Augustus 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloomy, 25 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Zo, mijn leeftijd maar even aangepast en mijn en marjop's afspraak toegevoegd. Er zullen wel meer dames een jaartje ouder geworden zijn ;)

MarjoP als je op quote drukt en dan het eerste stukje tussen vierkante haken weghaalt en onderaan de 'quote' tussen vierkante haken dan kun je vanalles aanpassen en daarna plaatsen.

Net even lekker in bad gelegen. Had het even nodig. Vl heeft dus beide kinderen in bed gelegd. Wat een schat is het toch. Had echt veel pijn aan mijn buik... Geen harde buiken, geen galstenen of darmproblemen... Voelde wel erg strak maar leek meer dat dat kwam omdat de kleine tegen mijn buikwand aan het duwen was. Raar. Nu gezakt gelukkig.

2. Burns

Burns Bekend lid

28 mei 2015
    925
    0
    16
    Vanuit onze besloten fb groep is inmiddels ook een app groep dus ik weet precies wie erin zitten. Niemand bij ons met een tweeling😉

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wat voor klachten had jij van je blaasontsteking Burns?
    Ik heb ook een lage bloeddruk en hb was ook niet echt heel goed, heb toen een paar weken floradix geprobeerd, maar ik kreeg dat spul echt niet weg:) vitamine b12 was hier de boosdoener, slik daar tabletten voor en dat helpt redelijk.

Ik vind het ook zwaar worden hoor, respect voor de tweeling zwangeren:)
    Ga morgen op mijn werk overleggen of mijn verlof een dagje eerder kan beginnen, dan ben ik morgen gewoon klaar..

4. Burns

Burns Bekend lid

28 mei 2015
    925
    0
    16
    Heb je ook het vermoeden en heb je al eens eerder een blaasontsteking gehad?
    Ik heb ze veel in mijn jeugd gehad en herkende gelijk de symptomen. Pijn in de onderbuik/rug (linkte ik eerder aan de zwangerschap in eerste instantie), pijn bij het plassen en steeds aandrang hebben om te plassen. Steeds als ik ging kwamen er 3 druppels.
    Nu begreep ik wel dat je tijdens je zwangerschap niet eens de symptomen hoeft op te merken. Ik had ook de hele week al veel harde buiken, kan ook duiden op een blaasontsteking. Uiteindelijk gewoon mijn urine laten testen en werd binnen een uur al teruggebeld dat ik inderdaad een blaasontsteking had. Nu 7 dagen lang 3x per dag antibiotica.

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad dus heb geen idee. Wel veel aandrang om te plassen, waar ik harde buiken van krijg en dan komen er inderdaad drie druppels. Vijf minuten later heb ik het idee dat ik weer moet. Verder geen pijn. Maar goed, er zit ook een jongetje te headbangen tegen mijn blaas dus het zou zomaar eens erbij kunnen horen natuurlijk.

6. Burns

Burns Bekend lid

28 mei 2015
    925
    0
    16
    Misschien voor de zekerheid je urine laten testen?! Een blaasontsteking die niet behandeld wordt kan vervelende gevolgen hebben tijdens een zwangerschap....

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    ♡ augustus 2016 mama's ♡

31 juli
    ♡ Tulpenbol - 2e kindje - 27 jaar

2 augustus
    ♡ Yellie88 - 1e kindje - 27 jaar

3 augustus
    ♡ Burns - 1e kindje - 29 jaar
    ♡ Jillzz - 2e kindje - 26 jaar
    ♡ Sjakie87 - 1e kindje - 28 jaar

4 augustus
    ♡ Yetje07 - 1e kindje - 30 jaar

5 augustus
    ♡ Peet85 - 1e kindje - 30 jaar
    ♡ Lellebel - 3e kindje - 30 jaar

