Augustus 2014 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door xSimone, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh zo leuk een meisje en een jongen !!
    Ja dan kan je lekker los gaan op de kleding. Ik dacht altijd dat je voor een jongen niet echt leuke kleertjes kon kopen maar ben daar volledig op terug gekomen. Wel vind ik vaak de iets duurdere merken leuker. Maar moet eerlijk zeggen dat ik dat ook bij mannen en vrouwen kleding vind. Een vrouw loopt een willekeurige winkel in en vind altijd wel iets leuks. Voor een man is dat echt moeilijker.

En ik woon inderdaad in Noord Holland. En heb me aangemeld bij kraamzorg de Waarden. Eigenlijk op advies van de verloskundige. En toen ik om me heen ging vragen waar kennissen kraamzorg vandaan hadden was het allemaal De Waarden. Al heb ik ook goede dingen over kraanvogel gehoord.

2. Humava

Humava Niet meer actief

Ja ik dacht dat ook met jongenskleding. Vind het wel iets moeilijker maar er zijn wel leuke dingen te vinden. Als ze in maar 68 passen kan je ook bij Zara en H&M hele leuke kleding kopen vind ik. Alleen de kleine maatjes vind ik daar niet zo veel van leuk. Heb nu vooral bij prenatal en v&d gekeken. Voor de rest ga ik maar via Internet bestellen denk ik daar is altijd wat te vinden.

Kraamzorg de Waarden ken ik niet. Maar vorige keer zaten ze ook bij de kraamvogel en waren erg tevreden. Ik hoop dat ik dezelfde kraamverzorgster kan krijgen als bij dl. Ga ik iig vragen bij de intake.

3. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Ladies, sorry dat ik ff niet gereageerd heb maar zat dit weekend bij m'n ouders en had niet de gelegenheid uitgebreid te typen en lezen. Zal morgen iets uitgebreider schrijven

@xsimone ik ben 7 augustus uitgerekend en weet nog niet wat het gaat worden ;)

Tot morgen!

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Goeiemorgen!

Dat was het weekend weer, hebben jullie nog wat leuks gedaan? Hier zwáár last van de hormonen (en dat is voor het eerst sinds deze zwangerschap :$), omdat een buurvrouw het nodig vond om een paar stomme opmerkingen te maken. Wij wonen in voormalig 55+ woningen, en zijn samen met nog twee stellen de enige 'jongeren' in de flat. Nu liep ik zaterdag naar beneden, want ik moest een brief op de post doen. Kijk even in de brievenbus of er nog wat belangrijks in zit, komt net een buurvrouw binnen. Dus we staan even te praten, zegt ze 'oh en die troep (folders,kranten) laat je gewoon lekker in de brievenbus liggen?'. Uhm ja, ik ga zo weg en ga het toch niet meenemen naar de brievenbus :( Vervolgens de opmerking 'weet je zeker dat het er geen 2 zijn?'...ja weet ik echt zeker! 'Oh dan gaan jullie zeker snel verhuizen? Want hier kan een kind niet buiten spelen hoor'. We wonen hier net twee jaar, op de eerste en tevens bovenste verdieping, er is een lift, een park, een voetbalveld, schoolpleinen, speelpleinen, allemaal gezinnen in de buurt...en eer dat een kind in z'n eentje naar buiten gaat is ie wat 6? :( En toen kwam er nog ff zo lekker een trap na 'nou, ik ben wel blij dat jullie niet boven mij wonen hoor straks met zo'n jankerd'. Noem je mijn kind nou bij voorbaat een jankerd :x En dan alles op zo'n venijnig toontje weet je wel, dat je echt denkt, mens als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan lekker niks ;) Bah bah bah, kon het echt even niet hebben!

