Woehoe de 37 weken bereikt! Vanaf vandaag mag onze meid thuis geboren worden!♡♡♡ laat maar komen!
Hmmm het maakt het zo ontzettend spannend dat je echt niet weet wanneer het nou gaat beginnen! Het kan zelfs vandaag gebeuren. zou je zelf echt geen voortekenen hebben? Kan t echt zo onverwacht? Dat je nergens last van hebt vandaag, geen buikpijn, niet misselijk, geen slijmprop, geen vruchtwater en PATS vanavond om 18.00 uur beginnen ineens weeën? Kan dat echt zo? Ben zo benieuwd wanneer t begint. Ik zal vandaag de camera eens leeg halen en weer op de lader voor t geval dat! Ik moet in mn vluchttas alleen nog ondergoed en jurk goor terug reis, maar dat doe ik pas op t moment dat mn weeën begonnen zijn heb ik besloten!
Hoi meiden, Ik zal ook even weer reageren.. Ik ben op 30 juni voor een extra controle naar de verloskundige geweest in verband met mijn hoge bloeddruk. Mijn bloeddruk was weer te hoog en ze heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar extra controles gehad ( bloeddruk, bloed, urine, ctg) en ik werd gelijk opgenomen. Op dit moment lig ik dus al 2 weken in het ziekenhuis. Ben gisteren een paar uurtjes naar huis geweest en dat mag waarschijnlijk volgend weekend weer. Ik moet nu blijven tot de bevalling. Gelukkig hoef ik daarvoor niet te wachten tot ik 40 weken ben, maar wordt ik over 2 weekjes met 37 weken ingeleid. Het aftellen is nu dus echt begonnen. Op zich wel een fijn idee dat je weet wanneer de baby komt, maar ik kan me er ook nog niks bij voorstellen dat we over 2 weekjes papa en mama zijn... Zo, nu zijn jullie ook weer op de hoogte
Zo dat is niet niks zeg !! Hoe voel je je veder ?? Is je bloeddruk alleen verhoogt of heb je ook eiwitten in je urine? Hoe hoog is je bloeddruk ? In iedergeval heel veel sterkte nog deze twee weekjes, spannend hoor en toch stiekem ook wel fijn dat je al heel snel je baby in je armen heb ( al is de manier waarop natuurlijk niet echt leuk) @ Simone Ik heb echt geen idee of de bevalling zo kan beginnen, wat ik lees wel. Zo patsboem ineens... Gek is dat hè .... Hier een beetje een rare dag , heb nergens zin in maar verveel me ook haha. Wil ook nier wat gaan doen maar ik ben moe maar wil eigenlijk ook niet thuis zitten ( jaja lekker duidelijk hahaha)
Ik voel mij gelukkig goed. Mijn bloeddruk is gemiddeld 140/95 en er zitten inderdaad eiwitten in mijn urine. De ene dag wat meer dan de andere. Krijg nu 2x per dag bloeddrukverlagende medicijnen.
Bah bah jammer dat het dan zo loopt hè !! Was beetje nieuwsgierig omdat mijn bloeddruk aan het oplopen is ( zie vorige posten) hoogste was nu 150/85... Normaal is mijn bloeddruk stuk lager dus daarom nu veel controle. Heftig allemaal hoor voor je !!
@simone het antwoord op je vraag of je bevalling ineens kan beginnen, ja want dat had ik met Tara. Ik heb 0 voorweeen gehad heb geen slijmprop gezien en mn vliezen zijn pas later gebroken. Ik had ineens vanaf 20uur weeën die wel onregelmatig waren maat aanhielden en steeds heftiger werden. De volgende dag om 15.26 is toen ons meisje geboren. @babyboy wow heftig meid! Wat een gek idee dat je over 2 weken al moeder bent! @pluisjee hopen dat je bd weer wat zakt en alles goed blijft gaan.
