Heyyy... Speciaal voor de meiden van het bevallingsforum van 16 t/m 30 september een nieuw forum om verder te praten over onze mooie baby's! Maar natuurlijk ook voor nieuwe dames die mama zijn geworden in september 2016! Hoe gaat het met iedereen? Zijn jullie aan het genieten van jullie wondertjes? Hebben jullie een fijne kraamweek gehad? Hier echt een top kraamverzorgster gehad! En we hebben het met de visites lekker rustig aan gedaan om ook ons andere zoontje aan de nieuwe situatie te laten wennen. En hebben jullie al veel kraamvisite gehad?
Leuk initiatief Hope! Hier komt alles steeds meer op de rit. Ons kleintje had een moeilijke start, wilde ook eerst geen bv. En nu loopt dat supergoed! Hij is in een week tijd 250 gram aangekomen dus dat haalt een stukje zorg weg. Wat betreft kraamzorg was het bij ons ook goed geregeld. Ze hebben goed voor ons gezorgd en zoveel in huis gedaan. De lekkere fruithapjes heb ik wel gemist afgelopen week Met visite hebben we het rustig aan gedaan, voor het mannetje maar ook omdat we een week lang nauwelijks hadden geslapen. Even tijd voor ons drietjes! Sowieso niet meer dan een bezoek per dag en alleen de middag zodat we de ochtend rustig op konden starten.
Jaaaaa gevonden 😍 Laptop is stuk 😓 Dus nu even via telefoon en die kiept me steeds van de site af.. heel vervelend.. Hier zijn we intens aan het genieten van onze yinthe Geboren 12 sept 2016. Via geplande keizersnee.. heftige bevalling helaas hoop complicaties.. na 4 dgn mochten wij nr huis. Hebben top kraamtijd gehad super leuke kraamzorg. Helaas nu beide een spruw infectie en dat is flink afzien.. verga van de pijn met voeden.. maar we zetten stug door.. Hoe is het met jullie meiden? Wij gaan vandaag maar weeg uurtje ben benieuwd hoe goed ze groeit op mama melk 😍😍
Hey Mirya en Lindy! Gezellig dat jullie het forum gevonden hebben. Mirya wat fijn dat nu alles op de rit is en de kleine zo goed groeit op de bv! De fruithapjes van de kraamhulp mis ik ook haha maar verder is het ook lekker dat er geen vreemde meer in huis rond loopt en er weer rust in huis is. Nou ja rust met twee kids heb je ook niet. Respect hoe jij het doet met drie kids Lindy! Wat ontzettend vervelend dat er zoveel complicaties tijdens de keizersnede waren Lindy. Hopelijk knap je snel weer op. Ik ben benieuwd hoeveel je kleine meid gegroeid is. Wij mogen donderdag weer. Kunnen jullie kindjes nog maat 50 aan? Hier al niet meer. Zo jammer dat de kleinste kleertjes al niet meer passen. En hoe gaan jullie nachten hier komt de kleine man nog erg vaak. Ben benieuwd hoe ze bij jullie gaan. Andere dames waar blijven jullie?
Ze was super gegroeid.. 3845 nog 5 gram en dan op geboorte gewicht.. en 54 cm.. Maat 50 broekjes past ze nog wel.shirtjes met moeite en pakjes ook niet meer.. gaan nu naar 56.. gaat veel te hard 😑.. Hier zijn de avonden heel rommelig.. yinthe is verdrietig en vaak overstuur.. huilem jammeren.. veel om voeding komen. Alleen maar bij mij willen zijn.. Wij doen haar nu op een natuurlijke manier inwikkelenet eenn xxl hydrofiel doek hier reageert ze heel goed op. Kwa nacht doet ze super vaak tussen 23.00/0.00 laatste borstvoeding en dan rond 4.00/5.00 nacht voeding En dan vaak tuss3n 7.00/8.00 Overdag is het vaak om de 3 u ongeveer. Best pittig he meerdere kids.. Ik vond de stap van 1 naar 2 kids zwaarder dan van 2 naar 3 kindjes... moet er wel bij zeggen mijn kids zijn al.8 en 6 jaar he.. ze helpen heel veel 😍. En das ideaal..