@Humava Wat een mooi buikje!! Het is bij jou echt alleen je buik die groter is geworden zo te zien? :D Ik zit trouwens ook bij de Kraamvogel, dus nog een noord-hollander hier :p

@Pluisje Ben benieuwd naar je kamertje!! Dan voelt het ineens echt he :D Duimen dat je glucose test goed is! Moest toen ook het drankje, bah vieze troep op je nuchtere maag :$ Zat toen nog een ander meisje in het ziekenhuis, die kon de test niet meer doen omdat ze alles eruit had gegooid :( Spannend vanavond je groei echo! Wel fijn dat je dan weer even naar je kleine mag kijken :)

@Simone Hoe gaat het nu met de jeuk? Hier nergens last van, dus kan je ook niet verder helpen daarmee :( Ik heb overigens de tas al klaar staan :D Voor in het ziekenhuis twee grote shirts gekocht (lekker bij de Zeeman, kan ik ze daarna nog altijd weg gooien voor die paar euro) voor tijdens de bevalling, en een joggingbroek en lekkere sweater voor als we weer naar huis gaan.

@Babyboy Yup hier ook de naam al hoor...al lang voordat ik zwanger werd haha. Was wel even moeilijk geweest als het geen jongen zou zijn, want voor een meisje konden we echt helemaal niks verzinnen :$

Oh en vrijdagochtend nog naar de vk gebeld om te vragen of ik op glucose moet testen, maar dat hoeft gelukkig niet :D Afhankelijk van de groei echo aankomende vrijdag, gaan ze bespreken welke stappen ze gaan ondernemen. Als die kleine nog steeds zo groot is, word ik waarschijnlijk doorgestuurd naar de gyn en gaan ze met 39 weken inleiden als ik dan nog niet bevallen ben...dus nog 7.5 week te gaan :$

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

Mooi buikje!
    @Humava: ik had ook een lijstje van internet gehaald maar stonden of te veel of te weinig dingen op dan dat mijn kraamzorg adviseerde. Heb je geen lijstje gehad van je kraamzorg met t intake gesprek? Ik wel!
    Zoek anders op de site van jou kraamzorg een lijstje dan weet je zeker dat je goed zit.

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik moet straks weer naar de fysio. Pff

7. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer controle gehad. Stonden binnen 10 min. weer buiten. ;)
    IJzer laten testen en was ook weer goed. Over 3 weken terug en dan de groei-echo..

Wij hebben nu alles in huis van de lijst. Ik zal vanmiddag even foto's maken van het kamertje (als ik het niet weer vergeet... :) )

8. Humava

Humava Niet meer actief

@simone ik heb nog geen intake gehad van de kraamzorg. Als ik eind deze maand nog niet gebeld ben ga ik er ff achteraan. Succes bij de fysio.
    @noelle wat een k*wijf zeg. Van mij had ze de wind van voren gehad. Kan zo slecht tegen zulke mensen.
    Spannend je groei echo vrijdag! Aangezien jij ook bij de kraamvogel zit, met hoeveel maanden zwangerschap had jij je intake?
    Ik draag heel erg naar voren dus ben idd bijna alleen groter geworden aan mn buik. Maar ook mn benen en billen zijn wel wat voller. Ben dan ook al 10 kilo aangekomen. :$
    @babyboy altijd fijn als alles weer goed is. Ik sta ook altijd binnen 10 minuten weer buiten.

9. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Humava Ik ben tot nog toe ook 10 kilo aangekomen, maar heb nog niet echt een dikke buik. Verder is alles wel wat voller...

Noelle Jeetje, wat een stom wijf, zeg... :x En inderdaad als je niks zinnigs te zeggen hebt, hou je dan stil...

Simone Succes bij de fysio!

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Noelle85: wat een k*t wijf! Inderdaad logisch dat je daar chagrijnig op wordt. Maar dat zal ik zelfs zonder de hormonen hebben! Grrrr...
    Met de jeuk is het wisselend. Op t moment weer wat meer jeuk als anders maja kan dr niks tegen doen helaas.

