Augustus 2014 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door xSimone, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humava

Humava Niet meer actief

@pluisjee wat fijn dat de groei echo er goed uit zag! En ook wel een geruststelling denk dat zn beentjes toch aardig bijtrekken.
    @babyboy: ziet er mooi uit het kamertje!

Ik heb nog geen last van de warmte. Maar ben wel.benieuwd hoe het van het weekend gaat als het zo warm wordt. Ik moet zaterdag helaas werken maar als het zondag ook nog zo warm wordt gaan we lekker naar het strand.

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Echt wel een mooi kamertje babyboy !! Ik heb het zelfde box kleed ;)

Ja ben blij dat hij redelijk bijgetrokken is :) mijn dag kan niet meer stuk! Maakte me niet echt zorgen maar het is toch fijn als alles er goed uitziet.

Balen dat je moet werken zaterdag Humava... Als het echt zo warm wordt vind ik het in iedergeval vervelend.
    Ik kon altijd heel goed tegen de warmte , maar toen het twee weken terug ook zo warm was , was ik er echt goed beroerd van. Moet ik ook wel bij vertellen dat ik die week het dubbelen werkte als wat ik normaal werk , savonds tot laat weg was en gewoon heel druk was. Misschien gewoon een combi van.
    In iedergeval gaan we lekker naar stand als het mooi weer is. Wel onder een parasol want ik ben dood bang voor een zwangerschapsmasker. Mijn moeder en oma hebben het allebei gehad. Bij me oma is het weg getrokken mijn moeder heeft nu nog een vlek van toen ze zwanger was van mij.

Net even de kleertjes uitgezocht en op maat gelegd. Vind zo moeilijk om in te schatten hoeveel je nodig heb!!
    Hoeveel hebben jullie in maat 50 en 56 ? En de rompers bijvoorbeeld?
    Ik heb het meeste met lange mouw , het is natuurlijk allemaal zacht katoen en baby's schijnen altijd laagje meer aan te hebben.
    Ik heb wel een paar shirtjes met korte mouw.
    Ik vind gewoon moeilijk en ben bang dat ik te weinig heb stom hè...

3. Humava

Humava Niet meer actief

@kleertjes. Ik heb denk ik tot nu 5 a 6?(heb nog niet geteld) rompertjes met korte mouw mt 50/56 ik heb geen rompers met lange. Ik heb wel een heleboel shirtjes of boxpakjes met lange mouw en in augustus kan hij wel nog rompertjes korte mouw aan denk. Dl is van november en die had rompers lange mouw en shirtjes lange mouw, ik vergelijk daar een beetje mee. En dan doe ik 1 laagje minder omdat het toen herfst/winter was.

Zwangerschapsmasker ben ik niet echt bang voor. Heb het nog niet en zit vaak in de zon *klopt af*. Bij T. heb ik ook veel in de zon gezeten en negens last van gehad dus hoop dat het me nu ook bespaard blijft.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh staat een beetje raar maar ik heb geen rompers met lange mouw. Wel bijna alle kleding ;) lees net me berichtje terug en staat er net iets anders.

Zwangerschapsmasker heb ik gelukkig ook nog niet maar ben er wel bang voor zoals ik al zei :p
    Maar ik blijf ook niet binnen hoor , ga wel onder een parasol liggen.
    Als het zo warm wordt vind ik het ook wel weer lekker (ondanks vorige keer dat ik er even klaar mee was). Ik vind lekker omdat ik vrij ben & vriendlief ook. Stiefdochter is bij der mama van zaterdag tot maandag ochtend dus kunnen lekker een keer zaterdag en zondag samen genieten. Is ook op zijn tijd wel lekker.
    Gaan we lekker naar Zandvoort of Katwijk ofzo.

Ik ga zo slapen ben best moe eigenlijk...

Welterusten voor zo allemaal xx

5. Humava

Humava Niet meer actief

@pluisje haha ok. Ik had het idd anders gelezen. ;) Is je bonusdochter dan door de weeks bij jullie? Wel lekker als jullie er even met zn 2tjes op uit kunnen. Ik ben nog nooit in zantvoort of katwijk geweest op het strand. Wij gaan altijd naar Egmond of heel soms Bergen das meer in de buurt. Maar het lijkt uiteindelijk allemaal op elkaar. :)

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

@BabyBoy2014: wat een super mooi kamertje!

@Kleertjes: ik weet ook niet precies wat ik heb, maar krijg sws wel genoeg op baby shower denk ik en bij kraamcadeu's.
    Heb veel korte mauwen dingen, en ook wel paar lange. Als ik te kort zou komen haal ik zo je nieuwe, zeeman in het dorp! :D

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    @ Humava
    Haha ik snap dat je het verkeerd opvatten , soms ben ik zo fanatiek aan het typen dat als ik het terug lees er anders sta als ik bedoeld heb.

