dat doe

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina