Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Alle nieuwe dames gefeliciteerd!!
    En gefeliciteerd voor degenen die al een goede echo hebben gehad!

Hier gaat alles goed! Nog weinig kwaaltjes dus moet er af en toe echt even bewust bij stil staan, dat ik toch echt zwanger ben ;)

Gister en eergister hebben we het aan de ouders verteld. Ze waren erg verbaasd (hadden het nog niet verwacht) maar wel erg blij!
    Met kerst vertellen we het aan de broers en zussen. Ben benieuwd :D

Kraamzorg en opvang wordt hetzelfde als we hadden/hebben.
    Bij kraamzorg zou ik vragen of je verloskundige een aanrader heeft, kijken waar je verzekeraar een contract mee heeft en bij bekenden vragen.

Wij hebben 3 dagen kinderopvang. Ik vond het fijn dat het in de buurt is, er voldoende buitenspeelruimte is. De locatiemanager kende de kindjes bij naam en ouders die we kenden waren tevreden. Daarnaast kan je bij een rondleiding kijken of de sfeer goed voelt. Ik ben echt superblij met ons kdv!

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dankjewel voor het op de lijst zetten! Is alleen ons 2e kindje ;)

3. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Welkom nieuwe meiden!

Magnolia, hoe is het met jou? Je hebt nu toch een 2de echo gehad?

Hoe zijn de sollicitatiegesprekken verlopen?

4. Rachelle88

12 dec 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Na mijn vage positieve test die ik hier op 12 december heb geplaatst is zaterdags int het ziekenhuis uit een bloedtest gebleken dat ik zwanger ben! Tijdens het sporten had ik mogelijk een breuk in m'n hand, bij de SEH aangegeven dat ik misschien zwanger was en dus wilden ze eerst een bloedtest doen, voordat ik rontgenfoto's ging maken. Bijzondere manier om zeker te weten dat je zwanger bent dus!

Inmiddels is MVM langs geweest en heb ik 31/12 afspraak bij de verloskundige en 06/01 de eerste echo. Weet niet precies hoe ver ik nu ben, denk 5.1 weken. Het is ons eerste kindje en het was direct raak na het stoppen met de pil! Voel me goed, had in het begin veel menstruatie-achtige pijn, slaap super slechts sinds 10/12 's nachts, maar als het daar bij blijft doe ik het ervoor! ;)

Super nieuwsgierig naar de eerste echo! Heel leuk om jullie verhalen ook te lezen! Wil het zo graag van de daken schreeuwen, maar dat durf ik nog niet!

5. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd nieuwe meiden! Hartstikke leuk!

Gisteren een dramatische dag gehad. 14 uur geslapen, en tussendoor alleen maar overgegeven. Nu weer vol nieuwe energie wakker geworden.

Wat betreft positiekleding heb ik helaas niet zoveel als ik dacht. Mijn dochter is geboren in maart, dus het zijn allemaal echte winterkleren. Dat wordt dus nog even shoppen... Helemaal niet erg :D

Opvang hebben wij geregeld bij ouders en schoonouders. Ik werk 3 dagen per week. Ideaal zo!

6. suli

suli Lid

3 apr 2013
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier nog niks qua positiekleding ;) heb denk ik nog wel wat verdwaald liggen van vorige keer maar toen ook veel gekregen van vriendinnen. IK wacht ermee tot ik echt niet meer in mijn eigen kleding pas. Met de tweeling was dat al vrij snel:)

Kraamzorg bel ik wel na de 12 weken echo denk ik. Geen idee meer wanneer ik dat vorige keer gedaan heb. Ik moet sowieso in het ZH bevallen ivm keizersnede vorige keer. Als alles goed gaat mag ik tot de 34 a 36 weken gwn bij de verloskundige in het dorp en wordt daarna overgedragen aan de gyn.

Qua opvang zijn hier opa's en oma's ingezet. Ik werk maar twee ochtendjes. Zij zijn er blij mee en ik enorm geholpen! scheelt toch weer :)

Zit nu met twee spugende peuters thuis. Ben blij dat de misselijkheid zich nog niet heeft aangediend :$

7. Louloute

Louloute Niet meer actief

Welkom en gefeliciteerd pien, nuage en suli!
    Nuage wow wat heftig! Moet heel spannend zijn voor je nu! Ik duim voor je meid!

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dankjewel! Voelt wel goed deze keer, vind alleen die 8 weken weer heel eng.

Verloskundige ga ik me pas tegen het einde bij aanmelden. Ik loop toch in het zkh en heb niet echt leuke ervaringen met de vk's hier. Kraamzorg moet je dacht ik voor 24 weken doen maar omdat wij in de vakantie bevallen adviseer ik jullie het echt op tijd te doen ;)

Vorige zwangerschap had ik ook keizersnede en zwangerschapsdiabetes ook nog. Nu dan ook nog de bloedverdunners, dus medisch all the way! Gelukkig wel lekker veel echo's daardoor :D

9. Sis85

Sis85 Lid

19 dec 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik wil me ook graag bij de groep voegen. Lijkt me gezellig om mee te kletsen. Ik ben zwanger van mijn tweede kindje. Volgens eigen berekenen ben ik uitgeteld rond 2 augustus. Morgen heb ik de eerste echo (spannend!!! 😊) Waarschijnlijk ben ik dan rond de 8,5 week zwanger. Gelukkig gaat alles tot nu toe goed, ik ben alleen met momenten echt heel duizelig. Vooral als ik te snel draai, of te snel opsta. Dus alles maar een beetje rustig aan nu :). Voor jullie allemaal; gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Geniet ervan!

10. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    #390 Laawra, 21 dec 2014
    Laatst bewerkt: 21 dec 2014
    Zomerkindjes!!

1 augustus
    Maria79 - 1e kindje - 01/12 1e echo - 22/12 2e echo - 24/12 intake VL

2 augustus
    Sis85 - 2e kindje -22/12 1e echo

3 augustus
    Monique041982 - 2e kindje - 31/12 VK
    IlonavanH90 - 1e kindje -22/12 intake VL + echo

4 augustus
    Domi24 - 3e kindje

5 augustus
    Puk2015 - 1e kindje

6 augustus
    Koosatillaluna - 1e kindje
    lyah - 1e kindje - 23/12 1e echo

11 augustus
    Amelien - 1e kindje - 16/12 1e echo

12 augustus
    SamenGelukkig - 1e kindje

13 augustus
    Dens - 2e kindje
    Xeniatje - 2e kindje

14 augustus
    Ikkieik - 1e kindje
    Gritje - 1e kindje - 23/12 1e echo

15 augustus
    Shiltje - 1e kindje
    tosti123 - 1e kindje - 22/12 1e echo
    DDis - 4e kindje

17 augustus
    Juffie2 - 3e kindje - 02/01 1e echo
    Louloute - 1e kindje
    nmv - 2e kindje - 06/01 intake/echo
    2liefjes - 3e kindje

18 augustus
    Chocootje- 1e kindje - 23/12 1e echo

20 augustus
    Uil85- 2e kindje
    Nuage - 2e kindje - 23/12 1e echo

21 augustus
    Leentje86- 4e kindje
    Laawra - 2e kindje - 21/01 1e echo
    Miss M - 3e kindje

22 augustus
    Jeszss - 2e kindje - 06/01 intake/echo vk
    Pien 1991 - 1e kindje - 09/01 intake vk
    Rachelle88 - 1e kindje - 30/12 intake vk - 6/01 echo

23 augustus
    LittleMeStphnie - 1e kindje - 06/01 1e echo

25 augustus
    Magrem - 1e kindje

27 augustus
    CestMoi - 2e kindje

28 augustus
    Suli - 3e kindje - 21/01 1e echo

11. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    @Nuage, leuk om jou hier ook te zien buddy ;) En dit is een blijvertje hoor, ik weet het zeker!

Ik heb de lijst volgens mij zo ver als 'moest' aangepast.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vinden jullie het leuk om de lijst zo te maken dat je een lijst hebt met uitgerekende data, hoeveelste kindje en bijvoorbeeld zkh/thuis en dan daaronder een aparte lijst met afspraken op datum zodat we altijd makkelijk kunnen zien wie er een afspraak heeft staan? Ik wil 'm wel in elkaar zetten.

13. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Hey meiden ik kom even stiekem binnen stormen bij jullie hoor, hoor er zelf niet maar moest even op nuage reageren. Meid ben zo blij dat het gelukt en dat deze kleine nu lekker blijft plakken Bij je

Dikke knufff

Enne alle dames van harte gefeliciteerd lekker genieten word een mooie kerst.

Groetjes van mij uit de maand juli

14. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ik heb kraamzorg ook al bij toeval gebeld een afspraak voor een intake staan ze komen zelfs aan huis voor de afspraak. Ik vind dat wel heel erg fijn. Kraamzorg rijnmond volgens mij. Verder heb ik er geen ervaringen mee. Eerste kindje pas.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De intake Kraamzorg is altijd thuis, dan kunnen zij meteen je huis zien en de thuissituatie inschatten :)

16. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Oh haha, word even flink schoonmaken voor ze komen haha.
    Extra dwijlen en stofzuigen. Gelukkig deze week al de douche vernieuwd dus die is ruimer geworden voor een baby badje en extra waskussen tafeltje, heel het huis word aangepast voor de baby :D

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Als je thuis wilt bevallen zijn ze wat strenger met dingen nakijken hihi zoals of je bed op klossen staat enzo. Sommige kraamzorgbureaus doen echt nog "inspectie" vlak voor je uitgerekende datum :) maar wel op een leuke manier hoor!

Bedankt lieve lolababy :D xxxxx

18. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Mijn eigen berekende bevaldatum staat op 24 augustus, eerste kindje:)

Dames: waarom zo vroeg al kraamzorg inschakelen?
    Ik zie ook verschillende afspraken voorbij komen met gyn en verloskundige.. Ik heb nu alleen nog een afspraak voor de eerste echo?
    Waarom ook nog een verloskundige al zo vroeg? En kraamzorg?
    Ben een leek op dit gebied dus tell me:D

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Verloskundige is heel normaal om je direct bij aan te melden. Die regelen ook je eerste echo normaal gesproken. Behalve als je in het zkh loopt, dan heeft dat ook niet zo'n haast. Kraamzorg hoeft inderdaad nog lang niet :D maar ivm zomervakantie zou ik rond 15-20 weken dat wel gaan regelen.

20. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind kraamzorg nu al regelen ook nogal snel. Ik denk dan stel je hebt dat allemaal geregeld en je krijgt een miskraam ofzo. Kan je dat weer gaan regelen met die mensen. T'is al erg genoeg als het gebeurd.

Deel Deze Pagina