augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mijne ging uiteindelijk pas om 2:30 uur slapen. Pfff ik heb met lellebel te doen want je wordt moe daarvan, maar ze moet extra energie opbrengen voor de andere twee.

Nou mijne drie kwartier gelden gevoed dus hopelijk gaat ze slapen zodat ik ook even een paar uurtjes kan rusten zodat ik de rest van de dag aankan.

Fijne week iedereen

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    #282 lellebel2, 5 sep 2016
    Laatst bewerkt: 5 sep 2016
    Goedemorgen! Hij is toch maar gaan slapen..lag nog zachtjes te mopperen maar gaf uiteindelijk op. Het weinig slapen vind ik niet zo erg maar dat constante gehuil...daar gaan m'n nekharen van overeind staan..ik had gisteren maar m'n oordopjes erbij gepakt en muziek geluisterd..ik hoorde hem nog wel maar gedempt zeg maar. Met een aai over z'n bol en meezingen met de liedjes werd hij rustiger. Is in de nacht ook niet meer wakker geworden voor een voeding ( ligt nu pas aan de borst en haalt de schade in volgens mij want hij blijft maar drinken hahahaaaah)

3. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ooooh jullie hebben zware nachten gehad dus. Niet leuk en zo frustrerend. Hier huilen de meisjes dus uren iedere avond maar in de nacht zijn ze daardoor uitgeput iedere keer en slapen dus gelijk na de fles van 23/00 uur. Dat is dan wel fijn..

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel fijn inderdaad Billy. Slapen ze dan ook gelijk door?

Yes yes yes vandaag de laatste dag antibiotica!! Z'n oogjes zijn ook weer helemaal goed gelukkig. Vanmiddag nog wel de nacontrole bij de kinderpoli en de oogarts.

Over 1.5 week gaat mijn zus (die ook bij de bevalling was) voor het eerst 3 uurtjes op mason passen in de ochtend. Ze heeft er helemaal zin in. Zal wel goed komen want juist rond die tijd ligt hij alleen maar te slapen.

5. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh fijn dat hij alsnog sliep lellebel en dat hij doorsliep later en al helemaal dat zijn oogjes weer genezen zijn.

6. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Hopelijk hebben jullie nog een beetje kunnen slapen dames! Zo sneu als ze zo lang huilen... Kun je ook echt zelf horendol van worden.

Dat gele komt inderdaad door de billirubine die vrijkomt als de lever kapotte rode bloedcellen afbreekt. Normaal gaat dat met je ontlasting naar buiten (dat kleurt de poep ook!) maar als je teveel hebt is het ook in je huid te zien. Die afvalstof wordt afgebroken door uv-straling.

Vandaag een rustig dagje: oudste weer naar school, middelste naar de opvang, vl nog een dagje thuis, Tom slaapt :) Prima! Het bezoek begint hier ook wat aan te trekken. Toch die vakantie...

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wat fijn dat zn oogjes weer beter zijn lellebel. En hem voor het eerst achter laten, spannend! Ga jij dan iets leuks doen?

Geniet van je rustige dagje bioluun!

Fijn dat jouw meiden wel slapen snachts billy, dat lijkt me helemaal geen doen anders.

Wij tobben af en toe met de voeding. Ik heb zoveel dat er ook zo snel uit komt dat het arme kind zich steeds verslikt. Wel een paar keer per voeding zit hij naar lucht te happen en hoor ik het door zn lijfje trekken. Bij de oudste had ik dit ook. Toen hij wat groter was kon hij het beter aan dus hij moet er als het ware overheen groeien. Maar sneu is het wel, en onhandig want zodra hij los laat spuit de melk alle kanten op;) en na de voeding ligt hij nog te puffen en kreunen om alles weg te krijgen.

8. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ja Lellebel, ze krijgen een fles in de late avond / middernacht en vallen tijdens die fles in slaap. Halverwege de nacht weer een voeding en vervolgens slapend wegleggen. En dan rond uurtje of 8 weer en dan blijven ze wakker. Dus dat is wel fijn.

