Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Zout helpt wel wat bij een lage bloeddruk... Ik kreeg als tip mee om bouillon te drinken als ik hier last van had. Ik had hier namelijk last van na de bevalling. :)

Maar volgens mij is drop eten ook niet heel geschikt als je zwanger bent. Ik weet niet meer waarom, maar je moet geen zak drop leeg eten... (Paar dropjes kan geen kwaad hoor! :p)

2. magrem

magrem Lid

17 sep 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was dat niet iets met een stofje in de drop?

Bouillon helpt idd wel wat, gewoon die simpele zakjes tuinkruiden bouillon...

3. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik ben ook misselijk :(
    Citrusvruchten eten helpt bij mij wel en perrier/spa rood met citroen, lucht gelijk op!

4. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Nou klinkt lekker hier haha, veel zijn er misselijk hihi,

Ik ga het nu proberen ik heb wat van die bouillon gehaald met kip :D
    Nou hopen dat het wat over gaat.

5. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag niet teveel drop omdat dat je bloed druk kan verhogen. Maar als ie laag is is het niet erg dus.

Bah ik heb totaal geen zin in eten, vandaag alleen maar bakje yoghurt en een koek gehad. :( En nog steeds geen honger..

6. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Hoi😊

Ik ben ook in augustus uitgerekend, 7 januari eerste echo dus dan weten we meer:)
    Vind het erg spannend allemaal!

7. shiltje

shiltje Actief lid

31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    We hebben gisteren een kloppend hartje gezien! Al bij 5 weken en 5 dagen, tegen verwachting in :) superblij :D

Ik vind de zwangerschapskleding van noppies en esprit maternity erg fijn en de jurkjes van mamalicious vind ik ook erg leuk. Noppies heeft nu sale via www.noppies.nl. In Haarlem zit ook een hele leuke zwangerschapskleding winkel!

8. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Floortje 1 dag na mij een echo :D leuk!
    Shiltje wat een super goed nieuws geniet ervan

9. Louloute

Louloute Niet meer actief

Welkom Floortje!
    Wat goed shiltje gefeliciteerd geniet ervan! :)

10. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    O, wat fijn Shiltje.. Toch een hele geruststelling zo'n kloppend hartje..
    Hier geen misselijkheid meer te bekennen.. Sterker nog, nergens last van vandaag.. Maandag ga ik de vk bellen voor een afspraak intake en echo.. Geen zin om nog te wachten tot 6 weken voordat ik een afspraak maak.. Zag net een echofoto van mn zoontje, die was van 7w1d zwangerschap.. Dus denk dat ik maandag vast wel mag bellen.. En ik merk dat ik gewoon wat onrustig wordt van het feit dat ik niks voel, dus vind het gewon fijn als ik nu ook weer met een week of 7 heen mag.. Gaan jullie mannen ook mee naar de intake? Mijn man moet er een hele dag vrij voor nemen, dus we twijfelen een beetje.. Van de andere kant, als ik wel gelijk een echo krijg wil hij er natuurlijk wel bij zijn..

Fijn weekend!

11. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    O ja... Gefeliciteerd en welkom Floortje:)

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @uil, kun je niet vragen of ze dan ook gelijk een echo maken of dat dit later pas is? Dan kan je man er rekening mee houden...

Mijn man gaat mee, maar ik weet dat ik een vitaliteitsecho krijg. Omdat hij anders ook vrij moet nemen, heb ik voor 's avonds een afspraak kunnen maken. En dat is wel makkelijker aangezien het anders opvalt als hij niet aan het werk is in het familiebedrijf... ;)

13. Domi24

Domi24 Lid

6 dec 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

@Dese en Shiltje Gefeliciteerd met de goede echo!

@Uiltje Mijn vriend gaat ook mee naar de intake, ook omdat ik dan een echo krijg..

Hier geen last van misselijkheid enzo.. Wel begint het met de dag meer te kriebelen! Heb best wel spanning voor de echo dinsdag!! Lekker de hele dag vrij! Er zitten best aardig wat tweelingen in mijn familie, allemaal bij nichten van me.. Ook mijn vriend zijn opa is er 1 van een tweeling.. We zullen zien..

