Hey meiden! Vandaag alweer 36 weekjes, nog +/- 4 te gaan, spannend hoor! Weer een nieuwe buikfoto gemaakt! Ik maak elke 4 weken een 'blote buiken' foto, van zijkant en voor.. (maar plaats ik hier niet). Nou maar afwachten of we over 4 weken nog één kunnen/mogen/moeten maken, of dat 't dan met de kleine meid wordt! Spannend, eigenlijk hoop ik dat ze dan al geboren is en dat ik gewoon een foto met haar maak op die dag (3augustus). Maar goed, we sil see! Pfoeh apart hoor, 4 weekjes!!! Iets minder als een maandje. Ik weet niet op de één of andere manier ga ik wat meer tegen de bevalling op zien, niet zo zeer de bevalling zelf, maar meer dat ik ga uitscheuren en de pijn die 't zal doen, terwijl ik dat niet moet doen, want dan wordt 't juist een drama! Gewoon over me heen laten komen, elke bevalling bevalt toch anders. En misschien gaat 't allemaal wel mee vallen, misschien heb ik wel een bevalling om voor in m'n handen te klappen! Nou ja, laat maar komen! Nog één weekje, dan mag ze thuis geboren worden! Hoera! <3 Het gekke idee is, dat ik elke keer het idee heb dat 't volgende week al gebeuren gaat, hihi! Maaaaaaaaar... dat zal wel niet, maar zo'n gevoel dat ik dan al 40 weken ben ofzo, weet niet echt hoe ik 't moet uitleggen, maar 't is een vreemd gevoel! Mijn gevoel zegt dat 't bij mij niet tot 40 weken gaat duren, maar daar moet ik me maar niet teveel op focussen!
Het begint nu echt op te schieten voor je! Mooie buik hoor. Je moet idd proberen je niet te druk te maken over de bevalling je weet toch niet hoe het loopt. Ik ben geknipt en een beetje uitgescheurd tijdens mn vorige bevalling maar ik vond alleen de verdovingsprik pijn doen. En het doet pijn ja bevallen maar dat ben je zo vergeten als je kleine op je borst ligt. Hier een foto van mij gister gemaakt 33 weken zwanger. Bekijk bijlage 405195
Hè meiden zijn we weerrrr..... @simone mooie buik hoor en 36 weken alweer gaat nu echt heel snel !! Idee dat de baby eigenlijk elk moment (naja bijna ) kan komen.. Spannend !! @humava Jij ook echt een prachtige buik ik weet niet hoe normaal je figuur is maar volgens mij is het ook echt alleen je buik hè ? Nou ik heb me weekend wel gehad... Ik kan niet te veel vertellen over de situatie. Maar mijn broertje heeft zelfmoord pogingen gedaan , gebruikt veel drugs en is heel labiel. Hij is compleet doorgeslagen is gewoon heel erg. Hij is pas 20 jaar. In november met ruzie uit huis gegaan heeeeeel veel gebeurd bleek schulden te hebben aan de drugs te zitten nou ja is gewoon te veel om op te noemen. Alles kwam dus op mij af , werd zoveel van mij verwacht en dat heeft nu zijn tol geëist. Ik ben helemaal kapot !! Gister rustig aan gedaan , beetje boodschappen , huisje met vriendlief. Toch mee gegaan naar de kroeg voor voetbal. Ik was alleen in de rust al thuis ik zat er helemaal doorheen. Continu harde buiken , echt pijnlijk ook !! Gelukkig is dat afgezakt al ben ik gewoon moe en niet in me humm (logisch natuurlijk). Nu dus lekker rustig aan doen vanochtend zijn we lekker weze ontbijten en stukje met de hond gelopen. Dat lopen was niet echt een succes maar goed waren lekker vroeg weer thuis heb heerlijk nog paar uurtjes geslapen en hebben echt een hang dag. Zo zijn jullie ook een beetje bij...
