Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik zou bij beide kdv's kijken en dan zien welke je het meeste aanspreekt.
    Bij ons is het nog nooit voorgekomen dat iemand anders hem moet ophalen. Wel eens eerder als ze ziek waren, maar dan kwamen we zelf.
    Maar als jullie allebei in de buurt werken, lijkt het me niet zo'n probleem.

Wij zijn begonnen met vroeger dan 7:30 te brengen, maar dat vonden we uiteindelijk wel erg lange dagen worden. Werktijden zijn daarom aangepast. Mijn man brengt en begint wat later. Ik begin vroeger en haal ze op.

Namenboekjes bestaan nog wel hoor :p maar je hebt er ook apps voor.
    Is ook erg makkelijk, haha.
    Oe, heb je nog geen kraamzorg? Daar zou ik dan heeel snel achteraan gaan. Meestal moet het voor de 15 weken geregeld zijn en met name in de zomermaanden (meer bevallingen & vakanties) kan dat lastig worden.

Veel plezier met de namen & kaartjes uitzoeken!

2. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geboortekaartje is klaar, zowel duowagen als meerijdplankje staan klaar, 2e commode gekocht, cosleeper stond er al...ben nu druk op zoek naar witte mandjes. In de babykamer staat een Expedit boekenkast. De boeken halen we eruit en de kast gaan we voor de babyspulletjes gebruiken. Vandaar de zoektocht naar de witte mandjes. Maar ik vind ze overal zo onwijs duur :$ Waarom zou ik meer dan 5,00 euro voor een simpel mandje moeten betalen ppfff.

Zoonlief gaat naar een achterwaartse stoel, de baby krijgt de maxi cosi. Hier ook een simpele met gordels, ik denk dat ik nu net zo snel ben als mensen met een kliksysteem haha.

En owja, over de naam zijn we ook al uit :D

3. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Even een tip.. De luiers van Pampers zijn vandaag en morgen met 40% korting te koop bij het Kruidvat. Heb me laten vertellen dat dit een hele goede deal is.. Heb 6 pakken maat 1 en 3 pakken maat 2 gekocht. Leverde me toch 32 euro korting op :D

4. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @1981mama: wat de creche betreft zou ik eerder kiezen voor 1 dicht bij huis. Als ik naar mezelf kijk, syel die kleine wordt ziek en moet eerder opgehaald worden, dan kan ik niet altijd direct weg op het werk. Manlief werkt op 120 km afstand van huis, dus dat is geen optie. In ons geval zou opa/oma dan ingeschakeld moeten worden.
    Kraamzorg zou ik wel haast achter zetten, hier kunnen ze de uren garanderen als je hebt aangemeld voor de 5e maand van je zwangerschap, daar ben je alvoorbij. Vooral omdat augustus vakantieperiode is, zou ik daar niet te lang meer mee wachten.

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb me aangemeld voor kraamzorg! En voor de crèche ;) nu maar afwachten. Ik had al even gebeld en ze deden iig niet echt of het een probleem was. Naar alle waarschijnlijkheid ga ik ook nog 2 weken eerder bevallen, dus relatief gezien ben ik nog later met de aanmelding...

Hebben jullie btw ook dat de baby minder vaak is gaan bewegen ergens tussen 22.0 en 24.0? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de baby nu veel slaapt omdat ie zo hard aan het groeien is?

6. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik kom ook weer eens voorbij waaien. Was het hier even vergeten, oeps!

Hier een mega actief kind dat nu gelukkig ondersteboven, of iig zo goed als, is gaan liggen dus er wordt inmiddels even geen trampoline meer gesprongen op mijn blaas.
    Verder heb ik gelukkig een vrij lang bovenlichaam dus geen last van getrap tegen mijn ribben. Of maagzuur :-D

