Meiden, maak je borst maar nat.. Hier, nu met 27 weken, zoveel geschop dat is er 's avonds en 's nachts niet van in slaap kan komen. Nu gelukkig weer "goed" gedraaid. Dat getrap in m'n blaas en darmen was helemaal niet fijn! Super leuk al dat getrappel gedurende de dag! Wij hebben ook het plan om haar de eerste weken bij ons op de kamer te laten slapen in het wiegje. Daarna lekker in haar eigen kamertje. Inderdaad ook even kijken hoe het allemaal loopt. Iedereen bezig met de babykamer ondertussen? Bij ons zijn alle meubeltjes geleverd en in elkaar gezet. Nu bezig met er kleine dingetjes. Super leuk om mee bezig te zijn. Heb zo veel zin dat ze komt. Het komt nu zo dichtbij. Kan bijna niet meer wachten
Leuk @dese Hier langzaamaan begonnen met het schilderen van de babykamer. Zou eigenlijk volgende week geleverd worden, maar is 2 weken uitgesteld. We hebben dus geen haast. Er moet nog 1 wandje gedchilderd worden en 1 wandje behangen. Dan kunnen de meubels erin... Heb er wel zin in om het idee wat in mn hoofd zit uit te gaan voeren. Hopelijk wordt het in het echt net zo mooi hahaha
Ik ben nog helemaal niet met de babykamer begonnen ben er eigenlijk ook nog te ziek voor helaas... Er moeten 3 grote kasten gedemonteerd worden en in andere kamer weer opgebouwd... Ik kan het sowieso niet nu (normaal wel) en mijn man moet werken, en zorgt daarnaast voor mij en doet het huishouden alleen... Ik heb al wel een wiegje superleuk iig! Wat moet er eigenlijk in de babykamer komen? Bedje, commode en een kast toch? En verder leuk aankleden... hoe groot is jullie babykamer? Wij konden kiezen uit 2 kamers en hebben de kleinste gekozen voor nu iig. De kamer is 2,2x 3,5 meter. Ik twijfel of het niet te klein is? Hij kan altijd nog verhuizen naar de 3x4 kamer, maar dan moeten we nu zoveel opruimen en verplaatsen dat zie ik gewoon echt niet zitten nu in deze conditie
@1981Mama: Naar dat je er nog te ziek voor bent! Hopelijk breken er snel betere tijden voor je aan! Wij gaan ongeveer 3 maanden na de geboorte verhuizen, dus wij doen bewust bijna niets aan de babykamer. Mijn dochter heeft laatst nieuwe meubels gekregen, dus de 'oude' babykamer is nu wel verschoven naar de andere kamer. Alleen even schoonmaken en dan is dat eigenlijk wel klaar voor die paar maandjes... En natuurlijk de kleertjes uitzoeken en in de kast leggen! Hier staat er alleen een bedje en een kast in de babykamer. De commode staat voorlopig op de overloop, past niet op de kleinste slaapkamer en ik gebruik hem ook nog voor mijn dochter, maar komt in het nieuwe huis wel op de babykamer te staan. Het enige wat ik ook nog op de babykamer zet, is een stoel. Voor als de baby erg onrustig is of voor voedingen. Beviel mij erg goed bij mijn dochter, maar dat was dan met name voor de periode dat ze op haar eigen slaapkamer sliep, dus pas vanaf 4,5 maand. De slaapkamer van mijn dochter is 2,5 bij 3 meter (schat ik). Dit is groot zat! Ik kon alle meubels, inclusief stoel, makkelijk kwijt! De babykamer is iets van 1,5 bij 2-2,5 meter. Door de onhandige plek van de radiator en een schuine kant, past hier helaas maar weinig in... Het is ons net gelukt om de kast kwijt te kunnen en het ledikantje staan bij de schuine kant, maar de commode past dan helaas niet meer. Maarre... een baby is erg klein, er hoeven dus ook geen grote meubels in!!
@1981mama: hier ook een klein kamertje 210x320 geloof ik. We hebben ruimte voor een ledikant, commode, kast en bad op standaard. Wilde eigelijk ook een stoel op de kamer maar is even kijken als alles staat of dat nog past. Hier ook grotere kamers maar bewust gekozen voor de kleine kamer. Klein kindje, klein kamertje. Vind die kleine meubeltjes en zo verloren uitzien in een grote kamer.
Hier de babykamer zo goed als klaar! We gaan nl ook gelijk de kamer van ons dochtertje aanpakken, ze krijgt een peuterkamer. Dus zij kan nu mooi nog even op de babykamer slapen met de meubeltjes en als haar kamer dan klaar is, krijgt zij een meegroeibed en blijven de meubels op de babykamer staan
Hier ook niet een heel groot kamertje hoor. Hebben op de eerste verdieping 2 slaapkamers, incl. die van onszelf. Niet veel keuze dus Kamertje is ongeveer 4x2,5m. Alles past er prima in. Hebben niet voor een "echte babykamer" gekozen. Alles los maar wel in dezelfde stijl. Erg leuk tot nu toe! Het is inderdaad alijd maar afwachten of het in het echt net zo leuk wordt als in je hoofd Balen dat sommige zich nogsteeds zo beroerd voelen! Wat is de verwachting daar nu bij? Hoop dat jullie evengoed een beetje kunnen genieten!
