Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik krijg denk ik nog vaker echo's maar in het ziekenhuis weigeren ze het geslacht te bekijken voor de 20 weken en dan nog willen ze het liever niet doen. Op de echopraktijk doen ze dat wel, vanaf 15 weken is dat hier. Maar dat moet ik zelf betalen, want ik loop in het ziekenhuis. Verloskundige ga ik me pas over een hele tijd bij aanmelden.

Wij zijn vorige keer bij Dr. Papa geweest (goede naam he :D ) in Amsterdam. Die doet geslachtsbepaling vanaf 13 weken al. Maar wat ik nog leuker vond is dat hij echt de meest waanzinnige echo apparatuur heeft en direct vrijwel alles nakijkt wat met de 20 weken echo ook wordt nagekeken. Hele mooie beelden met bijvoorbeeld de bloedtoevoer van het hart enzo. Wacht ik heb wel een voorbeeldfoto even kijken...

Bijgevoegde bestanden:

2. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Kan iemand mij uitleggen wat de combinatietest inhoud? Heb je daar standaart recht op? Of is dat irts wat alleen bij de gyn ofzo gedaan wordt?

Geslacht willen wij denk ik wel weten. Ik sowieso, manlief twijfelt nog maar die haal ik nog wel over ;) ik dacht eigenlijk dat dat gewoon bij de 20 weken echo gedaan werd als je dat wilt maar ik begrijp nu dat datnirt zo is?

3. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Wij doen geen geslachtsbepaling en ook geen prenatale screening.

Als het niet goed zou zijn dan zien we dat wel met de bevalling, kindjes met een beperking worden ook wel groot.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ze zeggen het wel hoor bij de 20 weken echo. Zolang kan ik alleen niet wachten.

De combinatietest wordt vrijwel nooit vergoed. Alleen als je boven de 35 bent of Down, Edwards of Patayssyndroom in de familie hebt.

Overigens worden kindjes met Down inderdaad groot, maar kindjes met Edwards of Pataus sterven altijd vrij kort na de bevalling. Daarom doen wij wel een combinatietest. De kosten zijn rond de 200 euro trouwens.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
  6. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Voor de afsprakenlijst...
    Ik ben naar 7 augustus verplaatst qua do date..
    en de 16e heb ik mijn termijn echo!

Wij willen weten wat het wordt en willen dan ook eventueel een extra echo laten doen voor de bepaling. Er schijnt in Barendrecht een goede/goedkope zaak te zitten die het doet.
    Maar we weten nog niet precies vanaf wanneer, waarschijnlijk pas met 16 weken en dat duurt nog even!

Combinatietest.. In mijn familie komt het zo goed als niet voor, de ziektes waar ze op testen, maar we houden het nog in ons achterhoofd.

Misselijkheid gaat vandaag goed, gisteren niet.. dus ik heb m'n ups and downs.. en dat maakt ook niet uit, maar dat misselijke en niet lekker zijn ben ik inmiddels wel een beetje zat..

7. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Morgen onze eerste echo, spannend! Afgelopen weekend toch maar aan mijn ouders verteld. Vriend wil namelijk graag mee naar de echo, maar dan moeten we wel oppas hebben voor onze dochter. Gelukkig positieve reactie! Al was vader wat rationeler. Die begon gelijk over hoe we de verbouwing van de zolder aan kunnen pakken.

Hier geen combinatietest denk ik.. bij dochter hebben we dit ook niet gedaan. Wij zijn allebei nog jong, en hebben niks erfelijks in de familie. Het kleine risico dat er blijft is met de combinatietest niet uit te sluitende volgens mijn vk. 20 weken echo doen we wel. Waarschijnlijk doen we ook geen eerdere echo om het geslacht te bepalen. Maar vooralsnog eerst morgen maar eens afwachten...

8. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hier willen we niet weten wat het wordt. Dus ook geen extra echo.
    Combinatietest denk ik ook niet, hebben we bij de vorige ook niet gedaan.
    20 weken echo ieg wel!

Nog 2 weekjes wachten op de eerste echo. Daar ben ik nu wel heel benieuwd naar!

9. Monique041982

Monique041982 Actief lid

19 apr 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb denk twee weken niet geschreven. Eerst bijna een week de griep gehad waardoor ik helemaal geen energie had en afgelopen week erg druk met werk en kerstvoorbereiding.

Hier gaat het redelijk met de misselijkheid. 'S ochtends nog steeds misselijk en de middagmisselijkheid komt ook weer terug. Bleh....
    Verder merk ik duidelijk dat ik een stuk vermoeider ben. Dit had ik ook tijdens de vorige zwangerschap.

Ik kan de zwangerschap steeds moeilijker verbergen. Oeps...