Jeetje meiden we hebben nu bijna allemaal wel wat problemen met de bloeddruk he. Ik hoop dat het bij iedereen beetje binnen de perken blijft. Jammer dat jij nu al in het ziekenhuis moet blijven Babyboy... Dan heb ik dus toch nog geluk gehad. Alhoewel ik ook op dat randje zat hoor. Ik moet morgen weer voor controle. Dan krijg ik als het goed is ook te horen wanneer ze me gaan inleiden, mocht de kleine niet intussen al geboren worden. Ik geloof dat Simone het al zei, maar inderdaad best een gek idee dat de kleine er gewoon is tussen nu en een week of 2. Daar kijk je natuurlijk al heel lang naar uit maar nu het bijna zover is toch best gek. Dan breekt er echt een hele andere fase aan in je leven. Ben ook zo nieuwsgierig naar hoe het eruit ziet.... Vanaf papa's kant hebben de kindjes altijd een flinke kop met haar gehad bij de geboorte en ik geloof dat ikzelf en mijn broertje ook best wat haar hadden. Dus ben benieuwd of mijn kleintje dat ook zal hebben. Niet dat het belangrijk is natuurlijk hahaha gezond en wel is het belangrijkste. Wel heb ik steeds het gevoel dat ik dingen moet regelen....is niet zo want alles is in principe geregeld. Zou dat een soort van nesteldrang zijn ofzo? hahaha
@chantal voor jou helemaal spannend! Ben benieuwd wanneer je beebje geboren gaat worden. Bij mij kan het gewoon nog 7 weken duren. Pfff hoop niet dat ik zolang door hoef te lopen. Ik ben geloof ik de enige van wie de bloeddruk altijd perfect is.
@humava Stomme is bij mij was de bloeddruk ook altijd goed ,onderdruk iets laag maar dat hoort bij mij zeg maar. En pats boem ineens. Leuk is natuurlijk anders,,,, @ Chantal Jeetje spannend hoor voor jou komt het ook al dichtbij !! Hoop dat je bloeddruk toch redelijk goed is, morgen op controle. Morgen heb ik controle om half 7 in de avond , ben benieuwd hoe die dan is. Op moe heid na voel ik me eigenlijk redelijk... Hoop toch stiekem dat me bloeddruk te hoog was door een griepje... "Moet" stofzuigen maar heb zo geen zin. Maar als ik naar de vloer kijk wordt ik kriegelig. Gister nog gezogen hoor maar goed. Ga nu eerst even liggen en dan daarna zuigen... Stom is dat kan me zo irriteren aan bepaalde dingen in het huishouden , continu gevoel dat het een troep is terwijl het hier echt netjes is. Echt gevalletje hormonen haha.
Vandaag met mijn moeder en vriend de hele bovenverdieping van top tot teen gesopt en geboend. Alles lekker fris! Nou van de week even de onder verdieping doen. Laat de kleine uk maar komen, ben zo nieuwsgierig! Meiden, zien jullie ook zo vreselijk op tegen 't weekend/einde van de week? Het wordt dan rond de 30 graden!!!!! Oh main, hoe ga ik/we dat volhouden? Ik heb maar een voetenbakje aangeschaft, om lekker m'n voeten erin te drukken. Straks de waaier maar beneden halen, dan gewoon binnen zitten als het daar wat koel is en hopen dat ik 't wat kan volhouden. Ik had 't van de week al heet met 27/28 graden! Kan je nagaan!!! Lekkere nesteldrang Pluisjee
Hoi meiden! Wij zijn gisteren om 11.17 de trotse ouders geworden van Senn Julian. Senn is 46 cm lang en 2180 gram. Hij doet het heel goed. Kan alles zelfstandig en ligt sinds vanmiddag in een gewoon ledikantje op de kinderafdeling. Met mij gaat het ook redelijk. Senn is gehaald met een keizersnede en ik baal er van dat ik niet meer alles kan. Ik ben geen type dat de hele dag in bed kan blijven liggen. Maar moet me er helaas maar bij neerleggen. Foto volgt als we weer thuis zijn.
Van harte gefeliciteerd! Idd snel gegaan. Geniet van jullie kindje en hopelijk ben je snel op de been.
Wauw gefeliciteerd !! Toch nog sneller gegaan als je dacht hè... Gelukkig doet Senn het goed!! Rust maar even lekker uit en voor je het weet mag jullie mannetje mee naar huis....
