Augustus 2016 mama's NOD-clubje

Discussie in 'De mama's' gestart door Love1990, 2 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Wat goed love!!

Hier een drama nacht, eerst wel netjes 3 uur tussen de voeding maar vanaf 3 uur vanacht nog maar 1,5 uur. Hij had onwijs ceel krampjes en wilde na half 6 njet meer slapen. Ik was doodmoe, heb hem uiteindelijk op zijn zij tegen mijn buik aangelegd en zo hebben we nog heerlijk geslapen. Zijn krampen waren ook meteen weg. Vandaag maar infacol halen.

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ach arm mannetje, zo sneu he die krampjes 😔 R. Slaapt overdag op haar buik, dat lijkt ook goed te helpen tegen de krampjes. Hopelijk kun je vandaag nog even wat extra slaap pakken.

3. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Wat knap Love :) Lekker beetje door kunnen slapen dus.

En Vaya balen dat het bij jullie juist niet goed ging. Krampjes zijn sh*t, hopelijk helpt de infacol een beetje. Ik heb er ook verhalen over gelezen dat het niet helpt of het erger maakt, daarom durf ik het zelf niet zo goed aan. Z. heeft wel last van krampjes af en toe, maar niet zo erg dat ze er uren wakker van ligt. En sowieso gaat dat ook een stuk beter sinds het inbakeren.

Ik kijk eigenlijk best goed terug op de zwangerschap en bevalling, zou het zo over doen. Maar die kraamweek wil ik gauw vergeten. Lichamelijk voelde ik mij prima, maar de zorgen om Z. en het "opgesloten" zitten in het ziekenhuis vond ik echt vreselijk. Moet er nu echt nog niet aan denken nog een 2e er bij te hebben, heb mijn handen vol nu. Maar over een paar jaar vast wel :)

Hier ook een redelijk goed nachtje. Afgelopen avonden moet ik Z. telkens wakker maken voor de voeding (23.00), en dan is ze heerlijk rustig en huilt niet. En afgelopen nacht zou ze om 3.00 de fles moeten krijgen, maar toen sliep ze nog. Uiteindelijk om 3.30 op het gemakje de fles gemaakt, en haar wakker gemaakt. Weer zonder huilen of krijsen de fles, heerlijk. Maakt me ook gelijk meer ontspannen als ze niet zo huilt.
    Vanochtend ook weer wat uurtjes slaap kunnen pakken, na 7.00 fles nog tot 10.00 in bed gelegen.

Gebruikt één van jullie trouwens Naïf verzorgingsproducten? Ik had van de etos een kortingsactie, en dus een fles douchegel en bodylotion gehaald. De verpakking zat echter dicht geseald in de winkel, en ik kon dus niet ruiken. Eenmaal thuis er achter gekomen dat ik hem echt niet lekker vind ruiken. Zonde, dus misschien dat een van jullie het over wil nemen tegen een leuke prijs?

4. Love1990

is er een reden om Z. Snachts wakker te maken Bobbie?
    Heerlijk tot 10 uur in bed kunnen liggen 😁 Dat gaat hier de komende jaren niet meer gebeuren denk ik 😅

Wij hebben ook een relaxt dagje, net de 3de voeding van vandaag gegeven aan R. Ze drinkt nu ook al haar flesjes van 100ml zo goed als leeg.

5. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Ze was al een beetje onrustig aan het worden, en ik was op dat moment goed wakker. Ik weet zeker dat, als ik was blijven liggen, ze voor 4 uur wel (huilend) wakker was geworden.

6. Love1990

Oh ja, dan had ik het ook zo gedaan. 😁 Des te sneller lig je weer lekker in bed 😅

7. Love1990

R. Heeft weer 6 uurtjes tussen de voedingen gelaten, 21.00 de laatste en rond 03.00 weer. Helaas heeft ze nu besloten dat ze genoeg geslapen heeft 😅 Pff wat een temperament zit er in dat dametje, ben al een uur bezig om haar wat rustig te krijgen...... Ik wil slapen 😁🙈

8. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Misschien haar voortaan rond elf uur nog wakker maken voor een slokje?

9. Love1990

Denk inderdaad dat dat toch maar weer moet 😅 Deden we anders ook hoor, maar na 4 weken rond 23.00-23.30 naar bed was ik wel toe aan een paar extra uurtjes. Uiteindelijk anderhalf uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Uurtje later moest manlief alweer uit bed, en nu met half open ogen een poging doen om de kids een Beetje fatsoenlijk op school te krijgen

10. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Balen. Inbakeren hielp ook niet?

11. Love1990

Niet met de hydrofiel 😔 Ze wurmt haar er gewoon uit. Volgende week staat de afspraak in het ziekenhuis, als dat allemaal goed lijkt de pacco maar van zolder halen.

12. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Oef daar word je ook niet blij van midden in de nacht :p Maar wel knap dat ze zo lang doorgeslapen heeft.

Hier vanochtend de eerste prikjes gehad, arm kind gilde het uit :( Eenmaal thuis lekker drinken, maar de fles ging niet helemaal op. Nu ligt ze lekker te slapen.
    Verder was ze helemaal goed gekeurd :) Ze is nu 3860 gram en 53 cm, goed gegroeid dus!

13. Love1990

Oh, wat groeit ze goed Bobbie! Die prikjes zijn zo zielig, gelukkig hebben wij als mama's er meer last van dan de kindjes.

2de nacht al dat ze 6 uurtjes tussen de voedingen laat! Hopelijk zet ze dat ritme door. Vandaag eerste dagje dat ik er alleen voor sta, en dat gaat verrassend goed! Beide kindje liggen nu heerlijk hun middagdutje te doen, dus mama heeft even me-time lekker in het zonnetje ☀️

14. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Vannacht weer 6 uur er tussen, Love? :)
    En hoe is het met de rest?

Ik ben een beetje eigenwijs geweest.. Gisteren braaf niet ingebakerd in kinderwagen te slapen gelegd de hele dag. Dat ging ongeveer 1 uur goed, en de rest van de tijd huilen. Dus gisteravond, na de 23u voeding heb ik haar toch ingebakerd. De temperatuur was netjes 37 graden, en ik heb haar goed in de gaten gehouden. Toen sliep ze binnen een paar minuten en heeft lekker doorgeslapen tot 3 uur weer. Bij elke verschoning temperaturen, en dat bleef goed.
    Dus tegen alle adviezen in gegaan, maar ze hield zichzelf echt vreselijk wakker en werd daardoor alleen maar verdrietiger.

15. Love1990

Vannacht helaas niet, ritme was ver te zoeken. Gisteravond om 22.00 wakker gemaak voor de voeding en ze kwam vannacht om 2.00/4.30/6.00 😨 Of het nou door de warmte komt of omdat ik haar gisteravond wakker gemaakt heb, geen idee maar leuk is anders 😅

16. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Jammer! Maar hee, over een paar weken/maanden kunnen we vast allemaal de nacht doorslapen (hoop ik)

17. Love1990

Ik heb de oudste na haar prikjes ook ingebakerd hoor, als ze savonds geen verhoging hebben en je ze niet te warm kleed kan dat best 😉

18. Love1990

Dat hoop ik ook, de oudste sliep pas met 14 maanden door 😅 En toen had ik gebroken nachten door de zwangerschap, de afgelopen 2 jaar heb ik nog geen echte nacht meer doorgeslapen 🙈 Ach het went.......

19. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Dag meiden. Vanaf nu ga ik eens regelmatiger reageren. Vriendlief is vanaf vandaag officieel weer aan het werk. Zal wel even wennen worden. Hij komt op zn vroegst morgenavond weer thuis.

Ik lees veel over inbakeren. Hier ook een enorm beweeglijke baby. Sloeg zichzelf ook wakker in zijn slaap. Had de swaddle me gekocht, alleen die vond ik eng want hij leek zich los te wurmen...
    Heb via marktplaats de Puckababy piep gekocht en die is echt perfect.
    Vind hem nieuw echter veel te duur, maar via marktplaats was het goed te doen!

Hier ook een heel warmbloedig kind. Ligt smorgens in zijn romper en vanaf de middag (helemaal met dit weer pffff) in zijn luier.
    'S nachts de Puckababy en een romper en een lakentje.

F wil in de avonden telkens veel drinken, clusteren noemde de lactatiekundige het.
    Gaat tussen 10 en 11 slapen en slaapt dan door tot ongeveer 3 uur.
    Komt rond half 7 nog een keer en daarna om half 11 in de ochtend.
    Hij valt wel het beste 'huilend' in slaap. Best sneu.

Vind het wel lastig hoe ik hem bezig moet houden. Soms ligt hij zeker een uur wakker rond te kijken. En word verdrietig als ik met iets anders bezig ben. Zet dan vaak zijn muziek mobiel aan en ga gezellig tegen hem kletsen. Maar op een gegeven moment wil hij bij mij liggen.

Ben benieuwd vrijdag bij het cb.. Hij is lekker spekkig, ben benieuwd wat hij nu weegt hihi..

20. Love1990

Pfff... Wat een dag. R. Vraag om de 2 uur om voeding, drinkt 40/50 ml en wil dan niet meer...... Ze is nu ook weer helemaal overstuur, geheel tegen m'n principes laat ik haar nu toch huilen. M'n hart breekt 😔

Deel Deze Pagina