augustus 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door lellebel2, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Hier wisselende nachten, maar opzich best goed te doen. Geen last van de warmte, maar ik hou hem ook binnen. Overdag nog steeds een heerlijk makkelijk ventje.

Hoe gaat het drinken aan de borst nu iez? Snapt ze het al een beetje?

Sterkte lellebel. Mijn oma had ook parkinson, verschrikkelijk slopende ziekte, ik weet hoe zwaar het kan zijn.

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    O kijk meer ongedurige kindjes dus. Bij de opvang hadden ze ook al een baby die niet wilde slapen en opeens op andere tijden drinken. Ons kleintje slaapt nu naar nog steeds erg onrustig.

Hopelijk knapt je vader snel weer wat op lellebel. Lijkt me erg zwaar om die zorg nu te krijgen.

Onze middelste lijkt trouwens hand- voet- en mondziekte te hebben opgelopen van z'n nichtje. Is verder niet schadelijk, ook niet voor baby's na de eerste tien dagen, maar wel vervelend. Hij is vanavond al een aantal keer huilend wakker geworden. Echt sneu.

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames!

Bioluun: hij gaat niet meer opknappen tenminste niet volledig. Hij heeft al 4 hersenbloedingen gehad en takelt steeds meer af. Hij zal dus nooit meer de oude worden.

4. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Jillz: ik heb haar gisteren bij 4 van de 6 voedingen als ik me niet vergis aangelegd, maar ze hapt nogsteeds met een kleine hap ipv groot dus dat was weer pijnlijk. Vandaag maar 1x aangelegd om m'n tepels een breek te geven en dat ging beter aan 1 borst.

Maar ik maak me meer 'zorgen' om m'n productie die niet maar omhoog gaat. Nu op advies van de lk boezemvriendjes aan het nemen, hopelijk geeft dat een boost.

5. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Al even niet meer geweest, gewoon geen tijd. De dagen vliegen om met drie kids waarvan er eentje op school zit.
    Kleine doet het goed op spugen na. Hij blijft na elke fles voeding teruggeven en het is niet een mondje.
    Verder slaapt hij goed en is het een tevreden mannetje. Sinds dit weekend lacht hij bewust en brabbelt hij wat. Zo mooi is dat.

Ga weer snel door, meneer moet zo eten en ik wil nog even een was ophangen 😉

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Zijn 6 voedingen niet een beetje weinig iez? Zeker als je productie niet zo hoog is zou je denk ik vaker moeten aanleggen/kolven. Balen zeg dat ze die hap niet onder de knie krijgt, dat zou al zoveel schelen. Mijn ventje heeft hem redelijk onder de knie nu, maar ik moet er wel goed op letten en goed voor zitten anders wordt hij weer slordig.
    Hebben jullie al wat besloten met de kinderarts?

Leuk dat lachen en brabbelen tassie, hier ook al een gulle glimlach op zijn tijd.

7. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sterkte lellebel

iez, mijn dochter nam ook te kleine happen, dat deed ontzettend zeer. Ben toen gaan voeden met tepelhoedjes.

Vandaag een iets beter dagje maar moet veel moeite dien om de kleine in slaap te krijgen. Vanmorgen in draagdoek, dat ging goed maar ik vind het nu te heet! Hij ligt nu in zn bedje op zn buik. Op zn rug ging hij niet slapen...

8. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Iez hopelihk gaat het snel beter met de bv. Aanleggen/kolven werkt inderdaad het beste om je productie omhoog te krijgen. Of nog kolven na een voeding.

Welkom terug tassie! :)
    Die school vergt veel tijd he! Hebben jullie een continurooster? Wij (nog) niet en dat zou betekenen dat ik vier keer per dag iedereen in moet pakken om op dat schoolplein te gaan staan. Nu blijft onze oudste juist daarom twee keer per week over. Dat scheelt enorm! Vandaag lunchte hij wel thuis en juist op dat moment wilde de baby de fles natuurlijk. Terwijl de andere twee ontzettend treuzelden met eten en de oudste ook nog omgekleed en ingesmeerd moest worden ivm modderdag op school. Toch even stressen.
    Wel fijn dat jouw kleine lekker tevreden is verder! Heeft hij geen last van het spugen?