Vandaag de kleine van een vriendin mogen knuffelen. Het kleine mannetje is 13 dagen oud. Helemaal verliefd :-D. Het kado was ook helemaal.in de roos (zie de foto)

Wij doen trouwens geen combinatietest maar willen wel graag weten wat het wordt. Ikweet niet of we daarvoor een pretecho doen of wachten totdat we 20 weken zijn

Bijgevoegde bestanden:

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hey Monique zie nu pas dat we in hetzelfde topic zitten weer :D herkende het cadeau van m'n Facebook haha en je onderschrift maakte het af :D

11. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    #511 Maria79, 28 dec 2014
    Laatst bewerkt: 28 dec 2014
    Dames, de lijst is weer bijgewerkt. Iedereen die van de week een echo heeft, succes!

Zomerkindjes!!

1 augustus
    Maria79 - 1e kindje - Ziekenhuis

2 augustus
    Sis85 - 2e kindje

3 augustus
    Monique041982 - 2e kindje

4 augustus
    Domi24 - 3e kindje
    Meid84 - 1e tweeling
    xxlove06 - 1e kindje

5 augustus
    Puk2015 - 1e kindje

6 augustus
    Koosatillaluna - 1e kindje
    lyah - 1e kindje
    Marvin03 - 1e kindjes

7 augustus
    IlonavanH90 - 1e kindje

8 augustus
    Anoniem1990 - 1e kindje

11 augustus
    Amelien - 1e kindje

12 augustus
    SamenGelukkig - 1e kindje

13 augustus
    Dens - 2e kindje
    Xeniatje - 2e kindje

14 augustus
    Ikkieik - 1e kindje
    Gritje - 1e kindje

15 augustus
    Shiltje - 1e kindje
    tosti123 - 1e kindje
    DDis - 4e kindje

17 augustus
    Juffie2 - 3e kindje
    Louloute - 1e kindje
    nmv - 2e kindje
    2liefjes - 3e kindje

18 augustus
    Chocootje - 1e kindje

20 augustus
    Uil85- 2e kindje - Thuisbevalling
    Nuage - 2e kindje

21 augustus
    Leentje86- 4e kindje
    Laawra - 2e kindje
    Miss M - 3e kindje

22 augustus
    Jeszss - 2e kindje
    Pien 1991 - 1e kindje
    Rachelle88 - 1e kindje - Ziekenhuis

23 augustus
    LittleMeStphnie - 1e kindje - Ziekenhuis

24 augustus
    Floortje90 - 1e kindje

25 augustus
    Magrem - 1e kindje

27 augustus
    CestMoi - 2e kindje - Thuisbevalling

28 augustus
    Suli - 3e kindje

31 augustus
    Mij84 - 1e kindje - 1e echo

Afspraken
    01/12 - maria79 - 1e echo gyn
    16/12 - Amelien - 1e echo
    19/12 - Meid 84 - 1e echo
    22/12 - Sis85 - 1e echo
    22/12 - Tosti123 - 1e echo
    22/12 - Maria79 - 2e echo gyn
    22/12 - IlonavanH90 - 1e VK intake + echo
    23/12 - Domi - 1e VK
    23/12 - lyah - 1e echo
    23/12 - Gritje - 1e echo
    23/12 - Nuage - 1e echo
    23/12 - Chocootje - 1e echo
    24/12 - Maria79 - 1e Vk intake
    27/12 - Puk2015 - 2e echo
    29/12 - Anoniem1990 - 1e echo
    29/12 - Dens - 1e echo
    30/12 - Marvin 03 - 1e echo
    30/12 - Cin1985 - 1e echo
    30/12 - Rachelle88 - 1e VK intake
    30/12 - Nuage - 3e echo
    31/12 - Monique041982 - 1e VK
    02/01 - Juffie2 - 1e VK intake + echo
    06/01 - Uil85 - 1e VK intake
    06/01 - LittleMeStphnie - 1e echo
    06/01 - Rachelle88 - 1e echo
    06/01 - nmv - 1e VK intake + echo
    06/01 - Jeszss - 1e VK + echo
    09/01 - Tosti123 - 2e echo
    09/01 - Pien1991 - 1e VK intake
    09/01 - Maria79 - 2e VK - 3e echo + bloedtest
    12/01 - Meeratje - 1e VK
    12/01 - Amelien - 1e controle gyn - 2e echo
    14/01 - Cestmoi - 1e VK + echo
    14/01 - Mij84 - 1e echo
    16/01 - IlonavanH90 - Termijnecho
    21/01 - Suli - 1e echo
    21/01 - Laawra - 1e echo
    13/02 - Maria79 - 2e Vk - 4e echo

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb 30-12 mijn 3e echo alweer :)

13. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mij84, welkom!
    @Puk, kan ik me zo voorstellen, wij zijn ook zo nerveus voor de echo, elke keer weer. Hoop dat het wel iets minder wordt..
    @Laawra, ik ben benieuwd hoe je het gaat vertellen, op pinterest vind je daar ook leuke ideetjes voor, mocht je inspiratie willen. En ach ja elke familie heeft leuke familieleden en de wat mindere. Helaas kies je alleen zelf je vrienden en niet je familie ;)
    @Nuage, ben nog steeds voor je aan het duimen dat het een goede echo wordt. En wat leuk om te lezen dat je dit jaar ook zoveel bent afgevallen. Ik ook zo'n 25 kilo. En wat ben ik daar nu blij mee zeg!
    @Monique, wat een leuk cadeau! Heb je dat zelf gemaakt?