6 augustus
    ♡ Jalou - 3e kindje - 34 jaar

7 augustus
    ♡ Dobbelsteen - 1e kindje - 30 jaar

9 augustus
    ♡ JustMeLies - 1e kindje - 24 jaar
    ♡ Hondavrouw - 1e kindje - 19 jaar
    ♡♡ Billy60 - 2e en 3e kindje - 21 jaar

10 augustus
    ♡ Molensteen - 2e kindje - 32 jaar
    ♡ Bloomy - 3e kindje - 33 jaar
    ♡ Bioluun - 3e kindje - 31 jaar
    ♡ Nynke1981 - 3e kindje - 34 jaar

11 augustus
    ♡ Magnolia29 - 1e kindje - 29 jaar

12 augustus
    ♡ IJsbeer - 2e kindje - 38 jaar
    ♡ Unicornbaby - 1e kindje - 36 jaar

14 augustus
    ♡ Rooslvandenberg - 2e kindje - 32 jaar

16 augustus
    ♡ Kiera - 3e kindje - 31 jaar

17 augustus
    ♡ Femkes - 3e kindje - 36 jaar

19 augustus
    ♡ Magnolina83 - 2e kindje - 32 jaar

20 augustus
    ♡ Tinkerbel001 -1e kindje - 28 jaar

23 augustus
    ♡ Anne201 - 1e kindje - 25 jaar
    ♡ LaQueen - 1e kindje - 24 jaar
    ♡ Minimop - 2e kindje - 29 jaar
    ♡ Smurfin29 - 2e kindje - 32 jaar
    ♡ Blomke90 - 1e kindje - .. jaar
    ♡ Puckkk - 1e kindje - 28 jaar

24 augustus
    ♡♡ MarjoP - 1e en 2e kindje - 25 jaar

25 augustus
    ♡ ElisabethD - 2e kindje - 32 jaar
    ♡ Nancy90 - 1e kindje(?) - ..jaar

26 augustus
    ♡ XenaWP - 2e kindje - 31 jaar
    ♡ Cindy 2015 - 1e kindje - 33 jaar

27 augustus
    ♡ MommyLove85 - 3e kindje - 30 jaar
    ♡ Ilja27 - 1e kindje -
    ♡ Rosa887 - 1e kindje - 27 jaar

29 augustus
    ♡ Daisykesie - 3e kindje - 29 jaar
    ♡ Doncky - 3e kindje - 30 jaar

Totaal: 40

Jongen (10)
    Meisje (6)
    Verrassing (4)

sterretjes die we nooit zullen vergeten:
    �� Bubblybaby ��Tatum80 �� Loveexx �� Reza2306 �� Pat1978 �� Miessemuis

♡ Afspraken ♡

Juli
    6: Billy60, echo+controle gyn

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Vandaag weer goedgekeurd door de vk. Alles was prima. Was achteraf wel een slecht idee om de afspraak te plannen op de verjaardag van de oudste. Ik ben gesloopt na traktaties maken, alles voor kinderfeestje regelen en kinderfeestje doen. Ben blij dat ik in bed lig en ga lekker slapen!

9. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Dit heb ik inderdaad maar even gedaan voor de zekerheid. Gelukkig geen blaasontsteking. Gewoon een indalende baby denk ik;)

10. JustMeLies

4 dec 2015
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay dames!

Alweer even niks van mij laten horen, ik heb wel eens eerder een blaasontsteking gehad maar tijdje terug ook gehad in de zwangerschap maar vond het moeilijk te herkennen op dat moment aangezien je toch al vaker naar de wc gaat, ik had alleen veel harde buiken wat bij mij de doorslag gaf om urine te laten testen.

Euhm jaa met mijn voeten en jeuk gaat het goed, had het aan gegeven bij de vk en die vroeg gelijk heb je er nu ook last van, nee op dit moment niet vooral met warm weer en dichte schoenen. Moet het wel in de gaten houden anders inderdaad bloed laten prikken, maar tot nu toe gaat het goed!

