Augustus 2016 mama's NOD-clubje

Discussie in 'De mama's' gestart door Love1990, 2 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Inbakeren met Hydrofiele luiers - De moderne huisvrouw

Zo kan het ook hoor! Lekker goedkoop en werkt eveneens prima!!!

2. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Ik heb de swaddle me, niet heel duur en makkelijk in gebruik. Schijnt alleen wel makkelijk uit te wurmen zijn bij hele bewegelijke kindjes. Hier hebben we dat probleem niet. Bij de prenatal zijn ze nu in de aanbieding, 2 voor 25 euro.
    Het kan ook met gewone doeken, maar ik vind zo'n instapklaar zakje veel makkelijker. Klittenbandjes dicht en klaar.

Ze krijgt nu om de 4 uur de fles, dus hooguit 3 uur slaap achter elkaar. En overdag inhalen heeft niet veel nut, heb echt behoefte aan een keer lekker lang slapen.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Bij R. Gebruik ik snachts een hydrofiel om in te bakenen, van de oudste heb ik nog een pacco liggen daar zijn we ook zeer tevreden over. Maar die durf ik nog niet te gebruiken totdat haar heupjes goedgekeurd zijn.

Die eerste weekjes zijn best heftig he, zo weinig slaap. Ik heb afgelopen week ook even een breekmomentje gehad. Gelukkig slaapt R. Nu veel beter sinds we jbp gebruiken. Ik ben er snachts nog maar 1x uit en binnen 20 minuten slapen we allemaal weer 😁

4. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Oh binnen 20 minuten, lekker joh. Hier verschonen, drinken duurt 20 minuten, en dan 30 minuten rechtop, weer inbakeren en flesje schoonmaken. Al gauw een uur bezig..

5. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Vl heeft ook een swaffdle me gehaald, ben benieuwd!

Wat heerlijk dat jr er maar 1 keer uit hoeft love, ik zit elke 3 uur braaf te voeden haha. Meneer heeft echt een biologische wekker van 3 uur snachts. Soms ben ik wel een uur bezig, voeden, luier en in slaap krijgen.

Hoe doen jullie dat? Gewoon wegleggen?
    Als ik hem wakker wegleg valt hij echt niet in slaap

6. Love1990

Ik elke 4 uur 😁 23 uur de laatste voeding, 3 uur de nacht voeding en 7 uur de ochtendvoeding. Ingebakerd kan ik haar zo weg leggen snachts dan is ze binnen 5 minuutjes in slaap, soms wil ze nog even haar speentje.

Swaddle me hoor ik ook positieve verhalen over, hopelijk werkt het voor jullie

7. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Oh ja dat is al wat beter! Wij komen nu nog op 2 nachtvoedingen 😊

Ja ik ben iok benieuwd!!

8. Love1990

Kan zomaar veranderen hoor 😉 Vorige week gaf ik ook nog 2 nachtvoedingen.

9. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Goedemorgen... hmmm... hier nu twee nachtvoedingen achter de rug... kreun. Gevoed om 0.00u, 3.00u en 5.00. Ze zal het wel nodig gehad hebben, maar ik voel me geradbraakt momenteel. Het scheelt wel dat ik heel diep slaap tussendoor. Het schijnt zelfs ook zo te zijn dat als je bv geeft, je een hormoon aanmaakt waardoor je ook dieper en beter slaapt. Mannen missen dit uiteraard ;). Maar goed, ondanks dat hormoon en het diepe slapen ben ik nu wel errug moe!

Hier baker ik momenteel nog vrij primitief in. Dat wil zeggen... ik heb een heel kleine slaapzak, waarvan ik de armsgaten dichtgenaaid heb. Daar doe ik M, met de rits op de rug, in. Op de rug maak ik het dan nog iets strakker met een veiligheidsspeld. In de wieg leg ik haar tussen twee rolletjes van hydrofielen (die liggen er standaard bij mij in), zodat ze in de zijligging kan. Het helpt echt enorm! Ze is namelijk in tegenstelling tot zoon H een onrustige, erg beweeglijke inslaper. Ze huilt daarbij telkens en komt daardoor pas in slaap als je ze een lange tijd hard laat huilen (waar je ook niet altijd zin in hebt). Van H had ik deze zak met dichtgenaaide mouwen nog liggen (bij hem hebben we het ook een tijdje gebruikt) en nu ik deze een tijdje bij M gebruik ervaren een wereld van verschil.
    Als ik een doek zou moeten hebben, moet ik waarschijnlijk een heel kleintje hebben, aangezien M nog maar iets over de 3 kg is nu (gisteren 3040).

Van de week trouwens bij CB geweest. Alles goed! Weer leuk contact ook met de vp en arts. Volgende keer een combiafspraak. Dan ga ik voor de laatste keer met ons zoontje naar het CB en voor M is het dan de tweede keer.

