augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cindy: hmm ja dat zou ook zomaar zo kunnen zijn dat hij denkt laat maar het kost me teveel moeite. Bij mason denk ik dat ook wel soms..de voormelk drinkt hij met gemak weg maar als hij dan wat meer moeite moet doen heeft hij er soms geen zin meer in of hij valt alweer in slaap. Niet wakker te krijgen ook. Hij komt wel aan.
    De weegschalen verschillen inderdaad (nooit geweten) maar daar kwam ik laatst achter toen hij bij het cb gewogen werd en niet lang daarna in het ziekenhuis. Het scheelt aardig wat hoor dus tsjah..welk gewicht hou je nou aan.

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cindy: ben even gaan opzoeken wat hypospadie is. Wat sneu dat hij geopereerd moet worden. Maar ik last dat het beter is om het zo vroeg mogelijk (tussen de 9 en 18 maanden) te laten doen want op latere leeftijd hebben ze door dat er iets "mis" is met hun plassertje.
    Wat zulke kleintjes wel niet meemaken soms he. Zo zielig

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    @cindy mijn zoon drinkt 1 borst. Vaak haal ik hem al vrij snel weer los om even tussendoor te laten boeren, dan is er weer een beetje ruimte voor meer melk en drinkt hij daarna rustiger.

Billy veel plezier met shoppen! Ik ben voor mezelf ook wel toe aan een nieuwe garderobe maar ik wacht nog even tot ik mn oude figuur weer terug heb.

Wij zijn vanmorgen naar de dierentuin geweest. Het duurt even voordat de hele bubs klaar is en in de auto zit, maar het was wel even leuk weer.

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    O leuk jillz! Ik wil ook zo graag weer naar de dierentuin. Helaas is de dichtstbijzijnde 45 minuten rijden. Dat die je niet zo vaak. Zou graag ergens een abo hebben en er dan eventjes heen kunnen.

We wilden vandaag heel graag nog ergens naar toe. Maar konden niks verzinnen... Buiten de speeltuin of monkeytown. Wilde graag iets anders :) Dus ben ik de ramen maar gaan poetsen! Haha mijn nesteldrang komt pas achteraf op gang merk ik. Maar na de buitenkant even geen puf meer (en weer vloeien :() dus de binnenkant moet nog.

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Haha als je ramen lappen leuker vindt dan monkeytown gaat het misschien niet helemaal goed met je:D
    Wij hebben idd een abo op de dierentuin. Is 20 minuten rijden dus dat is prima te doen. Ik vloei niet echt meer, maar merk wel dat zo'n uitstapje een hoop energie kost. Maar het is het zeker waard.

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ik las dat stukje van bioluun over het ramen Lappen boven monkeytown met grote ogen. Het liefst lap ik nooit m'n ramen dus voor mij was de keus gauw gemaakt hahaha gekkie!

7. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Haha Hmm teruglezend verklaar ik mezelf ook voor gek. Ik ben echt geen poetsheld! Tja ben denk ik blij dat ik het weer kan :D En m'n oudste hielp mee dat was gezellig. Vl was ondertussen met de middelste aan het spelen. Erg schattig.

Wie weet wat ik morgen poets! :D
    Jullie geen nesteldrang meer?

8. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee niet echt. Ben altijd wel van het opruimen en schoonmaken maar nu niet meer zo extreem als toen ik zwanger was. Gelukkig ook want ik was constant bezig en werd zowat gek van mezelf met dat gepoets.

9. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ja dat weet ik nog wel! Iets met kussenhoezen van de bank toch ;)

10. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Poetsen?? Schoonmaken?? Wat is dat:D deze zwangerschap af en toe wel iets van nesteldrang gehad tot mijn grote verbazing, maar daar is nu totaal niks meer van te bekennen.. als ik de was bij hou en af en toe is een stofzuiger door de kamer haal is het al gauw goed. Dus als iemand graag wil poetsen ben je hier van harte welkom:D

11. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bioluun: och hou op schei uit haaahhaa
    M'n nieuwe hobby is kleren wassen.

Vandaag een vermoeiende dag. Mason was wel erg zoet en sliep eigenlijk alleen maar en ik heb 67 keer geprobeerd een dutje te doen maar ik kon maar niet in slaap komen. Tegen 5 uur viel ik bijna in slaap...belt m'n ex of ik alsjeblieft alsjeblieft de kinderen wil ophalen en ze nog een nachtje thuis kunnen slapen. Grrrrr uit bed, normale kleren aan, mason eruit en kids ophalen. Nu ben ik over de slaap heen :(

12. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Dat poetsen zal een combinatie zijn van 'blij dat ik weer iets kan', 'even vl ontlasten (die er maar langzaam aan went dat ik weer zelf dingen kan :))' en 'ik mag niet sporten! Hé stofzuigen kost ook calorieen'. Vind het echt fijn lichamelijk bezig te zijn!

Lellebel wat irritant dat je dan heel je schema weer overhoop moet halen! Hopelijk had hij er een goede reden voor...

