Hallo allemaal, Een van mijn eerste berichtjes. Dan jullie maar meteen op de hoogte brengen. Heb al die tijd wel veel gelezen ik ben 23 augustus uitgerekend van ons eerste kindje. Hebben eerst 2 spoedecho's gehad vanwege bloedverlies met 7 en 8,5 week. Daarna met 10,5 week de termijnecho. Gelukkig alles iedere keer goed! Wilden eerst niet de combinatietest maar vanwege het bloedverlies toch een beetje een bijsmaak waardoor ik a.s. woensdag de nekploometing heb. Spannend allemaal! Het valt me op dat bijna iedereen wil weten wat het wordt, voor ons blijft het een geheimpje. Wel moeilijk hoor al die witte en grijze spulletjes! Verder geen klachten behalve extreme honger, echt abnormaal haha en veel moe en pijnlijke borsten.. gelukkig nog geen enkele keer overgegeven! Het valt me ook op bij hoeveel mensen het nog mis is gegaan. Sterkte allemaal! Geniet allemaal van de zwangerschap en allemaal natuurlijk nog gefeliciteerd!
Ook van mij nog eens een berichtje. Alles goed hier. Donderdag eindelijk weer controle. Wat duurt dat lang . Het is alweer ruim 4 weken geleden. We zitten midden in een verbouwing dius daardoor wat minder actief hier. Woensdag toch een afspraak bij de huisarts ivm aanhoudende rugpijn, dus zal hij me wel door verwijzen naar de fysio. Iemand hier ook zoon rugpijn? Wij willen ook weten wat het wordt, maar we wachten netjes af tot de 20 weken echo, hoewel ik wel steeds nieuwsgieriger wordt. Mijn zoontje begint het steeds leuker te vinden, steeds een kusje op mijn buik, zo lief!!! Succes allemaal met de echo's.
Hoi allemaal, ook al een tijdje niet gereageerd, maar had ook niet veel te melden Vanavond m'n eerste les zwangerschapsyoga gehad. Het is wel even wennen, maar merk wel dat m'n lijf het heel fijn vind. We krijgen veel over ademhalingsoefeningen om weeën op te vangen. En aandacht naar je kindje brengen enzo. Heel fijn!
Hallooo, Wij willen ook niet weten wat het wordt. En ik ga proberen leuke gekleurde uniseks kleding te vinden voor de eerste dagen. Moet lukken al lijkt het meeste inderdaad grijs en wit Morgen termijnecho. De laatste echo was 2 weken geleden, niet zo lang. Ben niet zo heel zenuwachtig meer als bij de vorige echo's en kijk er zelfS naar uit. Succes allemaal weer. Ik hoop dat iedereen (steeds meer) kan genieten en de zorgen wat afnemen.
Leuk dat er veel al zo met het geslacht bezig zijn! Ik heb het de vk wel steeds gevraagd, maar was nog niet te zien. De vk heeft wel naar de nub gekeken, dan zou het een meisje zijn, maar ze is zelf wel sceptisch over die theorie. We gaan er geen extra echo voor laten maken, dus dat wordt wachten tot de 20 weken (als ik dat volhoudt!). Hier ook nog elke controle een echo gehad, ben ook elke 2 weken op controle geweest. Nu voor het eerst 4 weken niet op controle, ben afgelopen vrijdag geweest en hoef pas weer bij 18 weken. Bij 20 weken pas weer echo. Dat vind ik dan wel weer spannend! Mijn vorige zwangerschap door problemen ook veel echo's gehad. Maar het geeft mij altijd weer even vertrouwen. Ik begin me eindelijk iets beter te voelen! ben eindelijk minder misselijk, gebruik nu nog maar 1x daags emesafene!
Nou, hier is de kraamzorg ook geregeld. Ben me een beetje aan het verdiepen in kinderopvang maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Alleen van korein zitten er in onze wijk al 8 kinderdagverblijven. Mijn zus gaf aan dat het handig is om een kinderdagverblijf te kiezen waar ze ook bso hebben en de kinderen dus ook van school brengen/halen. Maar aangezien er ook 2 scholen in de wijk zitten en ik geen idee heb (en me daar ook nog niet in wil verdiepen) welke school we zouden kiezen us dat wat lastig. Straks maar even met manlief over hebben.
Joepie vandaag weer een goede echo gehad. Helaas niet zo'n mooie foto, want de beeb wilde niet zo stil liggen. Ben wel 2 dagen voorruit gezet en de uitgerekende datum is nu 23 augustus geworden. Ik hoop dat ik mijn energie snel terug krijg. Hoi Lonnekke81, gefeliciteerd!
Gefeliciteerd nieuwe dames!! Hier beginnen de kwaaltjes nu te verdwijnen, en de buik te groeien De zolderkamer voor dochterlief is nu bijna af. Dan kunnen we langzaam de babykamer weer gaan aanpakken. Wij zijn ons sinds deze week een beetje gaan verdiepen in namen. Jeetje, wat is dat weer moeilijk!
Fijn dat er weer goede echo's waren! Wij hebben morgen de nekplooimeting, wel spannend hoor. Namen vind ik ook zo moeilijk. Mijn vriend en ik hebben wat betreft meisjesnamen een hele verschillende smaak dus dat gaat nog moeilijk worden. Ik had mezelf overigens al georienteerd op kinderdagverblijven. Ik woon in een dorp dus weinig keuze. Wilde ik eindelijk inschrijven.. wachtlijst tot maart 2017. Echt ongelofelijk. Was wel een klein en intiem bedrijfje. Nu maar een wat grotere van kober gekozen. Ik voel mezelf ook nog steeds heel moe, hoop ook dat dat binnenkort een beetje beter gaat..
