Sportende zwangeren!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lovely83, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou het erg leuk vinden om te kletsen met zwangere vrouwen die net als ik blijven sporten tijdens hun zwangerschap.

Ik sport zelf 4x in de week, doe krachtraining en hardlopen daarnaast volg ik sinds kort groepslessen.

Deze zwangerschap wil ik gewoon door gaan met sporten en gezond eten.

2. Mamasaar

Mamasaar Actief lid

1 jun 2015
    105
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat goed !!
    Ik meld me voorzichtig aan hier. Ookal kun je het niet 'blijven sporten' noemen. Wij wilden samen lekker gaan starten en hebben vorige week spullen besteld. En toen had ik zondag een positieve test!! We gaan een challenge van Bikini Body Mommy volgen, en ik dan echt op een rustig er verantwoord tempo.
    Eerste zwangerschap erg veel aangekomen, en dat wil ik echt niet weer!! Dus, aan de bak met die handel :)

3. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    Hoi Lovely,

Ik schrijf graag mee!
    Ik probeer zeker 4 keer per week te sporten: ik loop hard, ik fiets, en ik doe thuis fitnessoefeningen/spieroefeningen.
    Daarnaast heb ik een baan waarin ik sowieso al veel beweeg.
    Dit is mijn allereerste zwangerschap en ik ben erg benieuwd hoe lang het sporten 'goed' blijft voelen :) !

De eerste keer dat ik weer ging hardlopen tijdens mijn zwangerschap, vond ik dat een beetje eng. Al dat geschud, haha. Inmiddels heb ik al weer 3x hardgelopen en vertrouw ik er op dat het geen kwaad kan.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Leuk!
    Mamasaar: hier ben ik bij de eerste 2 zwangerschappen ook enorm veel aangekomen. En inderdaad dat wil ik gewoon niet meer! Lees tegenwoordig veel over bikini body mommy, zou mij er ook eens in verdiepen.

Bushbaby: kan me voorstellen dat zo'mooi eerste keer hardlopen terwijl je weet zwanger te zijn eng is, maar heb tot nu toe gelezen dat het geen kwaad kan.

Ik heb vandaag een uurtje bodysculpting gedaan en 30 minuten cardio. Morgen ga ik ook voor het eerst sinds positieve test hardlopen.

5. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    Goed bezig lovely!

Ik heb vandaag 40 minuten workouts gedaan via YouTube, speciaal voor zwangeren ('pregnancy workout'), oa cardi en ook met gewichtjes. Maar het is wel heeeeel erg low impact en een beetje suf. Misschien meer geschikt voor als je wat verder in je zwangerschap bent ;).

Ben van plan om morgen een stuk te gaan fietsen (Ca 25 km) en heb 's avonds nog een boswandeling op het programma staan dus morgen ook weer actief genoeg :) !

Hoeveel kilo was je tijdens je vorige zwangerschappen dan aangekomen, lovely, en weet je ook wat daar de oorzaak van was? Te veel gegeten? Te weinig bewogen? Veel vocht en gewoon pech?? Ging het er na de bevalling weer makkelijk af of niet?

Dit is mijn 1e zwangerschap dus ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Ik heb wel gelezen dat het goed is om zo fit mogelijk de bevalling in te gaan, dus alleen al daarom wil ik graag deze 9 maanden extra goed voor mezelf zorgen en lekker blijven sporten/bewegen zolang het kan. Daarnaast ben ik ook wel bang om heel veel aan te komen dus dat motiveert ook. Ik hou best erg van snoepen en wil voorkomen dat ik me tijdens de zwangerschap te buiten ga, want: extra honger en zwanger, dus het mag.... ik probeer me echt in te houden! Maar heb nog 34 weken voor de boeg, haha. We zullen zien hoe het loopt!

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bushbaby ik kwam elke zwangerschap ongeveer 25 kilo aan! Door snoepen en weinig bewegen. Bij de eerste had ik een knakworst verslaving en bij de 2de een magnum verslaving :D.
    Deze zwangerschap ga ik niet aan verslavingen toegeven.
    Mag van mezelf max 10 kilo aankomen dus gewicht baby en vruchtwater ongeveer.