En oja.... de foto's komen echt nog! ;)

10. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Pittige nacht inderdaad veldmuisje!
    Wat interssant dat vrouwen dat kunnen, ik heb ook echt t idee dat ik steeds heel diep slaap tussen de voedingen in.

Hier had M om 11 uur, 3 uur, 5 uur en 7 uur een voeding, maar toch was ik wel uitgerust vanmorgen. Moet wel zeggen dat ik om 9 uur al ging slapen. Probeer zo tocht wat extra uurtjes te pakken, over dag luikt het eigenlijk niet.

Gister was hij weer zo lang wakker overdag en in de avond, vind dat zo lastig, ik zie dat hij moe is, hij was in de avond ook veel aan t huilen (niet lang gelukkig maar bij elk dingetje wat hij niet leuk vond was het weer huilen). Weet soms dan niet meer wat we moeten. Gister is hij bij VL uiteindelijk in slaap gevallen en ik heb heerlijk kunnen douchen.

Vandaag gaan we voor t eerst wandelen buiten, heel erg zin in!

Inbakeren moeten we nog even mee wachten, ons mannetje is nogal warm vasn zichzelf (heeft geen kruik nodig gehad) en krijgt het er veelste warm in :)

Ik kan me al bijna niet meer voorstellen dat ik zwanger ben geweest en ben bevallen, heel raar idee is dat... Alsof M er gewoon ineens was... Herkennen jullie dat?

11. Love1990

En in z'n rompertje inbakeren dan vaya?

Oef, heftig nachtje veldmuisje. Hier ook een slechte nacht. R. Werd wakker om 2 uur, 5 uur, 7 uur en dronk erg slecht. Over de hele nacht maar 50ml binnen gekregen 😨 En vanmorgen de ochtendvoeding enorm gespuugd. De afgelopen 2 dagen heeft ze ook extreem veel poepluiers. Ze zit niet lekker in haar velletje 😔

12. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ja erg herkenbaar Vaya. Het is zo snel gegaan dat ik soms het gevoel heb het nogmaals te willen herbeleven. Dus gewoon nog een keer bevallen en dan alles goed in me opnemen, bekijken etc en daarna een kraamweek met wat daarbij hoort. Apart hè... alles gaat zo snel voorbij en je moet nu allemaal maar weer. ;)

13. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Is nog steeds te warm love... Helaas. Naja snachts gaat t slapen wel oke dus dan maar wat langer tussen ons in.

Wat sneu voor je meisje, hopelijk voelt ze zich snel beter!

Ja he Veldmuisje! Waarin ik mijn zwangerschap en bevalling echt heb vervloekt en geroepen dat dit de Eerste en laatste was kom ik daar nu al op terug 😁 Maar goed eerst lekker van dit mannetje genieten!

Hij heeft met papa gedoucht vandaag, vond hij prachtig! En ook nog gewandeld! Was echt heerlijk! Ik begin weer echt blij te worden! Hij is vandaag tot nu toe ook heel lief, was met het douchen en wandelen lang wakker geweest maar slaapt nu steeds weer heel rustig. Hopelijk vanavond en vanacht ook en waren het even 2 regeldagen.

14. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Je bent al het leed en de pijn ook zo weer vergeten! Mooi ook eigenlijk... Zelf zou ik echt nog wel een kindje / meer kinderen willen 😌

15. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Ja raar eigenlijk he! Heb me echt nog nooit zo ellendig gevoelt als in de kraamweek maar ook dat is gauw vergeten als je je weer goed voelt. Inderdaad gelukkig maar anders waren er veel minder kinderen denk ik 😂

16. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    En met meer is het ook zoveel gezelliger voor een kind ;)

17. Love1990

Voor mij was dit echt de laatste, ik vond de zwangerschap ook enorm pittig. Manlief gaat binnenkort een afspraak maken in het zkh, voor ons geen kindjes meer.

R. Is gelukkig wat rustiger als vannacht/vanmorgen. Hopelijk vannacht ook weer wat regelmaat, kan wel een extra uurtje slaap gebruiken 😁

Vaya, warmbloedig mannetje hebben jullie. R. Houdt haar temp ook wel goed vast vanaf dag 1 maar ligt wel in haar kleertjes ingebakerd in een hydrofiel en met een dekentje over.

18. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Snap het hoor love, is ook mooi O toch? Hoop dat r. Beter slaapt vannacht!

Hij is heel warmbloedig, lag gister in een romper met lange mauwen en een broekje op t voedingskussen, als dekentje heft hij een hydrofiel en dat is echt warm genoeg. Checken geregeld zijn temp en die oa keurig.

Nou mijn eerste slaapronde gaat beginnen, welterusten meiden!

19. Love1990

Ja ons gezin is nu compleet. 2 bonuskindjes en 2 eigen kindjes, ik vind het druk zat zo 😁 Maar wel erg gezellig!

Welterusten!

20. Love1990

Trots op ons meisje! Vannacht gewoon 6 uurtjes tussen de voedingen gelaten 😃

Deel Deze Pagina