@Humava: Jij hebt ook een prachtige buik! @Pluisjee: Jeetje wat heftig!!!! Oh wat moet dat erg zijn... Ook aan jezelf en de kleine denken hé? Héél veel stress is niet echt een motivatie voor een goede zwangerschap! Maar ik begrijp natuurlijk dat je er wel mee bezig bent. Zo zie je maar, die harde buiken kunnen door de stress komen hé! En je wilt niet dat je kindje nu al geboren wordt doordat je zoveel stress hebt. Want dat zie je veel vaker gebeuren! Denk ook aan jezelf meid. Jemig, wat moet dit heftig zijn! Héél veel sterkte gewenst! Dikke knuff.
@pluisjee jeetje wat een heftige situatie! Bah dat je dat moet meemaken. Probeer rustig aan te doen al lijkt me dat lastig in zo'n situatie. Ik.hoop dat het snel wat rustiger wordt. Knuffel. En ja ik heb vooral een buik gekregen, draag heel erg naar voren. Maar mn benen en billen zijn ook wel wat steviger geworden maar dat is wel te verwachten, ben al 14 kilo aangekomen. Ik ben wel heel benieuwd hoe snel ik weer in mn normale kleding pas na de bevalling. Vorige keer na 2/3 weken weer. Ik.hoop nu ook.
Ik ben 12 kilo aangekomen, draag ook erg naar voren, alleen heb wel enorm veel striae op benen, billen en heupen, ben daar wel erg aankomen maar alsnog draag ik m'n buik naar voren! Ik ben inderdaad ook benieuwd naar wanneer ik weer m'n eigen kleren pas, alhoewel ik wel 't idee heb dat ik mijn broeken nooit weer ga passen want die zaten altijd al erg strak kreeg ik soms al met moeite aan, en mijn kont en benen zijn nu erg gegroeid, dus ben bang dat dat nieuwe kopen wordt Morgen ga ik naar de groenekruiswinkel om de benodigde spullen op te halen, mag eindelijk! Ga met me moeder heen, wel zo handig met al die nodige spullen! - Po - Bedklossen - Ruggensteun - Douchestoeltje
Dank jullie wel meiden. Het is ook heftig ! Lijkt wel een film waar je in zit. Dit weekend voor de rest is het rustig gebleven. Gelukkig !! kan het er niet zo goed bij hebben. Hier nu 9 kg aangekomen. Zit bij mij eigenlijk ook echt alleen op me buik. Merk nu wel dat ik een dikkere toet begin te krijgen. Toet vind ik altijd zown erg woord maar het is echt een toet hahaha Stria heb ik helaas wel Op me buik & zijkant. Moet wel zeggen dat ik die al bij week 10 had en sindsdien alleen iets langer zijn geworden. Kreeg ze echt vroeg. Woensdag komt de kraamzorg , ga ik gelijk even vragen of me bed op klossen moet. Heb een vrij hoog boxspring en ga toch niet thuis bevallen. Oke voor de controles van de kraamverzorgster is het ook belangrijk dat het bed hoog staat maar ik denk zelf dat het niet nodig is. Ook heb ik van een paar mensen gehoord dat hun bed kapot ging en ik heb echt net een nieuwe. Wil het eigenlijk dus niet. Hier nog even op zoek naar een lamp voor de baby kamer. En ik verwacht dat deze week de gordijntjes klaar zijn. Zou wel fijn zijn want het is steeds stik heet in die kamer omdat er nu niks hangt. Kan ik gewoon net als in het rest van het huis de gordijnen dicht doen als het zo warm is en dan in de avond lekker alles open. Heb toch steeds een rot kramp in me buik. Het is niet echt een harde buik of een wee ofzo maar het voelt wel heel raar. Buik wordt wel heel hard dus is wel een harde buik maar net even anders. Duidelijk ben ik he Dit heb ik eigenlijk al het hele weekend met tussen pozen. Van heftig tot heel minimaal tot helemaal weg. Vreemd. Moet even om 13 uur bij de boekhoudster weze en daarna lekker even uurtje liggen.
Zo ben ik ook weer even. @pluis meis wat een toestanden allemaal. Niet leuk en erg heftig om mee te maken. Hoop dat jullie eruit kunnen komen met z'n allen. @simone & humava mooie buikjes hoor, zal zo ook van mij even plaatsen al zijn jullie beide mooi slank en ik alles behalve maar toch...
