Hallo allemaal, Iedereen gefeliciteerd!! Wij verwachten in augustus ons eerste kindje!! We hebben het nog niemand verteld, erg spannend allemaal! Maar We zijn heel blij Kwaaltjes vallen nog mee, vooral veel honger, gevoelige borsten en helaas veel hoofdpijn!!
Hallo dames, Allemaal van harte gefeliciteerd! Ik schrijf graag met jullie mee. Wij weten sinds deze week dat ik weer zwanger ben. Ongeveer een half jaar geprobeerd. Waarschijnlijk rond 13 augustus uitgerekend. Het wordt trouwens onze tweede. We hebben al een dochtertje van maart 2012. Wel erg moe! En vergeetachtig, niet normaal gewoon
Gefeliciteerd meiden! Qua kwaaltjes ben ik misselijk s ochtends en het wordt met de dag erger vandaag tot 13u in bed gelegen want het ging niet. Nu gaat het wel beter heb ook super gevoelige borsten en trekkend/zeurend gevoel ergens rond m'n baarmoeder. Enorme trek in vlees en ben moe. Gister rond 21u in slaap gevallen, terwijl ik normaal best laat naar bed ga. Bizar!
@louloute Hier ook constant trek in vlees! Gek hoor! Normaal ben ik gek op chocola maar smaakt nergens meer naar nu! Hier ook misselijk, vooral tijdens het auto rijden brrrr!
ouloute. dit ken ikals ik zwanger was van mijn eerste zoontje was mijn mama ook haar reactie dat ze nog veel te jong was om oma te worden. Maar ze is bijgedraaid en nu is ze heel blij dat er eindelijk een tweede op komst is hihi @maria79 Ja inderdaad die reacties zijn heel bezonder he. Mijn ouders hebben het al aan vrienden van hen vertelt terwijl wij nog heele ventjes willen wachten. Ze moeten wel heel blij zijn. Hier zitten we nog niet echt op een roze wolk. Ik ben zo bang om een miskraam te doen. Ik zal geruster zijn als we morgen de uitslag hebben van de bloedafname van vandaag. Als mijn hvg goed gestegen zal ik wss wel op de roze wolk terecht komen hihi. wij hebben het zo op tafel gesmeten omdat iedereen weet dat we met ivf bezig waren en ook omdat ik nee zei tegen cava terwijl ik nooit nee zeg Ik wil wel een speciale manier vinden om tegen een peter of meter te zeggen. @domi dikke proficiat. als jullie goed voelen bij elkraar en het alle 2 willen waarom niet maar begrijp wel dat je bang bent voor de reactie. Ik had dit als we gingen vertellen dat we startten met ivf. Van sommige mensen ook reacties gekregen dat we neit zo leuk vonden maar swat hihi qua kwaaltjes valt het hier goed mee. De misselijkheid smorgen wat maar trekt weg, mijn borsten licht gevoelig.ik heb niet zoveel honger en ook wel moe. Maar ik ben ook verkouden en dit kan ook daaraan liggen. ik heb nog wat moeite om te geloven dat het echt is. vandaag dan ook een nieuwe test gedaan en de streep kleut ietswat donkerder dan die van enkele dagen geleden.
Ik kon het nog steeds niet geloven en vanmorgen dus nog maar een test gedaan . Harstikke positief. We hebben het gisteren aan mijn schoonouders en ouders verteld. Was een heel mooi sinterklaas kadootje. Vandaag ook aan onze beste vrienden verteld. Voor de rest wachten we tot we de echo hebben gehad. Morgen eerst de vk maar bellen (mijn vk van de vorige zwangerschap heb ik het trouwens wel al verteld). Vandaag toch wat meer symptomen, voornamelijk de hele dag zo weeig/misselijk gevoel. Dat herken ik nog goed van de vorige zwangerschap.
@Monique Hoe reageerden de beide ouders?? Ik zou ook het liefst nog een test doen alleen maar om weer een bevestiging te krijgen!