Vogeltje fijn dat het wat beter gaat. Die warmte helpt ook echt niet mee he om die kleintjes te laten slapen. Ik baker hem normaal in, maar dat is nu wel echt warm...

9. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Baby is verkouden :( peuter had het al te pakken dus het was wel te verwachten maar het is toch sneu. Hij heeft water oogjes, snotneusje en moeite met slapen. Wil ook veel drinken. Peuter heeft het ook zwaar dus zal een zwaar nachtje worden.

10. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Jillz: zij krijgt flesvoeding en op advies van de lk leg ik haar minimaal 1-2x per dag aan, al probeer ik dus vaker aan te leggen. Mn productie moet idd omhoog, maar door al het huilen van haar en niet slapen krijg ik bijna geen kans om te vaak te kolven. Dus dat schiet niet echt op.

De kinderarts heeft gebeld. We hebben besloten om het eerst aan te zien. Ook om eerst de 2 weken achter de rug te hebben die er staan voor de genezing van de ingreep van het tongriempje/lipbandje. Ook om te kijken of de refluxklachten afnemen. Dat kan nl. als gevolg van dat het tongriempje weg is. En we merken nu toch wel een kleine vooruitgang idd. Ze huilt minder en heeft iets minder last van verborgen reflux.

Vogeltje: tepelhoedjes heb ik even gebruikt, dat ging nog slechter. Omdat ze amper groot kan happen en met tepelhoedje was het blijkbaar toch moeilijker voor haar. Gek genoeg hapte ze vandaag echt stukken beter! Zou het toch nog goed komen? Ik hoop het.

Vandaag draagdoek geprobeerd. Ze vond het niet leuk. Ze heeft 2-3 min uitgehouden en begon meteen te huilen dus heb het weer opgegeven.

11. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Jillz, hoe is het met jou? Houd je het nog een beetje vol?

Hier zijn we gisteren weer gaan wegen, 235 gram erbij sinds afgelopen donderdag, dus de groei gaat goed! We zijn nu ook aan het bijhouden hoeveel hij drinkt, en dat is wel een stukje meer dan hij zou moeten gezien zn leeftijd en gewicht, dus hij is aan een inhaalslag bezig.

Gisteren ook bij de osteopaat geweest. Zij constateerde een scheefheid die de oorzaak voor zijn moeizame slikken/piepende ademhaling kunnen zijn. En zowaar, het kan geen toeval zijn, maar hij heeft de afgelopen nacht totaal geen piepende ademhaling gehad en is niet zo onrustig geweest als de nachten ervoor! Met drinken heeft hij het nog wel, en qua hoeveelheden etcetera gaat het nog niet ideaal, maar dit is al een hele verbetering, en we hebben oefeningen mee en kijken dan volgende week wanneer we weer terug zouden gaan naar haar.

Ik baal ook wel van de warmte, kunnen we weer wat normalere temperaturen krijgen??

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Iez, wat fijn dat ze goed aanhapte! Draagdoek is even oefenen en wennen. Heb je een rekbare of geweven? Gewoon nog een keer proberen als het iets koeler is. Het is wel echt handig voor de refluxklachten.

Jilzz, hier ook een flink verkouden peuter en ben ook bang dat de baby dat ook wordt...

cindy: ik ben ook klaar met de warmte! Pff die borstvoeding is ook zo plakkerig...

13. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Tassie ik heb hier hetzelfde als jou.
    Continue heen en weer vliegen met de oudste. Nu ging de middelste ook vandaag naar de psz kon ik mooi ff de was weer bijwerken en boodschappies doen met ons kleine smurfje.

