Bioluun: heb je de dr Brown flessen geprobeerd? Mason krijgt soms een flesje en die lekken niet. Slapen: overal...wieg box maxicosi mijn bed. Zijn wieg staat naast mijn bed. Sochtends als hij nog verder wilt slapen na de borst dut hij verder in mijn bed, maxicosi; zodra hij erin ligt en ik loop 2 min is hij alweer vertrokken. En de box is meestal overdag.
Yes wat een goede nacht hebben wij gehad. Laatste voeding 9 uur, toen om 3 uur waarna we hem op zn buik hebben gelegd en toen heeft hij heerlijk geslapen tot half 8. Ik werd zelf 7 uur wakker van de stuwing Peuter is niet te genieten vandaag, maar man gaat met hem op stap de hele dag dus ik heb het lekker rustig..
Wat heerlijk jilzz!! Jaloers hoor! Hier was het 10 uur klaar met clusteren, 1 uur, 4 uur. Na de laatste voeding bleef hij onrustig. Nog een paar keer aangelegd maar dat hielp ook niet. Uiteindelijk werd hij rustig bij mn vriend. En nu zat er ineens 4 uur tussen! Verzadigd was hij dus wel maar hij bleef maar zoeken bij mij. Zou hij ergens last van kunnen hebben wat hij weg wil drinken?
Jillzz: wat een heerlijke nacht hebben jullie gehad..hopelijk blijft het zo! Klinkt niet verkeerd :d Vogeltje: ik denk eerder dat hij mama ruikt en weet van heyyyy ik mag zuigen en dat wil ik ook maar m'n buikje zit vol. Elke keer dat jij hem aanlegt komt er voeding en dat wilde hij niet. Ik roep maar wat hoor. Tenminste...dat denk ik soms bij mason, die heeft dat ook wel eens maar er is geen papa. Als ik hem dan op bed leg huilt hij nog even maar daarna is ie vertrokken.
Wat Lellebel zegt denk ik ook Vogeltje. Jillz, fijn van die goede nacht! Hier had ik ook wel een betere nacht dan die ervoor. 'S nachts in de wieg wil hij eigenlijk amper nog slapen, hij klinkt de hele tijd benauwd. Overdag heeft ie dat niet. En vannacht heeft hij eigenlijk vrijwel de hele nacht bij z'n vader op z'n buik gelegen, en dat gaat ook prima, dan is hij helemaal niet benauwd. Voor mij wel lekker rustig, maar papa slaapt iets minder dan lijkt me . Verder is gisteren z'n tongriempje gekliefd. Daar was hij nog wel de rest van de dag onrustig over. Als het goed is kunnen we maandag naar de osteopaat, kijken of die kan helpen met de moeite met slikken en het benauwde. Gisteren hebben we bijgehouden hoeveel hij nu aan afgekolfde melk heeft gekregen, en dat was 585ml, dus meer dan genoeg voor zn gewicht van 3.200 gram. Slapen: in de wieg, die verplaatsen we overdag naar de woonkamer (onze slaapkamer is ook beneden, en het ding weegt niks). Box is voor als hij wakker is. In de wandelwagen slaapt hij alleen als we ermee gaan wandelen en dan misschien daarna nog een uurtje.
Ik sluit me aan bij Jillzz wat betreft voeden en slapen. Gewoon kindje volgen en bij je in de buurt houden. Qua flessen heel tevreden met dr. Brown. Avent en difrax vind ik grote ellende. Stugge spenen en lekken snel. Iedereen een heel fijn weekend!
Dames bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat er meerdere zijn die de baby niet alleen in de slaapkamer laten slapen. Ik heb namelijk een brochure meegekregen van het zkh en daarin stond dat de baby altijd in de slaapkamer moest slapen en in de box bijv niet omdat de box om te spelen is. Ik dacht maar dat is zielig, ik wil niet dat mn baby de hele dag ver van mij in bed boven ligt en niet hier waar ik bij ben en de hele dag in de buurt ben. Wat een opluchting dat meerdere moeders er zo over denken....en dat het dus niet gek is wat we deden (nl. lekker bij ons houden). In de nacht slaapt ze wel in haar bedje boven. Bioluun: wij gebruiken dr. Brown voor de flesvoeding. Jillz: heerlijk zeg dat je zo'n goede nacht hebt gehad. Wij hadden ook een goede nacht. Helaas was ze van 8 am tot 15:00 uur wakker (ze viel maar niet in slaap). Dus hopelijk slaapt ze weer goed vannacht.
