Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hello Dames,

Mag ik mij nog aanmelden voor deze groep?
    Ik ben uitgerekend op 27 augustus iig (eerste kindje).
    Heb nog niet eerder een zwangerschapsforum bezocht omdat ik best wel ziek ben (geweest) vd zwangerschap en nog geen kracht had om te internetten ;)

Ik zal me ook even voorstellen in het voorstelgedeelte en een signature aanmaken :)

Groetjes,
    Marloes

2. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    welkom 1981mama

het is rustig hier ;)

3. Rachelle88

12 dec 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een goede 20 weken echo! En het is nog steeds een jongen...;) Verder voel ik me prima! Buikje begint nu wel echt te groeien, pas nog maar 1 "normale" broek. Bij jullie ook?

Ben nu ongeveer 4 kilo aangekomen... Woog 64 nu iets van 68,5! Is dat een beetje vergelijkbaar?

4. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Hier ook een goede 20 wkn echo en ook een jongen!
    Ben nog steeds van m'n padje, dacht echt dat het een meisje was :)
    Even wennen dus, maar ook echt superleuk!
    Moet wel met 30 weken terugkomen voor een placentalokalisatie omdat die net te dicht bij de uitgang ligt.
    Nu lekker verder genieten ♡

En welkom 1981mama!

En rachelle..ik denk het wel. Alhoewel ik allang mn broeken niet meer pas hihi. Gewicht is volgens mij keurig al verschilt dat toch ook echt weer per persoon en zwangerschap.

5. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Gefeliciteerd nieuwe dames!

Ik ben nu 5 kilo aangekomen. Ik pas mijn werkkleding niet goed meer. Gisteren ging opeens jasje niet goed meer dicht, haha

6. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier nog niks aangekomen. Buik groeit wel gestaag waardoor ik al een hele tijd mijn eigen kleding niet meer aan kan.

7. mieketje

mieketje Lid

29 dec 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    welkom alle nieuwe mama's(to-be) :)
    zijn jullie ook lekker aan het genieten van het mooie weer?
    al een paar x stukje op de fiets geweest met de kids, heerlijk! :) (heb weinig energie, dus met het koude weer altijd de auto gepakt als ik ergens heen moest, of het moest op loopafstand zijn, haha)
    hier al een behoorlijke buik, kan echt geen gewone kleren meer aan, maar denk dat ik nog niet zoveel aangekomen ben, laatste controle nog niks aangekomen vergeleken met startgewicht, maar dat is alweer paar weken terug. ik moet de 21ste weer, dus ben benieuwd (weeg thuis nooit, want de batterij vd weegschaal is leeg, hoezo lui :A)
    hier begonnen met onze slaapkamer behangen (waar de baby straks ook zijn/haar eigen plekje krijgt), morgen denk weer verder en dan ff keer verf uitzoeken en m'n man gaat nog half wandje plaatsen, dat duurt waarschijnlijk nog wel paar weken voordat dat klaar is, haha! en dan de kast die we als commode gebruiken nog verven en btj aanpassen en dan kan ik eindelijk de 'babykamer' inrichten..

hoe is het bij jullie met de gezondheid/klachten?
    Hier nog steeds moe, ben maar aan de multivitamine gegaan (slikte dit eerder niet, omdat ik bang was dat het er weer uitkwam, was t spugen zooo zat!)
    heb hier ook elke x zo'n zin in chocola! (ik mag geen melk, en pure chocola is wel lekker hoor, maar gewoon 1 blokje, geen doos bonbons ofzo, helaas :( ) overigens eet ik het wel, daardoor ben ik ook wel moe denk ik... (eigen schuld dus)

m'n dochter is helemaal 'verliefd' op m'n dikke buik... haha elke x zegt ze: mama buik is nog groter, of: ik heb ook dikke buik, net als mama :D
    en ze is er van overtuigd dat er een meisje inzit... wij weten het helemaal niet, maar ze wil zo graag een zusje.. wel grappig :)

8. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe dames!

Ik ben nu ongeveer 4 kg aangekomen denk ik. Beetje vergelijkbaar met mijn vorige zs. Deze week wel ineens twee keer 1 kg omhoog geschoten op 1 dag. Nu kon ik ook al even niet naar de wc dus ik ga ervan uit dat ik morgenochtend weer 'normaal' gewicht heb.
    Ik pas nog vrij veel broeken maar niet alles zit nog lekker. Sommige zijn nog ruim zat maar snijden toch op de een of andere manier. Dus nu toch wel regelmatig zsbroeken aan.
    Een paar weken geleden heb ik er een paar gescoord 2e hands, erg fijn. Zeker omdat ik ze niet heel lang draag.

