Vanochtend was de groeiecho weer goed. Wel was deze keer het beentje weer te kort. Maar dat was niet iets waar de gyn zich echt zorgen over maakte. Eerder een probleem met meten, dan een probleem met kind. Voor de absolute zekerheid over 5 weken nog een echo, komt mooi uit, dan hebben we meteen liggingsecho er gratis bij. Verder alles prima en nog steeds een meisje. De kamer is af genoeg, maar moet wel nog wat laatste dingen afronden. Maar over 4 weken begint mijn verlof en dat vind ik vroeg genoeg.
Fijn dat alles goed was femkes! Ja dat beentje is echt onmogelijk precies te meten volgens mij. Tot waar het bot loopt is echt zo vaag. En dan fijn over een paar weken weer je meisje zie Ik krijg volgende week weer een echo om te kijken of de placenta omhoog geschoven is. Maar bij de Groeiecho dacht ze al te zien dat het goed zat. Alleen moet je voor de Placentaecho je blaas vol hebben en voor de Groeiecho leeg... Marjop vervelend dat je ziek bent! Bleegh dat is nu zoveel vermoeiender! Voor jou is het al helemaal fijn dat we elke week weer een week verder zijn. Of is het niet spannend met die twee?
Hoe is het hier met iedereen? Onze groeiecho vorige week was helemaal goed. Kleine ligt goed op schema. Bij de 20 weken echo lag de placenta ook vrij laag, bijna bij de uitgang, maar nu was hij helemaal mee omhoog gegroeid. Ik moet nog twee weken bikkelen op het werk en dan eindelijk verlof. Ben er wel aan toe eerlijk gezegd. Steeds meer last van bekken. In mijn verlof ga ik me verder eens storten op de babyspullen en shoppen. Kijk er al naar uit
In mijn geval nog 3 weken, maar slechts 9 dagen tot mjn verlof. Schiet dus al aardig op. Word dus nu wel ook wat zenuwachtig voor alles wat ik vast vergeten ben. Verder wel opeens echt zwaarder geworden. Ik voel het nu duidelijk als ik een stuk heb gelopen. Vrijdag toch maar naar de fysio, links doet soms wel erg veel pijn. Langzaamaan krijg ik ook wat nesteldrang hetgeen niet goed combineert met de bekkenpijn 😊 Maar in het geheel ben ik zeker niet ontevreden. Ik wil tijdens mijn verlof nog lekker een massage en pedicure doen en verder veel op de stretcher in de tuin (als de regen tenminste ophoudt)!
Ja ik had ook al in de gaten dat bekkenpijn en nesteldrang niet goed samen gaat die stretcher klinkt goed het hoeft niet heel heet te worden wat mij betreft, maar droog met een aangenaam temperatuurtje zou wel fijn zijn. Dan is het ook wat makkelijker om een peuterpuber te vermaken
Hay dames, Hier gaat het ook goed, op werk nu wel afscheid genomen van de laatste leuke dingen wat ik vond om te doen (kleine werkzaamheden op de bakkerij) en nu volledig achter de kassa, maar goed alles voor een goed doel. Ik moet nog 3 weken werken en dan gaat mijn verlof in. Verder komt het steeds dichterbij en dat besef komt steeds vaker, vorige week controle bij vk kreeg ik formulier mee voor geboorteplan en over de bevalling, waar ik trouwens wel een vraag over heb er staat dat ik 10 celstofmatjes uit het kraampakket mee moet nemen naar het ziekenhuis, zijn dat die onderleggers? Verder dacht ik dat ik veel meer moest meenemen maar dat valt reuze mee als ik het lijstje bekijk haha. Hebben jullie een gevoel of jullie eerder bevallen of later of wel rond de uitgerekende datum?
