Hier is ze dan 1 jaar en 10 maanden, dus 2 maand ouder maar loopt (nu) nog niet. Ik zou ook geen duo meer doen op deze leeftijd. Heb je er denk ik kort plezier van. Zou gewoon losse buggy doen en meerijdplankje. Weet niet of ze op deze leeftijd echt al snappen dat ze niet alle kanten op mogen zodra je ff stil staat, maar hier zal t wel moeten, ga écht geen 3lingwagen doen, hahahaha.
Kijk, dat maakt t al een stuk schappelijker prijsje waarschijnlijk. Ik heb er wel eens van gehoord ja. Zal eens kijken waar dat is.
Hoi! Ik kom hier graag ook mee kletsen Ik ben uitgerekend op 12-8-2016 en sinds afgelopen zaterdag weten we dat ze een meisje is!! Mijn 20-weken echo staat voor 23 maart... is er iemand die mij op het lijstje kan zetten? Ik verknoei dat soort dingen meestal.... Heb ik ook gelijk een vraagje.. ik snap totaal het verschil niet tussen een baby schommel en een 'sitter'.. is dat hetzelfde? Heb je zoiets nodig? En hoe geef je een baby eten aan tafel of eet een baby nog niet aan tafel? Stomme vragen misschien hoor maar Het is mijn eerste en ik ben compleet aan het doordraaien op sommige dagen haha... dank jullie wel!
Welkom Unicornbaby! Ik heb nog nooit gehoord van een sitter of een schommel , of je dit dan ook echt nodig hebt, weet ik dus niet. Ik had er in ieder geval geen bij de eerste. Wij hebben de eerste maanden een wipstoeltje op de eettafel gezet (als ons zoontje wakker was als wij gingen eten). Dit deed ik ook met koken. Zo heeft hij ook zijn eerste hapjes gehad (vanaf 4 maanden). Toen hij een beetje zelf kon zitten hebben wij via marktplaats een kinderstoel gekocht van IKEA (Antilop, met dienblad) met een kussentje erin. Toen kon hij prima aan tafel en daar zit hij nu nog in. Geen stress hoor, hoef je voorlopig nog helemaal niet aan te denken.
Welkom! Wat fijn dat je zwanger bent. Lange weg achter je, zo te lezen. Over je vraag, een baby schommel is zo'n soort wipstoeltje waarin het kindje schommelt. Maar wat bedoel je met een sitter? Als ik google, vind ik alleen maar oppas plaatjes. Een baby gaat eten (fruit en groente zeg maar) ergens tussen de 4 en 6 maanden. Dan kunnen ze nog niet in echte kinderstoel, dat is vaak pas vanaf een maandje of 7 (zeker bij een tripp trapp, daarvoor moeten ze echt al best goed zelf kunnen zitten). Daarvoor kun je de hapjes in de wipstoel geven. Stokke heeft voor op de TrippTrapp een soort kuipje ontwikkeld, dus een wipstoel op hoogte. Bij mn eerste niet gehad, maar achteraf erg gemist. Meeste kindjes nemen niet genoegen met de box juist als jij aan tafel zit voor het eten. Die TrippTrapp met newbornset kan je dan gewoon aanschuiven bij je aan tafel, zo onwijs handig. Bij onze eerste deden we toen altijd de wipper op tafel maar dat is niet veilig en weg ruimte. Dus er komen nu 2 TrippTrapp s met kuipjes. En geen wipstoeltjes en schommeldingen meer, daar deed ik weinig mee eigenlijk.