Ik moet volgende week maandag en dinsdag nog werken en dan gaat mijn verlof in, nu het dichterbij komt verheug ik me er toch wel op. Verder mag ik niet klagen hoe het nu gaat, jaa soms waggel ik wat meer dan de andere keer en soms wat meer naja pijn wil ik het niet noemen maar zeurderig gevoel bij mijn liezen maar dat zullen de banden en alles wel zijn aangezien mijn buik best aan het groeien is.

Volgende week donderdag weer controle bij de vk (dan 36 weken) en vanaf dan elke week op controle komen. Vorige week met de controle hebben ze nog gevoeld of ze vast ligt maar dat was nog niet van toepassing ze lag wel netjes met hoofdje naar beneden en ruggetje kon ze duidelijk voelen en ik voel regelmatig in mijn rechterzij getrap wat volgens de vk de voetjes waren. Ik word soms ook ineens heel benauwd en als ik dan beetje aan mijn buik voel, dan voel ik haar ook echt met de billen (denk ik haha) lekker drukken in de buurt van mijn longen/ribben.

Moet zeggen dat ik vandaag veel last had van harde buiken, had met een vriendin afgesproken maar heb ik maar afgezegd, vanmiddag maar even rustig aan gedaan. Misschien dat de combinatie van het werk en had slecht geslapen even te veel was op dat moment.

Jullie nog veel aan het shoppen geweest? Wij hebben tweedehands zo'n base kunnen halen voor in de auto, scheelt dat het voor een leuk prijsje was, ik vond het namelijk nog wel veel geld voor zo'n ding wat ze in de winkel vragen. Daarna zei ik heel "dapper" tegen mijn vriend zo nu is het wel genoeg geweest alles compleet, tot dat ik de volgende dag langs de wibra liep en zag dat er veel afgeprijsde kleding hing haha toch weer met 3 dingetjes thuis gekomen. Hahahaha.

Nog een goed maandje en dan is het augustus!

Kennen jullie het gevoel dat je soms heel onzeker bent? Denk dat het vooral is met je eerste kindje van hoe ga ik het straks allemaal doen? Kan ik het aan? Haha zo erg soms. En soms die hormonen!, durf het nu wel zelf toe te geven dat ik het soms echt zelf merk...

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend alvast en doe het allemaal lekker rustig aan!

11. Billy60

Billy60 Niet meer actief

♡ augustus 2016 mama's ♡

31 juli
    ♡ Tulpenbol - 2e kindje - 27 jaar

2 augustus
    ♡ Yellie88 - 1e kindje - 27 jaar

3 augustus
    ♡ Burns - 1e kindje - 29 jaar
    ♡ Jillzz - 2e kindje - 26 jaar
    ♡ Sjakie87 - 1e kindje - 28 jaar

4 augustus
    ♡ Yetje07 - 1e kindje - 30 jaar

5 augustus
    ♡ Peet85 - 1e kindje - 30 jaar
    ♡ Lellebel - 3e kindje - 30 jaar

6 augustus
    ♡ Jalou - 3e kindje - 34 jaar

7 augustus
    ♡ Dobbelsteen - 1e kindje - 30 jaar

9 augustus
    ♡ JustMeLies - 1e kindje - 24 jaar
    ♡ Hondavrouw - 1e kindje - 19 jaar
    ♡♡ Billy60 - 2e en 3e kindje - 22 jaar

10 augustus
    ♡ Molensteen - 2e kindje - 32 jaar
    ♡ Bloomy - 3e kindje - 33 jaar
    ♡ Bioluun - 3e kindje - 31 jaar
    ♡ Nynke1981 - 3e kindje - 34 jaar

11 augustus
    ♡ Magnolia29 - 1e kindje - 29 jaar

12 augustus
    ♡ IJsbeer - 2e kindje - 38 jaar
    ♡ Unicornbaby - 1e kindje - 36 jaar