Hier ook alles prima! Mijn placenta was netjes omhoog gegroeid. Ze kon eerst het einde niet vinden dus wilde me al doorsturen naar de gyn, maar gelukkig keek ze nog eens 'o hier is ie!' Helemaal prima Nesteldrang en teveel harde buiken is ook geen goede combi. Vandaag was m'n schoonmoeder hier poetsen (doet ze altijd om de week), maar ik moest op de bank zitten nadat ik thuis kwam van werk. Om niks werd die buik hard. Dat is zo raar terwijl iemand anders jouw huis poetst. Ik betaal haar er dan ook wel voor, maar toch. Ik mag ook nog 3 weken/23 lessen werken. Voor we het weten komen hier allemaal bevallingsverhalen! Hopelijk komt men dan wel weer even terug om het hier op te schrijven. Vind ik toch altijd leuk om te lezen .
Moet je die matjes meenemen ja? Heb ik echt geen van beide keren gedaan. Dat zijn die onderleggers inderdaad. Ik denk eigenlijk twee dingen qua termijn: aan de ene kant zal ik vast weer twee weken overtijd gaan zoals de andere keren; maar aan de andere kant heb ik het idee dat het elk moment kan beginnen. Maar dat mag nog niet! Heel dubbel.
Ja, raar genoeg stond dat in die brief wat ik kreeg, terwijl ik om mij heen hoor dat ze niks hebben meegenomen van het kraampakket aangezien je toch op het ziekenhuis bent. Mijn vriend en ik denken dat de kleine meid eerder komt, niet weken te vroeg ofzo maar wel eerder terwijl anderen juist denken dat ik later ga bevallen. Ene moment ben ik heel erg met alle spulletjes bezig zoals nu tussendoor haha en andere moment doe ik dagen niks. Ik probeer het huishouden nu op de rustiger dagen te doen zoals in het weekend of als ik echt een dag vrij ben maar kan ook heel goed denken ach morgen is er weer een dag.
In het ziekenhuis hebben ze toch gewoon matjes? Zitten er überhaupt wel tien in het kraampakket? Volgens mij bij mij niet hoor. En in de kraamweek heb ik ze zelf allemaal gebruikt dus ik zou ze lekker thuis laten. Ik denk dat ik weer overtijd ga lopen. Hopelijk niet langer dan een week, maar we zullen zien.
Jaa had het kraampakket er even bij gepakt en er zitten er precies 10 in, maar ga ze ook niet meenemen bewaar ze mooi voor thuis, op het ziekenhuis hebben ze toch alles. Hebben jullie ervaring met voedingsbh's? Ik was namelijk bij ons op het winkelcentrum bij de lingerie winkel wezen kijken alleen daar beginnen de voedingsbh's pas bij cup c? Kan je wel vertellen dat ik daar nu niet in pas, ik weet de borsten kunnen nog veranderen en helemaal straks als de borstvoeding op gang komt maar weet niet of c dan wel gaat passen haha. Neem toch aan dat er ook wel kleinere maten zijn?
Voedingsbh's zijn er in alle maten ja, prenatal heeft vaak wel een grote collectie. Zelf vind ik de voedingsbh's van Boob echt geweldig, deze : https://www.zalando.nl/boob-design-fast-food-triangel-bh-zwart-bx389a000-q11.html Die draag ik echt het liefst fulltime, het is dat ie af en toe gewassen moet worden Super comfortabel en passen altijd goed (en ze staan ook mooi).
Verkijk je niet op stuwing ik had ook opeens knoeperds. Heb een stuk of 6 van de hema, zeker de eerste weken versleet ik er wel drie per dag met doorlekken en knoeiende baby. Ze zijn geloof ik 12 euro dus dat is wel te doen. Uiteindelijk heb ik best lang borstvoeding gegeven en ben dat nu ook weer van plan dus ga nu wel iets mooiere en duurdere kopen. Ik zou gewoon even afwachten wat je borsten gaan doen qua maat na de bevalling, dan kun je alsnog iets kopen.
