Nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd! Wat stom zeg Nuage, zo'n echoscopiste! Ze zou je juist gerust moeten stellen! Hopelijk krijg je zaterdag een hele mooie! Domi, Fijn dat jij wel een mooie echo had! @ misselijk. Tot nu toe nog niet. Maar was bij mijn oudste helemaal niet misselijk en bij de jongste een beetje eind van de dag. Dus ben het gebrek aan kwaaltjes wel gewend Wel heel vervelend dat sommige van jullie het zo erg hebben! Sterkte daarmee!
Heb me net, na een week twijfelen toch maar aangemeld voor Moeders voor Moeders... Bij de eerste heb ik dit niet gedaan.. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb het ongeveer 2 weken gedaan voor mijn laatste miskraam. Aardige mevrouw kwam langs, testje doen voor de zekerheid en je krijgt een wikkeldeken voor de baby. Je moet je plas opvangen elke dag en dat in flessen gieten. 1 x in de week moest ik het wegbrengen.
Hoi meiden Ik mag me hier ook aanmelden eerste kindje ik ben denk ik eind aug uitgerekend ik heb mn eerste afspraak bij de verloskundige op 12 januari ben benieuwd. ? wil wel graag wat kwijt Ik heb een afspraak gemaakt bij de verloskundige bij mij in hetzelfde dorp toen begreep ik dat hun niet bij de bevalling aanwezig zouden zijn als ik niet in het ziekenhuis waar hun me samen werken ga bevallen en ik wil perse in een ziekenhuis in Rotterdam bevallen. Dus ik een andere verloskundige gebeld die dat wel doet dus ik vanochtend de verloskundige in mijn dorp gebeld om af te bellen was ze beetje pissed en heeft ze de praktijk gebeld waar ik heen wilde vanwege heg ziekenhuis en nu moet ik toch bij de verloskundige in mijn dorp blijven maar krijg ik bij mijn bevalling en andere verloskundige die in de buurt van het ziekenhuis woont. Blijkbaar een ongeschreven regel dat je niet mag overstappen oeps lekker begin... maaaaaaar nu gaan we lekker genieten van de feestdagen jullie ook allemaal hele fijne feestdagen en mogen onze kindjes gezond en wel geboren worden in 2015 x
@Meeratje Niet mag overstappen?? Het is jouw kindje, jouw lichaam en jouw geld wat er naar die verloskundige gaat hoor! Ik zou echt wel een VK willen die ik al meerdere keren gezien heb, dalijk kom je in het ziekenhuis bij iemand die je helemaal nog nooit hebt gezien, raar verhaal!
@meeratje Idd vreemd dat je niet zomaar MAG overstappen, en dat de vk dan zelf naar die andere praktijk heeft gebeld om jou 'terug te halen'. Laat je niks wijsmaken, en doe vooral wat goed voelt!! En buiten dat natuurlijk van harte gefeliciteerd! Vanavond gezellig eten met het gezin op de planning staan, alleen ben ik nu helaas kotsmisselijk. Moet echt niet aan eten denken, zelfs niet aan eten klaarmaken Hoop dat het zo weer een beetje zakt. Helaas eindigde al mijn misselijke periodes tot nu toe in overgeven, en om 20:00 uur naar bed. Maar wie weet valt het mee.. Nog 5 dagen voor de eerste echo. Zoooo zenuwachtig als ik eraan denk!
@meeratje, ik sluit me bij de andere dames aan. Kies de verloskundige waar jij je goed bij voelt. En na zo'n streek van vk 1 had ik het wel geweten. Vandaag mijn 1e afspraak bij de vk gehad. Erg fijne dame en veel gekletst en voelde mij erg op mijn gemak. Ze vond de eerdere echo's ook mooi en hartfilmpje ook. Alles goed doorgesproken, zij raadde mij meteen aan om te starten met kraamzorg ivm drukte. Dus volgende week maar inschrijven. Volgende week ook gelijk een bloedtest en 9 januari mijn 3e echo (12 weken) en 13 februari mijn 4e echo en algehele check. Ik vind het reuze spannend al die afspraken, maar ook wel fijn. Een hele map met leesmateriaal gehad. Aangezien ik nu al beroerd en wel in bed lig, kan ik dat heerlijk doorbladeren.. Iedereen fijne kerstdagen en voor mij ook geen kerstdiner vanavond maar bouillon met droog brood Succes dames die ook last van kwaaltjes hebben.. Oh ja, mijn vk wist ook te vertellen dat de kwaaltjes het ergst zijn tussen week 9 en 12/15. Dus succes aan alle dames die er net als ik al last van hebben sinds week 5!