Pff onze oudste twee zijn nog steeds slecht op bed te krijgen zeg. Net een hele discussie met vl gehad over wat te doen want het haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan af en toe! We hebben bedacht dat ze wellicht te weinig persoonlijke aandacht krijgen overdag en het zo s avonds inhalen. Dus nu maar overdag individueel tijd inlassen en s avonds zonder aandacht terug leggen (alla nanny frost).

Kregen jullie ook zo'n dvd van de kraam te zien over shaken baby syndroom. Als dit m'n eerste was geweest had ik vast gedacht: wat een onzin, wie doet dat z'n eigen kind nou aan? Na drie (of twee, want de kleine is nog rustig :)) ben ik heel blij met de hoeveelheid zelfbeheersing die ik heb. Want als ze zo stuurs zijn als momenteel af en toe... 1...2...3...4...5...6...7...8...9...10...

13. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Hier was de poetsdrang ook voornamelijk vóór de bevalling. Al hoop ik vanaf nu wel weer wat dingetjes op te pakken.

Het shaken baby filmpje hebben wij ook gezien inderdaad. Ik kan me best voorstellen dat een huilbaby je tot wanhoop drijft en dat je het dan echt niet meer weet.

14. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook het filmpje te zien gekregen. Erg he dat dat echt gebeurd.
    Vannacht veel krampjes hier. Pff op een gegeven moment weet je ook niet meer wat te doen. Van 3 tot half 6 heb ik zowat alles uit m'n trukendoos gehaald. In bad was hij lekker rustig maar kort daarna ging hij weer. Ontroostbaar arm jochie

15. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik heb geen dvd gezien. Wij zagen er vast heel kalm en sereen uit haha.. ik kan me niet voorstellen dat je je kind echt wat aan doet, ik kan me wel voorstellen dat je zo gek wordt dat je op het punt staat. Het is echt een kunst om even uit de situatie weg te lopen en tot jezelf te komen.
    Krampjes zijn zo sneu he. Mijn mannetje zat het vannacht ook niet lekker. Lag steeds te kreunen en puffen. Zijn buikje rommelde aan alle kanten..

16. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Bij onze kraamzorg is het verplicht :p.

Lellebel, wat naar dat hij er zoveel last van heeft. Hier nog geen ervaring mee. Maar warmte hielp dus wel? Een kruikje dan weer niet?

17. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cindy: kruikje heb ik niet gedaan want hij werd hysterisch als ik hem neerlegde. Op de arm werd gedoogd of tegen de borst. En maar windjes laten..

18. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ja bij ons was de dvd ook verplicht :)

O wat sneu lellebel dat hij er zo'n last van had. Hopelijk is dat niet elke nacht. Gebruik je infacol? Dat werkte de vorige keer bij ons goed.

Vandaag twee feestjes gehad. Veel gesjouwd met de maxicosi en gespeeld met de kids. Kei leuk en fijn dat het kan maar begin natuurlijk meteen weer te vloeien... Jammer want ik wil zo graag ik bad! Haha luxeproblemen...

19. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bioluun: ik heb het wel in huis maar nog niet gebruikt. Volgens mij komt het door de ab.kuur uurtje 2 uurtjes geleden gegeven daarna de borst en toen was het weer feest. De arts zei wel dat hij er diarree van kon krijgen (1 keertje gebeurd) nu dus krampjes en niet lekker voelen. Het staat er wel bij als bijwerking . Grrrrrrrrr. Maandag de laatste dag van de kuur.

Je gaat er weer lekker tegenaan zo te lezen. In bad gaan en zwemmen enz mag toch pas na 6 weken? Bij mij was het vloeien in de kraanweek al zo goed als over. Ze zei dat het nog zou komen maar dat is niet gebeurd. Nu soms nog een heel klein veegde dus ik gebruik een inlegkruisje.

Doen jullie de nacontrole bij 6 weken? Bij de vorige twee niet gedaan maar deze keer wel. M'n baarmoeder zakte in de kraamweek nogal langzaam en ik maakte me er echt zorgen over.

20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Lelkebel: wat sneu voor je kleine. Hopelijk knapt hij snel op.
    In principe doe ik geen nacontrole, maar vandaag dacht ik dat het wellicht handig is om afspraken te maken met de gyn mochten we in de toekomst voor een vierde kind willen gaan.

Afgelopen nacht was m'n eerste oppasnacht. De afgelopen twee weken heeft m'n man nl de nachten voor z'n rekening genomen. Ik was net een zombie vandaag, dus neemt m'n man het vannacht nog een keer voor z'n rekening. Zij sliep vanaf 10pm tot 3:30 uur niet en dan van 5:30 tot 6:30 wakker en dan vanaf 8:30 uur wakker. Ik heb niet veel kunnen rusten en in de ochtend bijslapen lukte me niet. Ben kapot...

Hopelijk gaat zondagnacht beter.

Deel Deze Pagina