Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Nou, ik ben recordhouder als ik het zo lees :$ Ben al 10kg aangekomen!!
    De verloskundige zegt dat het heel normaal is. Kom van een BMI van 18 dus m'n lichaam is reserves aan het opslaan.. Ben er zelf alleen niet heel blij mee! Volgens mij zit het wel alleen op m'n buik en borsten. Ben van een B naar een E cup gegaan :( Voor nu hopen dat het er niet meer dan 5 extra worden aan het einde vd rit.. En dat het er weer binnen no time af is ;)

Hier 2 weken geleden het kraampakket gekregen en 4 weken terug de intake met de kraamzorg gehad. Vond dat niet zo veel voorstellen. Het kraampakket is overigens wel een dingetje.. Mijn hemel, dat je dat allemaal nodig hebt! Ik hoop op tijd in het ziekenhuis te zijn en m'n pakket te kunnen doneren :D

Iedereen al uit over de naam?

2. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ik doe met je mee Dese! Ook hier al meer dan 10 kilo. Heel bescheiden buikje, maar flink dikkere benen en van cup A naar D :$ Maar ik kom inderdaad ook van een BMI van 18,5. Ik heb het er al een keer eerder af gekregen, dus dat moet vast nog een keer lukken!

Kraampakket was hier ook binnen! Ook de lijst er maar eens bijgepakt van de kraamzorg, moet nog best veel kleine dingetjes in huis halen kwam ik achter.

Wij zijn al uit over de naam! Ook al een proefdruk van het geboortekaartje laten maken met de naam erop. Was van de week net op tijd met verstoppen toen mijn moeder onverwachts op de stoep stond.

3. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Vind die kilo's allemaal nog erg netjes meiden.

Hier komt de kraamzorg volgende maand. Ze wilden eigenlijk volgende week komen maar wij hebben vakantie en het was nog niet duidelijk of we weg zouden gaan. Intakes doen ze maar 1 week in de 4 weken, dus nu 4 weken naar achteren geschoven.

Vandaag weer een rib uit mn lijf uitgegeven bij de babywinkel. Ze hebben ook zo'n leuk spul allemaal.

Naam zijn we over uit. Dat wil zeggen, we zijn niet meer op zoek. Maar als we nog iets leukers tegenkomen kan het nog zonaar weer veranderen. Hier ook proefdruk laten maken met DE naam. We hebben hem helaas nog niet binnen. Ben wel erg benieuwd.

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @uil,ik heb ook al enige tijd last van mijn bekken en het wordt alleen maar meer... Ik ga op advies van de vk nu naar een bekkenfysio, kan daar donderdag voor het eerst terecht. Misschien ook nog een tip voor jou om daar eens naar te informeren?
    Ik heb gehoord dat de bekkenklachten eigenlijk nooit overgaan voor de bevalling, de meesten houden er zelfs een tijd na de bevalling nog last van... Dus ik zou wel oppassen met je lijf!

@kg, ik heb geen idee... Maar heb er eigenlijk ook niet veel behoefte aan om te weten hoeveel ik ben aangekomen. Zolang ik me prima voel in mijn lijf... ;)

@geboortekaartje, is al een tijdje klaar hier! Ik heb inmiddels de enveloppen binnen, dus begin binnenkort maar met adressen schrijven.

@naam, wij hebben voor een meisje de naam al, maar voor een jongen hebben we er 2 waar we nog niet uit gekozen hebben. Maar daar hebben we nog eventjes voor! ;)

5. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Laawra fijn dat je het zegt. Ik ga gelijk informeren en voor eind juni hebben we nog een cursus over borstvoeding. Dan zal ik gelijk even wat vragen stellen wat betreft het kolven.

6. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Vervelend hoor, die bekkenklachten. Lijkt me echt zo onwijs lastig..

Dens, fijn om te horen dat het bij jou hetzelfde is en je het er de vorige keer ook allemaal hebt afgekregen ;)

Hier het kaartje ook al helemaal klaar. Ook de naam zijn we volledig uit. Nu alleen nog wat kleine dingetjes.

7. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Hoe doen jullie het met de baby geboorte kaartjes ? Jullie hebben hem al besteld ? Maar hoe doe je dat dan met als je foto's of anderen gegevens die je op de kaart wil zetten ?

8. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor een kaartje met foto's gekozen. De vrouw die ons kaartje heeft ontworpen is fotograaf en zodra de kleine geboren is moeten we bellen om af te spreken wanneer ze foto's komt maken. Ook kunnen we dan de benodigde gegevens doorgeven. Definitieve naam, gewicht, lengte e.d. Zij regelt dat het kaartje met foto's compleet gemaakt word. Dit krijgen wij via de mail. Nadat we het goedgekeurd hebben gaat ze de kaartjes drukken en versturen (zij heeft een adressenlijst waar de kaartjes heen moeten).

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn zus is grafisch vormgever, zij heeft de kaartjes ontworpen. Voor ons is het dus extra makkelijk, aangezien we die toch als 1 vd eersten bellen!
    Maar normaal gesproken zoek je een kaartje uit, past hem evt aan en laat een proefdruk komen. Via een drukker kun je dan doorgeven hoeveel je er wilt, dan krijg je vaak vast de enveloppen in huis. Als de kleine geboren is, bel je de laatste gegevens door (en stuurt evt een foto door) en zij passen dit aan op het kaartje. Via internet kan het ook op deze manier, maar dan moet je na geboorte weer inloggen en het zelf aanpassen.