Wat fijn Jillzz dat de groeiecho goed was vorige week! En dat de placenta niet meer zo laag ligt! Nog even volhouden en je hebt verlof.. Femkes voor jou schiet het ook mooi op! Massage en pedicure, klinkt goed! JustMeLies fijn dat het goed gaat! Verlof komt in zicht, fijn! Ja komt nu echt dichtbij he.. is dit je eerste kindje? Gek trouwens idd dat je die onderleggers zelf mee moet nemen, zo'n kraampakket is juist ook voor thuis dacht ik en in het ziekenhuis hebben ze de wereld van die dingen! Bioluun fijn dat de placenta omhoog is gegroeid! Naar die harde buiken, echt rustig aan doen dus.. Ja de bevallingsverhalen haha, ben ook benieuwd! Zou leuk zijn als iedereen haar ervaringen deelt. Hier gaat het goed, gisteren weer een GUO gehad. De kleintjes groeien goed volgens het gemiddelde, 1800gr en 1680gr nu. Volgende week donderdag laatste (avond)dienst, dus per 1 juli verlof, het schiet op! Over het gevoel over eerder bevallen: hier zal dat sowieso gebeuren i.v.m. de tweeling. Kans op geplande keizersnee i.v.m. stuitligging van de onderste uk. Zou wel jammer zijn maar als het zo is, is het niet anders!
Jaa mijn borsten zijn inmiddels wel iets gegroeid en het past nog net in mijn normale bh's om het zo te noemen, dus dacht als ik nu 1 of 2 voedingsbh kan kopen wat mij nu ook lekker zit en waar ik in het begin ook wat aan heb, heb ik tenminste een start voor de borstvoeding straks.. Moet vandaag wel even weer wennen dat het warmer is buiten, ben normaal wel gek op de warmte maar merk wel dat mijn lichaam niet echt belang heeft bij de zon, al pas ik daar sowieso mee op ivm zwangerschapsmasker, moet echt meer drinken en vaker eten. Mijn verlof is nu helemaal zichtbaar de roosters op het werk zijn klaar en daar staat dan mijn verlof op, ben benieuwd of deze paar laatste weekjes snel gaan of dat het niet op schiet. MarjoP; Ja dit word mijn eerste kindje, ben er nog vrij relax onder als ik mijn omgeving mag geloven. Tuurlijk heb ik ook zo mijn vragen soms en spoken er dingen door mijn hoofd maar wil er niet te veel mee bezig zijn en laat alles lekker over mij heen komen. Ik ga die onderleggers ook niet mee nemen naar het ziekenhuis, bewaar ze mooi voor thuis, zullen vast wel van pas komen. Lijkt me wel spannend zwanger zijn van een 2ling.. Hou je het verder allemaal goed vol?
Ja warm is het he! Ook kast van vocht vasthouden? Bij mij zijn mn voeten constant wel wat dikker. O dat is echt een fijn vooruitzicht of niet.. voor je het weet is het zo ver! Goeie instelling denk ik, over je heen laten komen. Meer kun je ook niet doen! Druk maken heeft toch weinig zin! Het zal hectisch zijn maar ook zo leuk en mooi! Zo sta ik er ook in, het is nieuw en onbekend, dus gewoon afwachten. Ja 2 is zeker spannend, heel benieuwd hoe druk het straks gaat worden. Hopelijk niet teveel gedoe met ZH en vroeggeboorte, en mogen ze gewoon mee naar huis. Ja hoor het valt me eigenlijk niet tegen tot nu toe. Misschien dat het op het einde echt zwaar zal worden maar dat is afwachten!