Het moest even binnenkomen (we vertelden het cryptisch hihi) maar echt super blij. Er zit wel een klein spannend puntje aan de zwangerschap. Ik begin 1 februari bij een nieuwe baan. Ik was niet actief op zoek naar een nieuwe baan naar werd benaderd. We zouden als ik weer ongi zou worden weer voor een paar maanden aan de pil gaan gewoon voor de zekerheid. Oeps.... maar we zijn wel superblij met deze zwangerschap
Hoi meiden Allemaal gefeliciteerd! Na een mk in augustus, afgelopen vtijdag een positieve test Ik ben superblij, maar ook heel verdrietig tegelijk. Ik weet niet wat ik met mezelf aan moet. Ik wil superblij zijn, maar tegelijk is er ook een angst die me weerhoud om blij te (durven) zijn en daar wordik weer verdrietig van Herkent iemand dit? Vorige keervoor mn mk had ik dat niet, toen zat ik op een roze wolk
Ik meld mij ook: zwanger van mijn 2e (4e zwangerschap, 2 x miskraam achter elkaar). Hopelijk gaat het dit x wel goed. Heb nog niet echt klachten (op 1 dag misselijk en hoofdpijn na)... Ik ga morgen bellen naar verlos of ik hopelijk eind dec nog mag komen voor echo! Heb t nog niemand verteld ivm eerdere vervelende ervaringen met 2 mk.. Ik vind wel moeilijk om t voor me te houden, maar ik moer even doorzetten. Verder heb ik weer last van zenuwen/kriebels.. Hyper gevoel kan t niet goed omschrijven, reageer ok heel heftig ineens op koffie/ cafeïne, stuiter ik nog meer!
@Iyah, dat pak beschuit is in ieder geval heel duidelijk Leuk! @Domi, gefeliciteerd! En probeer je niet teveel aan te trekken van de omgeving.. Als het goed voor jou voelt is dat het belangrijkste. @Mii, van harte gefeliciteerd! @Xenia, hahaha herkenbaar, mijn schoonzus1 vindt het ook hartstikke moeilijk om niets te mogen zeggen. Als het aan haar had geleg had de hele familie het afgelopen vrijdag al geweten. Aangezien ik best wel toon (nu al) hebben we besloten dat als het met kerst nog duidelijker is, dat we haar "de eer" geven om het met de rest van de familie te delen etc . Sowieso is zij er nu al dag en nacht mee bezig, zo ook mijn schoonmoeder heerlijk dat enthousiasme, overweldigend, maar liever zo dan anders @Monique, mooie duidelijke testen, gefeliciteerd! Hoe ga je dat doen met je nieuwe baan? Gelijk vertellen of wachten tot 1 februari of later? @Shiltje, gefeliciteerd! maar je terughoudendheid is denk ik een normale reactie. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik deel wel de angst van ik hoop dat er niets mis gaat. Maar zeker niet op de manier waarop jij het beleeft. @mamalove, gefeliciteerd en ook voor jou hoop ik dat het deze keer goed gaat. Nou hier een drukke week voor de boeg op het werk. En daarna weer terug naar "normale" werkuren. Vorige en deze week gemiddeld op 14 uur per dag en ik merk dat ik het nu extra zwaar vind. Ik neem wel op de andere uren heel veel rust, maar ben blij dat het project deze week wordt afgerond. Ik kijk nu al uit naar de kerstvakantie, allemaal leuke dingen gepland dus ook echt iets om naar uit te kijken. En op dit moment heb ik niet de gelegenheid om er lekker mee bezig te zijn en daar kijk ik ook wel naar uit. Tegen die tijd ook weer een paar weken verder, dus ook voor mij weer meer zekerheid (voor zover je dat kan hebben). We zijn er ons terdege van bewust dat het altijd mis kan gaan, maar hebben wel besloten dat die angst niet de boventoon moet gaan voeren, maar dat we er juist van moeten genieten Nou meiden allemaal een goede week gewenst en tot schrijfs!