Tijdelijke stilte is weer gevallen hihi. Dus zal ff verandering in brengen! @Chantaldam: Dankjewel jij hebt ook mooie buik!! Pfff sinds eind middag/begin avond, volgens mij behoorlijk last van 'voorweeën' of ze is bezig nog dieper in te dalen, als dat nog kon. Maar volgens mij lag ze al diep ingedaald.... Heb om de tijd ontzettend steken in/bij mn vagina/schaambod. En af en toe in onderbuik en lies. Maar alles voelt behoorlijk aan de rechterkant. Soms t idee ze af en tie weg te moeten puffen terwijl t niet heel erg pijnlijk is. Volgens mij worden ze ook niet erger en zit qua tijd behoorlijk verschil in geloof ik en ook in hoelang ze aanhouden, dus volgens mij zijn t nog geen echte weeën maar het voelt iig niet fijn. Al vanaf eind middag/begin avond. En nu nog steeds om de zoveel tijd.. Pfff en moet steeds meer plassen! En main wat een weer, waait erg hard. Wel lekker koud op slaapkamer dus kan mooi onder de dekens, lang geleden. Hee
Nog steeds af en toe steken bij m'n vagina enzo. En de rest, wat ik al verteld had. En heb boven in m'n buik in 't midden elke keer zo'n last, waarschijnlijk een beetje beurs, ze ligt daar vaak met d'r billen de laatste tijd. En soms trekt/rekt het zo enorm. Moet dan echt liggen gaan. Wel merk ik dat ik véél meer moet plassen de laatste dagen! Pfff! Zolang ik maar geen blaasontsteking heb, maar heb geen zin om me daar op te laten controleren. Heeft bij mij sowieso geen zin, want je mag alleen maar "amoxicilline" kuur, en daar ben ik allergisch voor! Dus zou dan gewoon veel moeten drinken. Ik ga wel weer pilletjes gebruiken, hoe heten die dingen ook al weer? Kersen/Bessen? omg, en dat zegt iemand die in de zorg werkt! Tsja, beetje last van m'n zwangerschaps dementie! Kan ook gewoon komen omdat ze meer in gedaald is natuurlijk. Alles gaat beetje fout vandaag, loop overal tegen aan, sta overal boven op, laat bijna alles uit m'n handen vallen, zeg allerlei rare dingen. Vergeet héél veel! Dus 't wordt tijd dat ik op bed ga maaaar... eerst voetbal! Dus voordat ik weer op bed lig is 't half 2, 2 uur! Morgen laatste keer tot aan m'n bevalling naar de fysio therapeut voor m'n bekken. Ga dan gelijk puf en pers oefeningen oefenen!! Daarna heeft zij vakantie.. dus wordt 't na de zwangerschap pas weer. Verder ook wat meer en vaker last van 'pijnlijke' harde buiken, met name boven in m'n buik, zijkanten en bovenmidden!!
Vervelend dat je steeds zown last heb Simone... En volgens mij heet het cranberry voor blaasontstekingen haha.... Wel een fijn gevoel dat je bijna 37 weken bent hè , laat het kindje maar komen hihi... Veel plassen heb ik ook hoor , echt abnormaal veel en heb geen blaasonsteking. Al zeggen ze wel dat tijdens je zwangerschap blaasonsteking anders kan voelen en geen zeer hoeft te doen. Ik heb heel vaak blaasontstekingen gehad en normaal voel ik het echt wel. Nu wel paar keer getest (juist omdat ik veel last van heb normaal) maar gelukkig elke keer goed. Hier vandaag intake kraamzorg gehad. Jeetje wat komt er ineens veel op je af dan. Heel stapel papieren gehad , vast de boekjes voor de baby etc. Leuk komt allemaal zo dichtbij nu !! Oh en dat klunsen (schrijf je dat zo??) heb ik ook!! Ik ben zo blond hè. Sta eten op te scheppen. Vriendlief is nog even door de jus aan roeren. Ik had een sausje voor op de bloemkool. Vriend pakt dat pannetje en gooit die gelijk weer neer want ja het is heet natuurlijk. Wat doe ik ? Pak dus Sireus ook die pan en ook echt stevig! Heb echt een dikke brandblaar. Auw!! Ik zit ook klaar voor voetbal laten we maar beginnen haha!! Duurt alleen zo lang nog haha...