Het word.morgen mooi weer voor een fiets en wandeltocht.
    Het schijnt inderdaad goed te zijn om zo fit mogelijk te blijven tijdens de zwangerschap, ook voor de bevalling heb gelezen dat het dan makkelijker gaat.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mag ik ook al meeschrijven? Hebben afgelopen week een miskraam gehad, maar zijn wel bezig met zwanger worden. Ik heb mijn afgelopen twee zwangerschappen gewoon door gesport, beide tot ongeveer week 32 (ivm harde buiken) vanaf toen ben ik gewoon veel gaan wandelen. Ik loop 4 dagen per week hard en volg 1 keer per week een les pilates. Toen we nog in neserland woonde hockeyde ik ook, maar dat doe ik sinds de verhuizing niet meer. Wil nu misschien iets van kickbocksen erbij gaan doen.

8. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    @lovely, een goed streven, die 10 kilo! Ik hoop zelf ook rond 10-12 kilo uit te komen. Ik heb nu een BMI van 22 (65 kilo bij 1.72, maat 36) dus goed en mag volgens de boekjes rond 15 kilo aankomen maar ik hoop eronder te blijven. Wil erg graag een slanke fitte moeder worden voor ons toekomstige kindje :) !

Volgens mij hangt het er wel heel erg van af hoe je zwangerschap loopt trouwens, ik lees wel eens over vrouwen die zeggen echt heel gezond en niet te veel te eten, maar die toch 25-30 kilo aankomen..... veel vocht misschien??? Wel een beetje een schrikbeeld voor mij... Ook hoorde ik van mijn moeder dat die tijdens haar zwangerschap van mij (ik was ook haar 1e kind) echt ENORM werd (ik neem aan ook qua gewicht, in elk geval qua formaat) maar dat ze daarna slanker werd dan ooit. Daar put ik dan mijn hoop maar uit, mocht ik erfelijk belast zijn en ook mega-zwanger worden haha ;) ! Hoe het ook zal lopen, ik ga mijn best doen om veel te bewegen en gezond te eten, meer kan ik niet doen en de kilo's die dan toch komen zal ik dan voor lief nemen.

@boommm, gezellig dat je er bij komt! Wat balen van je miskraam, met hoeveel weken was het? Ik ben zelf elke dag nog bang dat het misgaat en zal zo blij zijn als ik op de 12 weken zit (en ook als ik eind volgende week mijn 1e echo heb bij 7 weken + 5 dagen en hopelijk een mooi vruchtje met kloppend hartje!).
    In welk land woon je als ik vragen mag??
    Heb jij ook tot 32 weken hardgelopen en hoeveel km liep je?
    Ik loop nu rondjes van slechts 5-6 km, en tussendoor ga ik 1 of 2 keer even wandelen om mijn hartslag omlaag te brengen. Doe ik normaal nooit hoor, en ik liep vaak 10 km. Maar ik doe nu echt voorzichtiger aan.
    Ik heb trouwens gelezen dat als je buik echt fors wordt (na 4/5 maanden??) en je blijft hardlopen, dat je dan meer kans hebt op striae en een 'blubberbuik' na de bevalling, omdat er extra druk/schokken op de toch al uitrekkende huid van je buik komen. Hoe heb jij dat ervaren?
    Kickboksen tijdens de zwangerschap zou ik absoluut niet aandurven trouwens. Te high impact en misschien de kans op klappen in je buik (al neem ik aan dat het heel gecontroleerd gaat). Wel een hele stoere sport!!
    Hoe oud zijn jouw 2 kindjes trouwens, en hoe ging het de vorige zwangerschappen qua kilo's aankomen en hoe snel waren ze er weer af??

Hoe oud zijn jullie (en jullie partners) trouwens allemaal en voor het hoeveelste kindje gaan jullie?

Ik ben 34, mijn man 46, en dit wordt ons 1e kindje.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bushbaby. Ik was iets voorbij de 5 weken. T is heel verdrietig, maar we gaan snel weer verder voor een volgende poging. Spannend dat je al bijna een echo hebt! Zit vast allemaal goed!!
    Wij wonen in London. Zijn nu op vakantie in New York (vandaar dat ik op rare tijden post, ivm het tijdsverschil)
    Met 32 weken liep ik vaak tussen de 3 en 5 km. Ik luisterde heel goed naar mn lichaam en paste daarop mijn schema aan. Ik pushte in ieder geval niets. Tot de 20/24 weken heb ik wel 10km gelopen. Hield wel altijd mijn hartslag in de gaten en luisterde gewoon naar mn lichaam. Ging het niet meer? Dan stopte ik gelijk.
    Heb zelf nog nooit gehoord van de blubber buik door het hardlopen. Wel pakte ik mn buik altijd stevig in met een strakke buikband. Maar hij is niet enorm blubberig geworden na de bevalling, gelukkig. Wel heb ik op het eind 2 striae streepjes gekregen.

