Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ uil: ik herken dat wel. Dat de lange dagen me steeds zwaarder vallen. Ik werk dezelfde tijden als jij en merk wel dat ik het rustiger an moet doen. Dat moet je ook gewoon echt doen. Ik heb afgelopen vrijdag op advies van de verloskundige thuis gezeten omdat ik te veel gedaan had. Daar heb ik mn lesje wel van geleerd.

2. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Wat fijn, al die goede echo's! Succes voor de meiden die vandaag moeten.

Hier merk ik ook dat het wat zwaarder begint te worden. Zwanger zijn, fulltime werken, mijn nachtelijke uitstapjes naar toilet en vrijwel elke nacht kuitkramp beginnen me wel op te breken.. Lag gister al om 8 uur in bed ;)

3. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    De 20 weken echo gister was helemaal goed! Kindje lag zo lief met zn voetjes te spelen.. Was heel leuk om te zien. Ik weet nu waarom ik de beeb maar zo weinig voel, want de placenta ligt helemaal vooraan. Dus kan nog wel een paar weekjes duren voordat ik hem echt goed voel. Gelukkig voel ik wel bijna elke dag een plopje..

Toch wel een hele opluchting dat alles goed is..

De vk raadde me toch aan om eens met leidinggevende om de tafel te gaan wat betreft werk.. Dus dat ga ik morgen maar even doen. Mn rug trekt de lange dagen gewoon niet en de rugklachten gaan niet minder worden zei ze omdat het gewicht aan de voorkant alleen maar meer wordt. En aangezien ik ook nog een kleine man heb rondlopen hier, ben ik er liever op tijd bij..

Ik schijn s nachts hele bossen om te zagen, doen jullie dit ook?:D Manlief slaapt er gewoon echt slecht van.. Arme stakker:D

4. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ uil: vervelend dat je zoveel klachten hebt. Hier hetzelfde advies gekregen gisteren bij de verloskundige. Ik wil er alleen zelf nog niet helemaal aan. Heb wel aangegeven dat ik rustiger aan doe, en niet naast de gewone dingen ng 100 dingen erbij doe.

5. marvin03

marvin03 Lid

7 nov 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds 18 maart 2 uur minder per dag gaan werken (ik werk normaal fulltime, dus 5 dagen, 8 uur per dag) en ik kan je zeggen: het is echt heel erg fijn.
    Je krijgt weer energie en je voelt gewoon dat je lichaam die extra rust nodig heeft.
    Ik zag er als een berg tegenop om het bij mijn leidinggevende aan te kaarten, maar die was heel meegaand en flexibel.

Mijn advies aan jullie, dames die zo moe zijn en klachten hebben: probeer eens iets minder te werken. Het is echt geen zwakte en je lichaam (en dus je kindje) hebben het gewoon heel hard nodig.
    Voel je niet schuldig maar kies voor jezelf!

6. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Iedereen gefeliciteerd due een goede 20 weken hadden!

Ik mag over een week, vind het wel spannend en ook leuk om de been weer te zien. Voel nog niets :(

7. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    O meid dat hebben er meer van ons!
    Het is jammer, dat zeker, maar soms houden die kindjes zich rustig of ligt de placenta ervoor.. Ook wij gaan die kindjes voelen schoppen, tot we blauwe ribben hebben!

8. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Gaat voor mij helaas niet werken als fulltime thuismama! ;)
    Maar ik deel wel je mening! Merk je dat je lijf minder wordt, geef dit op tijd aan! Anders heb je kans dat je er alleen maar meer problemen van gaat krijgen...

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Bij mijn dochter voelde ik 1 dag voor de 20 weken pas voor het eerst wat. Later in de zwangerschap had ik gekneusde ribben! ;)
    Bij de 1e voel je het vaak later, maak je dus niet druk! Het is alleen jammer dat je dan nog moet wachten... ;)

10. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een erg drukke baby! Tenminste, als ik even rustig ga liggen en er aandacht aan besteed. Ben de rest van de dag druk met grote broer, maar 's ochtends en 's avonds voel ik de baby lekker te keer gaan in mijn buik. Volgende week donderdag de 20 weken echo. Erg spannend!! Als we dan zeker weten dat het een jongen is (met 14 weken al een duidelijke piemel gezien, maar toch...je hoort van die rare verhalen haha) wil manlief eindelijk over een naam gaan nadenken.

11. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Vandaag een goede 20 weken echo gehad. wat een opluchting en heerlijk om zo lang naar ons kleintje te kijken. We krijgen er nog een meisje bij!

Ze lag echt geen moment stil. Dat is overigens de hele dag door ook wel te voelen. Momenteel lag ze in een stuit, dus hopelijk veranderd dat nog. Al is de kans daarop nu nog wel groot heb ik me laten vertellen.

Nu nog op zoek naar een leuke meisjesnaam. Hadden we eindelijk een leuke jongensnaam bedacht... ;)

Verder voelik me gelukkig wel goed! Soms wel wat harde buiken na een stressvolle dag op het werk. En slapen gaat niet zo fijn meer omdat ik een echte buikslaper ben.

12. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Graag wil ik me nog aanmelden bij de augustus 2015 mama's :).
    Ik ben momenteel bijna 18 weken zwanger en uitgerekend op 29 augustus van ons tweede kindje ♡
    Ik moet nog 2 weken wachten op de 20 weken echo..(wachten duurt lang hihi). Ik denk dat we weer een meisje krijgen..een gevoel ;)
    Voor nu is deze kleine heerlijk druk in mn buik, zo leuk! Bij de eerste lag de placenta aan de voorkant, die heb ik dan ook pas heel laat en weinig gevoeld.

Voor iedereen een hele fijne en vooral goede zwangerschap gewenst!

Liefs mij

13. mieketje

mieketje Lid

29 dec 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mij84: Welkom..

@ baby voelen: ik voel deze al vanaf week 16, vond ik zelf erg vroeg, maar t is ook een echt druktemakertje, haha.. (bij de echo ook duidelijk), maar de 1e zwangerschap voelde ik de baby met ongeveer 19 weken en bij de 2e pas na de 20 weken, ik denk iets van 21 weken dat ik voor het eerst iets voelde...
    over placenta enzo weet ik niks, maar als je nu de baby nog niet voelt zegt dat dus helemaal niks... als je straks richting de 40 gaat hoop je waarschijnlijk datie zich af en toe is wat rustiger zou houden, haha.. kan soms behoorlijk pijn doen dat getrappel!

14. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Ik voelde de baby ook al heel snel dit keer. De vorige keer duidelijk met 18 weken (toen zag je het ook aan de buitenkant want door mijn voor liggende placenta voelde ik inwendig niks.
    Nu voelde ik hem de eerste keer al met 12.4 en sinds 15 weken dagelijks. Dit keer ligt de placenta hoog achter en wordt als hoofdkussen gebruikt op het moment.

Misschien zijn jullie op de hoogte hoor, maar als zwangere vrouw heb je nu recht op 1/8 extra pauze van je gewerkte uren. Dus als je 8 uur werkt heb je recht op een uur extra. Is gewoon wettelijk vastgelegd (wist ik de eerste keer ook niet). Dus de dames die het zwaar hebben, kaart dit aan.

Verder is een voedingskussen wel een aanrader als je een buikslaper bent. Ik kan er nu nog vrij goed op liggen en de vorige zs heb ik tot bijna 8 maanden 'op mijn buik' kunnen slapen door half op mijn voedingskussen te liggen.

Gisteren trouwens weer controle en echo gehad bij de vk en alles was prima. Geen preutse baby voor de vk dit keer. Ik heb er zelf niets van gezien maar ze heeft het geslacht voor ons opgeschreven. Ik laat het sowieso nog even checken volgende week voordat ik het bekend maak. We houden het geheim voor de rest vd wereld.

15. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Nou dames, het heeft even geduurd voordat we eindelijk een echo hadden waarin beeb meewerkte.. maar de 20 weken echo was die echo.

Beeb is anatomisch compleet en in orde, alles zit er op en er aan wat eraan hoort te zitten..
    De 20 weken echo was enorm zakelijk, werd puur naar beeb gekeken (is niet erg hoor) maar met weinig achtergrondinformatie voor ons.
    Wel werd er netjes gezegd wat wat was en of het in orde was of niet.
    Wat knap dat ze dat allemaal kunnen zien joh, blijf me er over verbazen. Voor mij is het gewoon een zwart wit scherm met blobjes en bewegende dingetjes..
    Op een gegeven moment vroeg de beste man; Jullie willen weten wat het word?
    -Ja!!
    Het is een jongetje..
    Waarop ik eigenlijk reageerde; Echt?, haha..
    Van beide geslachten was het enorm welkom hoor, maar we hadden eigenlijk beide de voorkeur voor een jongetje. (Geen idee waarom eigenlijk)
    De beste man die de echo deed, was alleen aardig hard handig!
    Maar onder het motto; 'alles voor het goede doel' zijn we doorgegaan ondanks pijn aan m'n buik. Heb er zelfs enorme striemen van staan.. Ouch..
    Daarna heeft de echoscopist in opleiding nog even gekeken naar beeb, en ook die was tevreden over de meewerkende beeb, haha.:D

Manlief was een enorme trotse papa in spe, puur omdat het gezond was. Hij begon 'savonds zelfs al over hoe ik dacht over de bevalling etc.. Wat een schatje is het toch.
    Morgen gaan we het vertellen aan m'n schoonfamilie! :D

16. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Mijn eerste kindje voelde ik pas bij 20 weken omdat de placenta laag vooraan lag, daarna ook nooit meer heel veel gevoeld. Zij was meer een draaier :)

Deze voelde ik met 13 weken voor het eerst en sinds 16 weken wel elke dag en vooral sinds afgelopen week ook echt onder mn werk enz. ♡ Dus van dit getrappel maar heel erg genieten nu!

Ilonavanh, wat fijn dat je echo goed was! Toch een hele opluchting he ;) en te schattig hoe papa in spe reageerde. Die van mij had de eerste keer bijna tranen in zn ogen van geluk dat alles goed was.
    Ach..zo af en toe hebben ze ook echt wel emoties ;)

17. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    Wat fijn ilona, ook een goede echo! Zijn we nu bijna allemaal voor de 20-weken echo geweest? Wie moeten er nog?

18. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik mag nog! 8 april, dus moet nog even wachten :)

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik moet ook nog, 2 april aan de beurt!

20. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176