Augustus 2015 uitgerekend! Zomerkindjes!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Magnolia83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachelle88

12 dec 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe ist nu dames? Begint al aardig op te schieten hè... Gaan jullie 6 of 4 weken voor tijd met verlof? Ik 6... Werk nu al iets minder omdat het anders te zwaar is. Verder gaat het prima! Kan niet wachten tot de kleine man er is!

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ga 6 weken vantevoren, maar dat is verplicht omdat ik al een tijdje ziek thuis ben.. kan me wel voorstellen dat 6weken ook "lekker" is, dan heb je alleen aan het einde 2 weken minder en ik vind 2,5maand eigenlijk wel te vroeg om naar de crèche te brengen.

Verder ben ik er echt klaar mee maar dat komt omdat ik ziek ben van de zwangerschap... Hoe eerder hij komt, hoe beter... Nu alleen nog de gyn overhalen dat 37/38 weken echt genoeg is voor me....

3. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Het schiet zeker op. Hier nog 2 weken werken. Ga 6 weken van te voren met verlof. Was al de bedoeling maar heb ook geen keus omdat ik inmiddels nog maar 50% van mijn normale uren werk. Aan het eind van mijn verlof nog 2 weken vakantie, dus toch 12 weken na de geboorte.

Ik moet binnenkort toch echt de keuze gaan maken om thuis of in het ziekenhuis te bevallen. Ik twijfel zo...

Vanavond weer naar de verloskundige.

4. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    Het schiet zeker op! Lekker hoor.. Hier gaat alles goed, nog wel last van mn bekken, maar daar moet ik gewoon rekening mee houden en dan wil het wel. De kleine ligt elke controle in stuit en ik voel zelf ook duidelijk dat hij in stuit ligt, dus ik hoop hard dat hij ergens de komende 5 weken nog zelf gaat draaien..

Hier ook 6 weken omdat ik al een poosje in de ziektewet zit ivm mn bekken.

1981mama, wat vervelend dat je nog steeds zo beroerd bent!Dat lijkt me heel zwaar:(

5. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Ik moet nog 5,5 weken werken tot mijn verlof. Ga 4 weken vantevoren dit keer. Vabwege zh opname en iets minder werken de vorige keer moest ik toen 6 weken vantevoren met verlof. Tot nu toe gaat het prima dus mooi 4 weken vantevoren. Eerder zou ook lastig worden want al mijn collega's zijn vrij mijn laatste werkweek. Die vakanties waren al geboekt dus in januari pieste ik naast de pot. Nood breekt wet natuurlijk maar ik vind het wel prima nu.
    Na mijn verlof heb ik nog 7 weken vakantie. Ik hoef dus pas begin januari weer aan het verbeteren werk. Heerlijk!!
    Al vind ik het nu wel snel gaan. Kan niet wachten tot de baby er is maar dat ik nog maar ruim 5 weken werk vind ik zo'n gek idee!

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Formeel heb ik al verlof! ;)
    Ik heb geen betaalde baan, doe vrijwilligerswerk en spring af en toe bij in het bedrijf van mijn man. Deze maand zou ik nog diensten draaien, maar was afgelopen woensdag voor het laatst ingepland. :)

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik moet nog ruim 4 weken werken.
    En dan ga ik 6 weken van tevoren met verlof.
    Op zich zou ik wel tot 36 weken kunnen blijven werken, maar beide kindjes kwamen vrij op tijd bij mij. Een beetje rust van tevoren vind ik wel lekker, dus daarom 6 weken van tevoren :p

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Volgens de gyn ligt hij nu met zijn hoofd naar beneden, hij kan zich nog wel omdraaien maar ze verwachtte dat hij zo om zou blijven hangen. Dan vraag ik me wel af hoe ik dan echt schoppen helemaal in mn zij kan voelen?

Verder komt er hier eindelijk een beetje schot in de baby-dingen. Irritant dat ik het niet zelf kan. Vorige week hebben mijn schoonouders geholpen de kinderkamer leeg te halen, en mijn man is nu boven om een kledingkast en commode voor de baby inelkaar aan het zetten :) gisteren hebben we gekeken naar kleuren voor de muur en behang maar er is zoveel dat ik niet kan beslissen. Ik denk (in combi met witte meubeltjes) aan een zwart-witte behang muur (met uiltjes en vosjes) en een knalblauw/groene (petrol?) Kleur. Maar manlief ziet het anders geloof ik. In ieder geval meubeltjes etc dus vanmiddag :) dan kan ik gaan wassen en de kasten inrichten.

Verder hebben we nog geen knoop doorgehakt over een geboortekaartje. Veel leuks gezien, maar ergens vind ik een vierkant kaartje zo standaard en wil ik wat anders. Maar wat dan, heb nog niet echt iets gezien waar ik warm van loop...