Kickbocksen wilde ik ook niet doen tijdens de zwangerschap. Maar ik weet natuurlijk niet zo goed hoe lang het duurt voordat ik zwanger ben. En mocht het deze ronde alweer raak zijn wil ik na de geboorte gaan kickbocksen.

Mijn dochters zijn 1,5 jaar en 9 maanden. Bij N ben ik 8 kilo aangekomen, dit is er nooit helemaal afgegaan (laatste 2,5e kilo niet) omdat ik gelijk weer zwanger raakte. Bij M kwam ik 11 kilo aan. Dit was na 2 maanden weer helemaal weg. Ik loop elke dag lange stukken met de hond en ben dit snel na de bevalling weer gaan doen.
    Ik ben 25 trouwens en vriend is 38. We gaan voor een derde kindje.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Boommm: ik hoop dat het voor jullie weer snel raak mag zijn! Kickboxen lijkt me enorm gaaf, schijnt ook erg goed voor je te zijn maar wel zwaar.

Bushbaby: natuurlijk kunnen we niet voorspellen hoeveel we aankomen, vocht speelt ook mee. Maar je kunt wel tijdens een zwangerschap op je eten blijven letten en dat deden ik bij de eerste 2 absoluut niet. Elk lichaam reageert ook anders.

Ik en mijn partner zijn beide trouwens 32, we hebben 2 kinderen een zoon van alweer 13 en een dochter van 6 :).

Hardlopen ging goed, morgenochtend ga ik een lesje bootcamp doen!

11. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    @boommm,, leuk, op vakantie in New York, nog veel plezier :) !! Wat goed dat je de vorige keren nog zo lekker lang hebt hardgelopen. Ik zou het super vinden als mij het in elk geval tot de 20 weken lukt. Verder fiets ik ook en dat verwacht ik wel langer te kunnen blijven doen (minder belastend), en ik wandel graag.
    Wat leuk, zo weinig leeftijdsverschil tussen je kindjes! En je bent de vorige keren ook helemaal niet veel aangekomen zie ik, netjes hoor!! Kwam je de bevallingen ook een beetje goed door, omdat je zo fit was?

@lovely, mooi dat je gisteren hebt hardgelopen! Ik heb gisteren ruim 6 km gewandeld en vandaag 26 km gefietst. Dat voelt wel lekker! Ik heb ook heel weinig last van kwaaltjes en voel me eigenlijk heel goed en over het algemeen vrij energiek. Kan allemaal nog veranderen natuurlijk, maar ik hoor van veel vrouwen die evenlang (kort) als ik zwanger zijn dat ze enorm moe en enorm misselijk zijn. Dat lijkt me erg vervelend, en gelukkig heb ik dat niet.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen,

Hier ook geen klachten, voel me topfit zelfs!
    Gisteren weer wezen hardlopen bootcamp was me niet gelukt dochter was thuis gebleven van school.
    Ga vanmiddag ook nog een rondje doen, heb mij paar maanden terug ingeschreven voor 4mijl en die hoop ik nog te kunnen doen zou dan ongeveer 21 weken zwanger zijn.

13. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    Zou mooi zijn als die 4 mijl (Groningen toevallig??) lukt Lovely! Op zich, als je je fit blijft voelen, klinkt het wel haalbaar!

Ik heb vandaag een fysiek drukke werkdag gehad, en vanavond nog een boswandeling van 8 km gemaakt, dus het was weer een sportief dagje :) . Ik hoop echt dat ik zo lang mogelijk lekker fit en actief kan blijven!

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad de 4 mijl in Groningen :)
    Bushbaby woon je vlakbij een bos? Lijkt me heerlijk! En dat fit blijven gaat vast wel lukken!

15. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Hai,
    Wat leuk dat jullie ook lekker door blijven sporten. Ik ben nu 10 weken en 5 dagen zwanger, 2e zwangerschap. Eerste keer tot het eind 2x per week blijven sporten. In het begin nog basketbal, later Mom in balance (zwangeren bootcamp) en (hard)lopen.
    Nu weer van plan. Merk wel dat t door de vermoeidheid t iets lastiger is, maar hopelijk is dat snel minder. Nu loop ik per keer 5 km, 6 weken geleden nog 10. Ik sta ingeschreven voor 5 km color run als ik 21 weken ben, ben benieuwd...

16. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    @lovely, ja, ik woon middenin het bos, dus dat is heerlijk als je zoals ik van hardlopen, en fietsen en wandelen houdt!
    Ik heb vanochtend nog een kleine 6 km hardgelopen, dat was lekker.

@overtherainbow, lekker dat je je vorige zwangerschap ook al zo sportief bent doorgekomen! Hielp het ook om de extra kilo's te beperken, of niet? En om goed de bevalling door te komen?
    Hopelijk kun je ook tijdens deze zwangerschap lekker lang door blijven sporten :) ! Hoe ver ben je nu?

17. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Oh bushbaby, lekker bij het bos wonen.
    Vorige zwangerschap redelijk gezond gegeten en bij 36+6 weken 10 kg aangekomen. Na de bevalling ook heel blij geweest met t sporten, want was vlot hersteld. Geen bekkenbodem klachten en gewicht was er snel weer af (op 1kg na).
    Ik ben nu precies 11 weken dus hoop t weer zo te kunnen doen met sporten!

18. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    Hoi allemaal, hoe gaat het met iedereen!

@overtherainbow, dat is erg netjes, 10 kilo de vorige zwangerschap, en mooi dat je ook een vlot herstel had! Hopelijk deze keer net zo!

Ik heb deze week lekker gesport: 2x een flink eind gefietst (33 en 23 km), 1x hardgelopen (6 km) en 1x een powerwalk van 10 km (te warm om hard te lopen).
    Ondanks dat ik echt niet te veel eet en ook gezond eet, ben ik nu bij 8 weken toch al 2 kilo aangekomen :$ ! Ik heb wel al vanaf week 4 last van verstopping en een mega opgezette buik, alsof ik 5 maanden zwanger ben.... al mijn broeken (skinny jeans) passen nog gewoon en de riem gaat ook nog op hetzelfde gaatje, dus ik denk en hoop dat het echt in mijn darmen zit. Wel beetje schrikken om nu al het gewicht zo te zien stijgen ondanks sporten en gezond eten.... ik hoopte heel erg rond die gemiddelde 12-14 kilo uit te komen maar word nu wel een beetje bang al.... :(

Heb trouwens vrijdag mijn allereerste echo gehad en alles was goed :) ! Een mooi krachtig kloppend hartje, en de termijn klopte precies met mijn eigen berekening. De kleine ligt op de kop onderin mijn baarmoeder. Zo mooi om te zien!! (En toch voelt het nog steeds heel onwerkelijk dat er écht een kindje in mijn buik aan het groeien is, haha!)

19. Caprice

Caprice Bekend lid

13 mei 2015
    881
    0
    0
    #19 Caprice, 6 jul 2015
    Laatst bewerkt: 6 jul 2015
    Hoi, mag ik ook meekletsen. Ik sport 6 op 7 en mijn gyn vind dat super. Ik mag alleen niet meer aan wedstrijden deelnemen van hem.
    Ik fiets loop en zwem en doe af en toe mee aan triathlons daarboven 3 keer per week zumba en 1 keer per week BBB. Maar elke dag ook lichte krachttraining.

Ik eet ook al twee jaar volgens de principes van de voedselzandloper en ook dat mocht ik blijven doen van mijn gyn

Ik ben 34 en mijn man 32 en dit is ons eerste kindje

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hi!
    Bushbaby: Kan ook vocht zijn hoor door het warme weer, en van verstopping kom je helaas ook behoorlijk aan. Maar kan me voorstellen dat je er van baalt.
    Wat fijn dat de eerste echo goed was!
    Caprice: natuurlijk mag je mee kletsen, gezellig! Heeft jouw gyn ook aangegeven dat er bepaalde dingen zijn die je echt niet tijdens de zwangerschap mag doen? De voedselzandloper lijkt wel wat op paleo toch?
    Ik had vorige week een personal trainings pakket bij mij op de sportschool gewonnen. Vandaag intake gehad, hij zag het als een uitdaging om een zwangere vrouw te gaan begeleiden. Na de vakantie gaan we aan de slag!
    Heb een lesje bodypump gedaan vandaag, was weer lekker!

Deel Deze Pagina