♡ augustus 2016 mama's ♡ 31 juli ♡ Tulpenbol - 2e kindje - 27 jaar 2 augustus ♡ Yellie88 - 1e kindje - 27 jaar 3 augustus ♡ Burns - 1e kindje - 29 jaar ♡ Jillzz - 2e kindje - 26 jaar ♡ Sjakie87 - 1e kindje - 28 jaar 4 augustus ♡ Yetje07 - 1e kindje - 30 jaar 5 augustus ♡ Peet85 - 1e kindje - 30 jaar ♡ Lellebel - 3e kindje - 30 jaar 6 augustus ♡ Jalou - 3e kindje - 34 jaar 7 augustus ♡ Dobbelsteen - 1e kindje? 9 augustus ♡ JustMeLies - 1e kindje - 24 jaar ♡ Hondavrouw - 1e kindje - 19 jaar ♡ Billy60 - 2e en 3e kindje - 21 jaar 10 augustus ♡ Molensteen - 2e kindje - 32 jaar ♡ Bloomy - 3e kindje - 33 jaar ♡ Bioluun - 3e kindje - 31 jaar 11augustus ♡ Magnolia29 - 1e kindje - 29 jaar 12 augustus ♡ IJsbeer - 2e kindje - 38 jaar ♡ Unicornbaby - 1e kindje - 36 jaar 14 augustus ♡ Rooslvandenberg - 2e kindje - 32 jaar 16 augustus ♡ Kiera - 3e kindje - 31 jaar 17 augustus ♡ Femkes - 3e kindje - 35 jaar 19 augustus ♡ Magnolina83 - 2e kindje - 32 jaar 20 augustus ♡ Tinkerbel001 -1e kindje - 28 jaar 23 augustus ♡ Anne201 - 1e kindje - 25 jaar ♡ LaQueen - 1e kindje - 24 jaar ♡ Minimop - 2e kindje - 29 jaar ♡ Smurfin29 - 2e kindje - 32 jaar ♡ Blomke90 - 1e kindje (?) 25 augustus ♡ ElisabethD - 2e kindje - 32 jaar ♡ Nancy90 - 1e kindje(?) - ? 26 augustus ♡ XenaWP - 2e kindje - 31 jaar 27 augustus ♡ MommyLove85 - 3e kindje - 30 jaar ♡ Ilja27 - 1e kindje - ♡ Rosa887 - 1e kindje - 27 jaar 28 augustus ♡ Cindy 2015 - 1e kindje - 33 jaar 29 augustus ♡ Daisykesie - 3e kindje - 29 jaar ♡ Doncky - 3e kindje - 30 jaar Totaal: 38 Jongen (4) Meisje (2) Verassing (1) sterretjes die we nooit zullen vergeten: 💫 Bubblybaby 💫Tatum80 💫 Loveexx 💫 Reza2306 💫 Pat1978 💫 Miessemuis ♡ Afspraken ♡ Februari 24: lellebel, controle vk 29: Billy60, echo + controle gyn Maart 3: Smurfin29, geslachtsbepalingsecho 7: Burns, controle vk 7: Tulpenbol, controle vk 10: Femkes, controle vk 11: Smurfin29, controle vk 14: Tulpenbol, 20 weken echo 17: Burns, 20 weken echo 22: Rooslvandenberg, GUO 23: Unicornbaby, 20 weken echo 24: Billy60, GUO 31: Femkes, 20 weken echo
Ik denk dat een sitter gewoon zo een lig stoeltje is dus niet zo een schommel ding. Ik ga ook voor de trip trap New Born set. Super handig zo een ding. Verder gewoon de box en speelmat maar geen schommel ding heb het bij de eerste twee nauwelijks gebruikt en stond altijd maar in de weg. Tussen de 4 en 6 maanden gaan ze eten dus dan is het wel handig als ze een stoeltje hebben
♡ augustus 2016 mama's ♡ 31 juli ♡ Tulpenbol - 2e kindje - 27 jaar 2 augustus ♡ Yellie88 - 1e kindje - 27 jaar 3 augustus ♡ Burns - 1e kindje - 29 jaar ♡ Jillzz - 2e kindje - 26 jaar ♡ Sjakie87 - 1e kindje - 28 jaar 4 augustus ♡ Yetje07 - 1e kindje - 30 jaar 5 augustus ♡ Peet85 - 1e kindje - 30 jaar ♡ Lellebel - 3e kindje - 30 jaar 6 augustus ♡ Jalou - 3e kindje - 34 jaar 7 augustus ♡ Dobbelsteen - 1e? kindje - .. jaar 9 augustus ♡ JustMeLies - 1e kindje - 24 jaar ♡ Hondavrouw - 1e kindje - 19 jaar ♡♡ Billy60 - 2e en 3e kindje - 21 jaar 10 augustus ♡ Molensteen - 2e kindje - 32 jaar ♡ Bloomy - 3e kindje - 33 jaar ♡ Bioluun - 3e kindje - 31 jaar 11 augustus ♡ Magnolia29 - 1e kindje - 29 jaar 12 augustus ♡ IJsbeer - 2e kindje - 38 jaar ♡ unicornbaby - 1e kindje - 36 jaar 14 augustus ♡ Rooslvandenberg - 2e kindje - 32 jaar 16 augustus ♡ Kiera - 3e kindje - 31 jaar 17 augustus ♡ Femkes - 3e kindje - 35 jaar 19 augustus ♡ Magnolina83 - 2e kindje - 32 jaar 20 augustus ♡ Tinkerbel001 -1e kindje - 28 jaar 23 augustus ♡ Anne201 - 1e kindje - 25 jaar ♡ LaQueen - 1e kindje - 24 jaar ♡ Minimop - 2e kindje - 29 jaar ♡ Smurfin29 - 2e kindje - 32 jaar ♡ Blomke90 - 1e kindje - .. jaar 25 augustus ♡ ElisabethD - 2e kindje - 32 jaar ♡ Nancy90 - 1e kindje(?) - ? 26 augustus ♡ XenaWP - 2e kindje - 31 jaar 27 augustus ♡ MommyLove85 - 3e kindje - 30 jaar ♡ Ilja27 - 1e kindje - ♡ Rosa887 - 1e kindje - 27 jaar 28 augustus ♡ Cindy 2015 - 1e kindje - 33 jaar 29 augustus ♡ Daisykesie - 3e kindje - 29 jaar ♡ Doncky - 3e kindje - 30 jaar Totaal: 39 Jongen (4) Meisje (3) Verassing (2) sterretjes die we nooit zullen vergeten: 💫 Bubblybaby 💫Tatum80 💫 Loveexx 💫 Reza2306 💫 Pat1978 💫 Miessemuis ♡ Afspraken ♡ Februari 24: lellebel, controle vk 29: Billy60, echo + controle gyn Maart 3: Smurfin29, geslachtsbepalingsecho 7: Burns, controle vk 7: Tulpenbol, controle vk 10: Femkes, controle vk 11: Smurfin29, controle vk 14: Tulpenbol, 20 weken echo 17: Burns, 20 weken echo 23: unicornbaby, 20 weken echo 24: Billy60, GUO 31: Femkes, 20 weken echo
Misschien een brutale vraag..Maar hoeveel willen jullie maximaal uitgeven aan de babywagen? En is dat inclusief voetenzak en toebehoren? Ik wil maximaal 1400 uitgeven (vind ik nog erg veel geld aangezien dit ook echt de laatste zwangerschap zal zijn) en dit is het liefst met voetenzak enz. Gelukkig is er nog genoeg tijd om rond te kijken maar er is zoveel!! De babykamer haal ik bij de ikea en zal ongeveer 450 euro kosten maar daar doe je ook best lang mee dus vind het het geld wel waard. Had niet zolang geleden via mp een heel leuk ledikantje en commode gescoord maar ja de adverteerder reageerde niet meet dus dat ging niet door helaas.
Ik denk dat je daar echt een prima kinderwagen voor kunt kopen! Ik vind het eigenlijk heel veel geld, haha, maar prima als je het kunt missen. Ik denk dat ik als ik wist dat het het laatste kindje zou worden, een goedkopere nieuw had gedaan of een tweedehandse die ik normaal te duur zou vinden. Wij zitten dus aan het oriënteren, alhoewel er niet super veel te oriënteren valt, de keuze is niet reuze ofzo. We neigen nu naar een tweedehandse Easywalker (wordt niet meer nieuw geproduceerd sinds kort) of een nieuwe Topmark 2combi. Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste, maar moet t gewoon eens in het echt bekijken. Wat jammer van het babykamertje. Is er niet nog zo'n kamertje tweedehands? Wij gaan voor twee bedjes van de Ikea. Die bouwen we om tot co-sleepers en later worden het weer gewone bedjes. De commode van dl krijgen ze en dl een andere commode die vroeger van mij was, moet nog ff likje verf hebben. Verder zij nog een nieuw bed en nieuwe kast. De kleertjes van de tweeling gaan in de inbouwkast.
