Ik voel sinds een paar dagen soms wat plopjes! Het zou kunnen hoor Amelien, ik voelde het bij de eerste ook rond een week of 15, terwijl mijn placenta aan de voorkant lag. Alleen besefte ik toen pas een weekje of 2 daarna: Hee, het waren m'n darmen helemaal niet, het was mijn kind!
Ik voel ook nog niets...maar kan echt niet wachten hoor! Placenta ligt wel voor, maar hopelijk heeft dat niet teveel invloed. Mijn broertje heeft vandaag het eerste voor de babykamer langs komen brengen, een mandje en onderstel! En ik wilde heel graag een mandje maar wist niet dat hij die had, moet wel opnieuw bekleed want is echt voor meisjes... Ik wil trouwens ook gaan dragen, is voor mijn man natuurlijk ook heel normaal (Afrikaanse kinderen worden echt altijd gedragen haha)...en het lijkt me heel handig. Helemaal omdat ik alleen zal zijn met de kleine als manlief het land weer moet verlaten (maar niet te hard over nadenken ) En een vriendin van mij maakt iig al een drager voor me Trouwens afgelopen twee dagen weer in het ziekenhuis gezeten, gisteren bij de wekelijkse controle leek de bloed doorstroming in het hoofdje te snel (38 en mag in deze termijn max 30 zijn..) dus weer doorverwezen en werd vanmorgen meteen gebeld dat ik binnen 2 uur terecht kon in het UMC. Gelukkig bleek het daar anders te zijn, en netjes onder de 30 (toch een opluchting hoewel ik me niet echt zorgen maakte op een of andere manier). Hoopte al dat ze de zorg over zouden nemen en dat vroegen ze inderdaad aan het einde van het gesprek, voelt toch lekkerder alle expertise in huis en de beste apparatuur (en scheelt in tijd als ik weer doorverwezen zou worden). Kleine man was wel heel erg aan het bewegen, echoscopist kon dat ene bloedvat maar moeilijk vinden omdat hij zonodig steeds als ze het te pakken was ging bewegen haha.
Hallo Meiden, Ook ik wil mij hier (in dit forum) graag aanmelden bij de augustus-moeders. Wij verwachten ons eerste kindje rond 20 augustus 2015. Na 5 jaar, 1 mk, 1 operatie, 4 IUI behandelingen en 3 IVF behandelingen hadden wij na de laatste punctie (waar bleek dat mijn eierstok alweer aan het verkleven was) besloten dat we na deze terugplaatsing (van twee embryo`s) ermee zouden stoppen. Lichamelijk was het niet meer verantwoord... Wat een wonder toen wij 14 dagen later een positieve test in handen hadden! Inmiddels hebben wij 2 echo`s gehad (7 wk en 11 wk) en alles gaat tot nu toe goed met ons kleintje. Wij zijn dan ook nog steeds enorm verrast, bovenal ontzettend dankbaar, maar ook nog steeds wel ietwat voorzichtig. Maar nu het eerste trimester erop zit, beginnen we er echt van te genieten. Tot zover mijn verhaal in verkorte versie. Iedereen een hele goede zwangerschap toegewenst en op naar... augustus! Wij kunnen bijna niet wachten...
Hoi hoi veel geschreven zeg Kraam:is nu geregeld Kamer: is eigenlijk ook al in orde moeten alleen verven en indelen/inruimen. Ben momenteel meer bezig met stof zoeken voor een nieuwe kap te laten maken voor de kinderwagen Geslacht: Miss eerder een echo Miss wachten tot 20wk we zien wel
Miss leuk vul maar aan als je er bij wilt staan graag volgorde op uitgerekende datum houden... Kopieer bijwerken en plaken maar Uitgr.datum - j /m of verrassing - wie ben jij - bevalling z'huis/thuis 11 augustus - verrassing - kima - z'huis
Dag dames, Ik lees al een tijdje met jullie mee maar ik durf me eindelijk ook aan te melden! Ik ben Sief, mijn man en ik zijn na 2 jaar met PCO en 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook (weer) zwanger en uitgerekend op 24 Augustus! Wij hebben al 4 echo's gehad, 5,5w, 7w, 10w en 12w. En vanaf nu moeten we gewoon wachten tot de 20! Dus ook ik kom gezellig mee kletsen!
