Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Dinsdag is eindelijk de echo!
    Nog niets gevoeld terwijl de baby niet stil lag tijdens de vorige echo's en de placenta achter lag....maar het is mijn eerste dus ik moet denk ik gewoon geduld hebben.

Gefeliciteerd iedereen met de goede echo's :)

Straks naar mijn broer die heeft nog wat spulletjes te leen/krijg. We hebben van familie al ontzettend veel kleding, lakentjes, slaapzakjes etc over kunnen nemen. Super fijn.

Gisteren voor het eerst gewerkt in een positiewerkboek zat wel lekker maar was wel warm zo'n extra laag over de buik. ben benieuwd hoe dat gaat zijn in de zomer!

2. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 april de 20 weken echo.

Grl1980, je hebt ook positiebroeken met een smalle of zonder band. Met 25 graden nog een lekkere extra laag over mijn buik, moet er niet aan denken! Op kantoor zou dat nog gaan, maar daarbuiten, pfoe!
    Ik heb bij de eerste (ook de hele zomer zwanger geweest) een aantal gewone korte broeken gekocht die ik zo kon dragen. Gewoon even goed kijken naar de band (sluiting met een touwtje oid bijvoorbeeld). Werkte hier prima. Jurkjes zijn ook fijn!

3. Hallooo

Hallooo Niet meer actief

Ik heb hem ook nog, 2 april! :)
    Ik vroeg mezelf nog af: wanneer ik straks hoogzwanger ben kan ik dan echt alleen positiejurken aan? Ik heb namelijk in juni en 7 aug nog een bruiloft. Positie cocktailjurkjes zijn zoo duur en dat geld kan ik er echt niet aan uitgeven.

4. Sief

Sief Lid

16 feb 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb m ook nog tegoed, 13 april pas zelfs! Ik ben dan 21 weken, maar goed hebben we nog iets om naar uit te kijken!

Welkom mij84!

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Je kunt wel gewone jurkjes aan in grote maten, maar die sluiten dan niet mooi om je lijf. (Dan lijkt het echt een tent!)
    Je zou er ook voor kunnen kiezen om een broek of rok te doen, die kun je nog vaker aan. En daarbij een blouse of shirt/hempje met bolero? (Blouse/bolero kun je in je gewone maat aan, mits je deze niet dicht doet bij je buik.)
    Ik heb zelf een paar positiebroeken, maar weinig shirts ed gekocht tijdens mijn vorige zwangerschap. De shirtjes die ik droeg waren rekbaar (bijvoorbeeld van de Hema) en gewone vestjes kun je wel aan zolang je niets dicht wil knopen. Dat scheelt veel geld!
    En er zijn ook wel redelijk goedkope positiejurkjes te koop. Volgens mij had ik toen een leuk jurkje gekocht bij de Prenatal in de aanbieding, was in ieder geval goed betaalbaar, anders had ik hem echt niet gekocht! (En anders wellicht marktplaats?)

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Vandaag 20 weken!! :D

7. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Volgens mij nadert nu iedereen de 20 weken. Gewoon allemaal op of over de helft, super fijn :)

Ook hier moeite met zwangerschapskleding. Ben erg op m'n kleding gesteld en vind het belangrijk om mooie kleding te dragen. Vind het dan ook niet erg om daar wat meer geld aan uit te geven. Wat is het moeilijk om leuke zwangerschapskleding te vinden!! Ook m'n maat werkt niet lekker mee. Draag altijd jeansmaat 26 en de zwangerschapsbroeken gaan vrijwel allemaal vanaf maat 27. Icm een nog vrij bescheiden buikje is dit echt veel te groot.. Vorige week wel een mooie grijze jeans bij Noppies online kunnen vinden in m'n maat. Ben ik erg blij mee! Hoop m'n bovenkleding nog lang aan te kunnen. Die zwangerschapsshirts zijn echt niet mijn ding...

Hoop dat je voor die bruiloften wat leuks kan vinden. Misschien een mooie jumpsuit? 7 augustus ben je echt al heel ver. Hoop dat je dan nog niet bent bevallen ;)

8. Hallooo

Hallooo Niet meer actief

Ik ben ook heel erg op mijn kleding gesteld en een behoorlijke shopaholic ;). Wil er echt nog steeds hip uitzien nu ik zwanger ben!
    Ik heb 2 broeken van de h&m., die zijn best oke. Ik wil echt een chique jurkje aangezien het een 2 chique bruiloften zijn. Heb nu een positiejurkje besteld van esprit dus ben benieuwd maar vind dat eigenlijk te veel geld. Ik ga nog maar gewoon verder zoeken...

9. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Misschien marktplaats een optie? Zijn misschien meer dames die zoiets hebben gekocht en na hun bevalling het er op zetten?
    Ik heb daar ook een positiejurkje gescoord toen ik een bruiloft in m'n vorige zwangerschap had..en vaak toch goedkoper dan nieuw ;)

10. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ik word ook niet helemaal happy van zwangerschapskleding! Hier hetzelfde probleem met broeken Dese. Normaal ook maat 26. Tot nu toe bij Noppies en H&M wat leuke broeken kunnen vinden. Trouwens allemaal broeken met hele lage band. Lijkt me met oog op mooier weer wel een stuk lekkerder! Shirts koop ik van de merken die ik normaal ook altijd draag, maar dan een maatje groter. Gaat tot nu toe prima.

Verder loop ik normaal altijd op hakken van een centimeter of 10, dat gaat hm nu ook even niet worden. Aangezien ik maar 1,60 ben, voel ik me vooral klein en rond nu op platte schoenen haha.

11. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Haha, dat rond voelen ken ik :) Klein voelen valt gelukkig wel mee.. Ben bijna 1.80 en kan m'n shabbies gelukkig nog goed aan! Heb een broek besteld bij de H&M, ben heel erg benieuwd!

En inderdaad even op MP kijken. Zijn inderdaad dingen die mensen, na aanschaffen, niet veel zullen dragen. Gelukkig heb je nog even de tijd!

12. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Je zou ook even op nextdirect.com kunnen kijken of bonprix. Ik zou nu nog geen jurk kopen eerlijk gezegd omdat je niet weet hoe groot je buik gaat worden. Afhankelijk van het formaat van je buik kun je wellicht nog wel een a lijn jurkje aan van de juiste stof een maatje groter dan normaal. Basic zwart jurkje met mooie schoenen accessoires en jasje is ook chic.
    Ik droeg vorige zs oa t-shirt jurkjes met bijpassend rokje eronder van bijv de Sting. Niet duur en rekken lekker mee. Tuniekjes kun je ook lang aan, net als sommige jumpsuits.
    Ik heb van mijn vorige zs weinig kleding omdat ik mijn eigen kleding nog erg lang aan kon. Nu wel af en toe een zs broek aan maar denk niet dat ik in mijn verlof nog veel lange broeken zal dragen. Voor mijn werk heb ik weinig keus.

13. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Gefeliciteerd met de mooie echo's

Ik heb 26mrt ook 20 wk echo gehad alles is goed en zeer netjes uitgelegd en laten zien zo leuk.
    En het word een meisje zo niet verwacht! :D

Zwangerschap kleding draag heeeel erg graag jurkjes en zwangerschap legging zit ik niet zo met knelbanden om mijn buik ondanks dat ik voor me werk wel zwangerschaps broeken draag.

14. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Fijn al die goede echo's! Ik vond het zo bijzonder! Ze heeft precies hetzelfde neusje als ik.. Echt grappig.. Iedereen die we het filmpje lieten zien zei hetzelfde hihi

15. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Hier ook de 20 weken echo gehad. Alles Goed, Maar de groei ligt iets achter op de curve/termijnbepaling. Over 3 weken een groei-echo.

Met 30 weken krijg ik nog een echo om nogmaals mijn placenta te checken vanwege Asherman. Vind al die echo's niet erg

16. Peep

Peep Lid

11 nov 2012
    16
    0
    0
    Hallo lieve meiden,

Ik ontdek deze groep net en schuif graag aan! Ik ben bijna op de helft van m'n zwangerschap na een heftig traject van 4 jaar (flinke hyperstimulatie na ICSI) en dan met name de laatste ICSI behandeling. Maar wat ben ik gelukkig dat we papa en mama worden. Leuk dat we hier van alles met elkaar kunnen delen!

Ohja we verwachten een zoon! Ons geluk kan niet op!

Liefs, Peep

17. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Peep!! En welkom!!

Gisteren de 20 weken echo gehad en alles was goed. Hij was ontzettend druk en wilde niet meewerken, de eigenwijze aap. Ik moest een keer of 10 draaien op mijn zij, springen, maar hij bleef eigenwijs. Daardoor duurde de echo wat langer, geen probleem...zo konden we langer naar ons mannetje kijken. Zo bizar hoe goed je alles al kunt zien met de apparatuur van tegenwoordig.

Hoewel de placenta voor ligt voel ik meneer flink trappen. Manlief heeft het deze week ook voor het eerst gevoeld. Blijft een heerlijk gevoel :D

18. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Gisteren heb ik ook de 20 weken echo gehad, alles zag er goed uit!
    Helaas kreeg ik gisteren ook te horen dat uit mijn bloedonderzoek kwam dat ik niet beschermd ben tegen waterpokken. Omdat ik in aanraking ben geweest met een kindje met waterpokken, moest ik gisteravond hals over kop een spuit halen met een passieve vaccinatie. Dit moet namelijk binnen 96 uur na contact. Over 2 weken moet ik dan weer opnieuw bloedonderzoek laten doen en naar de gynaecoloog. Als alles er normaal/goed uit ziet, mag ik weer terug naar de verloskundige. Mocht er wel iets afwijkends te zien zijn, moet de 20 weken echo overnieuw.

Het was gisteren dus een dag die heel leuk begon, maar heel raar eindigde... Gelukkig ben ik van mezelf vrij nuchter en maak ik me er niet echt druk om. Het is nu gewoon afwachten!

19. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Welkom Peep, gefeliciteerd! Wat een geduld hebben jullie gehad!

Gefeliciteerd met alle goede 20w echo's. Fijn dat ze nu achter de rug zijn! Geniet van het lange vrije weekend. Ik ga straks richting m'n werk!

20. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Welkom Peep!

Nou dames, Ik heb morgenavond de 20 weken echo. En alhoewel de weken vanaf de laatste echo echt voorbij zijn gevlogen begin ik nou toch al wel een beetje de zenuwen te krijgen hoor. Pff..ben zoooo nieuwschierig wie er in mn buik zit (ben nog steeds overtuigd van een meisje hihi) en, het belangrijkste, of hij/zij gezond is!

En deze kleine trappelaar voel ik bijna de hele dag door. Ik ben dan totaal niet gewend van de eerste en hoe leuk ik het nu ook vind, denk ik soms ook wel tijdens mijn werk 'ga alsjeblieft even slapen' erg hè!? Zijn er meer meiden die dat soms denken? (Voel ik me misschien wat minder slecht ;))

Liefs

Deel Deze Pagina