Super bedankt voor het op de lijst zetten dames Gaaf! Ja, zo'n sitter is zo'n schommelstoel ding maar dan schommelt het wat minder. Ze zeiden in de winkel dat je baby rustig wordt van dat geschommel, maar ik werd alleen maar zenuwachtig van al die bewegende en draaiende dingen om me heen. Ik vroeg me af wat nou echt het verschil was en of het nou echt nodig is zo'n ding... ik ben meer iemand van een box denk ik of een speelkleed... Ik vind het wel fijn om de baby gelijk te betrekken bij ons avondritueel... omdat het avondeten voor mij en mijn man het belangrijkste moment van de dag is. Samen tafelen, de dag doorspreken en even genieten van het samen zijn. Het lijkt me fijn om de baby daar gelijk bij te betrekken ook al slaapt ze of kijkt ze alleen maar, dat maakt me niet uit. Dat tripp trapp newborn set ding lijkt me dan wel wat maar ik snap niet helemaal hoe die stoel werkt. Een kind kan niet op 2 van die plankjes zitten toch haha.. ik ga er wel mee verder. Bedankt voor de tips
De tripp-trapp newborn set lijkt een beetje op een maxi-cosi die je op de stoel klikt. Dat is dus echt een extra iets bij de stoel. Kost wel wat, maar ik vond het heel fijn bij de tweede. We hebben de onze verkocht (we waren compleet) en ik weet nog niet of ik het geld er weer voor heb. Op marktplaats zijn ze ook nog duur. Voor een eerste (met kans op nog meer) zou ik het zeker doen, maar voor nu, ik twijfel.
Haha, die stoel is idd 2 plankjes. En daar kan je dus de eerste maanden dat kuipje op doen. Dat heet de newbornset. Vanaf een maand of 7 doe je de babyset er op. En weer later, gaan ze op die 2 plankjes. Je moet er dus van alles bijkopen, best duur, maar die stoel is zo zijn geld waard! Ik vind echt dat ze nergens zo goed in zit als in de TrippTrapp. 🙈
De trip trap is idd prijzig maar heel handig, ik vind dat persoonlijk toch net iets belangrijker dan de prijs. Wat dat betreft ken ik mezelf maar al te goed..ik zou eerst een hoop andere stoeltjes kopen en uitproberen puur omdat de trip trap best duur is maar uiteindelijk zou ik toch de trip trap kopen...dus dan maar liever gelijk kopen dan achteraf duurder uit te zijn door andere goedkopere stoeltjes te kopen. En als ik de spullen niet meer nodig heb kunnen ze nog altijd op mp of doorgeven aan vriendinnen die nog wel een kindje krijgen.
haha ok nou ik ben geloof ik al om met al jullie positieve verhalen over deze stoel Duur zal allemaal wel... na zo veel jaar krijgt dit wonder niets dan het beste (en ik hou van praktisch, ik haat dingen die uiteindelijk niet doen wat ik wil haha). Nou manlief nog overtuigen... Lellebel ik zag nog een vraag van je volgens mij over de kinderwagen. Wij zijn afgelopen weekend gaan kijken. Voor 1400 euro kan je echt klaar zijn hoor... kinderwagen met buggy met voetenzak enzovoorts. Wij hebben gekozen voor de mutsy evo, lekker standaard haha maar we vonden deze het beste bij ons passen kwa functionaliteit en prijs. Voor 1000 euro waren we helemaal klaar, inclusief regenhoes, voetenzak, luiertas combiwagen en autostoel.
Ooo dat is heeeel netjes!! Ik zag ook de musty IGO. Die leek me ook wel wat. Heb totaal geen ervaring met de musty wagens maar het leek me wel wat en als het die niet wordt dan denk ik dat het de bugaboo cameleon wordt. Die vond ik best fijn alleen scheurde de boodschappen tas af ( deze keer maar minder zware boodschappen erin doen dan hahaha)
Haha ja ze zeggen maximaal 5 kg, ik weet niet hoe zwaar je tas was We hebben de mutsy IGO ook geprobeerd maar ik vond er eigenlijk zo weinig verschil in zitten met de EVO en voor het extra geld kon ik mooi de voetenzak erbij doen en een regenhoes. Het is denk ik maar net wat je wilt! Er is zoveel te vinden Gewoon testen denk ik maar wel een max. budget in je hoofd houden want je gaat heel snel er overheen
Hahahaha echt veels te zwaar blijkbaar en als ik eraan terug denk er ging echt van alles in hahahaha zelf de wagen was zwaar om te duwen. De evo heb ik niet gezien of heb ik overheen gekeken..Maar ga volgende week terug om echt een definitieve beslissing te maken dus zal zeker ook de evo uitproberen.