Ik woon omgeving het Gooi dus ik heb niet echt strand in de buurt. Ik vind Scheveningen niet echt heel leuk. Zandvoort hou ik wel van. Het is ongeveer klein uurtje beide rijden.
    Katwijk is ruim een uur maar is op zondag gratis met parkeren en op zaterdag kost het veel minder als bovenstaande plaatsen.

Dochter woont bij ons. Ze is een hele tijd amper bij haar moeder geweest maar dit wordt steeds iets meer. Zie het als Co ouderschap maar dan net iets anders. Meerderdeel is ze hier. Daarom geniet ik nu nog even van de momenten dat we echt even samen zijn. Dit is natuurlijk vanaf augustus echt helemaal over.

@xSimone
    Is ook zo je krijgt ook nog zat op kraamviste e.d. Maar mijn ervaring om me heen is (wat ik zie bij familie en vrienden) is dat je vaak grotere maatjes krijgt.
    Hier heb ik dan ook niks van in huis. Alleen een vestje maat 62 want die kon ik niet laten liggen.

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

Klopt vaak krijg je vanaf maat 56 of groter. Maar vl heeft voor de babyshower aangeven dat ik kleren maat 50 wil hihi.
    En het is ook zo gekocht als je tekort komt :) dus dat komt wel goed. Heb zelf aardig wat truitjes maat 50 gekocht en al wat gekregen alleen broekjes heb ik maar 2 + 2 luierbroekjes voorals het heel warm is.

Hier is foto van gister met 31+1. Nog +/- 9 weekjes en dan mag ik hopelijk, eindelijk me kleine meisje in me armen sluiten! ♡ weet niet of ik die foto nual geupload had hier!? Praat met meerdere clubs mee dus wat lastig te onthouden.

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

OMG! Kl*te sooi! Net te horen gekregen dat me vriend ook 3 maanden geen baan heeft!
    Hij moet begin juli er uit (dus nog een maandje) tot week 40, dat is eind september, begin oktober!!!
    Gelukkig willen ze hem in week 40 wel weer terug hebben, en misschien dan ook zelf in dienst nemen (hij zit nu via uitzendbureau).
    Grrr! Gelukkig krijg ik tot eind augustus (naja eigenlijk 7 september) wel nog 20 uren uitbetaald! Dan verloopt mijn contract ook, dus dan is het 1 maandje even geen inkomen, alleen ww, en daarna mag hij (waarschijnlijk/hopelijk) weer aan het werk! Aaargh, dachten we alles net weer een beetje op de rit te hebben! Dit kan er ook nog wel bij!

We moeten het er maar mee doen! Hopelijk, en waarschijnlijk wel want ze zijn erg positief, mag hij sws wel terug komen in week 40! Maar ja, je weet het nooit met de banen tegenwoordig! Maar ze willen hem zelfs, zelf in dienst nemen, dus dat zal wel goed zitten! Wordt even hard bufferen!
    Gelukkig hebben we alle babyspullen al, op luiers (en eventueel flesvoeding) na! Duss dat schild al een hele boel!

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

#110 xSimone, 3 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2014
    Voor de gene die 't niet wisten nog...
    Ik heb vanaf 7 september ook geen baan meer! :S

Er zit 1 voordeel aan!
    En dat is:

Dat hij de eerste maand/2 maanden als de kleine geboren is, lekker thuis is! (als die geen beunklusjes heeft). Dan kan ik lekker bijkomen, en kunnen we de zorg mooi afwisselen hihi! Maar ja, liever werk dan dat ie vrij is maar goed... komt goed...

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ben er net achter gekomen, dat ik na het eindigen van mijn contract nog recht heb op 6 weken zwangerschapsverlof. Dus dan krijg ik het gemiddelde van wat ik in het jaar gewerkt heb. Hoe moet ik dit berekenen? De helft van wat ik normaal per maand krijg als ik niet in verlof ben? Off...?? Iemand enig idee? Als ik 't zelfde zou krijgen als ik nu in de ziektewet krijg, zijn we gered! Haha

12. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kleertjes Ik heb ong. 4 setjes in 50 en 5 setjes in 56. Rompertjes heb ik best veel, maar geen idee welke maat. Ik heb namelijk rompertjes van verschillende winkels en de maten verschillen nogal. Heb rompertjes van C&A in 62 en die zijn kleiner dan rompertjes van de zeeman in maat 50/56.. :( Dus ik zie het wel, hahaha... Het is inderdaad zo bijgehaald.

Simone Wat balen zeg! Ik weet niet precies hoe het verlof berekend wordt.. Ik dacht gemiddeld salaris over een jaar berekend, maar dan wel 100%... Maar dat weet ik niet zeker. Ik moet het zelf ook nog even regelen met mijn werkgever. IK werk namelijk als invalleerkracht,dus heb geen vast inkomen..