Jullie ook al babyspulletjes aan het bekijken op internet? Weet nog goed dat het eerste was wat ik voor mijn oudste dochter gekocht heb zelf, een speelkleed en een wipstoeltje :D Ik had na mijn twee meiden niet meer verwacht om nog een kindje te krijgen, heb ook zo goed als niets meer.. Dus mag voor alles opnieuw shoppen..

Wij gaan het van de week tegen meer mensen vertellen.. De beide aankomende opa's en oma's hebben het ook best moeilijk met niets zeggen..

Nog 3 nachtjes ;)

Xx Do

14. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ domi: ik was ook best "bang" voor een tweeling. Aangezien die in mijn familie veel voorkomen. Had het erg leuk gevonden maarvoor een eerste vind ik 1 toch wel prettiger. Haha...

Wij gaan op 2e kerstdag het nieuwsaan mijn ouders vertellen. We hebben net een kerspakketje samengesteld met wat leuke en lekkere dingen, en helemaal inderin de doos zitten 2 slabbetjes met de tekst: i love opa en van oma mag alles...

Ben nu al benieuwd naar de reactie :D

15. Pien1991

Pien1991 Actief lid

8 jul 2014
    152
    0
    16
    Gelderland
    Wat leuk! Als eerste allemaal van harte gefeliciteerd & een voorspoedige zwangerschap gewenst!

Wij hebben afgelopen dinsdag onze eerste positieve zwangerschapstest in handen gekregen, het is allemaal nog zo onwerkelijk maar zo bijzonder!!
    Als ik het zo bereken, zijn we rond 22 augustus uitgerekend. Maar 9 januari hebben we onze intake bij de verloskundige dus wie weet komt er nog een andere datum uit.
    Tot nu toe gaat het erg goed, erg moe dat wel maar is te doen! En ook wat misselijk maar zo lang ik goed verspreid over de dag kleine maaltijden eet gaat het goed en blijft alles binnen =P
    Ben heel erg benieuwd en ik ga eens even dit topic rustig doorlezen :)

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hoi allemaal, ik kom me hier aanmelden als dat mag. Ik probeer het gewoon weer, heb me helaas wel vaker aangemeld in dit soort topics en dan duurde het niet lang of liep het niet goed af, maar het is ook 1 keer goed gegaan en ik spreek de meiden uit die groep nog steeds dagelijks. Ik vond de steun van een groep echt super fijn dus meld me gewoon weer aan en we hopen op het beste :D

Ik ben 20 augustus uitgerekend denk ik, maar zeker weten doe ik het niet want ik heb vorige maand een MK gehad dus wist mijn cyclus niet goed. We zouden deze maand juist overslaan en hebben zelfs bewust niet op de goede dagen geklust.... dachten we haha.

Ik heb a.s. dinsdag al een echo dan ben ik 5w5d ongeveer als het goed is. Zodra er hartactie te zien is moet ik dagelijks bloedverdunners gaan spuiten en ik slik nu al dagelijks aspirine. Daarom zo vroeg al een echo. Hoop heel erg dat we dan al iets te zien gaan krijgen. Maar voorlopig blijft alles sowieso heel erg onzeker.

17. suli

suli Lid

3 apr 2013
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    #377 suli, 21 dec 2014
    Laatst bewerkt: 21 dec 2014
    Hoi! Ik mag me ook hier melden :) ik ben suli, 33 jaar en mama van een lieve mooie meisjestweeling van net twee jaar! Ik heb donderdag positief getest. Uitgerekende datum voor nu is 28 aug. Nu in afwachting van de echo 21 januari
    . Toch wel beetje de spanning op herhaling van tweeling :$

18. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, hierbij weer een aangevulde lijst, nieuwe dames geef vooral jullie uitgerekende datum door!:

Zomerkindjes!!