Jillzz hier is nu spruw uitgebroken bleghhh. Ben zelf aan het smeren met miconazol voor de kleine gebruik ik bessensap. Fijn dat het bij jullie zo goed alsweg is! Beterschap met je verkouden kindjes.

Lellebel heel veel sterkte met je vader. This niet niks om zulke zorg op je te nemen.

Iez knap dat je het nog steeds volhoudt met kolven en borst aanbieden. Jammer dat ze de draagdoek niet fijn vond!

Bioluun beterschap met je middelste! Hopelijk heb je toch nog een beetje goede n8rust.

Hier zit ik eraan te denken om contact op te nemen met de osteopaat. Hij heeft mn vorige 2 kids van een flinke voorkeur af kunnen helpen. Mn meisje vind het niet fijn om plat te liggen ze maakt soms ineens hoge piepgeluiden alsof er wat in de keel stroomt. Daarna hoor je dr ook slikken. Bedje staat schuin en ik hou haar zoveel mogelijk rechtop. Ik vind t gewoon zielig, want ik voel dat ze er last van heeft.

14. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cindy: netjes hoor, de kleine groeit hartstikke goed zo te lezen. En wat goed dat het bezoekje aan de osteopaat geholpen heeft.

De hitte: nee voor mij hoeft het echt niet. Ik kijk uit naar het weekend! Mason kan er ook heel slecht tegen. Hij is vandaag al zovaak in bad geweest. Vanavond zijn we samen in bad geweest, ik was ook helemaal bezweet en plakkerig en wilde zo graag douchen dus toen maar samen in bad. Heerlijk was dat!

Bioluun: hoe gaat het met je zoontje? Al wat beter?
    Het gaat al aardig rond zo te zien, mijn neefje en nichtjes zijn ook aardig grieperig.

Borstvoeding: net wat vogeltje zegt..plakkerig gedoe ulghh. En elke keer als de tsr opkomt zit m'n bh helemaal onder. Zo ontzettend irritant! Ik draag nu 2 compressen in elke cup en doe ook de deurbel methode. Op die momenten wil ik er echt mee stoppen. Savonds nat, overdag nat sochtends nat pfffff.

Kiera: he wat vervelend die spruw. Hopelijk gaat het snel over. Volg je gevoel, als die zegt dat iets niet lekker zit bij haar dan is de kans heel klein dat je ernaast zit.

Vandaag weer bij pa geweest. O ik was kapot toen ik thuis kwam. Barstende hoofdpijn, zal wel komen omdat ik weinig geslapen had. Kon gisteren niet in slaap komen. Na ons badje samen legde ik mason op bed maar die dacht daar anders over. Hij was erg moe maar kon viel maar niet in slaap. Die muppet "kruipt " nu ook in z'n wiegje en ligt dan ineens op de meest raarste manier..tsjah logisch dat je dan niet slaapt..het ligt voor geen meter.
    De baby acne..tenminste waarvan ik dacht dat het acne was blijkt een reactie op de antibiotica te zijn. Gaat ook weer vanzelf over maar het ziet eruit!

Wat een gedoe ineens allemaal zeg jeetje.

Slaap lekker allemaal!

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pittig hoor lellebel! Hoop voor je dat je wat uurtjes slaap kan pakken tussendoor.
    Ik denk ook vaak ik stop met bv! Blijf het pittig vinden vooral met dit hete weer. Maar ondertussen doe ik het nog steeds en ben daar ook weer trots op :) elke weekend maak ik een besluit of ik nog een week doorga, anders ga ik er elke dag over nadenken. En ik weet ook met kv is het gewoon een pittige tijd!

16. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Cindy fijn dat die kleine goed gegroeit is! Ook dat de osteopaat geholpen heeft! Hoe is afgelopen n8 gegaan?

Lellebel ik kijk ook uit naar het weekend! Krijgen we weer wat normale temperaturen. Hopelijk heb je goed kunnen slapen! Jeetje Mason is er vlot bij dat gaat nog wat worden dan!

Vogeltje nog ff dan is het weer minder warm!

