Niet echt nee. Toch valt t me mee hoe moe ik ben. Ik begin wel om 9 uur al met de eerste slaapronde. Maar soms kan ik ook niet weer meteen slapen en ik ben toch wel 3 kwartier bezig per ronde dus erg veel slaap is t niet. Ach zolang hij geen huilbuien krijgt 😁
Over een tijdje komt er vanzelf meer ritme 😉 Als ik al kijk hoe R. Haar ritme de afgelopen weken veranderd is, kan zo snel gaan! Vandaag maar begonnen met grotere flesjes, alleen de nachtvoeding laat ik op 100ml staan. Ze drinkt echt super goed de laatste dagen!
Oh wat zwaar, iedere 2 uur drinken. Hier worden de nachten steeds langer. Gisteren om 22.45 fles gehad, en daarna pas weer om 4.15 wakker. En de fles daarop was om 8.30. En ik heb ook nog het geluk dat Z. tussen de avond/nacht voedingen echt super goed slaapt. Overdag is het wat wisselend, regelmatig wat krampjes waardoor ze even wakker ligt. De laatste dagen drinkt ze ook minder goed, ik denk door het warme weer. Tijdens het drinken ligt ze ook tegen mij aan en dat wordt erg warm. Verder gaat het hier allemaal best goed. Laatste dagen steeds meer iets dat op een lachje leek, en net een enorme glimlach Zo mooi.
Hier ook een goede nacht. Hij ging om 2130 slapen en om 0330 kwam hij voor de voeding en om 0630. Daarna nog geslapen tot 0830.. Vanmorgen is hij in bad geweest in een babyswimmer (zwembandje om de nek) En dat ging me toch goed! Hij vond het heeeerlijk. Viel zelfs in slaap en heeft zo nog 10 minuten rond gedobberd hahaha! Jeetje Vaya. Om de 2 uur, vermoeiend! Wel gek dat onze lijven het aan kunnen eigenlijk he..
Wat een heerlijk nachten dames! Bobbie, hier de afgelopen dagen ook al iets wat op een glimlachje lijkt. Kijk ook enorm uit naar het echte lachen. Anne, oh dat klinkt heerlijk. Fijn dat jullie mannetje het dobberen zo lekker vind. Ik weet niet wat me overkomt vandaag, ik heb R. Net wakker moeten maken voor een voeding 🙈 Als ze vandaag zo door gaat komen we voor het eerst uit op 6 voedingen 😁
Oh wat klinken jullie nachten heerlijk! Kan miet wachten tot het hier ook zo gaat! Wat leuk dat ze al een beetje gaan lachen! Vandaag weer lekker gewandeld, M vind het heerlijk! De dag gaat tot nu toe heel goed, heb hem vandaag een flesje gegeven met afgekolfde melk, nou alsof hij nooit anders had gedaan haha Ik hoop morgen echt wat tips te Krijgen voor de borstvoeding want ik ben er beetje klaar mee. Had wel dat hij vanochtend van 10 tot half 1 had geslapen en daarna was hij heel vrolijk en uitgerust, lekker gedronken, uurtje gewandeld en toen weer honger en nog 60 ml gedronken, dus toch niet genoeg terwijl hij naar mijn idee echt goed dronk aan de borst en ook echt niet meer wilde. Toch raar he?
Komt voor jou vast snel genoeg Vaya, de langere nachten Ik heb sowieso een makkelijke baby volgens mij, want alleen in het ziekenhuis heeft ze mij wakker gehouden. Eenmaal thuis alle nachten alleen voor voeding wakker, minimaal elke 3 uur, en eenmaal in bed weer gelijk slapen. Fijn dat M. de fles zo goed pakt En vervelend dat de borstvoeding niet zo lekker gaat. Hopelijk kan de lactatiekundige je tips geven. Als je gaat wandelen, is hij dan ook wakker? Omdat je zegt dat M. het heerlijk vindt. Z. valt namelijk direct in slaap als we stukje wandelen, door het gewiebel.
