Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    jeeejj de 13 weken bereikt. op zaterdag 7 maart een pretecho cadeau van me moeder om te kijken wat het geslacht is :D.
    dan zijn we 16 weken en 2 daagjes als het goed is.
    spannend allemaal. de babykamer is ook al zo goed als af.
    Jij ook uiltje 13 weken super :D

Qua namen. manlief had al heel de relatie een naam in zijn hoofd voor als wij een kindje zou krijgen en het word een meisje. super mooi en daar gaan we voor. ik had een jongens naam die ik mooi vond en die kiezen we als het een jongentje is :D. maar kan altijd nog veranderen. haha.

2. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Wat balen dat bloedverlies Zara! Gelukkig niks ernstigs zo te horen maar wel spannend.

Hier net een goede echo gehad op exact 13 weken :-D
    Dacht de beeb al twee keer gevoeld te hebben en gezien de ligging kan dat heel goed. De beeb staat rechtop. Over 3 weken weer controle.

Blijk alleen te weinig antistoffen tegen rode hond te hebben ondanks vaccinatie. Advies is na de zs hervaccineren en gelukkig komt rode hond maar sporadisch voor.

3. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Wow Stephanie, jullie zijn vlot! Hier nog niks gedaan maar aan de babykamer hoeft ook weinig te gebeuren. Zl krijgt een nieuwe kamer binnen nu en 5 maanden.

4. Rachelle88

12 dec 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik tel al 4 mensen die vandaag 13 weken en op 20 augustus uitgerekend zijn of niet? Ben benieuwd wie wat krijgt en hoe het allemaal verloopt!

5. Mrs O

Mrs O Lid

26 jan 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    terug van het 2de ziekenhuis bezoek deze week...kindje helemaal nagekeken en ziet er nu goed uit! ook 3d printjes meegekregen, echt heel leuk en mijn gevoel over het geslacht was juist, we krijgen een jongen. Super leuk, manlief is er ook super blij mee (cultuur dingetje ;) ). Hele fijn gyn gehad die alles super goed heeft uitgelegd en me in die zin wel wat heeft kunnen geruststellen! Want vanaf 15 weken (en die heb ik vandaag bereikt) is een behandeling mogelijk (bloedtransfusie door de navelstreng). Dus elke week wordt de bloedstroom gecheckt! Het geeft me wel een wat geruster gevoel, want afgelopen dagen was ik echt mega gestressed en bezorgt en voel me dan toch wel heel erg alleen (met man zo ver hier vandaan, valt dan wel erg zwaar).
    Maandag weer voor de "normale"wekelijkse controle.
    Nu kunnen we ook gaan nadenken over een naam, mijn man wil dat eigenlijk nog niet want in zijn cultuur brengt dat ongeluk, daarbij zijn namen voor hem niet zo belangrijk als voor ons (zij geven een kind vaak pas een paar weken later een naam, en dat kan niet bij ons ;) ). Dus de zogenaamde "engelse" naam zal vooral op mij neerkomen en hij mag nog een traditionele naam komen (als het maar een positieve betekenis heeft).
    Onze keuze is wel wat beperkter omdat het in verschillende talen uitgesproken moet kunnen worden, maar dat vind ik eigenlijk niet erg ;) Maakt het misschien net iets simpeler!

6. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Mrs O, misschien heb ik het gemist hoor, maar waarom moet je evt een bloedtransfusie via de navelstreng en zo vaak op controle?
    Lastig hoor, je man zo ver weg.
    Wel super dat je gevoel klopte! En jongetjes zijn in veel culturen 'belangrijker'.

Leuk al 4 baby's op de 20e. Al moeten we nog maar afwachten of ze niet eerder of later komen ;). Het eerste trimerster is iig voorbij! *doet een dansje*.

7. Mrs O

Mrs O Lid

26 jan 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Laawra ik heb de vijfde ziekte gehad (vraag me niet hoe ik daar aan ben gekomen) en dat is een risico voor het kindje. Die kan daardoor ernstige bloedarmoede ontwikkelen en als dit niet wordt verholpen daaraan komen te overlijden. De laatste weken dus erg veel zorgen gemaakt en veel stress. Wekelijkse bezoekjes aan de gyn zijn niet alles (tijd, tijd, tijd..) ,maar opgelucht dat het nu wel behandeld kan worden!! (hopelijk is dat natuurlijk niet nodig).

8. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Aha. Wat balen zeg, maar gelukkig kunnen ze nu van alles. Het blijft voor jullie nog wel een tijd spannend dus.

Ik moet uit de buurt blijven van kinderen met rode hond. Gelukkig komt dat bijna niet meer voor. Ik blijk veel te weinig weerstand te hebben tegen rode hond, ondanks dat ik wel gevaccineerd ben vroeger.

9. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    #989 IlonavanH90, 13 feb 2015
    Laatst bewerkt: 13 feb 2015
    Even een ego berichtje,

Gisteren m'n echo gehad, maar m'n beeb laat zich amper zien.
    Kregen met moeite een hartslag met de dopler te horen, maar we zagen het wel kloppen op de echo. Van beeb zelf zagen we alleen z'n hoofdje en handje. Maar dat betekend ook dat mijn geslachtsbepaling niet doorgaat volgende week op advies van de verloskundige.
    Het bewoog goed, want toen we uiteindelijk de hartslag hoorde, bewoog de beeb of schopte het er tegen aan.
    We zijn beide goed gekeurd maar omdat beeb zo verstopt lag konden we geen meting doen.

25 maart is de 20 weken echo en dan zien we hopelijk wat het word.

10. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    ahhw jammer ilona hopen dat beebje beter mee werkt met de 20 weken echo misschien iets van suiker nemen half uur van te voren . die van mij zat te stuiteren haha.