Wel nee joh iez..wat voor de 1 werkt, werkt niet voor de ander of voelt niet prettig. Gewoon doen wat voor jullie goed werkt en je niet perse vasthouden aan de regeltjes. Vroeger was het toch juist zo dat het beter was de baby's vanaf dag 1 in hun eigen kamer te laten slapen..Nu is het juist beter om ze de eerste tijd bij je op de kamer te houden.
Kom net van een verjaardag en mason werd wakker had gegeten en werd moe dus hij begon te huilen.. Och de ene na de andere dokter kwam ineens tevoorschijn hoor. "Ik denk dat dit het is"...ik denk dat dat het is..of mischien zus mischien zo... Neee voor de 700 ste keer hij is gewoon moe!!!! Ben toen maar naar huis gegaan voordat ik zou ontploffen.
Misschien een shirtje voor hem bestellen met de tekst: hou je mond, ik ben moe! Gewoon doen wat goed voelt iez, de kraamhulp hier zei op dag 2 ook al dat de box niet was om in te slapen, maar om in te spelen. Ik heb haar nog net niet in haar gezicht uit gelachen ze gaan vanzelf wel in hun bedje slapen en je groeit er vanzelf in mee dat ze wat verder weg liggen. Voor nu geniet ik er gewoon nog even van dat hij lekker tegen mij aan ligt te slapen, want voor je het weet zitten ze geen seconde meer stil en willen ze echt geen knuffels en kusjes meer
Haha onze kraam zei het ook al, maar dan wel als: of hij in de box mag slapen? Tja nu hoor ik te zeggen dat hij gewoon in bed hoort te slapen... Hij slaapt bij ons in de box meestal op het voedingskussen dat als een u ligt (zonder ruimte tussen de poten) met daaroverheen een deken zodat de poten bijeen blijven (is dit duidelijk?!). En dan meestal in een hydrofiel ingebakerd. Kan hij uren op slapen O lellebel irritant is dat he!! Mijn schoonmoeder kan dat zo goed. Moppert Tom dan is het meteen: hij heeft honger. Terwijl ik zeker weet dat dat niet zo is, blijft ze bezig!! Zeg wat denken jullie: ik heb nu al een week niet echt meer gevloeid. Alleen wat oud bruin af en toe. Wel meer als ik teveel doe. Maar geen helder rood meer. Telt dat dan al als klaar met vloeien? Ik wil zo graag weer in bad en komende week met die vervelende hitte ook in het zwembadje kunnen zitten... Was vandaag bij m'n ouders op bezoek die op vakantie zijn en baalde zo erg dat ik niet mee het zwembad in mocht!
Geen idee bioluun, ik vloei ook amper meer maar durf het nog nuet aan. Je kan wel nog even de vk bellen om het te vragen. Ik twijfel over buikslapen... gister gedaan en vannacht ook even en hij sliep veel beter. Er zat vannacht nu een keer 4 uur tussen! Maar zat te googlen op buikslapen en het wordt echt afgeraden... iez, ik herken het onzekere over het slapen van de eerste. Wat ik vooral heb geleerd is doe wat je zelf wil! Je verpest of verwend je kind niet snel. Mijn dochter heeft veel bij ons geslapen. Dit hebben we ook weer kunnen 'afleren' op een rustige manier zonder huilen. En inderdaad nu liggen ze nog zo lekker bij je. Dat is maar zo kort...