He meiden , Ik ga om 14.40 uur even extra naar de verloskundige. Ik heb zo giga hoofdpijn al vanaf gister. En zelfs met paracetemol gaat het niet weg Even bloeddruk laten controleren voor de zekerheid. Liefs
En ik ben zo moeeeee! Vanavond bbq'en, met familie. Ben in een week dik kilo aangekomen. Woog 4-7 nog 64,2 en nu vandaag 10-7 weeg ik ineens 65,9! Bijna 2 kilo joh. @Pluisjee: Zeker een fijn gevoel dat ze zondag thuis geboren mag worden! Laat 't alsjeblieft ook niet meer te lang duren, ben er helemaal klaar mee eigenlijk! En wil d'r ook héél graag bij me hebben. Hé bah wat vervelend van die hoofdpijn. Laat je straks even weten hoe en wat? Ik heb gister bij m'n ouders thuis nog m'n bloeddruk op gemeten met elektrische bloeddruk apparaat! 120/80! Mooier kan niet
Hey Ladies, Nou hoop dat het allemaal goednis Pluis en Simone ik heb hetzelfde hoor. Ben gisteren weer op controle geweest en bloeddruk weer niet goed. Bovendien hou ik nu echt veel vocht vast en zijn die klachten van hoofdpijn, sterretjes etc er wel zo af en toe. Dat vindt ze maar niks. Ze zei ook bij jou is het nu zo moeilijk om te bepalen wat nou de status is, die zwangerschapsvergifteging ligt gewoon echt op de loer en die bloeddruk krijgen we niet onder controle. Dus weer bloed laten prikken en urine gecheckt. Moest blijven wachten en toen is ze ook inwendig weer gaan kijken. Kleine is al compleet ingedaald en ze zegt je baarmoeder is al heel erg week. Ik heb zelfs het idee dat er mss al wel 1cm ontsluiting is. Maar het is nu zo dat ze hoopt dat de kleine zich spontaan aandiend maar als dat niet zo is zal het volgende week of die week erop gehaald worden dmv inleiden. Ze wil me niet langer laten lopen. Vanmiddag weer even komen hoe het dan staat met de bloeddruk. Moet zeggen dat ik wel continue vanalles voel beneden. Soms flinke steken echt in m'n vagina en ook wel een soort menstruatie-achtige pijn in m'n buik en onderin m'n rug. Ben benieuwd meiden!!!!! Begin nu ook wel een beetje de bibbers te krijgen hoor voor de bevalling
@Chantaldam: Jeetje wat heftig! Wel een apart spannend idee dat jij volgende week of die week erna sowieso je kindje in je armen hebt zeg!! Héél gek! Ik heb geen idee hoe het er bij mij beneden uit ziet qua baarmoedermond, verwekingen, ontsluitingen en noem maar op, ze hebben mij nooit echt onderzocht van onder, doen ze ook niet als er geen 'aanleiding' voor is! We zullen 't zien. Hopelijk laat die van mij ook niet te lang op zich wachten, ben 't wel zat. Bleeegh. Ben ook zo nieuwsgierig naar haar, en ondanks ik wel een beetje tegen de bevalling op zie, op gebied van pijn, scheuren, en branderig gevoel, en pijn in m'n bekken. Ben ik ook héél nieuwsgierig hoe 't zal zijn!!! mij hoeft 't niet te lang meer te duren, zondag ben ik 37 weken. Mijn zus, zusje en zwager, en me moeder ook een beetje denken dat ik met 39 weken beval. Dus over 2 weken. En mijn zus en zusje denken precies 39 weken op 27 juli. Mijn opa is dan jarig die overleden is, en ik vind 't erg moeilijk dat hij 't niet mee maakt, en omdat wij 't er nu zo veel over gehad hebben, en ik 10 duizend keer gezegd heb, dat ik 't zo'n ontzettend mooi gebaar zou vinden als het dan geboren zou worden, denken wij héél sterk dat 't dan ook geboren gaat worden! Maar, omdat ik eigenlijk zo graag hoop, en helemaal hoop dat ik niet tot 40 weken door hoef, ben ik ook héél erg bang dat ik over de 40 weken heen loop! Zolang ik maar niet mijn uitgerekende datum (3 augustus) ga bevallen! Dan is 't nichtje van m'n vriend jarig (kleine van zijn broer). Die wordt 2 jaar. Dus dat zou ik niet zo leuk vinden, om dan eigenlijk vaak de verjaardagen ed. samen te moeten vieren. Of dat familieleden van hun dan bij mij op visite komen ivm de kleine geboren, en vervolgens haar verjaardag laten schieten.. dat zou ik zielig vinden. Haha! Maar we zullen zien, ben erg nieuwschierig! Heb laatste dagen wel erg last van steken bij en in m'n vagina, en soms in m'n buik enzo. Moet ze héél soms ook wel weg puffen. Ze komen om de zoveel tijd, maar 't verschild wel qua tijd, en ook hoelang ze blijven aanhouden. Pijn blijft wel gelijk, dus ga er maar vanuit dat 't voorweeën zijn...