Jaja vandaag baby bedje zelf in elkaar gezet *Trots* Heb hem 1 x de ene kant weer los moeten maken want de gaatjes van het baby bedje zaten aan de anderen kan waar het bedje zelf op steunt.;) slimme ik.

verder staat eigenlijk alles wel klaar. alleen schone goed nog kopen. maar ik wacht even op de baby shower wat ik dan allemaal krijg en ga daarna pas inkopen doen. 7 maart pretecho voor het geslacht hoop dat die van ons ook wat meer meewerkt :p

Echt leuk dames 4 mensen op 20 augustus spannend. Ik ga jullie Volgen :cool:

11. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    IlonavanH, wat vervelend dat jullie kindje zo verstoppertje speelt.. Zit het dan heel diep in het bekken, dat ze het zo moeilijk kunnen vinden?

Littlemestphnie, jullie zijn mooi op tijd met het babykamertje! Leuk he, al die dingetjes in elkaar zetten en zo lekker rommelen op de babykamer..

MrsO, wat spannend! Blijven ze nu de hele zwangerschap de bloedstroom iedere week checken? Hoop dat het allemaal meevalt!

Hier vandaag druk begonnen om de bovenverdieping een grote beurt te geven. Eerst onze slaapkamer behangen, dan de nieuwe slaapkamer van onze kleine man. Aan de babykamer hoeven we gelukkig bijna niets aan te doen.
    Na zo'n drukke dag voel ik mn rug wel. Nog meer mensen hier die daar nu al last van hebben?

12. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Ja inderdaad uil, we dachten als we de basis maar hadden zoals baby kamer en de box dan komt per maand de rest wel.
    :D

13. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier vandaag de babykamer besteld. De box is intussen al binnen maar heb ik nog niet opgehaald omdat ik het toch nog veel te vroeg vind om hem neer te zetten.

Voorlopig hebben wij eerstnog een hoop andere klussen af te maken voor we aan de babykamer kunnen beginnen. Gelukkig hoeft daar behalve een likje verf weinig aan te gebeuren.

14. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Bij ons is de babykamer bijna af ;) m'n vriend wilde hem zo snel mogelijk af hebben haha alleen het bedje moet nog komen, maar daar wachten we nog tot juni of juli mee. We hebben 3 langharige, grote poezen dus we willen dat ze niet gewend raken aan in het bedje liggen ;).
    De naam zijn we eigenlijk voor een meisje ook al over uit ;) een jongen weten we nog niet helemaal zeker.

15. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Meiden, wat zijn jullie snel met alles! Ik heb nog helemaal niets gedaan of geregeld. Ben eigelijk nog steeds aan het idee aan het wennen dat er een baby komt :) Lees hier over kamertjes, kraamhulp, boxen.. Moet misschien toch eens iets gaan doen!

We hebben al 100 pagina's vol gekletst met z'n allen! Ik hoop dat iedereen zich goed voelt. Ik heb sinds een week het idee dat ik weer een beetje "de oude" ben. Lang leve de daling van het HCG :D En dat terwijl ik dacht nergens last van te hebben..

Fijn weekend allemaal en succes met klussen!

16. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ja die daling van de hcg merk ik ook wel hoor. Alhoewel ik vandaag weer zo'n rot-hormonen-momentje had. M'n vriend en ik hadden wat onenigheid over echt iets totaal onbenulligs en op een gegeven moment moet ik huilen, en terwijl heb gesprek eigenlijk al klaar is, heb ik nog een tijd zitten huilen. Kon gewoon niet stoppen haha echt heel dom ;)

Bij ons begon de verloskundige trouwens bij 12 weken over kraamzorg regelen, omdat we midden in de zomervakantie bevallen, en veel kraamzorg dan een lagere bezetting hebben. Dus dat hebben we toen maar gelijk geregeld. En wij kijken al 2,5 jaar uit naar een zwangerschap he, dus we wisten al veel van wat er geregeld moest worden, en zijn blij dat we het ook eindelijk kunnen doen nu ;)
    Dinsdag gaan we naar het gemeentehuis om de erkenning te regelen. Dan is het ook maar alvast gedaan.

17. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Ik meld me :) 25 augustus!

18. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ dese: kraamzorg zou ik toch echt gaan regelen als ik jou was. Hier raden ze aan in te schrijven met 12 weken (ik was al last met mn 14 weken). In het boekje van mijn kraamzorgorganisatie staat dat ze de uren kunnen garanderen als je aanmeld voor de 5e maand van je zwangerschap. Daarna kan het zijn dat je uren gekort worden. Denk dat die kans er bij 'ons' zeker is omdat wij in de vakantieperiode bevallen. Dus ik zou echt niet te lang meer wachten.

Wij hebben volgende week een rondleiding bijde kinderopvang. Hoop dat de wachtlijst daar niet te lang is. Dat had mijn zus destijds namelijk. Die heeft in de eerste maanden dat zij weer geen werken geen opvang gehad vanwege de wachlijst. Gelukkig hebben we dat toen met de families op kunnen lossen.

19. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Ga me er vandaag gelijk in verdiepen :) Klinkt inderdaad wel logisch. Bij mij heeft de verloskundige het daar nog helemaal niet over gehad..

20. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Dese, bij mij zei ze het met 12 a 13 weken echo.
    Ik had al eerder gebeld maar was meer toeval ivm opleiding dat ik ze belde en toen kwam het ter sprake. Je bent al aardig ver dus is wel beter om te belle . Bij mij zeiden ze dat het beter was rond 24 weken al langs te komen :)

Deel Deze Pagina