Maatje 50 past hier nog steeds. Al zit er wel verschil tussen de ene en de andere maat. Zijn 1e pakje is nu in ieder geval te kort geworden. Vandaag ook weer een weegmoment gehad. Hij is weer goed aangekomen. Super fijn om te weten dat de bv goed is. Op dit moment komt hij overdag ook om de 2 uur. Best druk vind ik al dat voeden! In de nacht kwam hij tot gister om 1.30/4.30 en dan ergens in de ochtend weer. Hopelijk deze nacht weer zo! Wat vervelend Lindy dat jullie beide spruw hebben. Krijg je daar antibiotica voor? Hoe slapen jullie kleintjes overdag? Hier is het veel als hij drie keer een uurtje doet, valt ook alleen op de arm in slaap of als we gaan wandelen.
Hier slaapt yinthe na iedere voeding in de kinderwagen En vaak zit er dan ook bijna 4 u tussen de voeding en moet ik haar wakker maken.. savonds is ze erg zoekende en rommelig. Om de 2 a 2.5 u voeden.. Er is totaal nog geen ritme.. afgelopen nacht heeft ze erg gerommeld veel urmen.. mopperen en huilen.. heb haar bij ons in bed gelegd en toen sliep ze 😍. Yinthe heeft mondspoeling moeten we in haar mondje smeren voor het voeden.. en werkt goed want het is bijna weg ik heb zalf gekregen voor op mijn tepels En begin nu verbetering te merken moet nog wel 1.5 week doorsmeren.. Merken jullie ok dat je gewoon weg geen tijd hebt voor andere dingen. Zelfs douchen is een opgave 😲.. Laat staan strax als ik weer mag het huishouden enz
Fijn Lindy, dat ze overdag ook zo goed slaapt. Dan heb je even je handen vrij voor andere dingen. Hier is 4 uur op een dag slapen al best veel... Heel herkenbaar wat je zegt over het douchen! Ik probeer dit, en klusjes in huis, zoveel mogelijk te doen op de momenten dat de kleine slaapt. Het schiet er alleen wel snel bij in. Vandaag is het een superdag (in tegenstelling tot de nacht); hij is al bezig met zijn 4e uurtje slapen dus ik heb best veel kunnen doen. Is dat wat jij beschrijft over drinken, Lindy, niet clusteren? Zo bouwt ze een voorraadje op voor de nacht zodat ze beter door kan slapen. Ik zit hier soms 's avonds na 1.5 uur alweer maar als dat helpt om beter door te slapen, vind ik dat niet erg! Fijn dat je al verbetering ziet met de spruw!
Wat fijn dat jullie kindjes zo goed groeien. Hier ook hij weegt nu 4200 gram en 54 cm. Jullie maatjes 50 worden dus ook al krap... jammer he dat ze zo snel groot worden. Lindy wat vervelend van de spruw zeg. Gelukkig werkt de zalf en ben je er straks van af. Myria wat jammer dat je kleintje zo onrustig en kort slaapt. Bij mijn oudste was dat precies zo en werd daardoor ook steeds ver voor een volgende voeding wakker. Wij zijn toen heel strak rust en regelmaat gaan voeren en gaan inbakeren. Dus deed steeds precies zelfde als hij wakker werd.. voeden verschonen even kroelen en bij moe zijn maar bed (ingebakerd). Wij hadden toen een pacco maar van puckababy hebben ze ook goede inbakerslaapzak. Bij ons zoontje hielp dit ontzettend goed dus zomaar een tip wie weet heb je er wat aan. Nu hebben we juist een zoontje wat ontzettend makkelijk slaapt. Ik doe hem overdag om en om in bed en in de box. Ik wil niet al te veel prikkels geven overdag en snachts doen wij hem ook in de hydrofiel inbakeren maar wil binnenkort een puckababy aanschaffen. Dit weekend hebben ze trouwens 20% korting zag ik in de mail. Fijn dat je vandaag in ieder geval wat meer hebt kunnen doen myria.