Wij moeten bog beginnen aan de kamer van zl voordat ik de babykamer kan inrichten. Die blijft eigenlijk hetzelfde dus hoef er maar weinig aan te doen behalve even goed soppen. Verder kan als zl over is naar zijn nieuwe kamer (hopelijk voor eind juni) het ledikant naar boven en de wieg naar beneden. De baby komt eerst op onze kamer en zal tzt richting eigen kamertje gaan. Zl hebben we na een week op zijn eigen kamer gelegd want ik werd overal wakker van en de wieg stond voor de kast. Nu hebben we onze kamer om gegooid en staat de wieg zo niet meer enorm in de weg dus we zien wel wanneer we hem verhuizen.
    De baby kan iig tot een maand of 8 in de wieg blijven liggen. Wij hebben een hele grote familiewieg en dus pas laat het ledikant nodig.
    Kinderwagen en mc met easybase hebben we. Easybase is geleend maar wel makkelijk. Ik zou hem alleen voor dat geld zelf nooit kopen want zo lang duurt een gordel omdoen ook niet.

Wij moeten voor de baby alleen nog een geboortekaartje uitzoeken en eerste pakje kopen. Verder hebben we alles wel inmiddels. Geboortekaartje weten we ook al ongeveer wat we willen dus dat scheelt heel veel zoeken. Ik heb ook een nieuwe draagdoek gekocht dus het schiet al op. (Op de grote zolderopruiming, kamer leegalen waar zl gaat slapen, bed voor zl maken en muren schilderen en dan wat er om het huis nog moet gebeuren voordat de baby komt na dan ;)).

7. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Gisteren weer bij de verloskundige geweest. Ons kleintje ligt al 7 weken lang stug in stuitligging. Ik hoop zo erg dat ze gewoon nog om gaat draaien! Er is natuurlijk nog tijd genoeg, maar het is in ieder geval een behoorlijke voorkeurshouding tot nu toe;)

Verder schiet alles hier aardig op! Geboortekaartje is uitgezocht, kamertje is klaar. Nu alleen nog wat kleine dingetjes shoppen. In principe hebben we alles al, alleen ben ik op sommige dingen die we bij mijn dochter hebben gebruikt wel ee beetje uitgekeken. Luiertas enzo. Goed excuus om nog even te winkelen dacht ik zo!

8. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ dens: vervelend dat die kleine steeds in stuit ligt. Hier herft de verloskundige eigenlijk nog nooit iets over de ligging gezegd. Moet vanavond weer, dus zal er eens naar vragen. Heb het idee dat ie hier over het algemeen overdwars ligt.

Fijn als alles al zover klaar is. Hier ook al een heel eind. Alle grote dingen zijn gekocht. Aanstaande dinsdag wordt de babykamer en de kinderwagen geleverd. We moeten hier alleen nog lakens voor op het ledikant, aankleedkussenhoezen en meer van dat soort spullen voor het 'kamertje' kopen. Verder ook al aardig compleet.

9. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ik heb ook een heel raar slaapritme gekregen. Nu zo moe en blijf dus nog lekker even in bed liggen :)
    Ik heb ook super mooie luiertasssen gezien en we gaan bijna de kinderwagen halen. 25e deze maand bestellen we hem! De baby bad word dan ook gekocht en een wipstoeltje. Misschien ook gelijk een stoeltje voor aan tafel. Verder is me moeder beetje boos op me want ik mocht niks meer kopen van dr ivm de baby shower die nog komt :) maar her kriebelt zo, wil alles natuurlijk ruim van te voren in huis hebben hihi.

10. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Ook hier lag de baby steeds in stuit. Gister een snelle echo gehad bij de gyn, moest voor controle, en hij maakte standaard een echo. Bleek ze keurig met het hoofdje naar beneden te liggen! Had zelf al een beetje een vermoeden, voelde beduidend meer beweging boven in m'n buik en minder bij m'n blaas en darmen. Nu maar hopen dat ze zo blijft liggen!

Lekker dat iedereen al zo ver is met de spulletjes. Hier ongeveer hetzelfde. Alleen nog wat kleine spulletjes.. Fijn idee dat alles bijna rond is.

11. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Ik heb bovenstaand berichtje nog niet getypt of ik voel hevig getrappel onder in m'n buik.. Het zal toch niet?!!

12. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Neeeee Dese, ik hoop het niet! Vond je eerste berichtje juist zo hoopgevend, haha! Misschien moeten we gewoon op ons kop gaan staan :D

13. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Haha, laten we hopen dat ze lekker met haar handjes aan het wapperen is :D Vrijdag heb ik een groeiecho dus dan weet ik het zeker. Volgens mij kunnen ze tot 34/36 weken nog draaien.. Dus ook de verkeerde kant op :$

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Je erom druk maken heeft geen zin, dat weet ik uit ervaring! :p
    Mijn dochter lag bij de controle bij 35 weken nog in stuit (eigenlijk de hele zwangerschap door!) en bij de liggingsecho bij 36 weken was ze ineens goed gedraaid. Anders hadden we dan moeten beslissen of we een draaipoging wilden of niet... Dus tot 36 weken kan het allemaal nog! :)

15. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier net bij de verloskundige gehoord dat die van ons ook in stuit ligt. Een aangezien ik het getrappel nu voel op de plekken waar ik het meestal voel, denk ik dat hij meestal zo ligt. Kan me er nog niet druk om maken, kan er toch niks aan veranderen.

16. mieketje

mieketje Lid

29 dec 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    lange tijd afwezig geweest hier, wel af en toe eens wat gelezen, maar met fb erbij bericht ik toch minder snel hier;)
    voor degenen die niet op de fb pagina zitten: 2 weken geleden naar de kaakchirurg geweest, en snachts ineens last van harde buiken (regelmatig, om de paar minuten die redelijk lang aanhielden) icm rugpijn. vk gebeld, die was ook bang voor weeën, had geen ontsluiting.. naar het ziekenhuis. aan ctg, toen werd het langzaamaan weer rustiger, allerlei onderzoeken (bloed, urine, echo) alles was goed. moest nog poosje wachten op groeiecho: buikje loopt 2 weken achter met groei, zh neemt controles over, 2x per week dopplers (controle toevoer navelstreng en zuurstof in het hoofd) en dan na 2 weken weer groeiecho...
    dopplers zijn al die tijd helemaal goed, alles gaat geweldig.
    morgen dus die groeiecho...
    ben wel btj gespannen... wat als het kindje niet goed gegroeid is? heb geen idee wat ze dan gaan doen, dus maar gewoon afwachten, maar tis wel btj spannend
    en teleurstellend. had me helemaal ingesteld op thuisbevalling en eindelijk een 'normale' zwangerschap..
    maarja, als ik dan verhalen lees over mensen die zwanger zijn en dan te horen krijgen dat de kans dat het kindje levensvatbaar is heel klein is, dan heb ik nog niks om me zorgen over te maken toch? dan maak ik me druk om niks (zeker het idee van ziekenhuisbevalling, wat ik zoooo niet wil)

@ baby-uitzet ed: we hebben aantal weken terug een kinderwagen via mp gekocht (incl maxi-cosi) (we hadden bij vorige 2 er een geleend, maar die hebben m nu zelf in gebruik) en ben er helemaal blij mee (gebruik m nu als wandelwagen voor m'n zoontje)
    wij doen het ook gewoon met gordels (alleen zijn onze gordels eigenlijk niet lang genoeg om de maxi-cosi op de officiële manier vast te zetten), nu moet m'n man nog ff de airbag bij de bijrijdersstoel uit laten schakelen, anders mag daar geen maxi-cosi staan, en 3 autostoeltjes op de achterbank past niet...
    verder is m'n man bijna klaar met verven van de slaapkamer (baby komt bij ons op de kamer, eerste tijd dan) en daarna is het tijd om de boekenkast die er staat om te bouwen tot commode en te verven, dan kan ik de wieg schoonmaken, alles uitwassen en de boel inpakken :)

ik voel me redelijk goed, maar ik merk wel dat als ik veel actief bezig ben geweest (soppen en stofzuigen/dweilen), ik last van m'n heupen/buik krijg.. hebben jullie dat ook?
    dan moet ik echt poos rust hebben (mijn kinderen krijgen het altijd voor mekaar om juist dan wakker te worden/rommel te maken, etc.. :S)

hier ligt de baby redelijk met het hoofd naar beneden, soms zelfs zo ver dat het bijna niet te doen is om de dopplers goed te meten, haha! maar het kan nog alle kanten op, tis zo'n draaikont :)

17. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Hebben jullie btw ook wel eens last van paniekaanvallen. Bij mij eens in de zoveel keer vandaag weer heb vanaf 3 uur wakker gelegen tot nu met ademhaling problemen. Enorme steken in de borstkas waardoor ik paniekerig werd en proberen normaal te ademen maar dat lukt telkens even en dan komt het weer terug 😢

18. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Gelukkig was er niets aan de hand mieketje! Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt bij zoiets en goed dat ze meteen alles hebben nagekeken!

Wat is er eigenlijk tegen een ziekenhuisbevalling? Ik heb de keuze nooit gehad, moet sowieso @ziekenhuis... Bij ons ziekenhuis om de hoek hebben ze prachtig ingerichtte kraamsuites, waar je vanaf binnenkomst totdat je naar huis gaat mag blijven. Het enige waarvoor je de kamer af zou moeten is een keizersnede. Papa heeft ook een bed, er zit mooi behang of een muurschildering op de muur, ze hebben echt hun best gedaan.

Helaas zit ik niet in het ziekenhuis om de hoek, en in mijn ziekenhuis hebben ze "verloskamers". Dat klinkt echt heel plastisch vond ik. Ik heb gevraagd of ik mocht kijken, en het is eigenlijk hetzelfde als de kraamsuites, alleen het behangetje ontbreekt en viel dus alles mee :)

Ik heb nog nooit iets gehoord over hoe de baby ligt? Wel dat meneer druk aan het bewegen was, dus ik denk dat hij voorlopig koppeltje duikelt (heb wel eens hem in een kwartiertje in een heel rondje voelen trappen).

Is er voor onze groep ook een facebookpagina?? Ik heb geen facebook (vorig jaar gedeactiveerd), en dat is normaal heerlijk rustig, maar nu blijk ik toch wat te missen? Ik wil best wel weer op fb om erbij te kunnen?

In welke week wordt normaal ongeveer een babyshower gegeven? Ik zit er eigenlijk niet zo op te wachten maar vrees dat ik weinig keus heb ;) dan kan ik het vast incalculeren qua tijd.

Onze babykamer is helaas alles behalve af. Er staan grote kasten in (kledingkamer) en die moeten gedemonteerd worden voordat we ze kunnen verplaatsen :( en ik ben/was ziek dus schiet ook niet op... Maar ik begin wel nesteldrang te krijgen! Dus na de vakantie (rond 28e week terug) ga ik er zeker werk van maken :) we hebben nu alleen nog een wiegje, kinderwagen en kleertjes.

Weet iemand of ik op vakantie wel met mn buik in de zon mag? Ik zie overal alleen zwangerschapstankinis namelijk maar ik ben meer van de bikini. Of is buik in de zon (sowieso niet "bakken") slecht voor de baby?

Sorry voor alle vragen ik kom een beetje laat op stoom denk ik ;)

19. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Ja ook last van! Dan word ik 's nachts wakker en op de een of andere manier vliegt het me aan. Rot hormonsters :(
    Meestal heb ik het vrij snel onder controle, maar fijn is het niet, vooral omdat ik al slaap te kort kom hihi.

@1981mama het advies is om niet met je buik in de felle zon te gaan zitten/liggen. Het felle licht is vervelend voor je kindje en hij wordt als gekookt van binnen omdat het er te warm wordt!

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Oooh dus vandaar al die tankinis!
    te laat, ga morgen op vakantie :p. Maar onder de parasol kan wel? Anders leg ik er wel een doekje overheen als ik ga liggen.

Zwemmen doe ik toch niet op mn rug dus ik neem aan dat ik daarvoor niet perse een tankini nodig heb? Ik kan er in alle nood ws nog wel eentje lenen ergens

Deel Deze Pagina