1 augustus
    Maria79 - 1e kindje - 01/12 1e echo - 22/12 2e echo - 24/12 intake VL

3 augustus
    Monique041982 - 2e kindje - 31/12 VK
    IlonavanH90 - 1e kindje -22/12 intake VL + echo

4 augustus
    Domi24 - 3e kindje

5 augustus
    Puk2015 - 1e kindje

6 augustus
    Koosatillaluna - 1e kindje
    lyah - 1e kindje - 23/12 1e echo

11 augustus
    Amelien - 1e kindje - 16/12 1e echo

12 augustus
    SamenGelukkig - 1e kindje

13 augustus
    Dens - 2e kindje
    Xeniatje - 2e kindje

14 augustus
    Ikkieik - 1e kindje
    Gritje - 1e kindje - 23/12 1e echo

15 augustus
    Shiltje - 1e kindje
    tosti123 - 1e kindje - 22/12 1e echo
    DDis - 4e kindje

17 augustus
    Juffie2 - 3e kindje - 02/01 1e echo
    Louloute - 1e kindje
    nmv - 2e kindje - 06/01 intake/echo
    2liefjes - 3e kindje

18 augustus
    Chocootje- 1e kindje - 23/12 1e echo

20 augustus
    Uil85- 2e kindje
    Nuage - 1e kindje

21 augustus
    Leentje86- 4e kindje
    Lawraa - 2e kindje
    Miss M - 3e kindje

22 augustus
    Jeszss - 2e kindje - 06/01 intake/echo vk
    Pien 1991 - 1e kindje - 09/01 intake vk

23 augustus
    LittleMeStphnie - 1e kindje - 06/01 1e echo

25 augustus
    Magrem - 1e kindje

27 augustus
    CestMoi - 2e kindje

28 augustus
    Suli - 3e kindje - 21/01 1e echo

19. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Shiltje, wat heerlijk om een kloppend hartje te zien!
    @Domi 24, hier ook de kriebels, maandag de 2e echo en best spannend hoor wat we dan zien. Of het er nog zit etc. Als ik op de zwangerschapskwaaltjes moet afgaan, dan zit het goed, maar hoop natuurlijk ook een hartje te horen en iets te zien. En een tweeling, dat zou mij echt geweldig lijken…. veel plezier met vertellen van de week
    @Amelien, wat een leuk idee, ik ben benieuwd naar de reacties
    @alle nieuwe dames, gefeliciteerd! en schrijf lekker mee..
    @Nuage, ik hoop voor je dat het nu goed gaat, succes

Nou dames, ik heb de eerste basis gekocht met wat betreft de zwangerschapskleding, Noppies en Esprit vallen bij mij ook goed in de smaak Shiltje. Leuke rokjes, leggings, jurkjes, broeken, lingerie etc gekocht. Als ik straks mijn eigen kleding niet meer aankan en ik denk dat dat met 12 weken zeker heb, heb ik in ieder geval kleding klaarliggen. Ik houd niet zo van winkelen, dus dan heb ik het alvast maar..

Ik ben wel aan het kijken naar de basics voor de baby, maar wil nog niets kopen totdat ik wat verder in de zwangerschap zit. Na week 20 wil ik daarmee starten, want er kan nog zoveel gebeuren. We zijn positief, maar ook realistisch en houden er toch ook ergens rekening mee dat het nog kan misgaan. Het is tenslotte nog maar zo pril.. Morgen de 2e echo en zal toch wel blij zijn als die goed blijkt te zijn.. En dan woensdag de 1e afspraak bij de verloskundige.

Hoe ver zijn jullie al met het verdiepen in kraamzorg en opvang? Ik ben er nu pas mee bezig en vind het nog een hele klus om iets uit te zoeken. Waar moet ik op letten etc? Iemand tips?

En hoe staat het met jullie gewicht? Ik ben de laatste weken toch al een paar kilo aangekomen. Nu moet ik ook wel zeggen dat het rare weken waren en ik ook wel vreemde combinaties naar binnen heb gewerkt en weinig gesport hebt door de vermoeidheid en het drukke rooster. Vanaf maandag ga ik er zeker op letten, meer bewegen, gezonder eten, want wil geen 20 kilo aan gaan komen. Hoe gaan jullie om met die eetbuien? Sinds vrijdag is het trouwens weer anders, nu heb ik weer nergens trek in.. Erg bijzonder die hormonen. Eerlijk waar nooit gedacht dat de invloed daarvan zo'n impact zou hebben.

Fijne zondag!

20. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Gefeliciteerd nieuwe dames super!

Deel Deze Pagina