Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Rustig liggen gaan en even niks eten. Eet vanavond ongekruide kip met rijst en wat (roerbak)groente.

Je moet hier even door heen. Wil je persee een, neem dan een cream cracker jonge kaas of een beschuitje jonge kaas.

2. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Dankje ik laat manlief dat even halen vanmiddag! Ga het proberen. Vlees krijg ik ook zowat niet binnen. Misschien gekookt proberen.

3. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Tja het is hier ook zo'n drama geweest de afgelopen weken. Ik begin nu pas weer een beetje met eten. Maar groente moet ik niet aan denken(vooral koolsoorten bleeehh)

Ach zal straks wel weer beter worden, haha..

4. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ja dat heb ik ook! Als ik bij bloemkool die witte groentesaus erover heen doe dat krijg ik wel wat naar binnen maar niet alles

5. mieketje

mieketje Lid

29 dec 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Vervelend dames die zo misselijk zijn. Heb zelf eindelijk een zwangerschap waarbij ik niet al met 6 of 7 weken int ziekenhuis lig ivm uitdroging. Hoe misselijk je ook ben, blijf eten en drinken in kleine beetjes! Als je nog niks gebruikt, direct ha of vk vragen om zetpillen, meestal werkt dat wel. En als er een niet werkt (wel ff paar dagen wachten denk ik) er zijn misschien andere soorten die wel helpen. En zeker hulp zoeken als je niet of nauwelijks wat binnen houdt. Vorige zwangerschap dacht ik dat het redelijk ging maar vk deed toch test en ik bleek behoorlijk uitgedroogd te zijn. Dus ook als je wil wat binnen krijgt. Bovendien verhoogt het de misselijkheid, te kort aan vocht.
    Iig allemaal heel veel succes, na de 12e week kan het minder worden, overigens geen garantie he, sorry voor het 'doemdenken'.

6. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    @meeratjes, wat erg, succes en sterkte de komende tijd.
    @alle dames met kwaaltjes, succes!
    @littlemestephanie, rachelle88, ikkieik, uil85 gefeliciteerd met de goede echo's!

En hier helaas nog steeds donkerbruin bloedverlies in de vorm van een draadje bruin slijm. Ik ben blij als ik morgen mijn 12-weken echo heb en de bevestiging krijg dat het goed gaat. Ben nu al enorm zenuwachtig, maar probeer ook zoveel mogelijk afleiding te zoeken.

Alle kwalen zijn hier ook aanwezig, maar ook al ben ik misselijk en geef ik over, mijn lichaam blijft maar om eten vragen. Gezond en ongezond. Ik probeer het zo gezond mogelijk te houden, maar het is niet altijd makkelijk. En door de koolhydraten ben ik behoorlijk aangekomen, dus dat leg ik ook maar even voor aan de vk. Ben nu zelf al wel aan het minderen met koolhydraten. Maar toch bijna 6 kilo al.

Mijn buik is ook mooi aan het groeien. Echt vanonder mijn borsten mooi naar voren tot onder aan mijn buik. Verhullen wordt steeds lastiger.

Ik merk wel dat ik nog extreem moe ben. En dat ik last van mijn rug begin te krijgen. Ik draag afwisselend zwangerschap en niet zwangerschapskleding, maar ben altijd blij als ik thuis ben en met mijn joggingbroek op de bank kan zitten.

Door de moeheid gaat het sporten ook niet en daar baal ik wel van. Dus ga ik vandaag maar proberen om een lesje yoga te volgen. En ik heb mij voorgenomen om elke dag een uur te wandelen. Moe, misselijk of niet, gewoon gaan. Want ik wil niet dichtgroeien. Ben benieuwd.

Iedereen succes vandaag!

7. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Inderdaad gewoon een beetje blijven bewegen, hoe moe ziek zwak of misselijk je ook bent. Ik wil op dit moment graag na bed toe, maar ga toch echt aan het werk en straks lekker naar stal. Op Maandag en Vrijdag loop ik een stuk met mijn man en op woensdag met de buuf(ook zwanger, maar 10 week verder). Op dinsdag en donderdag rij ik mijn paard en dat wordt straks uitgebreid met mijn 2de paard.

Gisteren zou ik mijn buik in houden, normaal zie je dan nog een klein "rolletje", maar nu was het net of ik niks deed en ik bleef een beste pens houden... Tja dat zal niet minder worden liever, zei manlief.. Best grappig dat die al zo groeit!

Wat ook best grappig is, hier hebben we er al een kwart van de zwangerschap op zitten!! Hoop heel erg dat het beloont mag worden met een mooi echo maandag op de 10 weken. Heb nog nooit een goede 10 weken echo gehad en ben ook nog nooit verder geweest, dus de spanning is hier aanwezig..

@ maria, heb jij nu al een 12 weken echo? Maar je bent dan toch een week te vroeg? of klopt je banner niet?

8. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ik hou mezelf goed in de gaten, ik probeer zoveel mogelijk te blijven drinken wat de verloskundige aangegeven had. En dan voornamelijk de wat voedingsrijke dranken, zodat ik toch m'n stoffen binnenkrijg.
    En ik heb voor morgen een afspraak staan bij de huisarts.
    M'n man houdt me ook in de gaten, en ik merk ook dat hij zich zorgen maakt. Ja ik las het van Mamanies, heftig hoor!
    Daarom wil ik ook goed opletten met wat ik wel binnenkrijg!

9. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm mijn borsten doen minder pijn! Maar dat kan gewoon gebeuren heb ik gelezen. Ze zijn nog wel steeds een stuk groter. Ik slaap de hele week al slecht en heb vannacht 3 baby girafjes te wereld geholpen :p Mooi die dromen haha. Ben zo zenuwachtig voor mijn echo morgen. Ben zooooo bang dat er iets aan de hand is. Ook al is daar geen reden voor.

10. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hello meiden :)

Ik schrijf niet veel mee op dit moment - we zijn druk bezig met verhuizing :)

Ik heb nog wel tips tegen de misselijkheid:
    - appelmoes is my best friend! Ik eet het s avonds voor het slapen gaan en s ochtends direct na het wakker worden. Ik at het ook tijdens mijn ergste dagen het geeft je nodige suikers
    - spa rood met citroen werkt ook goed tegen de misselijkheid maar bij mij alleen als ik misselijk ben als ik moet overgeven dan gewoon water
    - mandarijntjes en appels - lekker fris
    - als ik me super beroerd voel ga ik even naar buiten, zelfs na 5 minuten voel ik me al stukken beter of als het echt niet gaat - raam open doen
    - nooit veel eten in een keer!
    - ik eet eigenlijk heel de dag door maar iedere keer weinig
    - soepjes, bouillons werken ook heel goed. Bouillons gingen nog wel naar binnen toen ik moest overgeven (zonder iets erin), soep eet ik nu iedere dag
    - geen kaas/beleg als je je echt beroerd voelt, daardoor werd het alleen maar erger bij mij, beter gewoon een cracker/ beschuitje zonder iets
    - en natuurlijk veel water blijven drinken. Op een gegeven moment moest ik zelfs van water overgeven en dat is echt gevaarlijk dus in dat geval ga direct hulp zoeken!
    - ow ja en als je pillen neemt (foliumzuur etc) - het beste moment om ze in te nemen is voor het slapen gaan

:)

Het gaat trouwens al stukken beter hier. Het infuus van het ziekenhuis was echt magisch haha :) ben nu soms nog wel misselijk maar heel lichtjes..niks vergeleken met daarvoor :)

11. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    @puk2015, ik heb vrijdag idd al de 12-weken, bij mijn vk de termijnecho genoemd. Vk zei dat ze die doen tussen 8-12 weken. Met 15-16 weken nog een echo en dan met 20 weken weer.
    @Ilona, sterkte! en fijn he zo'n lieve zorgende man.
    @Tosti, jij ook succes morgen, hoe laat mag je?
    @Louloute, fijn dat het weer beter gaat..

Helaas vandaag een paar helderrode bloedstolsels verloren. Goed gekeken of ik niets raars zag, maar was alleen bloed. Ik moet zeggen dat het rustig blijven er niet makkelijker op wordt. Daarna ook niets meer verloren, voelt ook niet raar. Maar als je er over nadenkt…

Qua gevoel gewoon erg zwanger, veel steken in mijn lies die doortrekken naar mijn schaamstreek en buik. Duizeligheid, misselijkheid, moeheid. Goed misschien moet ik er maar niet zo over nadenken en vannacht vroeg slapen, zodat het snel morgen is. Helaas afspraak pas om 15.00 uur, maar beter dan nog twee dagen wachten denk ik dan maar weer.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Maria waarom bel je niet even? Dat zou ik wel gedaan hebben hoor als dat mij gebeurt! Misschien kun je dan meteen komen.

13. Maria79

Maria79 Actief lid

14 jan 2014
    346
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nuage, ik had van de week ook al gebeld en dit was een van de dingen die ook kon gebeuren, zolang het maar niet blijft bloeden en dan bedoelen ze maandverbandjes vol en je baarmoeder gaat trekken dan kan dat erbij horen. Bij mij is het ook alleen bij het afvegen. En het is nu weer rustig.. Het voelt ook niet slecht voor mij, heb ook geen onderbuikgevoel dat er iets mis is, dus morgen is voor mij vroeg genoeg…. En als je gemeenschap met elkaar hebt, kan dat ook gewoon gebeuren zei de vk.

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat is natuurlijk ook zo. Alleen als ik zorgen had mocht ik altijd wel eerder langskomen. Maar als jij je rustig voelt is morgen idd ook prima.

15. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen om 14:15 echo. Brrrrrrr

16. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    Heel veel succes morgen met de echo's! Geniet er van!

17. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Succes met de echo's morgen...

18. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie dat ook? Zomaar bijna geen pijnlijke borsten meer maar nog wel groter dan normaal? Al een paar dagen bijna geen pijn meer. Maakt me zo bang. Heb natuurljk al heel wat gegoogled en het hoeft niks te zeggen.

19. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    @tosti Ze worden hier nu weer wat gevoeliger. Beginnen nu ook echt wat te groeien. Rond 4-5 weken waren ze ook gevoelig maar daarna een week of twee nauwelijks. Volgens mij zegt het niet zoveel. Ze groeien soms wat in schokjes.

succes met de echo's morgen!!

20. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ik heb ongeveer vanaf dinsdag minder symptomen. Voornamelijk minder misselijk. Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om. Heb nog steeds het gevoel alsof het wel goed komt. Heel raar. Terwijl ik normaal heel graag alles uitsluit en opzoek. Zullen de hormonen wel zijn ;)

Deel Deze Pagina