14 augustus
    ♡ Rooslvandenberg - 2e kindje - 32 jaar

16 augustus
    ♡ Kiera - 3e kindje - 31 jaar

17 augustus
    ♡ Femkes - 3e kindje - 36 jaar

19 augustus
    ♡ Magnolina83 - 2e kindje - 32 jaar

20 augustus
    ♡ Tinkerbel001 -1e kindje - 28 jaar

23 augustus
    ♡ Anne201 - 1e kindje - 25 jaar
    ♡ LaQueen - 1e kindje - 24 jaar
    ♡ Minimop - 2e kindje - 29 jaar
    ♡ Smurfin29 - 2e kindje - 32 jaar
    ♡ Blomke90 - 1e kindje - .. jaar
    ♡ Puckkk - 1e kindje - 28 jaar

24 augustus
    ♡♡ MarjoP - 1e en 2e kindje - 25 jaar

25 augustus
    ♡ ElisabethD - 2e kindje - 32 jaar
    ♡ Nancy90 - 1e kindje(?) - ..jaar

26 augustus
    ♡ XenaWP - 2e kindje - 31 jaar
    ♡ Cindy 2015 - 1e kindje - 33 jaar

27 augustus
    ♡ MommyLove85 - 3e kindje - 30 jaar
    ♡ Ilja27 - 1e kindje -
    ♡ Rosa887 - 1e kindje - 27 jaar

29 augustus
    ♡ Daisykesie - 3e kindje - 29 jaar
    ♡ Doncky - 3e kindje - 30 jaar

Totaal: 40

Jongen (10)
    Meisje (6)
    Verrassing (4)

sterretjes die we nooit zullen vergeten:
    �� Bubblybaby ��Tatum80 �� Loveexx �� Reza2306 �� Pat1978 �� Miessemuis

♡ Afspraken ♡

Juli
    12: Billy60, echo+controle gyn

12. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik denk dat die onzekerheid logisch is, JustMeLies. Ik heb er ook weer last van, haha. Zo stom. Maar gewoon, de horlonen, het is zo levensveranderd iets en zoveel impact. Maar gaat heus goed komen joh!

13. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Niet alleen bij een eerste kindje wordt je van tijd tot tijd onzeker hoor :) Ik weet natuurlijk wel ongeveer wat meute wachten staat, maar juist dat maakt soms wat onzeker. Als ik nu s ochtends de jongens klaarmaak voor school/opvang en het verloopt wat stressvol dan denk ik ook wel eens: dat gaat me toch nooit lukken straks! Heb ik wel genoeg geduld voor drie jongens? Ga ik niet gillend gek worden en spijt krijgen dat we voor een derde zijn gegaan? Dat soort vragen.
    Maar ook: hoe zou dit jongetje zijn? We hebben al twee verschillende jochies? Hoe is deze nieuwe mix geworden? Misschien wordt het wel een huilbaby, of is er iets mis? Je ziet: onzekerheden te over. Gewoon lekker afwachten :)

Ik heb ook bijna verlof! Nog 172 toetsen/verslagen nakijken! In drie dagen tijd want dan begint officieel m'n verlof. En als ik dan twee weken overtijd ga straks dan hoef ik pas in 2017 weer te beginnen!

Donderdag laatste echo bij de vk gehad. Baby ligt goed. Ik vertelde de vk dat ik het idee heb dat deze wel eens wat eerder zou kunnen komen (andere twee 42 en 41+5). Ze heeft me maar weer even met beide benen op de grond gezet: ga er niet vanuit, meestal is het toch echt ongeveer dezelfde termijn. Dus ipv 10 aug ga ik maar van de 24 uit dan :)

14. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    O Billy wat doe jij het goed zeg! Hoe voel je je? Zijn er al plannen gemaakt? Of laten ze het op z'n beloop?

15. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Lief, Bioluun. Ik vind t retezwaar, eigenlijk. Nog geen concrete plannen, ergens tussen week 37 en 38! Nog ff doorbikkelen dus.

Ik hoop voor jou dat je gevoel gelijk gaat krijgen. Zou wel mooi zijn. Zwanger in de zomer is al pittig zat zonder 2 weken langer door te lopen.

Succes met je werk afronden!

16. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Herkenbaar bioluun, ik vraag me echt wel eens af hoe ik dat allemaal moet gaan doen met twee kinderen straks ipv 1. Zorgen dat iedereen gegeten en aangekleed is inclusief mezelf;) maar dat zal vast allemaal wel weer goed komen. Ben erg benieuwd ook hoe mijn zoon gaat reageren, denk dat hij wel jaloers gaat zijn..
    Je houdt het inderdaad lekker vol Billy, mooi termijn al, nog even volhouden:)

17. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Jillz logisch hoor dat het zwaar wordt, je bent al een heel eind, super! Nog even volhouden... en genieten van je verlof! En fijn dat je toch geen blaasontsteking hebt!

Femkes fijn dat alles weer goed was vorige week!

JustMeLies bijna verlof dus, fijn! Fijn dat de kleine netjes met het hoofdje naar beneden ligt. Ja die onzekerheid hoort er een beetje bij denk ik.. ben ook benieuwd hoe alles gaat straks! Maar probeer het over me heen te laten komen.. het is nieuw dus je moet je even aanpassen aan een totaal nieuwe situatie! Gelukkig hebben we een tijd bevallingsverlof waarin we verder niet veel hoeven en lekker de tijd kunnen nemen om aan alles te wennen.. het komt vast goed!

Bioluun kan me die vragen best voorstellen hoor! Spannend allemaal.. Fijn dat je bijna verlof hebt en dat de baby goed ligt!

Ja Billy pittig hoor, maar het einde is nu echt in zicht voor je! Vind je het lichamelijk vooral zwaar?

Hier gaat het goed, maar vind het ook wel steeds pittiger worden. Eerst deed ik het 'allemaal wel even' maar de buik groeit door en de voeten zijn mega.. en kan al op zien tegen alle klusjes die ik in huis nog wil doen deze week haha, maar nog ff door bikkelen. Volgende week donderdag waars datum plannen voor de KS, heel benieuwd.

18. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Zooooo... Ik ben hier al heel lang niet meer geweest zo te zien.:D Mijn uitgerekende datum is veranderd van 23 naar 14 augustus (al vanaf de termijnecho ;)) & wij verwachten een meisje.

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij de groeiecho vanmiddag zag onze eigenwijs er prachtig uit. Geschat gewicht is nu 2500 gram, dus dat is perfect. Koppie blijft klein (maar mijn knullen hebben ook geen grote hoofden), been gemiddeld en buik zelfs wat aan de grote kant. We gaan dus deze keer voor een klein dikkertje ☺

20. JustMeLies

4 dec 2015
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren weer controle gehad bij de vk.. De dame lag er goed bij en heeft duidelijk haar voetjes en billen laten zien en voelen haha.
    In overleg met de vk lever ik vandaag weer urine in bij de huisarts heb namelijk weer veel harde buiken, ze wou hebben dat ik het voor de zekerheid laat testen op een blaasontsteking.

Verder gaat alles goed, ze ligt iets in mijn bekken maar dat was de vorige keer ook al zo, ze verwacht niet dat er aankomende week wat zal gebeuren en ik eigenlijk ook niet. Nu elke week op controle en afwachten wanneer ze zich meld.

Heb nog een cadeaubon voor een gezichtsbehandeling en denk dat ik daar maar eens de afspraak voor maak en mij nog even lekker laat verwennen en tja moet toch wat doen nu mijn verlof is begonnen, haha.

Hoe gaat het verder met jullie? Houden jullie het nog vol?

Liefs.

Deel Deze Pagina