augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ben benieuwd wat hij vandaag weegt Bioluun. Wat schat je?
    Ik weet niet of dat snel is. Ik deed zelf eigenlijk ook gelijk alles weer. Als het lukt, waarom niet hè.

Lellebel, kan me voorstellen dat je daar wel even zoet mee bent. De tweeling spuugt ook wel eens wat. Gister Hadassa. Was net op tijd met m'n hydrofiel.

Aah, wat ranzig, Jillzz. Kinderen ook af en toe. Mijn oudste is dus amper ziek en heeft nog nooit gespuugd of diarree gehad. Zijn we ontzettend mee verwend. Kan alleen maar hopen dat de tweeling dat na gaat doen.

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Hij woog 4700 gram! 30 gram boven geboortegewicht; 200 gram meer dan vorige week (andere weegschaal). Ze zei dat 5 flessen nu prima is maar dat we langzaam die flessen mogen verhogen naar 150+5. Merk vandaag ook dat hij weer wat minder tijd tussen de flessen laat. Ze adviseerde om
    S avonds twee flessen wat dichter op elkaar te geven met een kans dat hij dan langer doorslaapt. Soort clusteren zeg maar.

Lellebel je weet dat het vandaag dinsdag is he :) gisterenavond schreef je morgen/woensdag zwemles. Fijn dat ze kunnen beginnen! Neem je mason nou gewoon mee?

Spugen: tot nu toe nauwelijks. Maar kan nog komen...

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooo echt ahahhahahahaaah was ik gisteren zo de weg kwijt jo! Mason neem ik gewoon mee ja, zou niet weten waar ik hem anders moet laten. De lessen duren ook niet al te lang en volgens mij kan het idd geen kwaad, hij gaat zelf niet het water in.

Netjes hoor het gewicht van Tom! Fijn dat het cb niet "zeurde" om de 5 flessen en juist meedenkt daarin.

Lekker verhaal jillzz hahahahaha en die kleine van jou maar lekker verder slapen in de prut getsie hahahahaa

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Wat netjes Bioluun, mooi aangekomen. Slaapt Tom s nachts al door dat je 5 flessen hebt?

Hier geven we nog steeds 6 flesjes ongeveer, soms 7, van 90 cc. Gaat wel altijd op. Maar meestal als we verhogen spugen ze eerst een paar dagen veel. En heb maagkrampen. Dus ik zie op tegen verhogen, gelukkig is het nog niet nodig.

Hahaha. Vandaag is het woensdag Lellebel, zwemles. ;)

5. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ja vandaag mochten ze dan eindelijk. Ze vonden het super leuk en de oudste mocht na 10 min door naar badje 2. Mason lag lekker te slapen tijdens de les dus ging hartstikke goed.

6. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Nee Billy hij slaapt nog niet door :) Tussen de meeste flessen zit wel 4 uur. En na de fles rond het avondeten slaapt hij vaak langer. Dan dus midden in de nacht (wisselt tussen 1 en 4) een fles en in de vroege ochtend. Best een prima ritme. Ik vind verhogen ook spannend. Gisteren kwam hij opeens steeds na drie uur al, dus dacht aan verhogen, maar vandaag is hij weer erg tevreden. Zo wisselen mijn gedachten steeds :) We laten het graag nog even hierop.

Hoe waren de nachten dames?
    Iez hoe ging het vandaag?

7. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ze deden het dus goed op zwemles Lellebel, wat fijn!

Ah zo Bioluun. Wat lekker dat hij s avonds gewoon lekker slaapt. Meestal zijn baby's dan juist vaak onrustig. Fijn!

8. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bioluun: klinkt goed het ritme van Tom. En als hij nog tevreden is met wat hij nu krijgt zou ik het ook gewoon nog even zo houden. De nacht ging hier goed. Ok ok ik moet bekennen dat hij aan de borst in slaap viel (na een poosje sabbelen liet hij zelf los) maar sliep heerlijk verder tot 06.00...zal na een tijdje niet echt top zijn voor m'n tepels maar ik weet wel wat te doen als hij niet in slaap kan komen hihii

Billy: ja ging super goed. Maar heb dan ook een jaar lang elke zaterdag met ze gezwommen (recreatie zwemmen) dus hij kan al wat. Dochter die heeft haar coördinatie nog niet zo op orde en lag meer met d'r hoofd onder water dan wat anders.achhh ze zit met haar vriendinnetje in badje 1 dus ze vermaakt zich prima.