Waarom heeft iedereen toch altijd een groei-echo? Heb ik helemaal niet. Officieel alleen termijnecho bij 12 wkn en 20 weken echo.
    Ik zit bij "kraamzus".

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

#91 xSimone, 2 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jun 2014
    xSimone: 3 augustus uitgerekend, eerste kindje.
    Noelle58: 1 augustus uitgerekend, ........ kindje?
    Muts4011: 3 augustus uitgerekend, eerste kindje.
    BabyBoy2014: 16 augustus uitgerekend, eerste kindje.
    Pluisjee: 22 augustus uitgerekend, eerste kindje (en stiefkindje).
    Chantaldam: 7 augustus uitgerekend, ........ kindje?
    Humava: 23 augustus uitgerekend, tweede kindje.
    Mamsvan: 28 augustus uitgerekend, ...... kindje?

3 meisjes
    4 jongens
    1 verassing
    Nog aanvullingen? :D

@Noelle85: Hoeveelste kindje is dit van jullie?

@Chantaldam: Hoeveelste kindje is dit van jullie?

@Mamsvan: Hoeveelste kindje is dit van jullie?

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

#92 xSimone, 2 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jun 2014
    Lijstje weer aangepast!
    Willen degene die er onderstaan, nog even zeggen hoeveelste kindje dit van jullie is? :D
    Misschien dat jullie 't al ergens gezegd hebben, maar kan ik allmeaal niet onthouden, hihi! :D

13. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    @Simone Het is ons eerste kindje :D Hoe was het bij de fysio? Ik krijg de groei echo's, omdat bij het meten van mijn baarmoeder, ik vanaf het begin al tegen de bovengrens zit en ze het in de gaten willen houden of hij niet té groot wordt :) Heb een kerel van ruim 2 meter, maar ben zelf maar een klein propje van 1.66, dus moet straks wel passen he ;) Dus geen groei echo krijgen is alleen maar goed nieuws, want dan doet je kleine het volgens het boekje :D

@Humava Ik had m'n intake..ff mail erbij pakken hoor :p...23 april, dus alweer tijdje geleden. Had hem ook vrij rap aangevraagd hoor, vk zei dat ik het voor 16 weken geloof ik moest aanvragen. Was alleen wel in eerste instantie fout gegaan, omdat ze naar een verkeerd emailadres aan het mailen waren ;)

Was ik maar 10 kilo aangekomen! Hier al zo'n 16 kilo :( Die 20 gaan we makkelijk halen ben ik bang :( Hoewel het meeste wel op m'n buik zit, draag ook heel erg naar voren. Begint pas sinds een weekje dat m'n broeken ook op m'n benen wat strakker zitten...oh ik vrees zo voor die bevalling :p En ik had dan toch op z'n minst wel een dubbel D verwacht, vond ik wel zo eerlijk, maar neeee die stomme borsten groeien gewoon niet mee :$:D

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

xSimone: 3 augustus uitgerekend, eerste kindje.
    Noelle58: 1 augustus uitgerekend, eerste kindje
    Muts4011: 3 augustus uitgerekend, eerste kindje.
    BabyBoy2014: 16 augustus uitgerekend, eerste kindje.
    Pluisjee: 22 augustus uitgerekend, eerste kindje (en stiefkindje).
    Chantaldam: 7 augustus uitgerekend, ........ kindje?
    Humava: 23 augustus uitgerekend, tweede kindje.
    Mamsvan: 28 augustus uitgerekend, ...... kindje?

3 meisjes
    4 jongens
    1 verassing
    Nog aanvullingen? :D

@chantaldam & mamsvan: hoeveelste kindje is dit van jullie?

15. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noelle Je mag wel een beetje borst van mij, hahaha.. Zit nu op 80F... :$

Simone Kan je dat niet navragen bij je vk? Hier is de groei-echo standaard...