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

Nou wij hebben toch een ander geboorte kaartje gekozen. Als dit niet duurder is dan die van internet, doen we die! :)

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

Was er net op 't nieuws, dat ondanks de crisis, lonen zijn met 2%? omhoog zijn gegaan!? En dat ondanks, de weinige banen! (Economie trekt aan?), ook zetten ze in voor meer banen, dus vanaf volgend jaar zullen er meer banen vrij komen! Nou laat ik 't hopen!

15. Humava

Humava Niet meer actief

@xsimone mooie buikfoto! :) mooi kl*te van je werk en je vriend zn werk zeg! wbt je zwangerschapsverlof enzo geen idee hoe je dat moet berekenen. Misschien hier op zp bij het uwv ff vragen?

16. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ja heb al wat informatie gehad vanaf 't forum, had zelf een topic geopend, Humava. Thanks!
    Maar wss krijg ik ongeveer 't zelfde bedrag als ik nu heb in me ziektewet. Dus dat zo wel mooi wezen.

17. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    @Simone
    Hoe dat precies werkt weet ik ook niet eerlijk gezegd... In iedergeval hebben jullie iets aan inkomen. Wij hebben vorig jaar in dat schuitje gezeten. Alleen had ik gelukkig wel mijn baan nog.
    Gelukkig dat het maar voor tijdelijk is en dat hij waarschijnlijk bij het bedrijf in dienst gaat daarna.
    Vraag het anders even na via Uwv op zp... En anders hun even morgen bellen heb je ook een stukje rust als je weet hoe het wel zit.

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik denk/hoop gewoon dat ik ;t zelfde bedrag krijg als nu in de ziektewet, waarschijnlijk wel!
    Jaa, en gelukkig kan ik tot eind augustus zw.schapuitkering krijgen dus dat schild ook nog wat.

19. chantaldam

24 mei 2014
    69
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Hehe dames daar ben ik dan eindelijk. Domweg nog niet de tijd (en puf) gehad om alles te lezen en te reageren, maar jemig jullie zijn lekker aan het typen hahaha, had heel wat bij te lezen :$

xsimone: dit is mijn eerste kindje ;)

Even kleine update van mezelf, mijn bloeddruk is helaas weer te hoog dus loop weer in en uit het ziekenhuis omdat ik weer gecontroleerd moet worden. Medicatie ook omhoog helaas, niet zo blij mee maar ja het moet. Ze zijn ook erg bang voor zwangerschapsvergifteging kennelijk dus als ik me maar een beetje raar voel (licht in mn hoofd, tintelingen etc) dan moet ik al bellen...beetje overdreven vind ik zelf maar ja ze zullen er wel reden voor hebben denk ik dan.

Verder ben ik erg bezig met dingen uitzoeken. Tenslotte sta ik er alleen voor dus moet echt de dingen goed geregeld hebben. Ben vandaag wezen kijken bij een kinderopvang. En moet zeggen het liefste had ik ze niet nodig gehad maar ja nu door deze situatie heb ik ze wel nodig. Moet zeggen het was een fijn gesprek en denk dat dit m wel gaat worden. Het is heel kleinschalig en ze hebben ook nog een beetje de "oude" normen en waarden daar. Daar hou ik wel van. Morgen maar eens flink gaan rekenen.... En dan moet ik ook nog gaan bedenken hoe ik dingen zou willen voor als mij iets gebeurt....niet iets waar je aan wil denken maar ja in mijn situatie wel belangrijk. Hoop geregel dus maar ja je ontkomt er niet aan he.

Voor de kleine heb ik wel zo ongeveer alles nu. Die lijstjes ken ik hahaha. Heb van een aantal mama's in m'n omgeving al begrepen dat er vaak dingen op staan die je helemaal niet nodig hebt of pas veel later. Zo heb ik in een deuk gelegen om een lijstje van Prenatal. Daar stonden badspeeltjes op!!!!! Alsof een pasgeboren baby al met badspeeltjes speelt :p Nou ja zeg. uiteraard zijn sommige dingen ook echt een kwestie van voorkeur. Maar merk wel dat je al snel veel dingen zou kopen die je helemaal niet nodig hebt als je je aan die lijstjes zou houden.

Mijn vluchttas staat ook nog niet klaar. Zit af en toe wel echt te denken wat ik daar nou precies in moet stoppen. Ja uiteraard de standaard dingen maar idd wat is nou wel en niet praktisch haha. Maar ook dat zal wel goedkomen. Denk dat ik die rond de 37e week klaar ga zetten.

Jeetje meiden ik heb er toch een heel verhaal van gemaakt geloof ik....Zal proberen wat meer tijd te maken en te reageren;) Vind het wel leuk vanalles te lezen hoor!!!!

20. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Chantaldam: wat een geregel voor je zeg, bah!
    Ik wist helemaal niet dat je t alleen moest doen? Heb ik daar overheen gelezen? Is de vader helemaal niet meer in beeld?

sterkte net alles regelen! Bah.

Deel Deze Pagina