Meiden, weer een bijgewerkte lijst. Sorry als ik iets gemist heb, mag je zelf wijzigen/aanvullen. Of neerzetten en dan verwerk ik dat een andere keer. Fijne feestdagen! Zomerkindjes!! 1 augustus Maria79 - 1e kindje - Ziekenhuis 2 augustus Sis85 - 2e kindje 3 augustus Monique041982 - 2e kindje IlonavanH90 - 1e kindje 4 augustus Domi24 - 3e kindje Meid84 - 1e tweeling xxlove06 - 1e kindje 5 augustus Puk2015 - 1e kindje 6 augustus Koosatillaluna - 1e kindje lyah - 1e kindje Marvin03 - 1e kindjes 11 augustus Amelien - 1e kindje 12 augustus SamenGelukkig - 1e kindje 13 augustus Dens - 2e kindje Xeniatje - 2e kindje 14 augustus Ikkieik - 1e kindje Gritje - 1e kindje 15 augustus Shiltje - 1e kindje tosti123 - 1e kindje DDis - 4e kindje 17 augustus Juffie2 - 3e kindje Louloute - 1e kindje nmv - 2e kindje 2liefjes - 3e kindje 18 augustus Chocootje - 1e kindje 20 augustus Uil85- 2e kindje - Thuisbevalling Nuage - 2e kindje 21 augustus Leentje86- 4e kindje Laawra - 2e kindje Miss M - 3e kindje 22 augustus Jeszss - 2e kindje Pien 1991 - 1e kindje Rachelle88 - 1e kindje - Ziekenhuis 23 augustus LittleMeStphnie - 1e kindje - Ziekenhuis 24 augustus Floortje90 - 1e kindje 25 augustus Magrem - 1e kindje 27 augustus CestMoi - 2e kindje - Thuisbevalling 28 augustus Suli - 3e kindje Afspraken 01/12 - maria79 - 1e echo gyn 16/12 - Amelien - 1e echo 19/12 - Meid 84 - 1e echo 22/12 - Sis85 - 1e echo 22/12 - Tosti123 - 1e echo 22/12 - Maria79 - 2e echo gyn 22/12 - IlonavanH90 - 1e VK intake + echo 23/12 - Domi - 1e VK 23/12 - lyah - 1e echo 23/12 - Gritje - 1e echo 23/12 - Nuage - 1e echo 23/12 - Chocootje - 1e echo 24/12 - Maria79 - 1e Vk intake 30/12 - Marvin 03 - 1e echo 30/12 - Cin1985 - 1e echo 30/12 - Rachelle88 - 1e VK intake 31/12 - Monique041982 - 1e VK 02/01 - Juffie2 - 1e VK intake + echo 06/01 - Uil85 - 1e VK intake 06/01 - LittleMeStphnie - 1e echo 06/01 - Rachelle88 - 1e echo 06/01 - nmv - 1e VK intake + echo 06/01 - Jeszss - 1e VK + echo 09/01 - Tosti123 - 2e echo 09/01 - Pien1991 - 1e VK intake 09/01 - Maria79 - 2e VK - 3e echo + bloedtest 12/01 - Meeratje - 1e VK 14/01 - Cestmoi - 1e VK + echo 21/01 - Suli - 1e echo 21/01 - Laawra - 1e echo 13/02 - Maria79 - 2e Vk - 4e echo
Meeratje dat is echt onzin. Wat een raare verloskundige je mag zelf een verloskundige kiezen. Ik woon in rotterdam en ik ga bij eric smith omdat hij vroeger mij eruit heb gehaald hihi Ik lirp bij de gynecoloog ivm virus en een miskraam maar ik wilde gewoon naar de vk en dat mag je zelf kiezen zeiden ze. Dus wees maar even streng en ga lekker bij de verloskundige waar wilt en je fijn bij voelt. Xx
Oh, nou, dat wordt nog wat dan... Krijg nu al bijna niets naar binnen... Heb er gewoon geen zin in. Maar als ik honger heb dan wordt ik misselijk... Ik heb vanavond dus wel een kerstdiner... Ben benieuwd hoe ik het ga doen. Wij eten normaal gesproken om 6 uur. Nu zijn we welkom km 7 uur. Kan me niet voorstellen dat we dan gelijk eten, dus m'n pakjes crackers mandarijntjes zitten al in m'n tas haha Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen! Op de laatste kerst in de huidige gezins samenstellingen!