Ik neem aan dat bovenstaande bij jullie allemaal al lang en breed geregeld is en dat ik een beetje achter de feiten aanhobbel ;)

9. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Haha, dat valt denk ik wel mee hoor :p

Bij de eerste begonnen wij ook pas rond de 30 weken, volgens mij.
    Nu helemaal nog niks gedaan, maar dat is ook niet nodig.
    Spulletjes (wiegje etc.) hebben we allemaal nog en aangezien we eind dit jaar gaan verhuizen komt er ook geen babykamer.
    Kaartje ontwerpt mijn zusje, maar is bij mijn weten ook nog niet af ;)

Komt vanzelf wel!

Fijn dat je baby goed ligt!! Bij mij hebben ze wel eens een tijd in de kikkerhouding gelegen. Hoofd beneden, billen boven en beentjes aan de zijkant. Toen voelde ik ook met name de trappen in mijn zij. Misschien bij jou ook?

Verder alles goed met iedereen?

10. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Hier is dinsdag officieel m'n verlof ingegaan. In mijn werk "moeten" we met 34 weken stoppen. Langer doorwerken is ook niet echt haalbaar. Had ervoor 2 weken vakantie dus ben al bijna 3 weken vrij. Was de bedoeling dat het mooi weer zou zijn. Dat viel helaas een beetje tegen...

Hier nu bezig met de laatste dingetjes. Vrijwel alles is klaar, gekocht en schoon qua baby dingen. Ze moet nog minimaal 2 weekjes blijven zitten en dan is ze meer dan welkom. Voel me verder perfect dus dat is heel fijn.

Baby ligt hier ook ingedaald sinds week 32. Ze kunnen dan nog wel draaien, hoofdje blijft dan we beneden. Hier ligt ze met het aangezicht naar m'n buik. Voel dus ook veel beweging aan de zijkant door de armpjes en beentjes. Erg gezellig :)

11. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een baby die al heel diep ligt. Ik voel de voeten ook aan de zijkant voornamelijk. Ze lag nu nog als sterrenkijker maar dat kan nog veranderen. De kans dat ze zich nog om gaat draaien is minimaal. In theorie kan het maar aangezien ze nu al een week of 7 ondersteboven ligt verwachten ze dat niet.

1981mama, hier is nog niets klaar hoor. De babykamer hoeft niet veel aan te gebeuren. Schoonmaken, wieg naar beneden en ledikant naar zolder. Alleen ligt zl daar nog in. Ik wilde zijn nieuwe kamer dit weekend afmaken maar buiten deels opruimen zijn we nog geen stap verder. We gaan nog wel weer verder dit weekend maar wanneer het af komt? Ik wil zl wel zsm over hebben. Wassen etc staat gepland voor mijn verlof. Dat gaat hem pas worden in week 37 en begin nu wel wat nerveus te worden als ik eraan denk. Het komt vast goed maar merk wel dat ik deze keer wat meer nesteldrang achtige neigingen heb. Als er maar wat schot in de zaak kwam binnen en buiten.....

Nu weer zennnnnn

Nog 4,5 week werken! Het gaat echt rap nu! En heb nog een paar mogelijkheden om er nieuwe klanten bij te krijgen (onvoorstelbaar nu iedereen toch duidelijk kan zien dat ik zwanger ben). De vorige keer lukte dat echt niet! Dus nog een paar lekker drukke weken voor de boeg!

Oh en zooo spannend! Ik sta voor bij de buik Vd maand hierzo. Zou echt heel tof zijn om te winnen!! Duimen jullie mee?

12. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ laawra: grappig dat jij 4,5 weken snel vind hahaha... Moet er niet aan denken nog 4,5 week te moeten werken. Leuk, buik van de maand. Ik heb voor je gestemd! En ik duim voor je.

Hier nog 2 ochtenden werken (donderdag en maandag) en dan lekker verlof. Ben er echt aan toe. Merk echt dat ik minder drukte kan hebben dan normaal.

Voor volgende week heb ik de babywas op de planning staan. Moet nog een paar dingen kopen dan kan alles in 1x gewassen worden. Kamertje wil ik eind volgende week helemaal klaar hebben. Hoeft niet superveel meer gedaan te worden gelukkig. Gordijnen zijn besteld dus als die binnen zijn ophangen, steugerhout is binnen dus van de week ff een wandbord van maken voor achter de commode, plankjes ophangen, alles poetsen, alles wassen en vouwen en de kasten inruimen. Oh... En de wieg moet nog in elkaar gezet worden op onze slaapkamer. Ik hoef me de eerste week van mn verlof niet te vervelen.

Vanavond komt er iemand voor de intake van de kraamzorg. Had nog wat willen poetsen maar heb geen energie en mn buik doet zeer. Dus helaas. Vraag manlief wel of hij even een stozuiger erdoor haalt als hij straks thuis komt. Wc doe ik straks nog wel ff. Gelukkig heb ik het de laatste tijd goed bijgehouden dus het ziet er niet heel schandalig uit.

13. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Het scheelt denk ik heel erg dat ik mijn tijd zelf in kan delen tot op zekere hoogte. Door mijn werk tel ik sowieso iets anders qua weken. Mijn klanten draaien grotendeels een cyclus van 6 weken, dus ik werk nog maar minder dan een ronde. Een ronde is altijd zo voorbij dus minder dan een ronde is gevoelsmatig heel kort. De laatste drie weken ben ik achtervang voor een collega en mijn laatste week zelfs voor drie. Heb mijn laatste twee weken gepland om tijdelijk afscheid te nemen van mijn klanten en het blussen van brandjes waar nodig. Plus overdracht schrijven en al mijn administratie wegwerken. Effectief werk ik in mijn hoofd dus zelfs nog maar twee weken en een beetje.
    Als ik thuis ben kan ik tussendoor wel wassen (ik dacht dat dat wel kon wachten maar ik denk nu van niet, haha!)

Ik kan me wel voorstellen dat je er op een gegeven moment wel klaar mee bent, zeker als je een fysiek zwaardere zs hebt. Had ik belkenklachten, harde buiken etc dan was het verhaal ook anders geweest denk ik!

14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ha ladies,

Hoe is het bij jullie? Het is zo stil hier ;)
    Al dames met verlof natuurlijk? of aan het aftellen naar? :)

15. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Idd rustig!

Ik mag/moet nog een weekje!
    Heerlijk, kijk er echt naar uit!

16. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ten eerste mijn excuses voor mijn afwezigheid!
    Ik heb het de afgelopen dagen erg druk gehad en heb dit topic even helemaal misgelopen.

Even mijn verhaal van een ander topic gepikt over mijn goede reden van de afwezigheid..;
    Inmiddels is Christiaan dus 4 dagen oud, en is zijn infuus verwijderd.
    Hij heeft geen dipjes vertoont qua hartslag of saturatie en hierdoor zijn vandaag ook zijn plakkers voor de hartmonitor verwijderd.
    De kleine man doet het enorm super, krijgt een redelijk deel van zijn voeding van mij (aan de borst of afgekolfd) en de rest krijgt hij bijgevoed, per flesje. Zijn sonde hoeft hij amper te gebruiken tenzij hij te moe is, dus hopelijk kan deze misschien ook al snel verwijderd worden! Ook zit hij al weer op zijn geboortegewicht en kan hij zijn temperatuur al een heel stuk beter regelen, dus binnenkort mag hij uit de warmtebak en in een wiegje!
    Vandaag heeft hij de hielprik gehad en is zijn bilirubine gehalte gecontroleerd en die was ook helemaal netjes. Ik heb per vandaag stuwing, dus mijn borstvoeding loopt ook al netjes op..

Ik zal dinsdag weer naar huis toe moeten, en dan mijn kleine man achter moeten laten. Wel zijn we (Ik en mijn man) in staat om elke dag 3-4x te kunnen rijden naar het ziekenhuis om hem zo snel mogelijk naar huis te kunnen laten gaan.

Het was even allemaal goed schrikken, maar tot nu toe is alles 100% meegevallen, bevalling en nasleep..

(Bijgevoegde foto's zijn net van dat hij 2 dagen oud is (voor het eerst rompertje aan) en net na zijn geboorte.)

17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Gefeliciteerd IlonavanH90!!!!
    Gaat het inmiddels weer wat beter met jou?
    en is de verwachting dat de baby even moet blijven maar dat alles goed is met hem?
    mooi ventje is het hoor!!!! Geniet van hem!

18. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Met mij gaat het prima, geen last van hechtingen of wat dan ook, alleen wat stuwing.
    Klopt, de criteria zijn dat hij alle voedingen zelfstandig moet eten, en moet groeien. Voor de rest doet hij het als een gezonde baby!

19. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Ilona! Ik hoop dat hij alles snel oppakt en jullie heel snel als gezin naar huis mogen! Zo te lezen gaat dat vast niet lang duren!

Hier nog twee werkweken voor de boeg met best leuke dingen op de planning maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er wel klaar mee ben. Heb niet zoveel zin meer maar ja. Deze week is er nog een collega, volgende week ben ik alleen dus echt veel keus heb ik niet. Nood breekt wet natuurlijk maar geen zin meer is niet echt een excuus ;)

Inmiddels ben ik begonnen aan de babywasjes en zijn alle nieuwe kleren gewassen. Nu nog even strijken de eerste keer en dan kunnen ze de kast in. Heb nog een hele berg kleren maar die zijn niet nieuw dus die hebben minder haast. Begin langzaam wel weer wat meer overzicht te krijgen want dat was ik compleet kwijt :-D
    Morgen weer controle en eind volgende week swabs voor mrsa laten nemen. Het begint nu wel op te schieten!

20. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat zal dat schrikken geweest zijn, Ilona!
    Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!

Fijn dat hij het zo goed doet, en hopelijk snel als gezinnetje naar huis!

Deel Deze Pagina