Ulghh ik moet zo het huishouden doen maar heb totaal geen zin. Dochter mocht zelf beschuit met muisjes maken dus je kan je voorstellen hoe het er nu allemaal uitziet

9. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bioluun: de nacht ging beter, echt heel fijn. Helaas lijkt het reflux probleem hier een hoogtepunt te hebben bereikt. Echt te zielig gewoon.

Vanavond om 9pm hebben we afspraak bij de tandarts die kan laseren. Het is 1,5uur rijden hier vandaan. Ik zie erg tegenop de behandeling, misschien laat ik alleen m'n man naar behandelkamer. Hopelijk gaat alles goed.

10. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Heel veel succes iez!!

Wat een lekkere ritmes verder al dames. Ik had wel echt een off-day vandaag. Was zo ontzettend moe en peuter was vervelend. Binnen een uur kon ik die al achter het behang plakken. Vanmiddag kon ik gelukkig bij mijn ouders terecht. Ik lekker op de bank en peuter vermaakt zich daar wel of wordt vermaakt.

Fijn dat mason bleef slapen in het zwembad, is toch even spannend lijkt me.

11. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Lellebel, oh, ze zijn dus al helemaal gewend aan het water. Beter wel. Is je huis weer netjes?

Iez, zit het er al op? Hoe is het gegaan?

Jillzz, knuffel, meid. Zulke dagen moeten maar snel voorbij zijn. Zo rot is dat. Morgen weer een nieuwe ronde

12. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iez: een beetje laat maar heel veel succes. Hoop dat alles goed is gegaan.

Jillzz: aarrgghh heel vermoeiend zulke dagen. Lekker vroeg naar bed iedereen en morgen een nieuwe poging.

Billy: jaa, ze vinden het water heerlijk. Met 39 weken zwangerschap gingen we nog lekker zwemmen. Dat was ons standaard uitje op de zaterdag. Vaak ook andere dagen erbij. Nu maar even wachten tot mason ook in het water mag. 15 tot 20 minuutjes in het water is zat. Daarna ga ik met hem aan de kant zitten en kunnen de kids verder hun gang gaan. Ik ben er dan nog geen halve meter van verwijderd.
    M'n huis is alweer netjes, had ik lekker het raam wijd open staan vliegt er zo een rot nachtvlinder naar binnen en ik ben als de dood voor insecten. Het is de keuken in gevlogen dus morgen ga ik toch echt met een deken over m'n hoofd het ontbijt en de broodtrommels maken. Krijg er nog kippenvel van als ik aan dat beest denk.

13. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Haha succes met je ontbijt lellebel :D ik zie het helemaal voor me..
    Wij hadden na zo'n zware dag natuurlijk ook een rotnacht. Kleine wilde niet slapen, lag alleen maar lawaai te maken en onrustig te doen. Veel willen drinken dus ik ben kapot. Gelukkig gaat de oudste vandaag naar de crèche en is man vandaag ook vrij dus om en om maar even lekker slapen vandaag.

Iez ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan gister, en succes vandaag bij de kinderarts!

14. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaaahhhh jillzz dat kwam er dus ook nog even bij! Wel fijn dat je vandaag wat tot rust kan komen. Neem het er ook goed van zou ik zeggen.

Hier een rustige nacht gehad. De ochtend was een ander verhaal. Ik werd iets later wakker dan normaal dus het werd een race tegen de klok om de kids optijd op school te krijgen. Die deken over m'n hoofd deed ik niet eens meer in alle haast.
    Wij dus uit huis, deuren van de school dicht maar dat verwachtte ik al dus zei nou jongens de deuren zijn dicht we zijn te laat vandaag. Kan gebeuren. Doen we aanbellen, wordt er open gedaan en zegt ze heyy goedemorgen! Heb je welkomst gesprek vandaag?
    Uuhh neee ze hebben gewoon school maar we zijn een beetje laat.

Laat??? Het is pas 08.00

Ik:........uhhmm nou jongens jullie mogen nog ruim 20 min spelen.

15. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hahaha Lellebel, lekker bezig jij. Al dat haasten voor niets. 😱😂

Jillzz, sterkte, ik hoop dat je een beetje bij kunt slapen vandaag.

16. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Haha lellebel je kunt voortaan wel vaker later je bed uit dus..

Vraagje voor de buikslapers. Die van mij heeft besloten om er ook zo een te worden, maar ik vind het snachts eigenlijk geen goed idee. Vinden jullie het niet eng? Hij kan zijn hoofd best draaien, maar toch..

17. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hallo dames, de behandeling ging goed gisteravond. Maar vandaag is ze ontroostbaar naast reflux komt dat doordat ze niet meer weet hoe ze haar tong moet gebruiken. Daar hebben ze ons voor gewaarschuwd maar het valt extra zwaar. Want speen heeft niet dezelfde werking als hiervoor. Nu maken we ons voor de kinderarts.

18. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    #318 Kiera, 8 sep 2016
    Laatst bewerkt: 8 sep 2016
    Hallo dames ben even niet actief geweest sorry!
    Hier gaat alles goed. Moest even wennen aan schoolritme, maar het verloopt nu goed. En de oudste vind het leuk dus dat scheelt. Jullie hebben zoveel geschreven dat ik het niet allemaal kan houden.

Lellebel dat in slaap vallen aan de borst heel herkenbaar maar absoluut niet fijn voor mn tepels. Ze ligt bij mij vaker in bed dan dr eigen wieg. Maar zo kom ik wel s'nachts aan mn rust toe.

Jillzz lkkr dat je man thuis is probeer je rust ergens te pakken. Ook ik heb veel melk waardoor mn kleine meid zich soms verslikt. Op CB advies gekregen eerst een beetje af te kolven en daarna aanleggen. Vergeet het nog weleens. Je mag trouwens met spruw gewoon kolven en dat melk gebruiken. Als je het maar opwarmt boven de 60 graden en dan even weer laat afkoelen. 😉
    Ik had het bij mn vorige dochter en toen moest ik bv opsparen voor als ik weer ging werken.

Bioluun mooi dat die kleine van jullie het zo goed doet! Lkkr van genieten!

Iez pfff reflux is ook geen pretje! Hier ook een spugert. Zelfs soms 2 uur na de voeding een mondje terug. Twijfel of ik er wat aan ga doen. Fijn dat de behandeling goed ging. Zielig dat ze vandaag ontroostbaar is! Succes ermee!

Hier vorige week bij cb geweest. Vera is 53 cm en 4595 gram. Ze was na de geboorte veel afgevallen laagste gewicht was 3500nogwat dus vanaf dat punt een 1 kilo gegroeid. Ze zag nog een beetje geel. Maar het was een stuk minder als 3 dagen na de geboorte. Niemand die ook ff advies geeft om wiegje bij het raam neer te zetten. Dus daar ben ik nu 2 ochtendjes 5 min mee bezig. Mevrouw wil niet langer en begint dan te krijsen. Ze sinds een paar dagen erg aanhankelijk en wil alleen maar dicht bij me zijn dus hoppa in de doek. Hier heb ik na het avondeten een huiluurtje. Dan is ze echt een soort van de dag aan het verwerken. Werk zoveel mogelijk met de RRR methode. Helaas is savond half 9 zo'n beetje haar laatste voeding en ja dan komt ze rond 2 uur ongeveer weer en dan zit er vaak daarna 2,5 uur tussen. Gisteren inneens om half 11 en toen echt gewoon om de 3 uur. Hoop dat ze binnenkort wat langer weg blijft in de n8. Ik wil vanavond gaan kolven en het met de fles geven. Staat al klein vooraadje klaar. Dus die warm ik eerst op voordat ze het niet pikt.

19. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ja dat advies kreeg ik bij de oudste toen ook kiera, maar ik vind dat zo'n ontzettend gedoe. Kind heeft honger, moet ik eerst die kolf pakken, afkolven, baby is dan al aan het huilen, aanleggen, laten drinken, daarna kolfspullen weer schoonmaken.. dan ben ik 3 keer zo lang bezig dus daar ga ik niet aan beginnen. Bij hem haalde ik hem los zodra de tsr kwam en daarna weer aanleggen. Ondertussen zoet houden met een speen en zorgen dat de melk niet alle kanten op spuit :D dat was gedoe genoeg. Misschien moet ik dat maar weer gaan doen. Al lukt het sommige voedingen best goed om rustig te drinken dus hij moet het ook gewoon leren. Ik heb vandaag wel mijn kolf eens tevoorschijn gehaald. Kleine zal ook moeten wennen aan de fles ;)

Iez wat fijn dat het goed is gegaan gister. Laat je de lactatiekundige nu ook nog een keer komen om het aanhappen goed te leren?

20. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Ik vind het ook een gedoe jillzz heb me er ook tot nu toe niet toe kunnen zetten. Ik doe nu een beetje met de hand. Zo zie je maar we verzinnen er zelf wat makkelijks op niet? 😃 Hoe is het eigenlijk met de spruw?

Deel Deze Pagina