Ik heb net gebeld met de gyn. en mijn hcg is gestegen naar 1270. donderdag stond het nog op 324. Volgende week moet ik een nieuwe bloedname doen en dan pas krijg ik een datum om de eerste echo. Ik wil nu al een datum hebben om naar uit te kijken en hup ik wil op die roze wolk geraken ipv in angst te leven
Hallo dames, Allemaal onwijs gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ik heb afgelopen vrijdag positief getest na anderhalf jaar. Ben ontzettend blij, maar het dringt ook nog niet helemaal door. We waren in het beginstadium van de mmm en ben blij dat het uiteindelijk toch nog spontaan gelukt is. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik nu 4 weken en 6 dagen zwanger. Morgen ga ik een clearblue digital doen. Benieuwd wat die aangeeft. Ik heb 16 december mijn eerste echo. Ik ben dan 6 weken. Uitgerekende datum is 11 augustus
Goedemorgen dames! @Monique Fijn de positieve reacties! Zeker spannend met je nieuwe baan, ga je het wel vertellen? Misschien zien ze het wel al aan je tegen die tijd..! @Shiltje Als eerst gefeliciteerd! Ik snap dat je niet weet waar je naartoe moet met je gevoel, maar blijf positief.. Niemand kan de toekomst voorspellen, probeer je niet te druk te maken.. @MamaLove Gefeliciteerd! Hier ook echt zo nerveus de hele tijd! Kan niet wachten tot de eerste echo! @Maria Probeer me niet te druk te maken om wat andere ervan vinden, maar ik wil toch wel graag de steun van mn ouders enzo... 14 uur per dag!! Jeetje, let je wel goed op jezelf! Heb ook echt zin in een paar dagen vrij rond de kerst! @Xenia Wat raar dat ze je niet gewoon een echodatum geven! Ik tel ook echt de dagen af naar de eerste echo! Maar misschien mag je dan wel ineens heel snel komen als de volgende keer je HCG weer gestegen is.. Ik zit op mn werk nu, maar kan me even niet concentreren! Het is nu kwart over 9 en ik heb trek in spaghetti.. Tuurlijk Gisteravond tegen mn ouders verteld, mn vader was enthousiast, mn moeder in shock! Die is bang dat mn meiden geen aandacht meer krijgen of dat ze zich straks verdrietig voelen omdat de baby dan altijd bij mama mag blijven en zij telkens een halve week naar hun vader moeten.. Ik denk dat het gewoon nog even moet bezinken.. Ze zei wel dat ze vind dat ik teveel werk en beter voor mezelf moet zorgen.. Komt nog wel goed! Van de week ook maar de ouders van mijn vriend inlichten.. Hoop dat zij ook redelijk positief zijn.. Dan weten de belangrijkste mensen het, de rest kan de pot op Ga nog maar even verder werken.. xx Do
@Amelien Gefeliciteerd! Super spannend! Wat heb je lang moeten wachten! Al snel je eerste echo! Nog even de dagen aftellen..
Het wordt al gezellig druk, leuk! Gefeliciteerd allemaal! Gisteravond hebben we mijn schoonfamilie ingelicht. Allemaal erg blij en enthousiast. Vanavond zijn mijn ouders aan de beurt.. Dat wordt een grote emotionele toestand ben ik bang Ze verwachten het niet en zijn vast door het dolle heen! Ga het vd week nog tegen m'n beste vriendin vertellen en de rest pas na de echo.. Nog 10 dagen wachten, spannend!! Iedereen voelt zich nog goed?
Ja! Ik ben ook weer zwanger! Eind september kreeg ik met 8 weken een miskraam. Ik had al tijdens mijn miskraam het gevoel dat het de 2e ronde na de MK weer raak zou zijn en dat het dan wel zou blijven zitten. En dit was de 2e ronde! Nu duimen dat deze echt blijft zitten, maar ik heb er wel een goed gevoel over. Ik heb heel vroeg positief getest, want mijn NOD is morgen pas: maar had zaterdagmiddag echt een knalstreep! Ook al allerlei vage klachten: veel plassen, slecht slapen, gevoelige borsten, weeïg/misselijk gevoel en heel veel honger. Mijn rooibosthee smaakt me ook niet meer sinds vandaag: hij stinkt en smaakt raar. Heel anders dan tijdens mijn vorige zwangerschap (die met de miskraam), want toen voelde ik niets. Dat belooft nog wat.
Ik meld me graag! Ik had op pakjesavond een positieve test in handen. Voor het eerst, na een jaar proberen. Eindelijk!!!! Vanmorgen de verloskundepraktijk gebeld en zij zei dat ik op 14 augustus ben uitgerekend. Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik moet nu eigenlijk werken, maar kan me héél slecht concentreren!
Mag ik ook meekletsen met jullie? Ik ben volgens eigen berekening 17 aug uitgerekend van mijn 2e kindje!