Hier gelukkig een goed n8tje gehad na een slechte nacht van maandag op dinsdag.
    Laatste voeding 19.45 en om 03.05 kwam ze weer. Dik 7 uur ertussen en nu net kwart voor 7. Gaat de goede kant op! Als ze nu de avond voeding op schuift dan kunnen we een n8je door. Ik heb haar een paar x 11 uur aangeboden maar dan komt ze 3 uur later gewoon weer. Dus ook voeden op haar eigen verzoek voor de n8 is het beste. Komt vanzelf een x goed.

17. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heerlijk kiera! Dat klinkt goed.

Ik geef nog twee nachtvoedingen. Maar tussen die twee zit 4 uur dus dat vind ik al prima! Hij gaat nu al paar dagen rond 10 uur de nacht in en komt dan begin van de nacht en eind van de nacht.

Sterkte iedereen vandaag weer met de hitte .

18. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Kiera, die hoge piepgeluiden hebben we hier ook! Die maakt hij nu nog wel eens, maar het klinkt allemaal wel al een stuk minder benauwd. Osteopaat zou kunnen helpen.

Lellebel, jeetje, je hebt wel een goede tsr dan. Lekschelpen niks voor jou (geen ervaring mee hoor)? Hier is het met één zoogcompres per cup prima te doen. Slaap alleen liefst zonder BH, dus 's nachts heb ik nog wel eens een doekje nodig. En denk ook aan jezelf hè, deze periode is al zwaar genoeg zonder al die extra zorgen.

Vogeltje, fijn dat je iig een ritme in de nacht hebt!

Hier afgelopen nacht weer zonder piepende ademhaling. Nog steeds wel benauwd met drinken, en langer dan 2-3 uur slaapt ie nog niet. Maar goed, we krijgen iig iets aan slaap, dus daar ben ik allang blij mee :p.

19. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Spruw is al gelukkig aan het minderen!

Vogeltje bij jou doet je kleine man het ook goed. Voor je het weet veranderd het. Mijn dochter zat vorige week ook op dat schema. Die wordt zaterdag alweer 6 weken.

Vind trouwens dat de weken voorbij vliegen. Hebben jullie dat ook? Het lijkt zo kort geleden de bevalling. Ze worden zo snel groot. Hier afspraak gemaakt bij de osteopaat. This flink druk over 2 weken is er pas plek. Ik sta nu op de w8lijst bij eerdere uitval. Dus hopelijk eerder plek en anders gewoon w8en tot 27 sept.

20. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Jillz wat sneu zo'n kleintje met een snotneus. Daar snappen ze natuurlijk ook nog niks van.

Cindy hier ook een pieper en kreuner met slapen en drinken. Alleen als hij diep slaapt is het stil. Maar dat hebben alledrie m'n mannen gehad dus heb er eigenlijk nooit aan gedacht om daar iets mee te doen. Leek me er gewoon bij te horen.

Gelukkig slaapt hij verder goed. Gisteren om acht uur de laatste fles; toen om twee uur s nachts en vanmorgen werd hij om half acht wakker van z'n luidruchtige broers! Heerlijk. Beetje jammer dat de andere jongens samen zo'n 6 keer wakker gehuild zijn. Onze middelste is al weer bijna beter, maar nu heeft de oudste het flink te pakken. Is denk ik hand- voet- en mondziekte. Heeft z'n nichtje ook gehad en hij heeft nu allemaal blaasjes in z'n mond. Die doen zo'n pijn dat hij nu niet meer eet, drinkt of praat. Heb hem net weer op mogen halen op school. Echt sneu. De dokter belt zo terug voor advies.
    Op zo'n momenten zou ik echt willen dat ik bv gaf. Kan hij mooi teren op mijn antistoffen. Dan baal ik dat het niet lukte... Ik heb ook echt respect voor jullie borstvoeders. Is echt een opgave zo... Goed als je dan blijft nadenken over de voor- en nadelen. Mag natuurlijk ook niet ten koste gaan van alles.

Deel Deze Pagina