Jeetje dat is wel ern erg lange wachtlijst. Ik moet hier nog even navraag doen maar hoor in de wijk dat het op het moment meevalt. Namen... Pfff wat een drama is dat! Het isbij ons maar het beste als het een meisje zou zijn. Jongensnamen zitten we totaal niet op 1 lijn. En ik heb nog geen enkele ECHT leuke jongensnaam op mijn lijstje staan.
Hier ook moeite met namen hoor! We hebben al een dochter, daar ook tot het laatste moment getwijfeld. Jongensnaam zijn we toen uberhaupt niet uitgekomen. Op de echos was ook wel te zien dat het een meisje was, maar we wilden wel graag een naam voor het geval dat. Niet gelukt dus. Nu ook al een poos weer aan het zoeken en denken. Maar voor voorlopig komen we er echt niet uit.... Gelukkig hebben we nog even!
Heel herkenbaar! Ook hier is het vinden van namen een klein drama.. Wat is dat moeilijk zeg! Voor een meisje nog veel moeilijker dan voor een jongen. Gelukkig hebben we nog even. Toch hoop ik dat we er voor de 30ste week wel uit zijn
Oh namen..... Zo lastig! Ik wil sowieso geen top 20 naam. Vl wil pas gaan brainstormen als we het geslacht weten (hopelijk over 3 weken en anders wordt het rond de 20 weken). De vorige keer hadden we een meisjesnaam voordat we het geslacht wisten. Werd natuurlijk zoals ik al heel lang riep een jongen. Uiteindelijk pas een kleine week voor de geboorte definitief besloten. Hopelijk dit keet iets eerder.
Ja namen.. Lastig! Doordat manlief graag rijmt op namen liep ik voor de zwangerschap al te geinen dat ik hem een boek zou geven en bij elke naam waarmee hij kon rijmen dat hij die door kon strepen. Inmiddels hebben we eindelijk 4 namen. Door mij bedacht en door lief niets op te rijmen. Van de meisjesnamen hebben we al een voorkeur maar qua jongensnamen twijfelen we nog. Beide onze voorkeur maar geslachtsbepaling zal de doorslag geven! Nog maar even afwachten dus.
Hoi allemaal, Kort berichtje van mij hey gaat inmiddels beter en kan nu weer dingen zelf doen, yes! Ook werk nodig, mn man zit momenteel in de kost, dus vannacht moet ik het ook alleen doen, oudste is lekker aan het logeren bij opa en ooms, dus rustig in huis, jongste btj grieperig, alweer. Maandag controle gehad, alles was helemaal goed, moet 16 ? Maart weer, dag erna 20wekenecho.. Hopen dat als goed is. Ga dan waars vragen om het geslacht op te laten schrijven, zodat we zelf kunnen kiezen of en wanneer we het willen weten. Namen hier ook zo lastig, jongensnamen gaat wel, maar voor een meisjesnaam kunnen weer gewoon niets verzinnen... Stiekem hoop ik toch op een meisje, haha!
Hier zijn we nog niet heel erg met namen bezig. Voor een meisje hebben we al wel een naam, dit is de naam die we anders aan ons zoontje hadden gegeven als hij een meisje was geweest. Maar een jongensnaam, dat gaat echt nog lastig worden.. Ons zoontje heeft een naam met 1-lettergreep, dus ik wil niet nog een naam met 1 lettergreep.. Voor de rest, geen idee Volgens mij begint iedereen zich hier wat lekkerder te voelen, fijn he! Ik ook, heb weer meer energie, misselijkheid is weg. Heb vooral s avonds wel enorme trek. En dan vooral zo'n 1,5 uur na het avondeten gaat mijn maag tekeer.. Dus wij zitten tegenwoordig wel iets vaker te snoepen dan voorheen (manlief doet gezellig mee) Ik begin echt wel een buikje te krijgen, zo leuk!
Leuk zeg een buikje! Hier nog geen buikje maar voor mij is het ook de eerste. Ik denk dat dat veel uitmaakt. Ik vind het wel heel leuk om overal mee bezig te zijn! Oh dat lijkt me heel moeilijk, het geslacht opschrijven. Voor ik het echocentrum uit zou lopen zou de envelop al open zijn denk ik.. Wij hebben vandaag de nekplooimeting gehad. Alles zag er goed uit, kans 1 op 5000 dus de kleinste kans. Een super mooi beeld en mooie fotootjes meegekregen. Kleintje lag flink te rommelen
Gefeliciteerd halloo! Altijd fijn zo'n uitslag! Wij hebben net kunnen wachten tot de auto bij de eerste voordat de envelop open ging. Nu hadden we het anders meteen bij de vk wel gehoord, maar smoeder was mee en die mocht het niet weten. Vandaar dat het op een briefje stond. Mocht er nu weer iemand mee zijn doen we het weer zo. Op een briefje zodat we in alle rust kunnen kijken. Morgen weer echo, spannend!!
Toch wel spannend het geslacht! Ik wil het hier wel graag weten, maar dat wordt waarschijnlijk niet eerder als met de 20 weken echo. Gisteren heb ik na een paar weken rust door HG en griep, bijholteontsteking voor het eerst weer een dagje gewerkt. Met als gevolg s middags direct bloedverlies (had ik vorige zwangerschap ook, zonder oorzaak). In de avond een echo gehad, en kleine doet het gelukkig goed en was erg beweeglijk. Net weer wat bloed, dus vind het toch maar weer spannend....