Ik herken wat je zegt Vaya. Ik heb het idee dat hij stopt met drinken omdat hij dan te moe is om verder te drinken. Of dat hij t heel warm heeft tijdens t drinken en daarom niet meer wil. Wil af en toe na een uur ook weer. Ik denk maar zo, zelf drinken we ook vaker in een uur wat nu met die warmte Ben wel blij als het wat afkoelt morgen. Kunnen we wat vaker naar buiten. Is het nu veeeeel te warm voor helaas
Als hij slaapt dan blijft hij wel slapen in de wagen maar als hij wakker is zit hij heerlijk om zich heen te kijken en valt echt niet in slaap haha Soms is hij inderdaad te moe en soms wilt hij gewoon niet meer uit de borst, doet hij zijn mond stijf dicht en gaat blazen 😁
Nou pff, ben ook blij als het wat minder warm is Wandelen doen wij wel, 's ochtends is het goed te doen. Ik moet toch de hond uit laten, dus die gaat gezellig mee.
Het eerste lachje is hier een feit 😍 Gelijk 2 achter elkaar 😁 Pff, ik ben ook blij dat het morgen wat afkoelt. Ik vind het echt te warm buiten
Oh wat super leuk love!!! Wat een rampennacht hier 😁 Ik dacht we geven hem rond 11e een goede fles kV en hopelijk slaapt hij dan wat langer. Ni denk ik dat Hij niet zo goed tegen de infacol kan want hij kreeg om 2 uur al krampjes en die zijn nu pas weg. Elke 1,5 A2 uur kwam hij weer, niet van de honger maar de krampjes. Ik heb echt nauwelijks geslapen. Om 5 uur eindelijk paar dikke scheten en beetje poep. Nu slaapt hij pas rustig mijn arme ventje. Vanavond maar opnieuw probernw zonder infacol.
Oh wat sneu vaya, krampjes vind ik echt zo vervelend voor die kleintjes. R. Besloot gisteren om 17.00 al de nacht in te gaan 😨 Nou mooi niet, 21.00 wakker gemaakt voor het badje en de fles. Kwam ze vannacht stipt om de 4 uur 😅 Prima hoor maar die 6 uurtjes zijn toch ook wel lekker. De oudste zit vandaag echt in een peuterpuber fase, niets is goed overal mee gooien en alleen maar gillen 😅 Ze zit nu voor "straf" eventjes alleen te spelen in de bijkeuken 🙈 Edit: even over die infacol, bij de oudste gaf dat ook alleen maar ongemak. Bij ons hielp het toen om echt goed te boeren. Bij haar hielp het niet zo goed om haar over het schouder te houden dus deden we het op een andere manier, ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen. We zetten haar mer haar kontje op onze knie zodat ze "zit", je handen onder de oksels om de handjes wat hoger dan de schouders te tillen en dan langzaam haar rompje met de klok mee bewegen. Klinkt heel ingewikkeld maar hier kwamen echt de grootste boeren los 😁
Leuk Love! Eerste lachje, zo schattig he En fijn dat de nacht goed is gegaan. Soms denk ik ook dat Z. hier een wekkertje heeft gezet, zo stipt dat ze soms is. Succes met de peuterpuber Vaya, wat zielig voor M. dat hij zoveel krampjes heeft Welke fles gebruik je? Hier een Dr. Brown, echt super tegen krampjes. En goed laten boeren inderdaad. Hier werkt buik tegen buik en dan over het rugje wrijven/kloppen het beste. Heb trouwens al eerder gelezen dat Infacol soms averechts werkt. Hier een redelijk goede nacht gehad. Gisteravond heeft ze zelf 6 uur tussen de voeding gelaten! Heb dr om 23u toch maar even wakker gemaakt. Drinken gaat hier de laatste dagen wel wat slechter, zou dat nog door de vaccinatie kunnen komen? De fles gaat met moeite leeg, of er blijft nog 30ml over. Net Z. ook voor het eerst even in de box gelegd, en dat leek ze wel interessant te vinden
Dank je wel voor de tip over t boeren! Dat gaan we zeker proberen! Ik heb nu ook de tip gekregen om de probiotica aan M zelf te geven ipv dat ik het neem en hij het via de bv krijgt. Succes mrt je peuter puber 😁 Altijd leuk haha Bobbie zou het niet door het warme weer komen? Dat ze Misschien wat flauw is door de hitte? Of heeft ze het nu nog? Wij zijn in het mama cade geweest met wat meiden van de cursus, was super leuk! Zeker om bij te kletsen en verhalen uit te wisselen. Dan denk ik soms ook wel dat het allemaal veel erger kan 😁 Ondanks dat t pittig is is M gelukkig geen huiler. Ja soms wel even maar dat mag natuurlijk. Heb ook wel wat tips gekregen van de lactatiekundige/verpleegkundige, M heeft een gespannen lichaampje dus moeten hem meer in elkaar vouwen zodat hij ontspannen kan en er ook goed rekening mee houden dat hij heel erg alert is voor zijn leeftijd en daardoor veel meer prikkels in zich opneemt. En qua voeding vond ze het heel goed hoe we aan het proberen waren, toch fijn on te horen! Ze was ook helemaal niet anti kV wat we dan een beetje bijgeven evenals het flesje.
