Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik zou sowieso niet te veel in de zon gaan liggen, is ook voor jou waarschijnlijk niet prettig... En de huid op je buik wordt 'uitgerekt' waardoor het makkelijker verbrand, naast dat je kans hebt op een zwangerschapsmasker (donkere vlekken in met name je gezicht). Voor je baby is fel licht ook minder prettig idd, ze kunnen al licht en donker onderscheiden!

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    En onder een parasol is goed genoeg hoor! ;)

3. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Een tankini houdt niet heel veel zo'n tegen hoor, en zeker de warmte niet.
    Goed blijven drinken, goed insmeren (je verbrand makkelijker als je zwanger bent door de hormonen). Vergeet je gezicht niet want je hebt risico op een zwangerschapsmasker en ookal trekt het op de duur weer weg, mooi is anders.
    Even met je buik in de zon kan wel, maar niet te lang. Je merkt waarschijnlijk ook vrij snel of de kleine het ermee eens is. Zwemmen is geen probleem.
    Fijne vakantie!

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dank jullie voor alle tips :)

Ik ben normaal van de factor 8 is hoog genoeg (ook toen ik naar de evenaar ging), maar heb nu voor mn gezicht en hals (en buik dus lees ik nu) een tube factor 50 gekocht :)

Armen en benen gaan wel gewoon met 10 hoor. Mocht ik daar verbranden heb ik nog wel 20 bij me ;)

Neem toch een wit doekje mee voor over de buik!

5. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Ik heb ook lekker in de zon gezeten hoor, in bikini. Heb de parasol afgewisseld met de volle zon. Heb ook een wit doekje over m'n buik gelegd. Dat zorgde er wel voor dat m'n buik minder heet aanvoelde.
    Hier geen zwangerschapsmasker gehad, wel meer last van zonneallergie en een streep op m'n buik gekregen. Lekker genieten van de vakantie!!

Er is inderdaad een FB pagina. Ik zal even kijken wie de beheerder ookalweer is. Kletst soms net even iets makkelijker! Gezellig als je daar bij komt :)

6. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Hallooo beheert de FB pagina... Zou haar even een PB sturen!

7. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ja mij84 Door die steek ook in en rondom me borstkas kan ik me moeilijk concentreren en krijg ik me ademhaling niet onder controle.
    Ik kan dan ook echt de komende 3 uur ofzo niet plat liggen want het komt gelijk terug en dan steeds erger. Was kapot weer vandaag. Heb me slaap ingehaald rond de middag dan gaat het wel weer. Misschien droom ik heel eng dat ik in paniek raak ofzo. Heel lastig. :(

8. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    hey dames, hoe gaat het? Rustig hier..

Ik ben vanmorgen weer bij de vk geweest en weer helemaal goedgekeurd. Mini lag dit keer niet in stuit, dus blijkbaar kan hij toch ook met zn hoofd naar beneden liggen..:D
    Vanaf nu iedere 3 weken heen, ik vind het zo snel gaan.. Heb de afspraak voor de partusinformatie al staan.. PFFF, toch maar iets harder gaan klussen aan de slaapkamer van zoontje..;)

9. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Hier nu echt alles in huis. Mama boos! :) ja wat moet er nog gekocht worden nu met de babyshower je houd niks over voor ons. ( sorry mam wil gewoon alles op orde hebben ) :D
    Heb knuffels / speelgoed / borstpomp / wipstoeltje en eventuele kleding open gelaten en een babystartersset flessen open gelaten als lijstje voor ze :) kon het niet laten om alles in huis te hebben nu maanden rust en nergens aan hoeven denken. Verder ook al aardig wat gespaard voor als eventueele onverwachte kosten zich ineens komen melden. :D
    Ben helemaal happy. Baby schopt aardig wat rond en hier ook om de 3 weken. Gaat inderdaad zo hard uil85 nog even.

10. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier zijn gisteren de babykamer en kinderwagen geleverd. Gisteren kamertje al gedeeltelijk in elkaar gezet. Straks de rest. Wordt het kamertje ineens een stuk kleiner, maar het past erin dus in verder prima. Kunnen we daarna de aankleding gaan regelen. Ik heb het al helemaal in mn hoofd, maar moet wel uitkijken dat het niet een TE bonte kermis gaat worden.

11. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Hier begint alles er ook een beetje op te lijken. Meubels kunnen het kamertje nog niet in maar heb ze wel. De andere kamer is over 2 weken klaar. Heb ook ideeën voor aankleding in mijn hoofd En Dingen als aankleedhoes gekocht etc. Mijn man zegt steeds dat ik moet wachten omdat we het nog niet kwijt kunnen. Mar kan niet meer wachten haha
    volgende week ben ik in Engeland hoop daar nog iets leuks te kunnen kopen. Vind hier wel veel hetzelfde. Ook zwangerschapskleding als leuke simpele shirts
    vind ik tegenvallen.

Kinderwagen bestellen we deze week, weten ook eindelijk welke het wordt :)

Gaat de zwangerschap verder bij iedereen goed. Steph nog veel pijn?

Ik ben nu 9-10 kilo aangekomen mar sta wel al een tijdje stil. Hoe gaat dat bij jullie?

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Na de vakantie gaan we definitieve keuze maken over meubels in de kinderkamer (wiegje al aanwezig), en dan beginnen aan het verplaatsen van de kledingkasten die helemaal uitelkaar moeten en weer in elkaar (ze staan pas sinds oktober :( ). Ik denk dat ik de kasten uit en inruim en dat ik verder hulp regel en lekker ga toekijken ;)

Ik ben dus inmiddels op vakantie :) behalve opeens opgezwollen enkels en voeten en 2 stipjes zonne-allergie gaat het eigenlijk best goed hier! (zelfs ondanks de hg). Ben wel supersnel moe en wil niet ver wandelen, maar zwemmen en snorkelen gaat prima!

13. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Wij zijn begonnen aan de grote opruiming hier in huis. Er moet nog meer gebeuren maar het begin is er! Hier duurt het nog even voordat ik wat met de babykamer kan doen maar meer dan van zonder halen en goed soppen is het niet dus heb niet echt veel haast. Wil wel onderhand aan de nieuwe kamer van zl beginnen (die MOET eind juni uiterlijk over vind ik ivm wennen etc.). Tot nu toe lijken we dat we te gaan halen. Zijn bed moeten we nog maken (Steigerhouten ben in de trant van het boomhutbed van special pink alleen dan aangepast op een schuine wand). Kast is er en verder moeten er spullen naar zolder als er plek is. Logeerkamer komt nu op zolder.

We hebben hier afgesproken om ieder weekend iig een dag wat te doen in en om het huis, afhankelijk van het weer.
    Voor de baby is alles er wel (misschien nog een nieuw aankleedkussen maar dat is een kleinigheidje). Basis aan kleding is er en veel meer dan wassen strijken hoef ik niet te doen. Dat komt wel in mijn verlof.

Net telefonische intake kraamzorg gehad en de voorkeur voor dezelfde kraamhulp als bij de eerste doorgegeven. Ben benieuwd! Heeft iemand toevallig al een kraampakket van Natalis ontvangen? Zit daar een thermometer in?
    Ik zet per 1 juli mijn aanvullende verzekering aan (dat kan bij FBTO) en krijg het kraampakket dus pas laat. Kraamzorg zei dat ik een nieuwe thermometer moest halen voor de baby, maar als die in het pakket zit is dat overbodig.

Tip! Ik weet niet hoeveel hydrofiele luiers jullie hebben gehaald, maar je kunt er nooit te veel hebben. Ik had er bij de eerste 24 en daar was de kraamhulp heel blij mee. 12 is namelijk echt veel te weinig. 18 is minimum want ze vliegen er doorheen in het begin.

Steph, een kolf zou ik niet door visite laten kopen maar dat is mijn mening. Dan kun je beter een bijdrage vragen en er zelf een uitzoeken (evt eerst een lenen bij de thuiszorg om te kijken of bv lukt en of je het wel wil geven. Ik heb die van mij destijds gekocht na 4 weken ofzo).

14. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Laawra: ik zak straks even kijken of er een thermometer inzit. Heb mijn kraampakket toevallig dinsdag ontvangen (ook FBTO).

@ aankomen: hier vorige week bij de verloskundige voor het laatst gewogen. Stond toen op +2,8 kg. Valt me alles mee.

15. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel Amelien!

Ik sta nu op +6,3. Vorige zs was ik nu iets zwaarder maar heb toen met 27 weken in het zh gelegen met nierstuwing/verdenking niersteen. Ben daar toen weer twee kilo afgevallen ongeveer en kwam in totaal uit op +8. Ben benieuwd waar ik nu op uit ga komen. De enorme spurt lijkt weer even voorbij te zijn want ik sta nu al bijna drie weken stil of nagenoeg stil.

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik sta btw nu op +9 en naast dikke buik ook 2 maten grotere kont :(

17. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    1981mama, mijn kids zitten ook voornamelijk 'op mijn kont'. En als daar nu van nature niets zat.... ;)
    Maar, ik was het de vorige keer, ondanks dat ik na de geboorte heel veel het gesnoept, wel snel weer kwijt gelukkig. Zelf meer dsn ik was aangekomen.

18. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ laawra: ik heb even voor je gekeken. Er zit geen thermometer in...

@ gewicht: hier (tot nu toe) alleen een dikkere buik gekregen. De rest van mijn lijf is hetzelfde gebleven. Gelukkig maar, ik ben al veel te zwaar. De verloskundige houd me ook in de gaten met aankomen, dat het nier te veel wordt. Maar tot nu toe blijf ik netjes binnen de lijntjes.

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @1981Mama, fijne vakantie!

Zojuist het kraampakket binnengekregen, gek om die weer in huis te hebben! ;)
    De restanten van de vorige staan er ook nog steeds! Ik ben nog steeds van plan om deze een keer naar stichting Baby Hope te brengen, maar denk dat ik nu maar wacht tot ik ook deze doos mee kan nemen... :p

Nu alleen nog wachten tot de kraamzorg belt, dat is toch meestal rond de 7 maanden?

@Laawra, er zit geen thermometer in het pakket. Maar moet dat echt een nieuwe zijn van de kraamzorg? Ik heb er 2 in huis die het prima doen, 1 is nog niet zo oud maar wel gebruikt...

20. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    oh ja, kraampakket:D
    Ik had hem de vorige keer gewoon bij de Prenatal gekocht, wordt bij mij toch niet vergoed. Dus zal er binnenkort maar weer een ophalen.

Ik zit nu op +9 kg. Precies hetzelfde als bij mn zoontje op deze termijn. Moet wel zeggen dat het bij hem wel meer op mijn buik zat en nu ook iets meer op mijn kont, middel en benen.. Maar ja, vorige keer was er na de kraamweek nog 3 kg over, dus denk dat het nu ook wel weer goed komt.

Ik heb sinds dinsdag last van mn bekken:( En niet een beetje, ik schijn te lopen alsof ik moet poepen.. haha.. Maar het doet wel echt zeer, nog meer mensen met bekkenklachten hier? Vk gaf aan dat het waarschijnlijk door het verweken van het bekken komt. Hopelijk gaat het nog over voor de bevalling..

Geniet van het mooie weertje en fijn weekend alvast!

Deel Deze Pagina