Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pytta911

Pytta911 Lid

2 mrt 2015
    45
    0
    0
    Baexem
    Ik denk dat ik inderdaad even ga bellen.. Better safe than sorry toch :)

2. Hallooo

Hallooo Niet meer actief

Wat leuk een meisje Littlemestphnie! Nu lekker los met shoppen en helemaal handig dat jullie de naam al hebben!

Pytta911 Ik heb ons kindje ook nog niet gevoeld en ben vandaag precies 16 weken *jeujjj dansje*. Mijn placenta ligt aan de voorkant dus zou het wel vroeger kunnen voelen dan 20 weken maar tot nu toe dus nog niet.
    Ik heb ook vaak buikpijn, wat kleine steekjes en moet dan echt even rustiger aandoen. Ik maak mezelf geen zorgen want volgens mij is het gewoon bandenpijn ondanks dat het aan de voorkant zit van mijn baarmoeder i.p.v. de zijkanten.

3. Pytta911

Pytta911 Lid

2 mrt 2015
    45
    0
    0
    Baexem

Dat is al een hele geruststelling. Na m'n miskraam van vorig jaar ben ik toch wat huiverig vaak, maar komt vast goed :)

4. Rachelle88

12 dec 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat je de baby juist eerder voelt als de placenta aan de achterkant ligt, omdat de baby er dus voor ligt te drukken? Of heb ik het verkeerd....

5. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Bij mij ligt de placenta aan de voorkant. De vk zei inderdaad dat het hierdoor langer duurt voordat ik haar ga voelen. Nu bijna 20 weken en kan nog niet met zekerheid zeggen dat ik haar gevoeld heb...

6. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Onze eerste (placenta lag voor) voelde ik met 18 weken schopjes aan de buitenkant en kon ik de bewegingen zien maar vanbinnen voelde ik nog niks. Dat duurde nog wel een tijdje. Nu heb ik de beeb al heel vroeg gevoeld, met ruim 12 weken. Een drukkend gevoel dat inmiddels ook wat verschuift. Kriebels oid heb ik nog nooit gevoeld.
    Bij mijn eerste ook nooit klachten gehad dus dat je met 15 weken bij de eerste nog nergens last van hebt is niet gek hoor. Buikpijn na een drukke dag zijn waarschijnlijk je banden, maar bij twijfel altijd de vk bellen. Daar zijn ze voor!

7. Hallooo

Hallooo Niet meer actief

Klopt wat je zegt Rachelle88. Ik bedoel inderdaad dat mijn placenta aan de achterkant ligt, fout getypt!

8. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ik voel de baby soms al :) en buikpijn als ik lach echt me spieren.
    Begin ook al striemen te krijgen.
    Sommigen voelen inderdaad of merken het pas rond 20 weken als de baby wat groter is.

Hier ook dol gelukkig velen feliciteren me nog. Sommigen vragen ook al naar de naam. Maar die houden we geheim :D

9. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Striemen... bekend verhaal LittlemeStphnie.
    Ik heb ze deze zwangerschap gelukkig nog niet, althans geen nieuwe. Bij mijn vorige zwangerschap helaas heel mijn buik en bovenbenen vol. Een troost: in het begin zijn het flinke 'oorlogswonden' om te zien, maar na 2 jaar zag je ze bij mij bijna niet meer.

Ik voel de kleine nu steeds vaker. Erg leuk, en ook wel een beetje geruststellend.

Gisteren begonnen met een grote voorjaarsschoonmaak waarbij ik alle rompertjes van mijn dochter in maatje 44, 50 en 56 tegenkwam. Dan gaat het toch gelijk wel weer kriebelen! :D

10. Hallooo

Hallooo Niet meer actief

Oh striemen op je bovenbenen? Ik ben vanaf het begin van de zwangerschap al aan het smeren maar alleen mijn buik en borsten haha. Ik geloof dat ik nog meer plekken moet gaan smeren. En is dat al zo vroeg in de zwangerschap joh?

11. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb ook striemen overgehouden van mijn vorige zwangerschap. Toen dacht ik er goed vanaf te komen, tot de uitgerekende datum niets te zien! (Ok, 2 kleine striemen van hooguit 1-2 cm...) Maar toen ging ik overtijd en daar kwamen ze! De onderkant van mijn buik is lekker gestreept, ik noemde mezelf daarna een zebraatje! ;) Mijn man noemt me liever een tijger, nadat hij op facebook een foto had gezien van een vrouw die onder de striemen zat met de tekst: I'm a tiger, I earned my stripes! Dat vond ik zo lief! Die houd ik er nu zelf ook in! :)

Maar dat smeren helpt helaas niet tegen striemen. Gelukkig worden ze na verloop van tijd lichter van kleur en vallen dan niet/nauwelijks op.

12. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ja mijn bovenbenen deden ook vrolijk mee inderdaad. Hoer ook twee keer per dag alles ingesmeerd, maar helaas kocht het niet baten. Nu had ik ook zwangerschapsvergiftiging waardoor ik 30 kilo ben aangekomen, dus dat heeft wel meegeholpen ;)

13. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb gelukkig alleen een paar streepjes op mijn borsten van de vorige keer. Die zie je normaal bijna niet meer. Mijn buik is nog gaaf maar was en ben wel weer bang voor strepen. Ik smeer zo weer met enige regelmaat. Ook oner het mom van baat het niet dan schaadt het niet. Het schijnt ook erfelijk te zijn, dus als je moeder geen striemen heeft is de kans groot dat je zecook niet krijgt. Tenzij je veel steviger bent natuurlijk.
    Je kunt strepen overal krijgen waar je aan komt.

14. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Onee, striemen.. En dat nu al! Je hebt dat natuurlijk helemaal niet in de hand maar het lijkt me zo erg... Hoop echt dat ik die dans ontspring!

15. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    Ik heb aan de vorige zwangerschap geen streepje over gehouden, terwijl ik toen ook helemaal niets gesmeerd heb.. Dus hopen dat t nu weer goed gaat! Vanmorgen even bij de babyplanet geweest en ik kon het niet laten om een schattig setje van Feetje mee te nemen.. Ik denk dat t eerste pakje wordt.. :D

16. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Striemen je heel bekend een paar op me buik en meerdere op de boen benen maar ja hoort er bij.
    Heb vanmiddag een super leuk tshirt mee genomen was in de uitverkoop 2,- is voor een meisje maar kon het echt niet laten..... Hopelijk kan het gedragen worden en zo niet ligt het klaar voor een andere dame :D

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik ben aan het rondkijken voor een 'eerste setje' voor de baby. Maar doen jullie lange of korte mouwen? Het is natuurlijk wel in de zomer... Ik heb namelijk een shirtje gezien met korte mouwen die ik leuk vind, maar ik zat eigenlijk meer te denken aan iets met lange mouwen. (Ook omdat die kleintjes hun temperatuur nog niet goed kunnen regelen.)

Mijn dochter werd geboren in oktober, dus ik had alles lange mouw en ook een vrij dikke jas. Maar nu zit ik even in twijfel...

18. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Oee hier ook maar wat trek je nou als eerste aan als je baby pas geboren is ?

19. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Een rompertje, setje kleren erover en een mutsje. Hoewel wij midden in de zomer zullen bevallen moeten ze vooral in de eerste weken wel goed aangekleed worden, aangezien ze zichzelf vaak nog niet goed warm kunnen houden ;)

Ik ben zelf altijd fan van rompertjes zonder mouw en een shirt met lange mouw erover.

20. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    Het setje wat ik heb gekocht is idd ook met lange mouw.. Volgens mij hebben de meeste pasgeboren kindjes ook in de zomer lange mouwen aan..:)

Deel Deze Pagina