Wat fijn dat z'n oogjes helemaal oké zijn nu. Heeft lang genoeg geduurd!

Geniet van je dag Bioluun!

Jillzz, dat is wel sneu zeg. Kan je niets doen verder om minder te produceren? Ik heb echt geen idee hoor. Maar klinkt zo sneu.

9. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Lellebel, wat fijn van de oogjes! Zal een hele opluchting zijn.

Jillz, hier ook getob met de voeding, maar dan anders. Af en toe heb ik ook dat het wat te snel gaat, dan klinkt er een hoop geneusfluit om alles te verwerken en genoeg lucht binnen te krijgen. En na de voeding ook nog wel gereutel. Komt er nooit eten terug verder bij jullie?

Sterkte met de nachten dames. Hier huilt hij alleen als hij honger heeft, maar dat is soms nogal vaak..

Vandaag opnieuw laten wegen bij het consultatiebureau. Er was 30gram bijgekomen sinds donderdag. Dat vond de verpleegkundige ook nogal weinig, dus we hebben nog even met haar overlegd. Maar er lijkt verder niks te zijn wat het kan verklaren. Hij drinkt goed, poept en plast goed en is helder. We weten alleen natuurlijk niet hoeveel hij drinkt. Ik kolf nu éénmaal per dag, ca 100ml, en dan doen we één voeding met het flesje in plaats van uit de borst (50-60ml). Dus de productie zou voldoende moeten zijn. Advies voor nu was zo doorgaan en donderdag opnieuw komen wegen.

10. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh had ik maar zoveel melkproductie als jullie!!. Ik heb maar 7,5 ml per borst per keer als ik kolf.

Na woensdag hoop ik dat als ze weer aan de borst kan drinken zonder pijn dat het weer aantrekt.

11. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik heb nog niet gekolfd dus ik heb geen idee hoeveel het is. De melk met spruw mag je niet bewaren dus kolven leek me een beetje zinloos. Spugen doet hij gelukkig nauwelijks. Heel blij mee, bij de oudste kwam het met golven eruit, die heeft me zo vaak onder gespuugd:D
    Vandaag weer even baby's navel aan laten stippen, twee weken terug ook gedaan, maar het was nog steeds niet helemaal dicht. Ook gelijk maar even gewogen en hij was mooi aangekomen. Een halve kilo in 2 weken.

Iez nog even een paar dagen volhouden, hopelijk is het na woensdag beter!

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik had hem eerder al gepost, maar nog even een keertje voor jou iez;)

13. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Thx!!! Eens kijken wat ik uit het lijstje kan halen.

14. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik weer...de oogjes zijn zo goed als genezen maar de arts wilde voor alle zekerheid dat ik nog 2 dagen doorga met de ab.kuur en maandag weer terug kom. Zucht!!!

Gewicht: hier ook goed aangekomen. Hij weegt nu 5010. Vorige week was dat nog 4750 dus het gaat goed.

15. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Haha dat scheelt gewoon een kilo. Mijn kleintje woog nu 4,1 kilo;)

16. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Cindy, hoop dat je kleintje donderdag wat meer is aangekomen, klinkt wel wat weinig, 30 gram.

Iez, hoop voor jou dat het na de ingreep weer wat makkelijker wordt.

Jillzz, hij is mooi aangekomen zeg. Bizar hoe hard dat gaat deze weken hè. Ik moet volgende week donderdag weer naar t cb. Eerste prikjes, bluh.

Lellebel, nog twee daagjes erbij dus. Nouja, dan is er wel meer kans dat echt alles gedood is. Maar je blijft zo wel lekker zoet met bezoekjes aan de arts.

17. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Lellebel vervelend dat je nu toch nog niet klaar bent. Maar liever twee dagen extra dan dat het weer extra hard terug komt.
    Netjes aangekomen hoor! Ik ga morgen voor het eerst wegen. Tijdens de kraamweek was hij eerst 170 gram afgevallen en daarna op 4500 gram blijven steken. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Jammer dat je alleen de weegschalen niet kunt vergelijken.

Kwam vandaag de verpleegkundige tegen van de verloskamer. Ze zat naast ons te lunchen. Ze zei dat ik alweer snel op de been was! Is dat zo snel? De bevalling is nu twee weken geleden. Ook was ze verbaasd dat Tom al op 5 flessen van 135 ml zit. Ach, hij is er ongelooflijk tevreden mee dus lijkt me prima. Toch morgen maar eens vragen ;)

18. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jillzz: heel mooi gewicht zo.

Billy: ik vond het vanaf het begin al hard gaan. Aarrgghh die nare prikjes, hopelijk krijgen ze er niet al teveel last van. Ik moet de 25ste gaan. En ach ja die antibiotica, het moet maar. Inderdaad leider 2 extra dagen doorgaan dan dat het straks weer terug komt. Met die bezoekjes blijf ik maar bezig ja hahahaa het duurt ook elke keer minstens 1.5 tot 2 uur. En als hij dan nog naar de oogarts moet is het helemaal een dagtaak.
    Zo kom je nooit in een ziekenhuis en nu zowat elke week.

Bioluun: ik heb geen idee na hoelang vrouwen over het algemeen weer op de been zijn na de bevalling. Tegen mij werd ook gezegd dat ik weer snel op de been was en dat was ook met bijna 2 weken ongeveer. Als Tom het goed doet op de 5 flessen zou ik het lekker zo houden. Hij was al groot geboren dus het lijkt me niet raar dat hij meer drinkt dan het gemiddelde kindje van die leeftijd. Of je nou 5 flessen van 135 geeft of 6 of 7 met minder..komt op hetzelfde neer. Mason zit nog op de 6 voedingen tussen de 90 en 120 cc.

Iez: succes morgen. Dat er maar gauw een oplossing komt.

Morgen mogen de twee oudste eindelijk aan hun zwemlessen beginnen. Ze hebben er helemaal zin in. Elke woensdag dus door weer en wind naar de lessen.

19. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jillzz: volgens de kinderarts kan de navel tot 6 weken nog nattig zijn. Van mason was ook nog niet helemaal gedroogd maar nu wel.

Spugen: nee dat doet hij niet. Er komt soms wel wat omhoog maar die kleine viespeuk slikt het weer in. Gelukkig spuugt hij niet want ik raak daar van in paniek. Ook als 1 van die andere twee niet lekker is en moet Spugen..ik krijg het spaansbenauwd dan. Kan daar echt niet tegen, vind het doodeng

20. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    @billy, nu al prikken in het vooruitzicht, klinkt zo snel. Tijd gaat echt hard. Wordt er trouwens nog rekening mee gehouden dat ze eerder zijn geboren of tellen ze gewoon vanaf de uitgerekende datum?

@bioluun ik weet niet of het snel is. Zal voor iedereen verschillend zijn, maar als jij je goed voelt prima toch! Hoe gaat het met de jongens? Lukt het een beetje met een op een aandacht?
    Mijn peuter werkte voor een keer eens heel goed mee met naar bed gaan, maar toen bedacht de baby opeens om honger te krijgen en te gaan schreeuwen ;)

@lellebel als ze melk spugen vind ik het niet zo erg, maar zodra ze vast voedsel gaan eten word ik er ook niet zo blij van. Zo heeft de oudste een keer alle druiven uitgekotstven ik heb hem sochtends een keer in de spaghetti terug gevonden. Had wel iets gehoord snachts, maar was niet helder genoeg om te gaan kijken. Hij was gewoon weer in slaap gevallen en lag heerlijk te slapen in een knaloranje bed van de saus, met alle stukjes en sliertjes er nog in :D

Deel Deze Pagina