Hebben jullie ook van die druktemakers in jullie buik? Hier wordt er flink getrapt, gedraaid en gebonkt de hele dag door. Opa en oma hebben het inmiddels ook al gevoeld :)

9. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Hier een hele grote druktemaker in mijn buik!
    Complete balletuitvoeringen de hele dag door ;)

Verder helaas bekkenklachten gekregen. Veel last van mn heupen, onderrug en stuitje, echt balen. Vanaf volgende week ga ik terug naar 2 dagen werken ipv 3 in de hoop dat dat in elk geval gaat helpen zodat ik kan blijven werken. Moet er echt niet aan denken om thuis te zitten!
    Herkenbaar bij iemand? Nog gouden tips??

10. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Heel herkenbaar!
    Ik werk op dit moment maar een paar uur in de week voor een uitzendbureau, maar ik werk in de zorg, wat lichamelijk best belastend is.
    Voor volgende week staat er een afspraak klaar bij de bekkenfysio.
    Maar meer tips graag!
    In overleg met de vk soms PCM en warmte therapie (warm bad/douche of kruik)

11. Rachelle88

12 dec 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook last van nierstuwing doordat die kleine druktemaker de buikhoud lekker omhoog drukt. Dacht dat ik kapot ging van de pijn aan m'n rechterflank gisternacht. Na wat onderzoekjes en een echo van m'n buikorganen is het gelukkig wel "spontaan" weer afgezakt. Kon ook echt geen kant op met de pijn, enige wat hielp was warm douchen. Deze week dus volledige rust, hopelijk kan ik dan volgende week gewoon weer aan het werk!

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ben ik de enige die de baby nog niet voelt bewegen? :(
    Ik heb wel licht overgewicht (bmi 27,5 voor de zwangerschap) en dan schijnt het ook later te komen dat je het voelt. Het is bovendien de eerste dus weet niet precies ook wat ik moet voelen. Begin er nu wel echt naar uit te kijken om hem te voelen!! En wanneer zou papa hem kunnen voelen?

Vind het best wel jammer want het zou wel een mooie 'check' zijn ook om van mijn angst af te komen dat de baby dood zou zijn. 2 april nog gezien en gehoord dus het zal wel goedzitten....

13. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Het is volkomen normaal hoor, dat je bij de eerste nog niks voelt. Zal waarschijnlijk wel snel komen.
    Weet je toevallig van de 20 weken echo hoe je placenta lag?
    Als hij voorligt is dat ook een extra buffer waardoor je het later voelt. Overgewicht zou niet uit moeten maken ;)

14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja de placenta lag voor de uitgang :$ , dat is nu precies 2 weken geleden, maar dus niet aan de voorkant iig :)

15. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dan zal je vast snel voelen!
    Wel heftig zeg, voor de uitgang. Ik hoop voor je dat hij nog optrekt!

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    90% kans dat hij nog opschuift. Het levert me iig een extra echo op :)
    Maar met hoeveel tegenslagen ik al gehad heb de afgelopen 14 weken, zal het wel niet, maar we zien wel :)

17. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden

Ik zou graag meeschrijven, ik ben vandaag 22 weken zwanger en 19 augustus uitgerekend.

@1981mamma : bij de eerste heb je het vaak al gevoeld maar weet je het nog niet. Ik hoorde pas nog van een vriendin, ooooh dat was het maar dat voelde ik laatst al maar dacht dat het gerommel in mn buik was.

18. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    @1981 mama, je bmi maakt niks uit hoor.. Je voelt hem vast snel..
    Ik heb mn placenta dit keer voor liggen en daar baal ik best van. Ik voel de beeb zo weinig, dat ik soms ook dergelijke enge ideeen krijg... Gelukkig mag ik dinsdag weer naar de vk.. Ben namelijk wel altijd even een paar dagen opgelucht als ik het hartje weer gehoord heb.. (en daarna begint de onzekerheid weer)

Zijn jullie ook lekker van het weer aan het genieten? Ik heb zl lekker vroeg in bed gestopt,. dan gaan we vanmiddag naar een recreatieplas hier in de buurt, kan hij lekker met zand spelen en ik in het zonnetje zitten:cool:

Fijne dag allemaal

19. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Hier ook een voorliggende placenta, net als bij de eerste. Baal er best van dat het weer zo is. Nu heb ik het 'geluk' dat ons kindje tot nu toe in een stuit ligt, waardoor ik toch regelmatig wat voeten in mijn blaas voel trappen.

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja het weer is prachtig, maar ik was vanmorgen om 11u op het strand met ons leasekind en ik was blij dat ik haar jasje mee had, het waaide keihard. Een lange broek en winterjas was meer toepasselijk geweest dan mijn zomerjurkje. Maar gelukkig in ons dorp geen wind dus lekker buiten gezeten.

Is dat wat ik nu zou omschrijven als blubjes in mn buik (lucht in de darmen) is dát de baby?

Deel Deze Pagina