Hier gister tot half 12 in het ziekenhuis geweest. Bloeddruk was nu naar 95 gestegen , even later naar 90. Urine , bloed en ctg waren allemaal goed gelukkig !! Heb ook nog een mri van me hoofd gehad omdat ik steeds zown hoofdpijn heb en om uit te sluiten dat het niks anders geks is. Er schijnt een soort trombose te zijn die je in de laatste loodjes of kraambed kan krijgen en dat wilden ze uitsluiten omdat ze dit jaar iemand hiermee hebben gehad en het te laat ontdekt hadden. Daarom gaan nu alle vrouwen zwanger of kraam , onder de mri. Morgen weer naar mijn eigen verloskundige voor bloeddruk check , begrijp me niet verkeerd ben super blij dat ze me zo goed in de gaten hóuden maar het is wel een beetje vervelend. Ze kunnen niet echt iets aanwijzen (ja bloeddruk is verhoogt voor mijn doen , maar niet veel veel te hoof nog) en blijf hoofdpijn houden. Eigenlijk zou ik nog tot volgende week vrijdag werken. Maar heb een weekje vakantie op genomen en ga alleen volgende week donderdag ochtend en vrijdag nog werken. Dit wil ik graag zelf om alles af te ronden voor de vakantie ( heb al verteld werk bij me stiefvader en wil hem niet laten vallen helemaal en hij gaat vanaf die vrijdag 2 weken dicht). Zo is alles weg en na de bevalling of daarvoor nog ligt er aan wanneer het gebeurt ga ik 1 x per week even de administratie halen en op me gemak thuis werken. Zo loop ik en niet giga achter & help ik me vader. Daarin tegen mag ik zolang het rustig blijft thuis werken en heb ik straks wat vrijheid qua uren & opvang met wennen etc. Aan de ene kant denk ik jeetje zou ook wel 4 maanden echt lekker niks willen aan de andere kant vind ik dit ook fijn , ik weet dat ik punten hier mee scoor & ik heb natuurlijk zelf een hele hoop vrijheid ook als de kleine straks groter is en bijvoorbeeld ziek is. Heb ik nu al met stiefdochter namelijk. Wat is het warm hè meiden , opzich kan ik er vandaag goed tegen. En natuurlijk helemaal omdat ik nu weet heeeee ik heb lekker vrij.
Woow gedeliciteerd babyboy! ik wist van niks? Of ben ik t gewoon vergeten? Dat er wat speelde?? Mooi dat hij het zo goed doet! Top! Ben ik iig niet de eerste hihi.
Me vriend werd net gebeld dat ie iig voor 3 weken kan werken. Héél mooi natuurlijk, en héél ver weg is 't ook niet, maar 't is toch een tijdje rijden. Heen en terug bij elkaar sowieso 1,5 uur onderweg. Morgen moet hij er al heen, (dan rijd hij zelf) en dan vanaf maandag (ben ik 38+1) 3 weken, en waarschijnlijk nog wel langer. 't nadeel is dat hij met mensen mee rijd omdat die gene waarvoor hij werkt 't niet uit komt om meer reiskosten te vergoeden. Héél fijn, loop ik op m'n laatste loodjes en hij kan niet eens elk moment weg! Nou gaat ie vanaf maandag 28 juli (die zondag erna ben ik uitgerekend) als ik dan nog niet bevallen ben, zelf met de auto, maar moet hij de kosten zelf betalen. Nou voel me d'r niet prettig bij dat ie niet zomaar thuis kan komen als 't nodig is. Hij mag iig wel vrij iig een week als de kleine geboren is, maar goed heb je nog niks aan..... Van mij mag 't vandaag of morgen gebeuren, dan is 't tenminste klaar!! Nou weet ik wel dat ie opgehaald kan worden enzo, dat is 't probleem niet, maar 't gevoel zit niet lekker dat ie niet ieder moment weg kan zo nodig! Stel ik heb bloedverlies om een bepaalde reden weer ofzo. Grrrr.. laat 't vannacht of vandaag maar gebeuren, nog een beetje voor de warmte, want 't is wel lekker koel hier maar goed.
Ik heb elke x best dik gelig, plakkerige afscheiding gehad. Maar sinds gister of zo gok ik, heb ik dat niet meer maar ia t wat waterig. Ik draag inleggers maar zie het daar bijna niet op liggen. Nou dacht ik 'even ruiken', alleen ik weet niet precies waar t naar ruikt. Sowieso geen urine. Maar zoet? Dat weet ik eigenlijk niet. T lijkt een beetje een combinatie van zoetig en tsja 'zweetvoeten' ofzo? Heel apart! Zou dat vruchtwater zijn of zal t gewoon afscheiding zijn?