Weer even het lijstje... Volgens mij geen aanvullingen!? [FONT="]1 Augustus: [/FONT][FONT="] Noelle58: jongen - eerste kindje. 3 Augustus: xSimone:meisje - eerste kindje. Muts4011: meisje - eerste kindje. 7 Augustus: Chantaldam: verassing - eerste kindje.[/FONT] [FONT="]9 Augustus:[/FONT] [FONT="]Debbyx1985: jongen - ....... kindje? 16 Augustus: BabyBoy2014: jongen - eerste kindje.[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]20 Augustus:[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]Tannetje: [/FONT][FONT="]jongen - [/FONT][FONT="]tweede kindje.[/FONT][FONT="] 21 Augustus: Lieffff: verassing - derde kindje. 22 Augustus: Pluisjee: jongen - eerste kindje (en stiefkindje). 23 Augustus: Humava: jongen - tweede kindje. 28 Augustus: Mamsvan: meisje - ...... kindje? 3 meisjes 6 jongens 2 verassingen Bevallen: Nog aanvullingen? [/FONT] @Mamsvan: Heb jou al een tijdje niet meer in dit topic gezien, leef je nog?? Maar iig, Hoeveelste kindje is dit van jou/jullie? @Debbyx1985: Jou ook al tijdje niet meer gezien, leef je ook nog? Hoeveelste kindje is dit van jou/jullie? De jongetjes lopen voor...!
Even korte update : Bloeddruk was gestegen maar nog geen echte hoge bloeddruk te noemen. Althans volgens de boeken niet onderdruk van 85. Maar voor mij is dit redelijk hoog omdat die steeds 55/60 was en 1 keer 70. Gelijk urine na gekeken en een spoortje te vinden maar dat kan ook van de afscheiding enzo komen. Als ik zieker wordt of me ongerust maakt gelijk bellen. Zaterdag komt ze langs moet ik weer bloeddruk meten en snel test eiwit doen, is die dan nog 80/85 of hoger dan aankomende week wel extra controles e.d. Voor nu even geen paniek nog maar bah wat voel ik me slecht.
He bah, wat vervelend nieuws Pluisjee. Ondanks dat t nu nog meevalt is het geen leuk vooruitzicht gadsie. Sterkte. Goed in de gaten houden hoe je je voelt. !