Vogeltje: je moet je er wel goed bij voelen anders zit je alleen maar in de zenuwen of het wel goed gaat als hij op z'n buik slaapt..lijkt me niet de bedoeling. Probeer het anders alleen overdag en wanneer je ziet dat hij z'n hoofdje zelf goed van de ene naar de andere kant kan draaien, dan zou je het in de avond met een gerust gevoel ook kunnen doen. Bioluun: ik zou het eerlijk gezegd niet weten..maar aan de andere kant..bruin bloed is "restant " dus je zou denken dat je volledig hersteld bent toch? Mason sliep de eerste paar dagen ook in de box op het voesibgskussen zoals jij het uitlegt..hij sliep heerlijk! Nu wilt hij dat niet meer en zakt met doek en al door het kussen heen hahahaa. Jillzz: nou ik lag daar gisteren serieus aan te denken zo een shirtje met een tekst erop. Je hebt toch bijna geen zin meer om op visite ofzo te gaan als het zo moet. Ze bedoelen het goed maar jeetjes ik ken mijn kindje (hoe kort dat nu pas is) aardig goed en weet heel goed wanneer hij moe is of er iets anders aan de hand is. Vannacht lag iedereen lekker te slapen, hoor ik dat oudste de trap op komen rennen..mama..snik..snik..ik heb een hele enge droom mag ik bij jou slapen?? (Wilde bijna zeggen liever niet) gevolgd door de middelste..mama..of nee niet eens mama..die dook er gewoon in. Even later mama..snik..snik...ik heb per ongeluk geplast! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ojee lellebel, sta je daar midden in de nacht bedden te verschonen. Mijn oudste is weer eens verkouden, de welbekende r in de maand. Dus hier zit alles onder het snot. Ik zou het toch nog niet doen bioluun, het is wel nog een wond in je baarmoeder en zeker zo'n zwembad is aardig wat infectiegevaar natuurlijk. Maar ik snap dat je graag wil. Vogeltje ik snap je gevoel, daar zat ik ook mee afgelopen dagen. Op zn rug lag hij heel lang wakker of veel te persen en puffen, draai ik hem op zijn buik, slaapt hij bijna gelijk. Afgelopen twee nachten wel op zijn rug begonnen en na de eerstvolgende voeding op zijn buik gelegd. Hij draait goed zijn hoofd, alleen zijn speen blijft nog wel eens hangen dus ik heb liever dat hij zonder speen slaapt.
En hoe waren de nachten weer geweest? Plakkerig? Zijn er weer mensen onder geplast of gebraakt Onze kleine had de tien uur voeding (om en nabij dan he) weer overgeslagen. Van 17:30 tot 0:30 geslapen. Dat lijkt hij vandaag weer in te halen. Hij had om drie uur z'n vijfde fles al! Net een zesde (hij heeft er normaal 5/6 op een dag). Toch maar verhogen denk ik dan Vandaag sowieso een rare dag. Waar ik hem normaal heel goed kan lezen begreep ik hem vandaag totaal niet! Hij wilde maar niet gaan slapen. Soms heel kort, maar verder veel gemopperd. Ben ik helemaal niet gewend van hem. Hopelijk is dit gewoon een dagje...bij de andere jongens was dit een normale dag Hoe vinden jullie het weer nu? Van mij mag het tropische wegblijven hoor...
Bioluun hier exact hetzelfde! Veel willen drinken, niet slapen en huilerig. Hij was dit ook op de andere warme dagen dus ik denk dat het daarmee te maken heeft... nog een paar warme dagen te gaan...
Hier ging de nacht goed. Van 0145 tot 0800 geslapen. Woowww. Vanmiddag ook erg lang geslapen en nu is hij wel erg moe maar hij kan niet in slaap komen. Zo vervelend is dat..niks is dan ook goed. Dat tropische mag wat mij betreft ook wegblijven hoor. Max 25 graden is prima dit is niet lekker meer zo. Ik ga m'n bedje induiken. En zal de komende tijd ook niet zo heel vaak meer kunnen reageren. M'n vader is ziek en dan komt de parkinson opspelen. Hij kan dan zelf helemaal niks dus m'n zus en ik hebben de zorg op ons genomen (hij is hier op vakantie) elke dag heen en weer. Doe het met alle liefde hoor maar als ik thuis ben en alles is gedaan en iedereen ligt op bed ben ik niet meer veel waard. Ik lees nog wel trouw mee
Sterkte lellebel! Mn kleine sliep tot mn verbazing best goed vannacht. Hopelijk vannacht weer. Overdag wilde ze niet slapen in haar box, dus moest ik haar de hele tijd vasthouden anders sliep ze niet. Ik ga nu instructies van de draagdoek lezen, kijken of ik dat morgen kan gebruiken.