Pfff, ik dacht dat we er uit waren qua geboortekaartje, maar nu heeft Manlief weer wat nieuws bedacht... Het moet stoerder en we hadden eerst eentje met foto en nu moet het weer zonder foto... En ik wil graag een drieluik/vierluik, maar die zijn ook bijna niet te vinden. Tenminste niet eentje die je zelf op het internet aan kan passen... Hebben jullie al eentje uitgezocht??

16. Humava

Humava Niet meer actief

@noelle oh das best op tijd dat jij je intake had. Ik ga toch binnenkort maar eens bellen. Eerst maar kijken op de site of daar wat op staat. En ach 16 kilo. Ik was mn vorige zwangerschap 22 kilo aangekomen. Dus zal nu wel weer zoiets worden.
    @babyboy mag ik ook een beetje borst van jou dan. Bij mij groeien ze ook niet. :p
    Ons geboortekaartje ontwerpt mijn schoonzus. Die had al een idee alleeb nog geen tijd om het uit te werken. Ik laat me verrassen. Ons vorige kaartje had ze ook bedacht en vonden we super leuk dus ben benieuwd waar ze nu mee komt.

Ik krijg ook een groei/liggingsecho rond de 35 weken. Maar dat is bij mn vk standaart dat ze dat doen. Al is dat niet zo bij elke vk.

17. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier was alles op de groei echo goed. Hij liep precies op het gemiddelde. Alle metingen kwamen uit op 28.2 of 28.4 dagen. Dus helemaal goed want ben 28.3.
    Beentjes liepen nog wel achter maar hij groeit goed op zijn eigen lijntje. Zijn benen liepen dus echt onder de onderste lijn en zitten nu op de onderste lijn maar al richting het gemiddelde. Wordt dus een baby met kortere benen maar niet meer schrikbarend.
    Over 4 weken nog een groei echo dus dan hebben we nog een beter beeld.
    Ik kreeg groei echo's omdat hij iets te klein & licht was. Hij zit nu precies net op gemiddelde dus wij zijn blij!!

Hier heb ik over 4 weken kraamzorg intake. Toevallig ben ik vorige week gebeld voor de afspraak. Had me wel bij 10 weken al aangemeld. Bij de aanmelding kreeg ik een boekje met info en daar zat ook een uitzet lijst bij.

En borsten haha ik heb nu ook zat had een kleine D en nu een flinke E.
    Ze zijn nu mooi rond dat had ik nooit ondanks die D voor de zwangerschap.

Oh meiden ik hou normaal van de zomer maar heb sinds ik zwanger ben echt last van warmte. En nu wordt het volgend weekend dus 30 graden. Kunnen jullie goed tegen de warmte ?
    Nou moet ik wel zeggen als ik vrij ben gaat beter als ik moet werken.

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik zal de groeiecho bij volgende controle vragen 23 juni. Denk niet dat wij dat hebben!

Qua borsten. Ik heb nu maat 75C, normaal gesproken had ik 70B!

Nou onze plank hangt op. De babykamer groene muur, waar haar naam op komt, maar die krijgen jullie na de geboorte ooit een keer te zien :D

19. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben altijd een koukleum, maar nu heb ik het steeds erg warm 's nachts op bed.. Ik kan gelukkig wel goed tegen de warmte, maar heb nog geen zomerpositiekleding... ;)

Natuurlijk was ik vanmiddag weer vergeten foto's te maken van de babykamer.. Ik was afgeleid met mijn zoektocht naar het perfecte geboortekaartje... :) Maar volgens mij heb ik hem gevonden. Nu maar hopen dat Manlief hem ook leuk vind...

Ik heb net nog wat foto's gemaakt, maar de lichtinval is niet geweldig 's avonds.. Ik zal even wat fotootjes plaatsen. Op de stoel ligt het boxkleed (box komt donderdag) en de mobiel die nu nog aan het ledikantje zit komt ook beneden aan de box..

20. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    De andere kant:

Deel Deze Pagina