Marjo je kleintjes groeien goed hoor!! Chapeau voor jou! Fijn dat het nog allemaal goed te doen is. Ik krijg constant de vraag of het er geen twee zijn. Heb ook al sinds week 26 een buik alsof ik elk moment kan bevallen. Voel me ook al echt hoogzwanger. Ben benieuwd hoe jouw buik nu is Justmelies je kunt best al een voedingsbh kopen, maar je loopt het risico dat ze dadelijk niet meer passen. Dus niet te veel Fijn dat je verlof zo in zicht komt. Ik had gisteren een dagje vrij zonder kids en moet zeggen dat ik daar wel aan kan wennen. Al weet ik ook dat ik me na een paar dagen stierlijk ga vervelen Vocht vasthouden: het enige dat bij mij helpt is mijn voeten omhoog gooien en veel water drinken. Heel veel water. Om het kwartier naar de wc moet ik toch al, kan er net zo goed iets uitkomen
MarjoP is het ondanks dat het er 2 zijn wel gewoon wachten tot dat baby's zich melden of is het zo van tot zoveel weken en anders worden ze gehaald? Ik ken het verhaal van vocht vasthouden en dan vooral in de voeten en dan vanaf de enkels. Ik plof regelmatig lekker op de bank en dan de voeten ook erop even relax. Mijn buik begint wel steeds meer te groeien, nog steeds wel bescheiden maar had ook eerlijk gezegd niet verwacht dat ik een enorme buik zou krijgen als ik naar mijn postuur kijk. Maar het valt wel steeds meer op, klanten vragen ineens van ben je zwanger? Hoe lang moet je nog? Terwijl dat voorheen helemaal niet zo was. Maar ben wel blij met mijn buik, vind het toch wel mooi en speciaal, word soms alleen flink getrapt en dan lekker onder mijn rib. Kan wel merken dat ze groter en sterker word, voel haar echt draaien en kan met mijn handen zelf ook goed voelen aan welke kant ze ligt. Soms is ze zo actief dat mijn hele buik heen en weer gaat en dan zeg ik tegen mijn vriend kijk dan en dan stopt ze, mijn vriend zegt nu ook telkens van jaja geloof je wel haha. Kan wel merken dat hij er ook steeds meer mee bezig is, als ik berichtje stuur van ben je al thuis of iets in die richting en krijg dan terug nee nog niet komt er gelijk achteraan van wat dan? Heb wel gezegd als het echt iets belangrijks is dan bel ik wel haha. Worden jullie ook zo lastig gevallen door muggen? Ik word helemaal lek geprikt. Dan dommel je eindelijk weg wat al lastig is en helemaal met die warmte erbij begint alles te jeuken, heb nu maar even van dat spul gehaald zodat het niet zo erg jeukt.
Pas wel een vervelende mug snachts, maar mijn gebroken nachten worden meer veroorzaakt door plassen, kramp, dromen en vannacht door onweer en een huilende peuter Vast een voorproefje voor straks denk ik, pff kan er niet echt naar uitkijken eerlijk gezegd, doe het echt niet goed op weinig slaap.. Kan ik nog een bestelling doen voor een gelijk doorslapende baby
Bioluun ja echt blij mee! Ze zijn niet klein voor een tweeling. Misschien loopt het nog wat terug de komende weken maar de 2000 gaan ze volgens mij in ieder geval wel aantikken gelukkig. O wat grappig dat iedereen dat zegt! Zo'n buik dus! Ben nu ook wel benieuwd naar jouw buik! Mijne zie hieronder, was v.d. week. Ik krijg juist te horen dat ie bescheiden is voor 2 JustMeLies dat ligt er een beetje aan, stel dat de groei terugloopt en ze het niet meer goed hebben in de buik, dan kunnrn ze er voor kiezen om ze te halen. Maar hoe langer ze zitten hoe beter dus dan hebben ze dat liever! Ligt aan hun conditie en aan mijne. Maar omdat het waarschijnlijk een keizersnee wordt omdat de onderste in stuit ligt, zal het waarschijnlijk toch een kwestie van plannen worden. Ja precies, lekker de voetjes omhoog! Mooi dat je zo'n grote buik hebt! Trots op zijn! Haha dat is zo herkenbaar, dat als je t manlief wil laten zien (of wil filmen) dan stopt het. Haha. Pff vervelend die muggen.. hier (nog) geen last van! (Afkloppen) Jillz vervelend die gebroken nachten! En dan nu ook nog die warmte.. ja dat plassen gaat maar door he s nachts. Doorslapen is er niet meer bij!