Dankjewel voor de tip Hope! Ik begreep wel van het cb dat je kind eerst door de arts gezien moet zijn om bv reflux en heupafwijkingen uit te sluiten. Maar daarbij zegt het cb wel meer dus ik weet niet wat daarvan waar is Voor het slapen overdag heb ik een andere oplossing die vandaag super goed werkte; de draagdoek. Hij heeft er uren in geslapen tot aan zijn volgende voeding die daardoor pas na 4 ipv 2.5 uur kwam. Hopelijk blijft hij dat doen!
Wat fijn mirya!!! De kleine slaapt zo heerlijk en jij hebt je handen ook vrij. Onze kleine wordt de laatste paar dagen ook wat onrustiger dus zat ook al te denken om draagdoek aan te schaffen welke heb jij? Zie door vele aabod de bomen door bos niet meer. Wanneer mag je naar cb? Wel belangrijk dat ze heupdisplasie en reflux uit kunnen sluiten.
Ik heb een doek geleend van mijn schoonzusje om uit te proberen. Het is een Girasol van katoen die je zelf moet knopen. Meteen ook een les knopen gekregen, vond dat zelf nog wel spannend met zo'n kleintje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet zoveel verstand van heb. Je kunt ook overwegen om een draagconsult te doen, kijkt er iemand met je mee wat voor doek/ zak voor jullie geschikt is. Er is inderdaad heel veel verschillends te vinden! Ik heb op 10 oktober een afspraak op het cb. Wanneer is jullie 1e afspraak? Jammer trouwens dat er hier niet meer mama's mee babbelen. Zouden ze het bericht wel gezien hebben?
Dat vind ik ook jammer mirya heb het daarom nogmaals op andere forum gezet. Wie weet sluiten eR nog meer mama's aan. Ik hoop het! Een draagdoek knopen lijkt mij ook lastig en weet ook niet of dat geschikt is voor ons. Ik laat me inderdaad maar even goed informeren. De eerste afspraak op cb hebben wij afgelopen donderdag gehad. Was fijne afspraak. Slapen lukt de kleine man vanochtend slecht... hij ligt nu ook lekker in mn armen op de bank. Maar even van dit knuffel moment genieten. Moet soms nog wel wennen aan geen ritme hebben. Denk je dat hij over 3 uur weer gevoed wil worden komt hij al na twee uur. Denk ik dat hij gaat slapen en ik wat in huis of met mn oudste wat kan doen is hij er met half uur weer. Het is echt go with the flow en niets plannen.
Lindy hoe voel jij je nu na de kz? Gaat het al beter? Dit is volgens mij ook jou laatste kindje... vind jij het ook zo moeilijk dat ze zo snel groter wordt. Bij mn zoontje kon ik niet wachten tot hij groter was ook omdat het pittige baby was maar nu wil ik liefste dat hij nog even zo klein blijft. Heerlijk dat knuffelen en iniminie. Hij is nu alweer bijna 5 weken... gaat zo snel.
Herkenbaar Hope! Hier wisselt het ook hoe snel het mannetje weer komt voor een voeding. Wanneer hij goed slaapt, laat hij er wat meer tijd tussen en anders komt hij vaak na 2 tot 2.5 uur. Slapen overdag wil hij nu alleen in de doek of in mijn armen. Als ik hem in de wagen leg, blijft of wordt hij meteen wakker, tenzij ik een rondje buiten met hem loop. Vanmiddag maar weer even op pad En fijn dat de afspraak op het cb goed ging!
Leuk belony! Hoe gaat het nu? Heeft de kleine het dag en nachtritme al omgedraaid? Mirya lastig dat het de kleine overdag niet lukt om in de box of wiegje te slapen. Nouja dan vanmiddag lekker wandelen. Veel plezier! Het zonnetje schijnt hier hopelijk bij jullie ook. Ik wil vanmiddag ook even naar de speeltuin lopen voor de oudste.