10. LittleMeStphnie

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    NEDERLAND
    Oké waar doen jullie het ? Is het dan duurder of inprincipe zelfde prijs ?

11. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Meestal is via internet goedkoper, maar dan zou je even moeten googelen en/of bij een lokale drukker moeten navragen.
    Met mij kun je het niet vergelijken, aangezien mijn zus de kaartjes maakt, krijg ik ze tegen kostprijs! ;)
    Maar ik wil wel even reclame maken voor haar website hoor! :p Kijk maar eens op Vrolijke geboortekaartjes: lief, uniek en kleurrijk!, hier kun je ook wat meer lezen over hoe het in z'n werk gaat.

12. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Ook wij hebben het door een iemand laten ontwerpen die wij kennen. Is ook grafisch ontwerper. Vind het inderdaad het leukste om een uniek kaartje te hebben. Heb evengoed even gegluurd op de website van je zus. Ziet er echt super leuk uit!

13. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    NVM, de kraamzorg zei van wel, want blijkbaar kunnen bacteriën ondanks het schoonmaken met alcohol en het gebruik van hoesjes toch bij de beeb in de darm komen? Voor jou mag het een zijn die al wel vaker is gebruikt. Hier slingeren er ook inmiddels een stuk of drie rond. Sus ik zit gebeiteld en heb voor de beeb maar een nieuwe van de Etos gehaald met flexibele tip.

14. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb eergisteren de proefdruk gemaakt. Ook een kaart met foto (willen een foto met grote broer en de beeb voorop). Ben benieuwd wanneer hij er is want ik kreeg hem zelf niet helemaal goed. De foto was iets te groot en ik moest een paar dingen veranderen tov de originele kaart maar anders bel ik ze tzt wel. Ik heb nu een kaart van dutchmix uitgezocht. Die vond ik ook helemaal niet duur. En met 100 kaarten is het toch best een uitgave!

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wat kost een geboortekaartje eigenlijk ongeveer per stuk? Ik begrijp dat je het zo bont kan maken als je zelf wil, maar een gemiddelde? En is dat dan incl of excl postzegel?

Ik denk dat we er iig 100 gaan versturen.

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Zooo ik weet wat geboortekaartjes kosten, nu nog eentje uitzoeken (er zijn er zoveel!).

golft jullie buik ook zo btw? Ik heb het gevoel dat er naar verhouding een heel groot krachtig monster in moet zitten!! Terwijl hij 30april nog gemiddeld was, volgende echo "pas" 9 juli. Ik voel ook zijn armpjes al bewegen, en hij kan ook zijn beentje uitstrekken ipv schoppen, dat ik hem echt terug moet duwen zeg maar...
    hij hoort (volgens de meeste banners) nu nog geen kilo te wegen maar ik voel alles zo duidelijk en je ziet mn buik echt overdreven veel bewegen...
    de gyn had het er iig over dat mijn baarmoeder gemiddeld was, iets boven mijn navel nu, maar ik ben bijna 1,90 dus misschien is het wat groter in verhouding?

Als je mn buik aanraakt of blootlegt dan stopt meneer met bewegen dus, grr.... hij reageert wel extra op kou. Als ik een glas drinken even tegen mn buik aanhou dan kan ik hem "oproepen" :) (doe het niet zo vaak hoor!)

17. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Mijn buik beweegt ook flink als de beeb speelkwartiertje heeft. Die speelkwartiertjes zijn meerdere keren per dag. Ik vind het wel grappig. Ik voel ook kriebelende handjes, voetjes schuiven en billen drukken (beeb ligt met het koppie naar beneden). Ze zijn nog niet zo groot maar lijken een stuk groter.

Mijn bm zit ook iets van 3 vingers boven mijn navel. Was bij de vorige ook zo rond deze termijn. Dat was maar een kleintje uiteindelijk, 47 cm.

18. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Hier ook een super drukke baby! Ze heeft sinds een paar dagen ook m'n ribben gevonden.. Gelukkig alleen nog als ik op m'n zij in bed lig :)
    Ik heb het idee dat die banners niet kloppen qua gewicht. Bij mij wordt nu 1616 gram aangegeven. We hebben 2 weken geleden een groeiecho gehad en toen was ze precies 1600 gram.. Ga er vanuit dat het nu rond de 2000 gram zal zijn.

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Sinds een week ofzo heb ik last van mijn onderste ribben? Alsof ze opgerekt worden.... Hebben jullie dat ook ?

Vind het wel vreemd want ik ben best lang en mn baarmoeder is pas net boven mn navel...

De speelkwartiertjes, het keiharde schoppen eigenlijk, heeft hier inmiddels plaats gemaakt voor het paar keer per dag subtiel laten weten dat ie aanwezig is. Morgen toch maar eens bellen, alhoewel ik helemaal geen zin heb om weer naar dat #+@?!@#!! ziekenhuis te gaan

20. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Dat van je ribben had ik een paar weken geleden ook. Soms geen idee hoe je moet zitten/hangen/liggen. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dit ook gehad. Je ribben gaan tijdens de zwangerschap blijkbaar wat meer uit elkaar staan. Een aantal maanden na mijn bevalling kon ik van sommige blazers de knoop nog niet dichtdoen, terwijl mijn buik wel weer plat was. Uiteindelijk is het weer helemaal bijgetrokken.

Morgen weer controle bij de vk, leuk leuk!

Deel Deze Pagina