Wat leuk om allemaal te lezen hoe iedereen er zo mee bezig is. Bij ons moet 1 muur nog geschilderd worden. De meubeltjes zijn geleverd alleen de kast was krom dus duurt weer 4 weken.. Wil graag het kamertje aankleden maar lukt niet vanwege de harde buiken en dat valt wel tegen. Heb nog steeds circa 40-70 harde buiken per dag in rust en dus nog steeds verplichte rust. Hebben de afgelopen weken al veel moeten cancelen, kan amper lopen helaas en max 5 min staan. Morgen weer een afspraak met de verloskundige dus ben benieuwd wat ze zegt.. hier gelukkig al wel helrmaal uit over de namen! Hoe ver zijn jullie daarmee? Verder komt ons kindje denk ik alleen de eerste paar dagen op de slaapkamer. Slaapt dan in de bak van de kinderwagen want we hebben een ledikantje en is anders veel gesjouw. Overdag willen we de kleine namelijk wel gewoon op het eigen slaapkamertje laten slapen! Verder zit ik tot aan de bevalling voor 100% in de ziektewet.. hoe vermaken jullie je? Ik heb inmiddels al 3 seizoenen greys anatomie gekeken en krijg heel veel bezoek van vrienden maar het blijft saai hoor haha. Ondertussen wel de hele dag door lekker getrappel en flink wat stompen af en toe waar ik ontzettend van geniet
Met namen waren we er eigenlijk al uit toen we met 12 weken hoorde dat het een jongetje ging worden. Maar de laatste weken begin ik toch weer te twijfelen. Heb nog geen namenboek open gehad (bestaat dat nog?). maar naam 2 en 3 staan wel vast al iig Ja wat moet je doen om jezelf te vermaken... Ik ben ook veel thuis, maar ben ook suf enzo, dus ik vermaak me wel met wat boekjes en wat TV (al 16weken...). boeken lezen op een ereader? een Nintendo ds (of Wii) van iemand lenen en je favoriete spelletje uit proberen te spelen? Heeft me in het verleden toch wel een week zoetgehouden slofjes breien, cursus van je favoriete taal volgen. Ik weet het niet allemaal ik roep maar wat suggesties...
Hahaha.. Dat vind ik een leuk grapje Ik snap je helemaal! Dacht dat wij er ook nooit uit zouden komen.. Ineens was ie daar, de naam! Ook de 2de naam zijn we overuit. Voelt helemaal goed zo. Bij jullie komt het vast ook helemaal goed! Ben trouwens wel blij dat we het bij alleen een meisjesnaam hoeven te houden. Dat vond ik al lastig genoeg.. Hallooo, zoveel harde buiken per dag? Mijn god.. Dat lijkt me niet goed hoor. Vind er 1 in de week al naar zat! Kan me voorstellen dat je je dood verveeld thuis. En dat je dan ook niet de dingen kan doen die je zou moeten/willen doen. Heel frustrerend!
Zo vandaag een flinke shopping-spree gehad! Door de hormonen (denk ik) kan ik de laatste tijd geen keuzes maken (hoe meer ik erover na denk hoe meer keuzes ERBIJ komen ), maar mijn man had er genoeg van en heeft me een kant (de goede) opgeduwd. We hebben een kinderwagen aangeschaft (veel vielen af door de hoogte vd duwstang) en het eerste autostoeltje gekocht (los van elkaar) en een luiertas (ik wilde er geen maar vond toch een leuke). Het is wekenlang getob en van mening geswitcht geweest maar nu dus niet meer opluchting!! Hebben jullie al een kinderwagen en een autostoeltje? Hele uitzet al binnen?
@ 1981mama: klinkt heel bekend. Ik ben normaal al een ernorme twijfelaar en de hormonen maken het er niet beter op. Hier had ik qua kinderwagen geen twijfel... Tenminste, ik wist wat ik wilde alleen hij was zo duur. Autostoel hebben we ook wel even over gedaan. Maar vooral namen, geboortekaartje, hoe ga ik werken/opvang na de bevalling?! Dat soort dingen zijn hier het probleem. Ik wordt er zelf helemaal gefrustreerd van.
Geboortekaartje moeten wij ook nog uitzoeken, moet je die lang vantevoren "bestellen"?? Opvang ook (moet me nog aanmelden). Nu heeft mijn vader met zijn vrouw min of meer gezegd dat oppassen op maandag het beste uitkomt (ivm andere kleinkinderen), is dat een aanbod?? En of ik minder ga werken weet ik eigenlijk ook niet?? Jeetje... Whaaa!