Inderdaad, dat word een lekker trimester dan haha! Hoop dat het dam wel minder word. En heel mooi gezecht (dikgedrukt) x
Hallo Dames, Wat een mooie verhalen allemaal!! Leuk om mee te lezen. Gelukkig heb ik zelf geen last van kwaaltjes voel me eigenlijk hetzelfde als altijd.. Voelt ook heel onwerkelijk ook dat ik zwanger ben haha. A.s. maandag 29 Dec eerste echo erg spannend!!! Als het goed is ben ik rond 8 Augustus uitgerekend. Iedereen hele fijne feestdagen en veel liefde en gezondheid! Groetjes Gaby
En meiden, zijn jullie de eerste kerstdag goed doorgekomen? Ik heb natuurlijk weer veeeeel te veel gegeten ppfff. Gelukkig ook veel vis en fruit. Nog niet misselijk, bij mijn zoontje van week 7 tm week 17 elke dag overgegeven dus ik geniet nu nog even van al dat eten Veel plezier vandaag weer en daarna lekker uitbuiken haha
Wij zijn op vakantie in Duitsland en de kerstochtend was wat vervelend, erg misselijk en veel buikpijn.. Niet ontbeten dus.. Daarna zijn ee naar een wildpark gegaan, en toen we terug kwamen had ik onwijze honger en hebben we geluncht. Gisterenavond tijdens het kerst diner (7 gangen), heb ik na de vierde gang nog even op de hotelkamer met m'n emmer geknuffeld maar daarna ging het weer. Vanochtend juist honger en kunnen ontbijten, en ook vandaag gaan we naar een dierenpark, met adelaars en wolven. Inmiddels sneeuwt het hier!
Vervelend dat er zo veel meiden misselijk zijn. Hier alleen misselijk van een lege maag. Zodra ik dan wat eet gaat het beter. Vandaag mijn ouders vertellen van de zwangerschap, spannend. Heb er slecht van geslapen vannacht.
Gisteren eten bij m'n vader. Moest een hoop laten staan (gerookte zalm enzo) en uiteindelijk het rode vlees maar opgegeten nadat ik het al had teruggestuurd en hij duidelijk not amused was... Toen we bij weggaan even alleen waren heb ik verteld dat ik weer zwanger ben, maar nog vroeg. Z'n vriendin zei direct gefeliciteerd maar m'n vader zegt gewoon ' oh oké nou niet teveel aandacht aan besteden" tegen haar. Ik weet dat het idee is dat ik al 4 mk's heb gehad maar zulke lauwe reacties zijn ook niet heel leuk...
Morgen dames, Hier een tijdje afwezig geweest. Kerstmarkt van 3 lange dagen gehad, daarna de kerst zelf en nu lekker niks en alles bijlezen! Morgen hebben wij onze 2de echo, hopelijk klopt het hartje nog steeds. En is het vruchtje weer meer gegroeit. Ben behoorlijk misselijk. Werkte niet echt mee met het kerstdiner, maar ik heb alles binnen kunnen houden! Nuange wat leuk dat je weer zwanger bent meid! Hopelijk mag het goed gaan!! Groetjes
@nuage, dat is niet leuk, zo'n lauwe reactie. Misschien durft hij nog niet blij te zijn om jou op een ietwat vreemde manier te beschermen? Knuffel! Hier was het gisteren lastig qua eten. Het voorgerecht was carpaccio van de slager. Mijn moeder maakte de opmerking dat het goed ontdooit was want de slager had het in de vriezer. Ik snel gegoogled en toxoplasmose kan niet tegen verhitting of bevriezing, dus dat kon ik eten, pfieuw! Hoofdgerecht: eendenborst... *@#$@* oke hoe doe ik dit... Gelukkig sneed mijn vader de borsten op een bord in plakken en daar kon je van pakken. Ik heb dus maar de gare kontjes gepakt en niet het nog rode midden. Toetje was geen probleem gelukkig. Vandaag lekker thuis. We krijgen eters en eten heerlijk wild wat goed gaar zal zijn :-D De stoofperen zijn bijna klaar, brownie is klaar en vl is al heel ver met de voorbereidingen voor het hoofdgerecht. Zo nog de portobello's voorbereiden en dan hebben we voordat de visite komt nog tijd om even wat op te ruimen en om te kleden. Fijne 2e kerstdag!