Kan idd nog wel door de vaccinatie komen Bobbie, onze oudste dochter was dan ook echt een week ontregeld 😅 Fijn dat je wat tips hebt kunnen krijgen vaya! Jullie doen het echt super! R. Is echt continu glimlachjes aan het geven 😍 Haar oogjes twinkelen helemaal dan, echt zo lief! Nu gelukkig even een uurtje m'n handen vrij voor het huishouden, beide meiden slapen als roosjes
Hoi allemaal, Hier gaat het ritme steeds beter. M had een tijdlang erg veel moeite met inslapen. Sinds we haar inbakeren werd dit al minder en sinds gisteren gaat het echt heel goed. Ze slaapt ook goed door, drinkt snel en kort en kan dan weer verder. Ze vindt het sinds kort ook 'prima' om na de voeding even een tijdje in de box te liggen. Heel rustig en lief ligt ze daar. Dat was eerder anders, toen was het bijna altijd huilen na de voeding voordat ze weer in slaap wilde vallen. Van de warmte lijkt ze weinig last te hebben nu. Wel wat warmteuitslag, maar het verergert gelukkig niet. Een lief en tevreden meisje dus, met veel pit. En ja.. ik weet het ... foto's. Ik ga er zsm voor zorgen!
Hoe gaat het met de kleintjes dames? Beetje afgekoeld vandaag? Ik ben blij dat die extreme warmte weer weg is 🙈 R. Begint nu ook wat meer te genieten van de box, soms moet ze er gewoon even in omdat ik mijn handen vrij moet hebben. Dan was het altijd huilen geblazen, maar sinds 2 dagen vind ze het wel interessant. Warmteuitslag heeft ze ook gehad maar dat trekt nu goed bij. Vanavond om half 9 de laatste fles gehad, ben benieuwd wat ze vannacht gaat doen.
Goede morgen meiden, Eindelijk weer even tijd om te reageren. Man wat Vliegen de dagen en wat kun je soms weinig! We lijken in de nacht een beetje ritme te krijgen, M slaapt nu ook in zijn wieg sinds 2 nachten. Gaat heel goed en ook mama houd t vol 😁 Ik geef nu borstvoeding uit de fles, ik kolf dus alles af, het was zo'n gevecht steeds met de borst dat ik huilend zat te voeden, daarbij kwam hij snachts soms on de 1,5 a 2 uur wat ik natuurlijk niet trok. Het gaat nu veel beter! Hij drinkt super! Ik heb nu de dr. Brown flesjes en het lijkt heel goed tegen de kwampjes te helpen. Ik kreeg zelf overproductie en ik heb iets aan men borst, noet zo naar de huisarts dus opa komt even oppassen. Verder voel ik me eigenlijk heel goed! Ben veel aan t wandelen en rommelen in huis. Hoef nog maar 4 kilo kwijt van de 20! Super fijn! Vrijdag voor t eerst sinds al die tijd naar mijn paard, zo'n zin in! Hoe is t bij jullie?