Gefeliciteerd didinl, je hebt een lange weg bewandeld wat goed dat het gelukt is! Gisteren kraamzorg geregeld. Deze stond ook op de website van de verloskundigenpraktijk. En had wel een duidelijke website. En ook een eerste afspraak bij de verloskundige gemaakt, ik ga daarheen ipv z'huis tot week 34. Verder gaan we de komende maanden eerst bij broers en zussen op zolder kijken. We kunnen al best wat krijgen; oa een box & maxi cosi. Oh, en nog even de nipt-uitslag afwachten, ik hoop aanstaande weekend. mrs o: mij lijkt dragen ook handig voor in huis. Een vriendin van mij doet het veel met haar baby, ik hoop op advies en hulp van haar 23 augustus - verrassing! - linda - z'huis
Hoi meiden! Van welke kwaaltjes hebben jullie tot nu toe last van? Ik ben zo onwijs moe! Kan wel de hele dag slapen, en lig bijna elke avond al rond 21.00/21.30 KO in bed. Resultaat daarvan is, dat ik weer hartstikke vroeg s'ochtends wakker wordt. Vannacht was het al 03.00😳. Heb 1,5 uur wakker gelegen, uiteindelijk warme melk gemaakt (gruwel) maar ben daarna wel weer in slaap gevallen. Gister 15 weken, maandag weer afspraak gyn in het Z-H, volgens mij gaan ze m'n baarmoedermond opmeten. Dit ivm 2 x lisexie en vroeggeboorte dochter (2e kindje) best spannend! Bubaii xx
Dat wakker liggen heb ik ook wel een beetje hoor. Ik wordt elke dag tussen 4-5 wakker. om 6 uur gaat de wekker, dus dan wordt je ook moe wakker. Maar m'n moeheid is echt stukken beter te handelen als in de eerste 12 weken. Toen kwam ik uit m'n werk en moest ik eerst slapen om überhaupt te kunnen eten. Dat heb ik gelukkig niet meer. Verder ben ik wat duizelig. Maar heb nu niet heel veel kwaaltjes eigenlijk. Heel fijn! En er begint nu een heel klein buikje zichtbaar te worden, dus dat is ook leuk. Niet dat ik van mezelf superslank ben, maar als ik nu nn buikspieren aanspan krijg ik t nie meer helemaal weg. Helaas ziet het er met kleren aan alsof ik gewoon wat ben aangekomen...
Ik slaap gelukkig als een roosje (tenzij de jongste ligt te spoken ) Verder gelukkig ook niet veel kwaaltjes. Wel wat last van m'n rug en super emotioneel. Dragen heb ik bij mijn tweede kindje veel gedaan en nu ben ik dat ook weer van plan. Lijkt me weer heerlijk zo'n lichtgewichtje
Gisteren weer controle bij de verloskundige gehad. Helaas geen echo deze keer. Gelukkig klonk het hartje goed, en kwam mijn baarmoeder iets boven het schaambeen uit nu. De volgende controle is nu pas weer de 20 weken echo. Dat duurt nog ruim 5 weken Verder hier ook nog steeds heel moe, en rugpijn.
Vermoeidheid is hier ook nog steeds onverminderd aanwezig. Net een week griep gehad dus daar nog eens extra moe van. Verder voel ik me wel goed. Misselijkheid lijkt eindelijk wat beter te gaan.
Dankjewel grl1980! Sief inderdaad ook gefeliciteerd! Hier ook regelmatig `s nachts een uur wakker (dus nog vaak moe), jeuk aan buik en rug- en nekklachten. Voor dat laatste ga ik komende tijd naar mensendieck therapie. Valt al met al dus nog mee.
Miss leuk vul maar aan als je er bij wilt staan graag volgorde op uitgerekende datum houden... Kopieer bijwerken en plaken maar Uitgr.datum - j /m of verrassing - wie ben jij - bevalling z'huis/thuis 11 augustus - verrassing - kima - z'huis 23 augustus - verrassing! - linda - z'huis
Uitgr.datum - j /m of verrassing - wie ben jij - bevalling z'huis/thuis 11 augustus - verrassing! - kima - z'huis 11 augustus - verrassing! - Amelien - z'huis/thuis 23 augustus - verrassing! - linda - z'huis
11 augustus - verrassing! - kima - z'huis 11 augustus - verrassing! - Amelien - z'huis/thuis 14 augustus - verrassing! - Dens - z'huis/thuis 23 augustus - verrassing! - linda - z'huis
Hallo dames wat een verhalen allemaal leuk om te lezen waar jullie allemaal mee bezig zijn. Vandaag terug gekomen van curacao heerlijke vakantie gehad. Met de zon was het wel zwaarder maar zeker heerlijk om eruit te gaan. Nu alleen sinds een paar dagen oedeem in mn voeten ik denk door de warmte en vele lopen/staan ivm de carnaval. Nu hopen dat het weer weg trekt hihi. Volgende week geslachtsbepaling met 17 weken. Ben erg nieuwschierig wat het word! Groetjes Gaby