Wij kiezen wel voor een combinatietest, gewoon voor de zekerheid en gezien mijn leeftijd. Mocht daar niets raars uitkomen, dan laten we het daarbij en anders gaan we verder. En ja, wij willen zeker weten wat het wordt maar met 20 weken is vroeg genoeg. Kwaaltjes helaas nog steeds aanwezig en volgens planning wordt het ook steeds erger, maar we blijven lachen en zijn nog steeds intens gelukkig.

Gisteren in de Bijenkorf op de baby afdeling. Ik moest me echt inhouden. Wat een leuke baby kleertjes en allemaal aanbiedingen..
    Heb mezelf beloofd om niets te kopen voor 20 weken. Maar daarna…..denk ik maar dat ik mijn pinpas ga aangeven. Ik wijt het aan de hormonen :) Fijne avond!

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dankjewel voor het erbij zetten!

Niks kopen voor de 20 weken? Wow! Nou zelfs ik heb al een knuffel en een rompertje gekocht hihi. Weet niet of je nog een kinderwagen en/of babykamer moet kopen, maar die hebben soms flinke levertijd. Ik denk dat wij zodra we weten wat het wordt, en dus ook die uitgebreide echo hebben gehad dus waar ik de foto van plaatste, echt dingen gaan kopen. Als het een meisje is heb ik echt bijna niks nodig. Enkel een nieuw badje en een babyfoon. Bij een jongen mag ik kleertjes gaan kijken :D en er moet een babykamer komen natuurlijk. Maar ik denk dat mijn dochter dan een nieuwe kamer krijgt en we dus alleen opnieuw moeten behangen op de babykamer.

Heb er zo'n zin in :D

15. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Zo! De kerstdagen zitten er weer op! Ben de kerstdagen wonderbaarlijk goed doorgekomen eigenlijk! Alleen afgelopen zaterdag echt ziek... Begon al s ochtends vroeg toen ik die lucht uit de mvm fles rook... Bah... Flink overgegeven dus... Heb de hele dag niets binnen kunnen houden. Heb overdag de hele dag geslapen en afgelopen nacht ook 12 uur geslapen, en vandaag was ik alleen nog wat slapjes omdat ik zo weinig gedronken en gegeten heb gister. Heel bizar. Denk dat er een griepje bij zat ofzo.

En deze vrijdag hebben we de eerste echo! Zo spannend!! Wij hebben trouwens wel al besloten dat we willen bevallen in het ziekenhuis. We hebben niet zo'n grote slaapkamer en ook nog een dakbalk halverwege, dus dat zou echt niet handig zijn. Over de rest zijn we nog niet uit. Denk dat we geen combinatietest laten doen. Het is tenslotte maar een kansberekening, en ze kunnen ook veel zien op de 20 weken echo, die we dan wel laten doen. De babykamer zijn we al een tijdje mee bezig om op te knappen, dus daar hoeven alleen maar meubels in en dan is het klaar!

16. Monique041982

Monique041982 Actief lid

19 apr 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    @maria: ik heb deze zelf gemaakt :). Heeft in totaal 6 maanden geduurd.
    Nu het borduurwerk van mijn dochtertje afmaken en dan beginnen aan het borduurwerk van de kleinste

17. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb me tot nu toe nog in kunnen houden. Heb al wel een beetje op mp gesnuffeld maar ik koop niks totdat we weten wat het wordt. Geboortepakje mag vl uitzoeken (ben er natuurlijk wel bij ;)). We nemen nu wel mt 50 ipv 56 aangezien ik niet verwacht dat nr 2 enorm veel langer zal zijn dan nr 1. Arme kind verzoop in mt 56 met zijn 47 cm.

Ik kan niet wachten tot de eerste echo maar dat duurt nog zooooo lang!

18. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hallo meiden,
    Ik heb dinsdag getest en ik ben vandaag 5 weken zwanger van ons tweede wonder. Mocht ook wel na ruim een jaar proberen.
    Ben zoooo blij!!!!
    Morgen de verloskundige bellen voor een afspraak!
    Ohja, ik ben 30 augustus uitgerekend!!!

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Beesie wauw wat goed zeg na 10 jaar! Te gek!

Ik koop nu verder ook niks meer, maar ik was in Euro Disney vorige week en het voelde gewoon heel goed om een baby knuffel te kopen van Stampertje. Op de goede hoop zeg maar. Het was een soort officieel maken voor onszelf dat we erin geloven en hopen dat het zo mag zijn deze keer :)

20. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd beesie!! Wat fijn!

Zijn er nog meer mensen die zo slecht slapen? Zucht....

Deel Deze Pagina