Wat heerlijk dat je helemaal bent los gegaan! Goede dingen gekocht! Voor welke kinderwagen hebben jullie gekozen? En hebben jullie voor een 2-way-fix stoel gekozen of voor een normale? Hier is shoppen nooit een probleem geweest Vrijwel alles is nu in huis. Alleen nog de laatste kleine dingetjes. Geboortekaartje is ook klaar. Het begint nu echt wel te kriebelen hier. Gewoon al in het 3de trimester.. Tijd vliegt!
We zijn uiteindelijk gegaan voor een Mutsy igo lite (model 2014), die bleef over samen met de Joolz, maar een prijsverschil van 400,- en de leukere kleur heeft de knoop doorgehakt de rest van de kinderwagens af kunnen strepen gisteren... ik heb nog geen basis uitgezocht voor het autostoeltje, evt kan hij natuurlijk ook eerst ff in de gordel. Wel express niet de citi gekozen (goedkoopste model) want die kan je niet in die kliksystemen gebruiken. We hebben 2 auto's, allebei met weinig ruimte achterin, maar we zitten er wel aan te denken om ook een cybex sirona aan te schaffen, van 0-4 jaar klaar in 1 autostoeltje, en hij kan draaien, dat is met mijn slechte rug misschien wel een goed idee. Maar dat heeft geen haast, hebben we nog een jaar voor om te kopen Ik kan niet geloven dat ik morgen nog maar 14 weken te gaan heb! (ik reken tot 38 weken en geen dag langer). Het lijkt net alsof ik niet goed kan rekenen, maar het komt opeens allemaal zo dichtbij!
Ik vond het juist superleuk dat shoppen en baal nu stiekem een beetje dat we nu zo weinig nodig hebben. Wij hebben een maxicosi kinderwagen en die bevalt prima. Ik zit nog wel even in dubio of er een plankje of kidsit moet komen voor ons zoontje. His is 22 maanden als de baby komt, dus zal nog geen hele wandelingen kunnen maken.. Maar ja, dat zien we dan wel weer. Verder heb ik wel een heel leuk eerste pakje gekocht van Feetje. Het moest unisex zijn, maar ik wilde niet wit. Dus was best nog even zoeken, maar het is gelukt. Wij hebben de maxi-cosi cabriofix met easybase, ik vind dat wel echt een aanrader hoor. Zo makkelijk, je klikt het stoeltje er zo op en bent weg. Als ik dan andere ouders zag klungelen met die gordel.. Wij hebben de easybase destijds trouwens via mp gekocht, dat scheelde behoorlijk..
@uil, mijn man gaat zelf een meerijdplankje maken. Misschien voor jullie ook een optie? Mijn dochter is ook 22 mnd als de baby geboren wordt... En hier uiteindelijk een uniseks shirtje op internet kunnen vinden voor het eerste pakje, knalrood want ik houd ook niet van dat witte. Hier een 'gewone' maxicosi, heel even oefenen en je hebt die gordel zo onder de knie hoor! Hier destijds niet gekozen voor zo'n kliksysteem omdat dat niet kon met 1 vd auto's en omdat de maxicosi geen vaste plek had. Nu zou het wel kunnen, maar vind het veel te duur!
Hier ook heel weinig nodig, wat ik ergens wel jammer vind. Moet nog een boxkleed kopen en geboortekaartje regelen. Extra autostoeltje krijgen we van een schoonzus. Dubbele wagen kunnen we lenen en normale kinderwagen (mura 4) heb ik al. Maxicosi is er ook al. Wij doen het ook met gordels. Hij staat idd zo vast en met 2 auto's is het nogal een aanschaf om er 2 te kopen. @ 1981 mama, valt wel mee met de geboortekaartjes. Het is handig om van te voren te weten wat je wilt, maar je besteld ze toch pas als de baby er is (ivm naam, gewicht, geboortedag etc.) Bij mijn eerste waren we er te laat mee (hij was er al voordat we een kaartje hadden uitgekozen), maar binnen anderhalve week lag er bij iedereen een kaartje op de mat
ik hou de vaart er in deze week! We hebben vandaag op de crèche gekeken er zijn wel 8 creches in de buurt, maar er is er maar eentje die eerder dan 7.30u open gaat, dus dat moet hem dan worden (gezien onze huidige banen is het niet te doen om pas om 7.30u te brengen). We kunnen ook bij ons werk in de buurt op de crèche brengen, dan is 7.30u wel goed, maar lijkt me weer lastig als prompt iemand anders hem uit de crèche moet halen (wat zouden jullie doen?) Ik had al ervaring met de crèche van ons leasekind, dus alles wat hier anders was stond mij in eerste instantie tegen hahaha. Maar mijn man ging er blanco in en was redelijk enthousiast we hadden al een naam maar toch morgen in de bieb even namenboekjes zoeken (bestaat dat nog? Of moet ik wat anders hebben?), zwangerschapsgym en kraamverzorging regelen. Ooooh ja en dan dit weekend naar geboortekaarjes kijken!