Hè meiden , Even een update van mij. Vanochtend is de verloskundige weer geweest voor bloeddruk meting. Vorige keer was die geen 85 maar 80. Nu was boven en onderdruk gestegen. Nu was onderdruk 85 en boven druk 150. Het is niet goed en niet slecht. Voor mijn doen dus heel hoog en is dus hoog gebleven. Het kan dus 2 kanten op. Kant 1 : ik heb gewoon een griepje daardoor is mijn bloeddruk iets verhoogt. Kant 2: begin van hoge bloeddruk wat ze helaas wel vaker zien in de laatste weekjes. Dinsdag weer controle omdat hun ervaring is , als het wel van hoge bloeddruk komt , het binnen 3 weken ineens omhoog schiet. Meestal sluimert het iets voor die echt hoog wordt. Meestal merk je dat gesluimer niet echt omdat die dan nog niet echt te hoof is maar aan het stijgen is. Daarom willen ze sowieso het even in de gaten houden omdat die voor mijn doen hoog is en ik echt klachten heb (of van griep of toch echt al van de bloeddruk die langzaam aan het opkrabbelen is.) Het hoeft niks te beteken maar better safe than sorry !! Gelukkig heb ik al een mooi termijn dus mocht over 2,3 weken die echt omhoog schieten en het loopt helemaal fout af kunnen ze de baby zonder gevolgen halen. Dat is echt een heel fijn gevoel al ga ik er natuurlijk niet van uit dat het zo ver komt. Hier vandaag nog wel even me buik in gegipst. Wilden het eigenlijk niet doen maar stiefdochter gaat morgen ochtend een week naar haar moeder ivm vakantie & daarna op pony kamp dus zou allemaal kort dag worden anders. Nu ligt die mooi te drogen maar heb wel beloofd dat we hem gaan versieren als ze terug is. Wat een karwei was het nog zat helemaal onder !! Was wel blij dat her klaar was want werd ineens heel zwaar.. Maar goed hij is volgens mij echt goed gelukt als die 24 uur gedroogd heeft even alles bij schuren en randjes mooi maken. Leggen we hem netjes weg in de schuur als dochter er dan is gaan we hem mozaïeken. Pff eigenlijk vind ik het heel naar dat ze naar der moeder gaat. Even kort her verhaal. Ze is na een jaar bij ons komen wonen en is een jaar niet bij haar moeder geweest. Nu gaat ze wel naar der moeder maar de ene keer 1 dag andere week 7 bewijzen van. Gelukkig in goed overleg tot zover alles goed. Ik stimuleer het alleen maar want ze heeft 1 mama en 1 papa klaar. Ik zelf kom uit een gebroken gezin en heb bij me vader en stiefmoeder gewoond en weet gewoon hoe belangrijk het is want mama blijft mama tot een bepaalde leeftijd. Maar goed daar is niet veel regelmaat. Ze heeft daar een zusje sinds een jaar hartstikke leuk maar sinds dien is helemaal het hek van de dam. Laat naar bed als ze de volgende dag naar school moet , slecht eten , alles kan en mag alles krijgt ze. Paar weken terug belden ze ineens op om 22.00 uur dat ze der gym spullen op school vergeten was , hallo kind moet slapen & de volgende dag naar school. Stomme is hier is het 'streng' ' maar ze is hier super graag , wilt eigenlijk niet altijd naar haar moeder , is super lief etc etc. Als ze langer als 2 dagen bij der moeder is geweest hebben wij het de eerste dag heel zwaar. Grote mond , overal om zeuren naja noem maar op soms verschrikkelijk. Maar het hele punt is nu : ze mag bij haar moeder als ze snachts 1 gil geeft in bed liggen, sterker nog ze slapen daar met ze alle vaak in 1 bed. Ieder zijn ding maar ik slaap met mijn man in bed en niet met mijn kind. Tuurlijk ze was vorige jaar heel ziek heeft ze bij me gelegen maar echt niet om elke kick die ze geeft. Gevolg is nu , als ze dus paar dagen bij haar moeder is geweest wordt ze ineens midden in de nacht wakker helemaal hysterisch echt niet normaal en is ze gewoon niet stil te krijgen. Vannacht 1,5 uur bezig geweest maar ze heeft in der eigen bed geslapen. Vanochtend goed gesprek weer gehad ik bedoel ze is bijna 9 en begrijpt en ziet heel veel. Ben niet bang dat het vanavond weer gebeurt want eigenlijk is het altijd 1 nacht , volgende dag gesprek en dan is het weer over. Maar god wat is het vermoeiend soms! Vriendlief gaat morgen met haar moeder praten dat het klaar moet zijn , zo gaat het niet langer. Nu het vakantie is gaat ze veel naar haar moeder toe en is nu al weken achter elkaar raak. Ik ben heel eerlijk als ik blij ben dat als ze naar school gaat ze weer iets minder naar der moeder gaat. Niet dat wij perfect zijn maar het is gewoon afentoe niet normaal. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Hoe is het met jullie ?? Had ik net me was buiten hangen , lag even te slapen , ja hoor regen haha alles nat balen!!!